Kiekjes van de gelifte S-Klasse smaken beter dan escargot

Auteur: , 59 Reacties

Escargot, my car go, one sixty, swiftly...

Ik hoef het je eigenlijk niet uit te leggen, maar deze tekst komt uit de klassieker van Notorious B.I.G., ook wel bekend als Biggie Smalls, Biggie, Frank White en Big Poppa. Zoals wel vaker in goede rap muziek kan de verstaander meerdere invullingen geven aan de tekst.

Escargot betekent zoals jullie weten ‘slak’ in het frans, maar je kan het ook horen als S car go, een verwijzing naar de Mercedes S Klasse. Helaas rolt Biggie samen met zijn mattie Puff Daddy, ook wel bekend als Diddy, P. Diddy, Puff en Puffy in de bijbehorende clip in een rode Mercedes A124 en dus niet in een ‘S’. Het liedje wordt trouwens afgestoft voor de nieuwe Baywatch film met Alexandra Daddario, maar dat terzijde.

Na de tekst in de intro volgt de volgende passage:

“Wreck it buy a new one.”

Ben je toevallig in het bezit van een S-Klasse van de generatie W222, dan heb je binnenkort ook een goede reden om precies dit te doen. Of nou ja, je kan ‘m natuurlijk ook gewoon inruilen. Punt is, er komt een facelift aan van de huidige S-Klasse en daar hebben we inmiddels een paar scherpe beelden van via saudishift.

Meest in het oog springend zijn de gewijzigde koplampunits. In eerste instantie lijkt ook de vorm wat strakker gesneden te zijn, maar bij nader inzien is dit optisch bedrog. Slechts de indeling van de lampen is anders, waardoor ze (nog) iets meer lijken op de andere modellen van Mercedes.

Aan de achterkant springen enorme stortkokers van uitlaten in het oog, die verbonden worden door een chromen element. Tevens prijkt er een ‘560’ badge op de kofferklep. Dit historisch verantwoorde getal wijst op een nieuwe motorisering, maar het kan zijn dat het slechts om een nieuwe aanduiding gaat van het model dat we hier kennen als de S500. In verschillende markten wordt die nu namelijk al S550 genoemd.

Wat we verder al weten van de gelifte S is dat Mercedes de volgende stap in het Fit & Healthy programma erin gaat stoppen. Tevens heeft het merk al getest met partikelfilters op de benzinemotoren voor de nieuwe S, mogelijk wordt deze technologie ook gelanceerd op het nieuwe model. Daarnaast heeft de driepuntige ster vast nog wat andere verrassingen voor ons in petto. Het gaat natuurlijk wel om dé Technologieträger van het merk, plus BMW heeft ook weer een knappe Siebener neergezet. Tijd dus voor de Stuttgarters om weer een tikkie terug te geven.



59 reacties

Een jaar lang je auto voltanken met korting Bepaal zelf wat je betaalt!.
Mercedes-Benz, the best or nothing.
@rachid: Mercedes-Benz, voorsprong door techniek
@klotskuukske: Mercedes-Benz, wie anders?
@rachid: Je voelt je lekkerder in een Mercedes-Benz.
@ariif: Volg de Mercedes Benz rijder
@gertjano: Mercedes-Benz, das auto.
@rachid: Mercedes-Benz, even Apeldoorn bellen.
@dromedaris @ariif @klotskuukske @rachid @gerjano: Mercedes-Benz, the power of dreams. Maar zonder gekheid, ik eet buiten de deur en de hele toko kijkt mij aan omdat ik schaapachtig zit te lachen. Lekker bezig heren :-)
@dromedaris: Mercedes-Benz, wir leben autos
@kareljansen: liever Mercedes leverworst, dan gewone leverworst!!
@ewoudhoed: 4 uur Mercedes-Benz, dat zouden meer mensen moeten doen!
@pjjmv: Mercedes Benz rijdt een klasse rijker
@rachid: dan liever nothing. Zo best zijn ze echt niet!
@rachid: wir leben auto’s?
@rachid: Mercedes-Benz, er is géén betere. Wacht even, dat was Miele…
@rachid: er zit iets mooooois in de lucht er zit iets mooooois in de lucht

