Kahn bouwt de ultieme Defender, geeft ‘m 6 wielen

Auteur: , 39 Reacties

Voor wanneer je het proletengehalte van een G63 6X6 te hoog vindt, maar toch een open huif en zes wielen prefereert om over je landgoed te crossen.

Ondergetekende heeft zojuist een nieuwe favoriete Land Rover gevonden, in elkaar gezet in de werkplaats van de Britse tuner, pardon, coachbuilder Kahn. Voor zijn naam halen we even opnieuw adem: Flying Huntsman 110 6×6 Defender Double Cab.

Komt u al bekend voor? Kan kloppen. Het is in feite een Flying Huntsman 6×6 Defender, die dit jaar in Genève debuteerde, gecombineerd met de open laadbak van de Flying Huntsman 105 Defender Pickup.

Onder de kap komt een keur aan motoren beschikbaar. Het getoonde model heeft een 2.2 diesel, maar je kunt hem ook krijgen met een 6.2-liter LS3 V8. Voor het schakelwerk bestaat de keuze uit een handbak met zes versnellingen of een automaat met vier of vijf verzetten.

Prijzen van deze verhoogde, verbrede en verlengde Defender beginnen bij 99.875 pond (135.000 euro). Kahn zegt er twintig per jaar te kunnen maken.



39 reacties

De gemiddelde beunhaas doet t voor 20% van dat bedrag. want een idiote prijs. Wel vette bak
@leemster: als jij hetzelfde kan voor 1/5 vd prijs met behoud van kwaliteit dan zou ik maar snel een bedrijfje beginnen als ik jou was. Oh wacht..
@jeroen13: man, defenders komen gedeukt de fabriek uit, die dingen zijn ontworpen om beun proof te zijn en een beetje carrosier kan dit prima. Het zijn echt enorm simpele autos.
@leemster: ik vind dit anders nogwel een redelijke prijs.. ’t Kan veel gekker.
@leemster: ik denk dat deze kwalitatief wat beter is dan bij de gemiddelde beunhaas. Blijft veel geld though.
@leemster: een defender is al redelijk duur in nl, en deze is gewoon goed in elkaar gezet, worth it
Stiekem veel gaver dan de G 6×6..
G63 6×6 vind ik minder lelijk.
De Flying Huntsman 6×6 Defender die op Geneve stond had ook een langere voorkant. Deze lijkt me toch een normale Defender neus te hebben (ik vond die lange toch al niet zo mooi in verhouding.) . En een 2.2 diesel is wel zeer mager voor zo’n grote bak.
@Duell: Een koppelrijk blok met 6×6 en een trage overbrenging rijdt overal doorheen. Daar heb je echt geen 6,2 AMG blok voor nodig.
Gaaf…Toch heb ik liever een Landcruiser…Dan maar vier wielen..
@norge: Er zijn downunder genoeg Landcruiser met 6×6 … google maar es
nu is Mercedes weer aan zet: ik hoor het ze daar al zeggen:
Verdammt! jetzt rucken wir den G85 8×8 raus!!
@gokartmozart: vind het nu al een top idee! Niet omdat het écht praktisch is of lekker zuinig door de NEDC komt maar gewoon.. omdat het kan!
Het ziet er gaaf uit. Maar het blijft onzin.
Zoveel moeite en dan een volle 5 stuks oid verkopen
@janmetdelangeachternaam: het is meer een Prestige project voor ze
Wel een heerlijke overbodige asobak! Ik zou wel een andere interieurkleur kiezen…
@rocky: in de woestijn ziet dit er top uit en dat is dan ook gelijk het punt van de 6×6 , die gaan heel gemakkelijk over de duintoppen.. in een winkelstraat is het pointless daarintegen…. zelfde als een Ferrari in de zandbak…
@gokartmozart: in Dubai rijden er veel Ferraris in zandbak,maar dat terzijde
@3rdroww: die rijden naast de zandbak maar niet erin….
Gaaaaaf! hebben. Graag met de 5.0 V8 Supercharged uit de Range Rover Sport SVR………
@dutchdriftking: Goede keus! Hoewel de 3.0D met 300 pk uit de schappen van JLR me ook een goede kandidaat lijkt als je echt serieus de bush in wil met dit ding.
@berlinetta: In ieder geval geen Amerikaans blok…..
@dutchdriftking: amerikanen kunnen tenminste nog capabele hipo blokken maken, weetjewel nog zonder ellendige turbo/supercharger. En dan nog betaalbaar voor de gewone man ook :)
@noreplacementfordisplacement: De enige reden dat de Amerikanen dat “kunnen”, is omdat er minder regeltjes voor hen gelden. In Europa kan men het wel, maar mag het niet.
@berlinetta: bs, 5.0 coyote en huidige gm ls v8s zijn keurige blokken alleen wij zijn hier bezig met waardeloze plugin hybride’s
grap is dat het allemaal niks nieuws is… was er allemaal al….. volgende stap is rupsbanden ….. hadden ze in de 60ies ook al bij Laro..
Alleen de truc is nu om ze op te pimpen met goodies en leer van gemasseerde runderen en krokodillen zonder handvat. Het zijn de modeaccesoires geworden van the rich en famous. Niks mis mee maar een beetje boring wordt het wel
Vind die huntsman 105 er beter uitzien. Deze is erg uit proportie, goed te zien op laatste 2 foto’s.
@pomoek: Het kan aan mij liggen, maar ik vind dit er een stuk beter uit zien dan de 105, die is in mijn ogen juist helemaal uit proportie:

http://o.aolcdn.com/dims-shared/dims3/GLOB/crop/821×461+123+5/resize/800×450!/format/jpg/quality/85/http://o.aolcdn.com/hss/storage/midas/c5cd577aac191a1ca4adbfa82298615d/201912222/kahn-pickup.jpg
@motoragent: Dat is de auto van Pinokio!
@motoragent: haha, of het ligt aan mij! Maar ik vind ‘m echt leuker!
Ik vind die defenders echt tractors, niet heel veel auto aan. Als je dit wilt koop je toch gewoon een “sjon deer”
De MB 6×6 is echt een monster…. maar deze vind ik prijstechnisch interessanter en minstens net zo bruut
Toch doet ie onder aan de amg
@breraa: idd die AMG is toch wel wat stoerder en gaver
Ik vind dit een beetje zo’n gevalletje BMW X6 vs. M-B GLE Coupé… De eerste was gewaagd, een beetje fout en toch fantastisch…. De look-a-like is het net niet…..
Geef mij maar een Brabus 700 MB G63 Station long : http://www.brabus.com , of een versie die nog straffer is volgens order . . .
Als er nou eens een Ozzietuner was die een Land Cruiser 70-serie 6×6 toverde…

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).