Ken Blocks klassieke Mustang [Gymkhana 7] is amazeballs

Auteur: , 32 Reacties

Een uitgeklopte 1965 Mustang met 850+ pk en AWD, dat is waar Kenneth Block zijn zevende filmpje uit de Gymkhana-reeks mee gaat maken. Awwwww yiss!

Bovenstaande ‘Stang heet de Hoonicorn RTR, onder de kap ligt een 6,7 liter V8 die nog een beetje ‘geholpen’ is door Roush Yates, als je hem wilt bekijken moet je nu naar de SEMA in Las Vegas en zijn baasje Ken Block houdt net als wij van de Doge-meme, zoals te zien op deze Feestboek-post.

Oh, en hij gaat er zijn nieuwste Gymkhana mee doen, maar dat hadden we al gezegd. Toch weer eens wat anders dan een Fiesta. Nog vragen?



32 reacties

De laatste brandstofpas van 3.500 euro wordt nu geveild Bepaal zelf wat je betaalt!.
WoW
ik weet dat er veel mensen het niet mee eens zijn met wat ik ga zeggen maar ik doe het toch, zonde!
@henkhupelschoten:
Wat was hij denkende, AWD onder een klassieke Mustang.
Valt me nog mee dat hij niet gelijk voor een singleframe grill is gegaan..
@henkhupelschoten:

Weten we zeker dat dit een authentieke Mustang is, en geen silhouette?
Zoiets is namelijk al eerder gedaan voor de Need For Speed reeks, de Mustang RTR-X
http://m.autoblog.com/photos/vaughn-gittin-jrs-1969-rtr-x-mustang/

De aanpassingen aan de bodyshell wekken die indruk wel.
@henkhupelschoten: ik ben het met je eens! Doodzonde
@henkhupelschoten: Ze allemaal origineel houden is zonde, is weer een keer wat anders.
@henkhupelschoten: Niks zonde aan. Dit is een nieuw buizenframe met een nieuwe bodyshell van Ford. 0% van deze auto is oud.
Wat een gedrog
@levon: Bent u zuid-Afrikaans?
Plus: Motor, uiterlijk, eindelijk is een keer geen fastback.
Min: AWD en die wielen…

Snap dat AWd nodig/handig is voor z’n stunts maar had hem liever rwd gezien.
Eindelijk een echte auto onder ken z’n kont. Vet.
Op de velgen na een heel bruut ding!
Kan niet wachten tot het filmpje
Sorry maar vind t er echt niet uitzien en dat is toch vrij lastig met een klassieke Mustang. Blijf maar lekker bij je Fiësta.
@str8six: Hij had inderdaad beter die nieuwe Mustang moeten gebruiken, zoals de zwarte van 2 items eerder.
@bastiaangt: moeten=kunnen trouwens, niemand moet iets.
Leip. Wat bruut zo! Maar had liever een eerste serie skyline zo omgebouwd zien worden.
Video, wel van slechte kwaliteit maar heel geheim enzo……http://youtu.be/kfIvTB_T7As
En een soort slideshow (pun intended)
Gymkhana 7: Ken Block Drifting Vaughn Gittin 1969…: http://youtu.be/xHrb1p6o1aY
Hahaha Nederlanders met een truck. ROFL!
gymkhana truck:

http://youtu.be/k543J-uWkek
@sir_smokalot: Hoe kom je erbij dat die V8 geblazen is? Je ziet zelfs de open inlaatkelken van de ITBs door de motorkap komen, daar kan toch nooit een compressor onder liggen? “Gewoon” een atmosferisch blok als je het mij vraagt.
@Svensson: jij hebt gelijk 410cubic inch met ITB’s
https://www.hoonigan.com/hoonicorn
@w0o0dy: Wel een beest van een motor trouwens, nog een close-up gevonden:
http://i.kinja-img.com/gawker-media/image/upload/975286429693522064.jpg
@Svensson: dezelfde motor als de drift auto van Vaugn Gittin alleen nog iets meer Power.
@Svensson: My bad, wilde iets te snel. Bedankt voor het wijzen op de vergissing.
@sir_smokalot: Geen probleem. Bedankt voor de aankonding, ben benieuwd naar de Gymkhana video!
Wat een ontzettend brute bak, oké afgezien van de stickers en de klein beetje foute velgen. Het feit dat dit geen fastback is.
Voor enprofile vind ik die lijn van de achteruit met de kofferklep en het achterwiel schitterend. Wordt er hebberig van.
Wel snel maar zeker niet mooi.
Begin eerst eens met al die spoilers eraf te halen en ook dat goud van die velgen.
Zo fout dat hij er mooi van wordt!

Specs van de website:
– MOTOR: Roush Yates 410 cubic inch Ford V8, 845 hp/720 lb.ft with ITBs
– TRANSMISSION: 6-speed Sadev SC90-24 all-wheel drive transmission with a hydraulic handbrake system
– SUSPENSION: Custom ASD Motorsports-designed geometry and components
– BODY: 1965 widebody Ford Mustang designed by RTR, Ken Block and Hoonigan, ASD Motorsports full tubular chassis, ASD Motorsports custom roll-cage, door bars and front/rear suspension mounts, RTR carbon fiber body panels
– WHEELS: fifteen52 three-piece R40, 18” x10.5”
– TIRES: Pirelli Trofeo R, 295/30/18, custom Ken Block compound
Pfoe, die is er niet mooier op geworden. Een beetje het idee wat ze wel eens op die Skyline’s KGC10’s doen, maar dan lelijker.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).