Kies maar: Audi S3 (8V) Sportback vs BMW M135i

Auteur: , 199 Reacties

U wilt graag een hete hatch met minimaal 300 pk en vijf deuren, en heeft een budget van 50.000 euro en de kruimels. Dan wordt het kiezen tussen een achterwielaandrijver of een quattro-beuker. Wat zal het worden?

Audi S3 of BMW M135i?

De Audi S3 Sportback is de nieuwste van de twee Duitse rivalen. Gebaseerd op de derde generatie A3 (8V), en vanaf september bij de dealer. Gisteren plakte Audi Nederland er zijn prijssticker op, en dook hiermee onder de halve euroton: vanaf 49.990 eypo’s heeft u een kale S3 met handgeschakelde zesbak, die naar hartelust met opties aangekleed kan worden.

De 2.0 TFSI levert een vermogen van 221 kW/300 pk en een koppel van 380 Nm (tussen 1.800-5.500 tpm). Dit is goed voor 0-100 in 5,0/5,1 s (S tronic vs. standaard zesbak). Het gemiddelde verbruik bedraagt respectievelijk 6,9 l/7,0 l per 100 km, wat overeen komt met een CO2-uitstoot van 159 en 162 g/km. Met een gewicht van 1.445 kg duikt de basisversie ruim onder de anderhalve ton.

Dan de vijfdeurs BMW M135i, op basis van de eveneens relatief nieuwe F20 1 Serie. Dit model begint in de prijslijst bij een achterwielaangedreven Einzer, met manuele zesbak. Hiervoor moet je wel 5.600 euro meer meebrengen dan bij Audi, pas vanaf 55.500 euro krijg je er een mee.

Wellicht speelt de CO2-uitstoot, die bij een 3 liter zescilinder onvermijdelijk groter is dan bij een 2 liter vierpitter, hier een rol. 188 gr/km hoest de BMW uit. Gekoppeld aan een 8-traps automaat is de M135i met 175 gram wat schoner/zuiniger, waardoor de nieuwprijs (55.922 euro) slechts fractioneel hoger ligt.

Wil je vierwielaandrijving, dan moet je voor de M135i xDrive gaan. Voor 58.833 euro krijg je een auto die gemiddeld 7,8 l/100 km verbruikt, en 182 gram CO2 uitstoot.

Met 1.500 kg is de Einzer iets zwaarder dan de Audi, maar dat wordt gecompenseerd door 20 extra paardjes, en met 450 Nm maar liefst 70 Nm extra onder de kap. Hierdoor leg je in de M135i de 0-100 in 5,1 seconden af. De topsnelheid is ook hier op 250 km/u begrensd.

Qua prestaties ontlopen de auto’s elkaar niet zo veel, qua karakter des te meer. Ga je liever voor een sterk opgevoerde viercilinder met Quattro, of leg je nog een paar duizend euro bij voor een achterwielaangedreven zes-in-lijn, waarbij je tevens de mogelijkheid hebt (voor een prijs) voor vierwielaandrijving te gaan?



199 reacties

Mercedes A45 AMG!
@jeroen13:
Die keuze was is er nog ff niet, anders die inderdaad.
@jeroen13: ja, dat is ook een goeie tegenstander voor deze twee…
@meneersander: eigenlijk niet want de amg is het top model dus dat zal dan een concurrent moeten worden voor de Audi rs3 en de BMW m1 waarvan allebij nog geen nieuwe modellen zijn.
@nickjacker14: allebij, serieus?
@nickjacker14: eigenlijk wel want ze zitten in dezelfde prijsklasse ;)
@jeroen13: Als jij altijd zo’n antwoord geeft op meerkeuze vragen dan heb jij vast nog geen diploma….
@harie:
Maar mogelijk wel een eredoctoraat…
@StijnB: als ie op die niet nader te noemen Rotterdamse school heeft gezeten dan is alles mogelijk…..
@harie: haha, droog!
@harie: Ga ergens anders je frustraties uiten, op die manier reageren op een reactie zegt meer over u…
@felix1989: Dat zou ik graag doen, maar ik heb een IP ban op http://www.incompetentezielenblog.nl….
@harie: harrige harry ga morgen maar weer achter de vuilniswagen hangen, lekker doorsparen voor een suzuki alto. Dan heb je alleen geen tijd over voor autoblog.nl….
@felix1989: kusje erop?
@harie: ja lijkt me leuk:$ je bent wel een vrouw hoop ik, graag van onder de 25 svp
@felix1989: Gast , ik denk dat hij dat maar gewoon als grap bedoelde. Niet alles te serieus opnemen.
@@ut0: Gast, begin je over iemand zijn diploma, dan is het nooit een grap.
@harie: Is dat nou jammer, die heb ik net gehaald ;)
@jeroen13: heb je die al is goed bekeken in real life? Is echt niet mooi. Lijkt meer op een goedkoop gepimpte kia.