Mercedes Benz!
@2wheeler: God, wat slecht dit.
Genoeg internet voor vandaag!
@rachid: Mercedes-Benz maakt rijden geweldig
@rachid: Belspel, We zoeken een automerk met de letter A. We hebben een beller, zegt u het maar: ‘Ja, Marcedes!’. Maar meneer dat klopt niet! ‘Jawel, luister maar: Marcedes’
@rachid: Mercedes-Benz, oet Twente
Grootste verandering voor de Mercedes rijders zal zijn dat ‘alweer’ de cruisecontrol verplaats gaat worden. Sinds een aantal jaren is de hendel verplaatst naar onder de richtingaanwijzer en nu gaat het verplaatsen naar knoppen op het stuur.
@pordon: persoonlijk vind ik dat een flinke verbetering. Ik vind de knoppen intuitiever werken dan een pookje
@edge: ik vind het pookje bovenaan, zoals “vroeger” echt de fijnste plek. Arm op de rand van de deur en dan zo even met de vingers een tikje tegen het hendeltje.

Nu moet je je arm van positie veranderen om de CC te bedienen, gewoon jammer.
@pordon: hmmm, Dacia heeft ze al lang op het stuur. Zal toch niet dat Das Haus dit nageaapt heeft?
@erik2907: Dacia heeft nog niet zo lang cc…. ;)
@pordon: Ik heb zelf ook een keer lang moeten zoeken naar de hendel voor de ruitenwissers, in een Vito notabene
Een S560 is beter dan een S559 ..
Maar slechter dan een S561 ..

En dat is best wel jammer ..
Geen idee waar die eerste alinea over gaat… Maar ze zullen die kar ongetwijfeld verder verfijnen.
Uitlaten zijn wel heel erg aanwezig.. Vind het fraaier als ze onder de bumper weggewerkt zijn, dat past m.i. ook beter bij het ranke ontwerp van de auto.
Voor een V12-versie lijken me twee kleine chromen uitlaten voldoende, à la W220 S600.
Heel minieme verschillen, maar meer had de S klasse naar mijn mening ook niet nodig. Ziet er nog altijd heel fris uit!
Fantastische intro @jaapiyo. Hulde!

Ik ben benieuwd naar het uiteindelijke resultaat. De W222 vind ik persoonlijk een prachtige auto. In mijn ogen de absolute benchmark in zijn klasse en dat komt door met name zijn interieur. Een lust voor het oog.
@viezefreddyw: Mijn ideale auto zou een W221 (facelift), S65 AMG motor en stylingpakket incluis, met W222 interieur en tech zijn. En dan langs Brabus voor een tuningsetje. Minus de logo’s en velgen, uiteraard.

De W222 heeft iets waar ik mijn vinger niet op kan leggen. Het is allemaal een beetje breed en lomp terwijl de W221 dat in verhouding ook is. En toch, de W221 straalt klasse én sportiviteit uit. In AMG-trim gewoon een rasechte sportsedan.
Maar de W222, dat interieur, die tech… en dan te bedenken dat die al drie jaar op de markt is en nog technisch bijna het hoogst staat… en de enige die wat mij betreft technisch hoger staan zijn de Model S, want pioniersauto voor elektrisch rijden, en de E-Klasse, die ook van Das Haus komt. Even de S lekker doorontwikkelen, beetje heet strijken en bam, beste D (of E?) segment sedan die er is. Heerlijk.

Laatst een review gezien waar ze de W222 tegen een BMW 750 zetten (G11 generatie). Zelfde verhaal voor de Audi A8, die zijn het gewoon net niet. Die koop je voor de ruimte maar qua tech zitten die op lager niveau dan Mercedes in die klasse. Vind ik dan.

De S Klasse, zowel de W220, W221 als W222, is en blijft een hele indrukwekkende auto. Elke nieuwe S-Klasse legt de lat hoger voor elk automerk. Nou ben ik een beetje bevooroordeeld omdat ik geboren ben in een Mercedes-nest, maar daar ben ik toch echt wel een beetje trots op, als Mercedes-bezitter in een Mercedes-familie.
@mercedesclk350: Ik snap wel wat je bedoelt. Ik maak de vergelijk tussen de huidige S-klasse met de huidige 7-serie en A8. En dan vind ik de W222 gewoon schitterend. Het is inderdaad een forse auto, zeker de verlengde uitvoering, maar ik vind hem echt heel erg mooi.

