Hyundai van de toekomst remt automatisch voor flitspalen

Auteur: , 32 Reacties

Je navigatie of een app die flitslocaties aangeeft, dat kennen we al, maar als automobilist moet je altijd zelf nog op de rem trappen voordat je ze voorbijstuift. Als het aan Hyundai ligt is dat binnenkort verleden tijd.

Tijdens de introductie van de Genesis, een high-end sedan die in zijn huidige vorm (mondjesmaat) voor het eerst naar Europa komt, in Seoul vertelde een woordvoerder dat de auto flitspalen kan identificeren en dat deze indien noodzakelijk vlak voor het voorbijrijden actief ankert.

De Genesis, die aan het eind van dit jaar zijn weg naar de markt vindt, geeft 800 meter voor een camera een piepsignaal af, gepaard met de geldende maximumsnelheid. Rij je harder dan dat, dan houdt het gepiep aan, en als ook dit tegen dovemansoren gericht lijkt grijpt de auto zelf in. Dit lijkt me met name ideaal als je in het donker op onbekend terrein rijdt, bij daglicht spot je de camera’s meestal wel.

De vraag is echter hoe de wetgever dit zal ontvangen in landen waar het zelfs al verboden is om flitslocaties in je navigatiesysteem te hebben, maar dat is een zorg van die landen daar. De technologie wordt vooralsnog alleen op de Genesis aangeboden, maar als je lang genoeg wacht wordt het vanzelf goedkoop genoeg om ook in je i30 dienst te doen. Ergens in 2025 ofzo.. (via Drive.com.au)



32 reacties

alleen al bij de titel dacht ik kopen…….
@leandro: zeker kopun!
Niet zo handig.. Een waarschuwing is fijn, maar als ik te hard langs die flitser wil rijden dan doe ik dat toch lekker? :-)
@EJS:

Kleine aanvulling; op de cruise control is het misschien wel fijn..
@EJS: dan koop je geen Hyundai !
@reggie-boy_rood:


Ik ben sws niet iemand die shopt in deze klasse..
En die auto achter je dan?
@rolov: trouwens, knappe wagen!
@rolov: Tja.. die heeft pech dan..
@porsche996fan: Nope, die heeft geluk! Want ook hij krijgt geen boete!
prachtige wagen! qua looks zeker een concurrent voor de S-klasse, A8 en 7-serie!
@meneer: Omdat hij bijna identiek is aan de 7-serie qua styling? Nee. Doe mij dan maar de échte 7’er.
Kan een Hyundai dan harder dan de maximumsnelheid?
Wat denk je? Heeft Hyundai toch nog een lease-klapper
Dit is toch echt een prachtige auto,hoopt op leuke diesel voor Europa.
@norge: Is het ook alleen zijn de meeste Europeanen moeilijk te overtuigen als er nu eenmaal geen Audi, BMW of Mercedes of Jaguar logo opzit.
@norge:
Inderdaad, fraai ding.
Flitsend kleurtje erop (rood ofzo) en je hebt een winnaar wat mij betreft..
@norge: Inderdaad een erg mooie auto!
mooie bak!
Nice. Binnenkort dus goede zaken voor de schadeherstelbedrijven. Al die Genesis’ met in de prak gereden achterbakken.
Sinds de 2e generatie Equus houd ik Hyundai toch nauwlettend in de gaten wat gewoon een prachtige wagen is. De Japanners zitten al in mijn hart en nu kijken of het Hyundai ook lukt.
Is ook een prachtige wagen in het echt, zitten gelukkig ook geen Hyundai badges op, en bijna niemand weet dat het een Hyundai is.
Dan toch liever een boete, dan rijden in een Genesis.
Je zal maar met 225 km/u een paal naderen die volgens je navi op 30 km/u staat ingesteld (in mijn navi komt dit voor op ring A10). Mooie remproef.
Was altijd al een fraaie wagen, de Genesis!
via Android app
Hij heeft de grille van een Audi, de koplampen van de vorige E-klasse, de kont van een Audi en over het hele ding zit een 6-serie sausje. Verder is ie veel minder verfijnd dan de gevestigde orde en zuipt de motor veel te veel.

Dit systeem slaat ook nergens op, subtiel waarschuwen oké, maar een auto mag de controle pas overnemen als de bestuurder niet in staat is om op tijd op een onmiddellijk gevaar te reageren
via Android app
@knipperlichtje: S-klasse bedoel ik
@knipperlichtje: Als je uberhaubt wat van de auto af zou weten dan zou je weten dat het onderstel is ontwikkeld door Lotus….inderdaad, dat merk uit Engeland dat er nou niet bepaald om bekend staat ongeraffineerde producten te leveren.

Daarnaast is de chief designer van de Hyundai/KIA group ene Peter Schreyer…..juist ja, die Duitser die ook de Audi A3, TT en de A6 heeft ontworpen. Dus zo verwonderlijk is het niet dat het design er een beetje naar neigt. Wellicht even in de toekomst verdiepen in de materie want je komt nu wel heel erg achterlijk over…….
@mopar:
Nu?
Lees eens wat meer van zijn reacsels, dan was je nu echt niet verwonderd geweest..

OT: Ze zijn goed bezig daar, maar een auto die zelf remt vind ik al iets voor mensen die hun rijbewijs beter kunnen inleveren, dit gaat nog een stapje verder..
“Spee-mode-on”: leuvensgevoarlijk!!!!
Mensen die een systeem nodig hebben dat remt voor flitspalen zouden überhaupt niet moeten rijden. Zo weinig discipline en te weinig oplettendheid levert gewoon gevaar op.
Goed voor de portomonee van de consument en dus een goed selling point. Echter bewijst hyundai de verkeersveiligheid hiermee geen dienst (al is de bestuurder natuurlijk de eindverantwoordelijke).

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).