Net als die ridicule cla trouwens
BMW, because BMW.
@str8six: BMW because straight six.
@mout: Heb nu zelf de nieuwe A3 diesel maar zou ook blind de M135i kiezen.
@griffendahl: Blind kiezen inderdaad, want de BMW is nog lelijker dan de Audi, maar als je de Einer één keer gereden hebt zul je nooit meer verlangen naar zo’n Adrietje.
@martijn1993: Nou binnen mijn criteria, 20% bijtelling en sportpakket, was het kiezen tussen een 114d met 95pk of een A3 2.0 TDI met 150pk… Dan is het niet zo zwart/wit meer helaas. Gelukkig nog een BMW met 193pk in de garage ;)
@griffendahl: Begrijp ik, maar ik bedoelde de keuze tussen M135i en S3.
@griffendahl: dit slaat nergens op een 114D is 14% bijtelling. Een 320d Effic. Dynamica is 20% bijtelling dus een 120d Effic. Dynamics ook lijkt me.
@mikehks: Er zijn geen 14% BMW’s en ook geen 120d EDE… ;) Zeker niet in januari toen ik voor de keus stond ;)
Appeltje eitje, rwd 6 cilinder lijn…, al is een 1 serie nog zo lelijk, bij mij wint hij het hands down.
@jrk68: Je zegt net AWD 4 cilinder hierboven.. AMG?
@kaasboerin:
Check de posting tijd ff.
Op mijn leeftijd gaat de voorkeur eerder naar Mercedes dan naar BMW. Daarnaast zal ik nooit voor een saai vormloos onderstuurd hok kiezen natuurlijk.
Maar dat laatste had je zelf ook wel kunnen bedenken.
@jrk68: Helaas, dan is die mercedes ook niet voor je weggelegd. Ze proberen er juist een jonger publiek mee aan te spreken
@towi1989:
Yep, van 60+ naar 40+ dus dat komt mij heel goed uit.
Daarbij je bent zo oud als jij je voelt….
@jrk68: Aaaaah, scuse.
@jrk68: ik vermoed dat die a 45 heel hard moet lijken op een s3. Is het technisch niet dezelfde formule ?
@jrk68: autovisie kwam met ee conclusie dat de Merc zwaar onderstuurd is….
@Megakix:
Heb ik niet gelezen helaas, een snelle C-segmenter zou ik sowieso als dagelijks vervoer gebruiken. Om te spelen heb ik ander spul. Ik moet toegeven dat ik een beetje aan de 1 serie begin te wennen, en als je er mee rijdt zie je die lelijke neus toch niet.
Als ik in deze klasse echter louter voor mooi zou kiezen dan werd het een Delta, zo’n gruwelijk onderschatte auto. Zeker qua interieur mooier dan gelijk welk van de Duitse 3.
Hmm als geld geen rol zou spelen en moest kiezen tussen deze twee dan zou ik gaan voor de BMW met vierwielaandrijving. Het geluid van een 6 in lijn vergeet het ietwat gekneusde snoetje naar mijn mening
De BMW, niet vanwege zijn achterlijke koplampen maar het feit dat hij de A3 zoek rijdt.
De 2 serie komt hopelijk met een beter smoelwerk.
@paulaner:

Dat betwijfel ik sterk, dat je de S3 “zoek rijdt”. Qua prestaties zijn ze nagenoeg gelijk en dat waar de Audi met 55kg ook nog Quatro meedraagt.
@paulaner: gebaseerd op wat? Tot nu toe nog geen tijden of directe race tussen de 2. De Audi kan daarbij best nog is winnen, door de AWD icm met een lager gewicht. Het is voor de BMW zeker geen gelopen race.
@Jipp: Bij de vorige RS3 (die sowieso al vóor bredere bandjes had dan achter om de bakken met onderstuur wat te counteren –> facepalm) werden de voorbandjes na een rondje of wat zo heet dat ze alle grip verloren…de 1M reed er rondjes omheen op het circuit. Bij een test van Chris Harris was de RS3 licht sneller dan de M135i op een circuit, maar toch prefereerde hij de M135i veruit en melde ook het probleem van de Audi…bakken onderstuur en oververhitte bandjes in no-time.