Voor de rest kan ik het alleen maar met je eens zijn. Het interieur van de W222 vind ik heel erg mooi. Mooi materiaalgebruik, zeer netjes afgewerkt en allemaal erg mooi ontworpen. Ik vind de twee dubbele schermen het juiste formaat hebben en een mooi en scherp beeld geven. De snufjes zijn natuurlijk van een hoogstaand niveau, maar dat is iets wat we al jaren lang gewend zijn van Mercedes. De S-klasse in het algemeen is vrijwel altijd de voorloper geweest als het gaat om gadgets, snufjes, luxe, comfort en uitstraling. Daarom is voor mij de S-klasse in het algemeen de absolute benchmark in zijn klasse. De 7-serie en A8 volgen op ruime afstand.

Ik ben misschien wat minder bevooroordeeld. Bij mij in de familie zijn zowel BMW als Mercedes altijd aanwezig geweest. Maar voor Mercedes heb ik altijd een zwak gehad. Fraaie auto’s, heerlijk comfortabel en in mijn ogen waar voor je geld. Bij mij zit er wel altijd 1 voorwaarde aan. Een Mercedes, buiten de AMG’s en ander exotisch spul om, hoort een ster op zijn motorkap te hebben.
Ik wacht liever op de nieuwe Audi A8. Terwijl ik de huidige A8 (D4) al de mooiste in zijn klasse vind, vooral die van voor de facelift.
De S-Klasse ben ik juist minder gaan vinden door de jaren heen.
@michaelcorleone:
Het is natuurlijk persoonlijk en ik ben zelf ook redelijk fan van de A8, maar om heel eerlijk te zijn? In de toplimousine segment is en blijft de S-klasse een maatstaf voor Audi en BMW waarmee ze hun eigen toplimousine kunnen vergelijken. Dit was zo vroeger en dit zal zo blijven in de toekomst.

Begrijp me niet verkeerd dit spreek ik enkel en alleen uit voor de toplimousine segment. De rest van de gamma is discutabel.
Nu nog die mottige flatscreen eruit en het beestje is perfect!
Nieuw stuurtje, dat vind ik positief. Het huidige stuur vind ik namelijk niet erg mooi.
@berlinetta: het huidige stuur lijkt in mn ogen te veel op t eerste stuur uit n Smart.
De Mercedes S-Klasse, een meer overrated auto bestaat er niet! Neemt niet weg dat het geen leuke kar is natuurlijk. Deze generatie wordt alleen wel heel erg snel oud.
Da’s gewoon een E-klasse, maar dan van dichterbij op de foto gezet. Dan lijkt ie groter. Zo maken ze overigens ook de brochures bij Mercedes. Bij de C hou je hem ver van je af, bij de E op normale afstand en bij de S heel dichtbij.
Geweldige intro, goed en grappig geschreven.

Vind de achterlichten er wel strak uit zien zo.
Zo, dat lelijk stuurtje hebben ze eindelijk vervangen.
De stylist van het zuiden zal er blij mee zijn (over 10 jaar als occasion).
Lijkt nu weer wat meer op de S klasse die hij opvolgde.
Eindelijk een leuke driespaaks stuur. De tweespaaks vond ik echt vreselijk. Kon het maar niet behappen.
@kaeser: kreeg 2 weken terug de huidige S-klasse als leenauto mee, daar zat ook een 3 spaaks stuur in. Kan dus nu ook al.
Dat linker achterlicht is alvast gejat…
Hypnotize👌🏼
Waarom zo n lelijke motorafdekplaat?
@cthijs: geluidsisolatie, dat is de reden van die afdekplaat.
Waarom moeten die uitlaten tegenwoordig zo aanwezig zijn. Als ik zoveel kon spenderen voor een auto liet ik ze achter de bumper verdwijnen.
@wernerv8: het probleem is vooral dat ze als nog achter de bumper zitten en dat die opzichtige meuk nep is….
Never change a winning team. Zoveel is duidelijk.
Mercedes-Benz, je denkt ook aan alles
Ik zie eerlijk gezegd het verschil niet helemaal

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).