De Argentijnse autobouwer maakt een rondje in het stokpaardje van zijn Engelse concurrent. Qué pasa?
Het lijkt ons sterk dat Pagani heeft besloten om z’n vakantiegeld te spenderen aan de hybride P1. Waarschijnlijk gebruikt hij deze kar dan ook als benchmark voor de Huayra Nürburgring Edition, de hardcore-versie van Pagani’s meest recente productiemodel, die naar verluidt vooral krachtiger en lichter moet worden dan de standaardversie.
Ergens hoop ik dat de beste man gek wordt van de elektromotoren en andere elektronische hulpmiddelen en besluit om gewoon weer een (enigszins) analoge supersportwagen te bouwen. De Zonda blijft het ultieme visitekaartje van het merk en het is leuk dat er zo nu en dan nog speciale versies van worden gebouwd, een echt waardige opvolger is de Huayra wat mij betreft niet.
Fotocredit: Keno Zache
32 reacties
Zo raar is dat niet, elke fabrikant die zichzelf serieus neemt wil weten wat de concurrentie doet.
Het liefst de P1 in Graphite Grey!! https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xfp1/t31.0-8/10382275_842893382406087_1686256141497921707_o.jpg
Doe mij de prachtige P1 maar in deze kleur:
https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xpf1/t31.0-8/1980223_813113268717432_6957325238395106241_o.jpg
Neem een Lafelafel of een Mac mee naar Zagato of Touring voor een mooi koetsje en zwier die batterijen eruit. Ultraleggera ftw!
http://media.autoweek.nl/m/m1ny9phb2593_600.jpg
Met andere woorden, als je twee auto’s hebt met dezelfde pk/kg verhouding, en auto A heeft 170kgkg meer mee te remmen of de bocht mee in te gaan, is deze trager dan dezelfde auto B zonder die 170kgkg extra.
En dan heb ik het nog niet over het onafgeveerd gewicht moest de auto energiegenererende remmen hebben.
Reden waarom de eletrotroep is wegens het hele emissiegedoe.
Wat doen energiegenererende remmen aan het onafgeveerd gewicht?
In de meeste gevallen helemaal noppes, nada, niets,…
Yep, maar ook voor de nodige kilo’s, daar heb je elke bocht en elk rem punt weer last van.
De P1 zal misschien minder top lopen en heel misschien 0,1 seconde langer over een sprintje doen (ik weet het, het enige criterium waar jij en je mede pubers naar kijken), maar ik weet zeker dat hij op een circuit sneller is zonder die ballast.
De enige rede dat die meuk erin zit is marketing en daar bij jij zojuist prachtig in getuind..
Maar inderdaad, de kleurencombinatie staat hem erg goed.
Want geef nu toe, dat is wat hier aan het gebeuren is. Die beste man speelt eens met een P1.
Nope, Ik heb het vermoeden dat het Davide Testi is, zijn vaste testrijder.