Ik heb er wel vertrouwen in dat de M135i sneller is dan de nieuwe S3.

Ik zit er trouwens niet op te wachten dat ze die 2-serie lampjes op de 1 zetten. Vind de 1 serie lampen niet echt mooi maar wel karakteristiek…die nieuwe 2 serie lampen zijn een beetje vormeloos, generiek en nondiscript. *cough*
@jaapiyo: Je gaat niet in op mijn punt en benadrukt de zwakke plekken van een auto van het vorige model.

Daarbij refereer je alleen aan circuit ervaringen. Daar zullen deze auto’s niet in eerste instantie voor gebruikt worden, het gaat om korte sprintjes hier in Nederland. En op dat vlak zal de BMW het afleggen met RWD tegen AWD met een lager gewicht. Het is niet voor niets dat BMW nu ook met AWD komt op de m versie.
@Jipp: Rust de M135i uit met AWD en hij zit eerder op de 100 dan de S3.
@Jipp:

Ok…dus…dit is je train of thought hier…:

“Tot nu toe nog geen tijden of directe race tussen de 2. De Audi kan daarbij best nog is winnen, door de AWD icm met een lager gewicht. Het is voor de BMW zeker geen gelopen race.”

Vervolgens noem ik wat resultaten van gerelateerde modellen die in grote lijnen dezelfde eigenschappen hebben…daarop volgt:

“Je gaat niet in op mijn punt”

Maar dan vervolgens…

“Daarbij refereer je alleen aan circuit ervaringen. Daar zullen deze auto’s niet in eerste instantie voor gebruikt worden”

???

Make up your mind.

Dan nog dit:

“het gaat om korte sprintjes hier in Nederland”

Ik wil het gedegen onderzoek dat je ongetwijfeld onder de Nederlandse bevolking gedaan hebt om dit vast te stellen wel eens bekijken…Ik kan me namelijk zomaar voorstellen dat dit voor een grote hoeveelheid mensen totaal niet het belangrijkste aspect van een sportieve auto is, maar misschien vergis ik me daar in. Het heeft er wel een beetje schijn van dat je een eigenschap uitkiest waar jouw overduidelijke favoriete auto misschien een licht voordeel heeft en die op volledig subjectieve persoonlijke basis bombardeert tot ‘de eigenschap waar het om draait in Nederland’ om je eigen voorkeur te rechtvaardigen…Zou dat het kunnen zijn?
@jaapiyo: doe je ding joh.
@Jipp: je weet zelluf
@Jipp: OEF ben jij even hard op je plaats gezet!
@Jipp: UHmmm de BMW sprint sneller naar de 100 dan de nieuwe S3 dus voor korte sprintjes maakt het niks uit. Chris Harris heb jij blijkbaar niet gekeken want hij heeft gewoon op de weg gereden m135i tegen rs3 en de BMW was vele malen beter, zelfs onder natte omstandigheden..
@drivingpleasure: en met de s3 ?
@Jipp: Zelde reactie als hierboven n kijk anders even het filmpje dat ik heb gepost.
“Gekoppeld aan een 8-traps automaat is de M135i met 175 gram wat zuiniger, waardoor de nieuprijs…”

Schoner lijkt me?

Also: nieuwprijs
Schoner en dus ook zuiniger :) Check!
Moeilijk, moeilijk…De S3 behoort een vijfcilinder te hebben, terwijl de BMW 1-serie mij nog steeds niet kan bekoren.

De Audi dan maar, graag MET S-tronic.
De audi.
Zonder twijfel de bmw!
Audi natuurlijk, Bmw 1 serie heeft last van downsyndroom met die koplampen en heeft vw polo achterlichten
@dahlback: Audi moet het idd van het hoge showroomgehalte hebben.. :)
@dahlback: Neem ik die met de Polo-achterlichten.
Neem jij die met voor de helft Polo-techniek.
@mout: jammer genoeg geen polo techniek aanwezig ;)
@dahlback: Mein Arsch..

