Het was fris op de stands van Fiat-Chrysler. Niet alleen omdat Sergio Marchionne’s warme persoonlijkheid ontbrak, maar ook door de modellen die mee waren genomen. Naast de Panda 4×4 Antarctica zorgde ook de Jeep Wrangler Polar Edition voor een koel plekje op de beursvloer.
De Polar is niets meer dan een limited edition van de Wrangler (Unlimited), die volgens de makers ervan standvulling een ode is aan het betere 4×4-werk onder winterse omstandigheden. Het in kilblauw uitgevoerde speciaaltje beschikt over 18″ gepolijste wielen, een Trac-Lok sperdiff aan de achterkant, en witte accenten in het interieur.
Het model komt er als 2- of 4-deurs, onder de kap ligt een 2,8-liter turbodiesel of een 3.6-litre V-6 benzinemotor. Mocht je een tripje naar de ijsvlaktes van Groenland hebben gepland, dan is dit wellicht een optie.
gregorius zegt
Tripje naar Groenland? Dan bel ik die gasten in Ijsland op (zie Top Gear) die zo’n Landcruiser ombouwen. Dit ouderwetse, spartaanse en in Europe zeer over-pricede model laat ik dan lekker staan!
robert110 zegt
hmm. Veel leer, ik zie een navigatiesysteem, automaat. Iets zegt mij dat de wrangler last begint te krijgen van moddervrees.
redneckdarian zegt
@robert110: een jeep is geen BMW x6. Deze dingen schijnen nog steeds goed te doen in modder e.d.
barney zegt
Heb dit altijd een vet ding gevonden. Net als de Defender overigens. Lekker hardcore enzo. Maar moet je voor de lol eens kijken wat zo’n “basic” Jeep moet kosten in ons staatje. Ben je gelijk genezen van het idee. Dear god… vanaf (!!!!) dik 51k.
robert110 zegt
@barney: Voor een basis Defender betaal je het dubbelen. Al zijn er manieren op de nieuwprijs naar zo’n 30k te krijgen.
PolarWolf zegt
Mja…een sper diff in sneeuw en ijs. Kan best vervelend uitpakken. Als je het kreng al aankrijgt, aangezien de motorwarmer mist. Redelijk kansloos gebeuren, zo.