‘Jaguar komt niet met een antwoord op de 3 Touring’

Auteur: , 21 Reacties

Vrij spel voor de Duitsers.

Jaguar

Het duurde even, maar daar was Jaguar met de nieuwe XF Sportbrake. Een stationvariant van de Jaguar XE zit er echter niet in, bericht Autocar. Ian Callum zou hebben gezegd dat het niet interessant is voor het merk om een station van de XE te maken.

Volgens de designer is er vanuit zakelijk oogpunt geen gaatje voor een XE Sportbrake. Het zou te moeilijk zijn om het model te lanceren met een concurrerende prijs. De Duiters maken al jaren stations met de BMW 3 Serie Touring, Audi A4 Avant en Mercedes C Klasse Estate. Deze merken hebben de ervaring en een basis. Jaguar zou vanaf 0 moeten beginnen. Met de nieuwe XF Sportbrake kon het merk nog leunen op het vorige model, dus was de stap voor een station sneller gemaakt.

Bovendien is de markt van de stations niet the place to be. SUV’s en crossovers zijn heet en daar ligt dan ook de focus van Jaguar Land Rover. Het offensief begon met de F-Pace (rijtest) en in Frankfurt maakten we kennis met de E-Pace. Het gamma van de Jags op hoge poten zal later worden uitgebreid met de I-Pace.

Photoshop via RMCarDesign



21 reacties

Zat daar echt iemand op te wachten dan? Überhaupt zie ik de kleine Jag maar mondjesmaat rijden.
@jorden: misschien omdat Knook Jaguar-Landrover hier om de hoek zit, maar ik zie ze dagelijks rijden (en niet alleen met groene platen)
OT: ik heb de stations van Jaguar nooit mooi gevonden en ook niet passend bij de uitstraling van het merk. Naar mijn bescheiden mening is jaguar een luxemerk, daar passen geen gezinsauto’s bij. Nogmaals, mijn bescheiden mening.
@henk_he: als je naast de Jaguar dealer woont is er inderdaad grote kans dat je regelmatig een jaguar ziet
@sjonniedeluxe: niet ernaast, spreekwoordelijk ‘om de hoek’. Laat ik ’t anders zeggen. Hier in Breda en omstreken zie je ze regelmatig rijden.
@henk_he: volgens mij komt er iemand uit haagse beemden haha
@jorden: Ik zie dit liever dan de bekende stations. Blijf een enorme fan van de XE en snap ook niet dat ze gedoemd zijn om uber te worden met 13″ wielen.
@fmgarcia: die XE zie je idd vaak helemaal kaal met kleine rotwieltjes
@jorden: Ik zie ze toch wel regelmatig rijden gelukkig. Ik denk dat er zeker een markt voor is. Er zijn absoluut mensen die bereid zijn om iets aan kwaliteit en afwerking in te leveren voor de charmes van de Jaguar.
Jammer maar begrijpelijk. Net als Alfa Romeo zetten ze er gewoon te weinig van af. Dus helaas moet je aan de SUV als je iets meer ruimte wilt hebben. Hoewel die F-Pace en Stelvio behoorlijk goed gelukte wagens zijn, dus zo’n ramp is dat nou ook weer niet.
via Android app
En zo wordt de goeie ouwe station langzaam maar zeker volledig van de markt gedrukt door alle “stoere/hippe SUV’s en crossovers”.

Zonde. Eeuwig zonde.
@autodrop: stoer en hip, plus een berg krakkemikkige babyboomerts die niet meer laag kunnen instappen. Het pijnlijke succes van de suv. Ik begin in de markt te raken voor een 550i Touring. Maar ze zijn amper te vinden, zowel in NL als D. De potentiële nieuwkopers daarvan gaan allemaal voor een x5 lijkt het (of gaan voor de trekker trek met een m550d, ook voor bejaarden)
T is jammer… Maar ja: de markt ligt tegenwoordig bij de crossovers, dus t was te verwachten
Maar goed ook, het zou het beste zijn als ze dat hele ding uit de markt zouden nemen. Ziet er bijzonder armetierig uit imo. Ook al is ie met 20K aan opties volgehangen, ziet het er nog niet uit. Met name de achterkant is een zaaddodend saai wanconcept.
via Android app
@cpp1: dat komt door deze wanstaltige fotosoep.
Geef ze groot gelijk, ze moeten gewoon doen waar ze goed in zijn.
Vergelijk de F-Pace met de X3/X5 of de Q3/Q5.

Qua looks is de keuze snel gemaakt.
Jammer. Want het is echt een geniale wagen!
Jammer. Ik heb niks met de auto’s met hoge instap en juist altijd een zwak gehad voor stations. Vaak is de station ook gewoon mooier dan de sedan. Bij de 159 is dat zo, dus dan is het zo.
Zonde, want de XF station is net te duur
Erg jammer, de stations van Jaguar zijn erg mooi
Velgen van deze XF lijken erg veel op de Diamond velgen van de Giulia Veloce. Fijn dat Jaguar bij de XE niet komt met een stationwagon. Ik verwacht bij de eerste FL van de Giulia wel degelijk een Sportwagon. Komt goed.
Sinds wanneer moet je ervaring hebben met het bouwen van een SW om er een op de markt te kunnen brengen? Is dat zó moeilijk voor een automerk?

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).