Ik heb wel eens aan een A3 zitten knutselen, zodra je wat panelen weghaalt springen je de VW producten tegemoet..
@kaasboerin: je ziet idd vw onderdelen maar niets van een Polo, daar kan praktisch niets gedeelt van worden.
@kaasboerin: Het zijn met name VW producten alleen worden ze iets beter vastgezet..in plaats van op 2 punten wordt iets dan op 3 punten bevestigd zodat het iets minder snel kapot gaat..
@dahlback: Misschien al het feit dat het onderstel ( MQB ) van de audi door heel de VAG groep praktisch wordt gebruikt ?En die quattro, het is alleen maar aanwezig bij het doorslippen en dergelijke. 80% van de tijd rijdt je met je voorwielen. Plus dat audi altijd met ( buiten r8 ) het nadeel zit van het feit dat ze de motor blokken voor de voorwielen leggen ( onderstuur ) . Dus…BMW :d .
@samoht: Quattro of 4 motion gebruikt zijn kracht met slimme verdeling in bochten, onderstuur heb je bij een Bmw ook wel, laatst pas bewezen in Amerika bij een nieuwe 3 serie. Mijn voorkeur nog steeds quattro dan rwd maar dat ik persoonlijk dat ik dat een stuk lekkerder vind rijden, vooral bij sneeuw of modder
@dahlback:
Die 4 dagen per jaar dat je er hier voordeel van zou hebben breng ik liever spelend met het overstuur door.
M.a.w. jij rijdt liever het hele jaar in een onderstuurd saai hok rond dan dat je een beetje lol en spanning in je leven toelaat.
Is u boekhouder toevallig…?
@jrk68: hahaha, geweldig!

Ik rij ook liever de BMW. Het uiterlijk van de Audi kan mij totaal niet bekoren en mist de fun factor.
Als het quattro systeem als wapen gebruikt moet worden dan snap je het niet. Audi quattro’s zijn overstuurde auto’s met middelmatige wegligging.
@jrk68: weinig last van overstuur , rij gemiddeld 100 rondjes op de ring met de diesel. Snap ook niet hoe je daarbij komt .
@dahlback: Ring A10 zeker?
@dahlback: BMW heeft bijna geen onderstuur, natuurlijk kan het gebeuren maar het is niet zo dat je het er standaard bij het pakket bij krijgt zoals bij Audi. Zelfs in de A3 sportback 2013 heb je het erg snel heb ik al gemerkt. BMW x-drive is een slim besturingssysteem dat altijd op de achterwielen aanstuurt en aanvoelt waar, op welk wiel er power bij moet komen om de auto zo te corrigeren. Audi had altijd bijna een 50-50 verdeling maar is daar ook maar vanaf gestapt omdat dit soort systemen gewoon beter zijn en slimmer zijn..
@mout: Haha deze opmerking zit echt goed! Je heb me weer heerlijk laten lachen door de waarheid te vertellen…
BMW!
of door sparen voor de A klasse AMG. Ik spaar wel door. Tussen deze bij kies ik denk ik voor de audi vind de bmw gewoon te lelijk.
Zeker de Audi!
Voor alle nalopers de audi, voor alle cocksters de bmw en voor de patrolheads de AMG
@yerrie:
Wat is een patrolhead? Iemand die een Nissan Patrol rijdt?
@jrk68: Als je echt bijdehand was geweest dan had je wat gezegd over “nalopen” want had natuurlijk meelopen moeten zijn. Maar goed als spellingnazi ben je gevallen over patrolhead en spellingnazi’s zijn van die zwaar irritante “mensen” lees betweters die niets zinnigers te doen hebben dan dat. Je snapt ook niet veel van Internet (goed he met hoofdletter, lullo!) als je met dat soort dingen bezig bent, je zal niet veel op feestjes uitgenodigd worden en jij je maar afvragen waarom dat komt. Niveau mensen die “beter als” is corrigeren in “beter dan” , dat is correct maar zo fout en zegt zoveel over iemand, fijn weekend spellingnazi
@yerrie: zoooo, beetje gefrustreerd? Heb je je vrouw vreemd zien gaan met een neger die een lul van 25 cm heeft? Werd je daarna door je vrouw gepest omdat je piemel te klein is?
@rufctr01: Nee, het was die neger met zn 4 cockringen rond zn prijsbeest waar u ervaring mee hebt… Waar de mond van vol is…
@yerrie: Zegt eerder veel over jou. Je kan toch gewoon normale woorden typen? Ja iedereen maakt een foutje maar dat je op internet zit wil nog niet zeggen dat jij je taalbeheersing weg hoeft te gooien… Dat er veel mensen zijn die niet weten hoe ze moeten spellen wil nog niet zeggen dat het normaal is en dat jij het ook moet doen.
@jrk68: gelukkig voor jouw zijn er nog 33 malloten zonder humor
@yerrie:

ja .. o.k. .. is dat dan de Audi of de BMW ..

want echt heel duidelijk ben je daar niet over ..
@yerrie:
Zozo, onze Yerrie heeft een grote mond achter zijn schermpje op de kinderkamer.

Nooit gaan gooien met vleeswaren die je nooit in je mond hebt gehad.

Ik een spellingsnazi? Nazi misschien nog wel, ben immers een Duitser dus dat zo zomaar in mijn bloed kunnen zitten.
Ik vond en vindt het gewoon een leuke typefout en met mij dus vele anderen die er wel de humor van in kunnen zien.
Kiezen tussen saai of lelijk, doe maar lelijk dan. Is het nog een beetje spannend…
Geen van beide:)
Moeilijk, maar zal voor de Audi gaan. De BMW is echt ongelooflijk lelijk en Audi S3 is een grappenmaker: 4 uitlaten onder een 2.0 TFSI. Doe dan gewoon 2 uitlaten aan een kant. Maar de Mercedes blijft veruit de best. Ik snap niet dat er nog mensen zijn die voor een S3 of M135 gaan, als je ook een A45 AMG kan kopen.
@e550: kun je mij de prijs van een a45 amg vertelle?
@MAB: € 59.250
@e550: ooh dat valt dan wel mee, dan ga ik ook voor de A klasse!
Sowieso de Bmw!
Geen van beide, doe mij maar een Renault Mégane RS. Desnoods met een chippie.
@rolf92: Tja dan rijd je helaas wel een Renault
@dahlback: Ik had ook liever een Citroën Hot-hatch uit het C-segment gehad, maar die leveren ze helaas niet. Dan maar een Renault.
@dahlback:
Stuurt en rijdt beter dan een Audi en is tegenwoordig nog betrouwbaarder ook.
Zet die cock ringen bril eens af joh en ervaar dat er hoeveel moois op de markt is….
@jrk68: heb zelf een Bmw e46 330d gehad er reed wel aardig maar vind mijn huidige auto beter rijden. Mercedes laat ik liever staan, rijden altijd aparte types in en in deze klasse krijg je de A klasse wat ik echt een lelijke wagen vind
@dahlback: Wij hebben de nieuwe A3 sportback gesponsord gekregen op ons werk, rijdt prima hoor begrijp me niet verkeerd. Maar ik vind de BMW 3 serie uit 2004 gewoon lekkerder rijden en voelt beter aan…
@dahlback: tja, die wel beter rijdt en een hele goede wegligging heeft. Beter dan de Audi….
Sowieso M135i!
De Audi omdat die dezelfde(zelfs iets sneller) prestaties neerzet met 2 cilinders minder.
@jeanclaude: Welke S3 is dan exact sneller als welke M135i ?? Handgeschakelde versies zijn even snel, bij de automaat is BMW al sneller (4,9s), en de xDrive nog sneller (4,7s)
Als je een hot hatch aanschaft dan maak het verbruik toch niks uit, want je wil er plezier mee beleven.
Mensen zonder smaak gaan voor de BMW..

Ik zou dus de S3 nemen, die ondanks 2 cilinders minder in ieder denkbaar opzicht superieur is aan dat M135itje!
@audifreak: en mensen zonder gevoel kiezen de audi..
@gast: Oh, deze gast wil even makkelijk scoren onder het oneindig uitgekauwde niet op waarheid gebaseerde clichés herhalende autoblogvolk..
@audifreak: Precies hetzelfde wat jij net doet dus..A3 inspiratieloos lelijk hok. Geef mij maar de 1 serie, vind ik ook niet moeders mooiste maar nog altijd beter dan de A3(ook omdat ik in de nieuwe A3 sportback rijd en het helemaal niks vind).
@drivingpleasure:
Fijn hè, zo’n door de boekhouder gedicteerd leasehok, daar gaat je “drivingpleasure”….
Ik hoop voor je dat je een kortlopend contract hebt.
@jrk68: Tja gelukkig is het niet mijn auto. Ik zeg alleen dat we hem gesponsord hebben gekregen van A point, aangezien zij partners zijn. Ik rijd er af en toe in ja, maar verder rijd ik gewoon lekker in de 3 serie, stukken beter!
@audifreak: koekje van eigen deeg noemen ze dat
@audifreak: proest!
De BMW want:
– De 6inlijn
– RWD, dus speelser en leuker dan 4WD
– Ziet er ook gewoon dik uit
BMW M135i met een 2-serie neus voor mij a.u.b.. Zoiets dus.
https://lh4.googleusercontent.com/-AM71WEPFPyk/UZUvy-DqTMI/AAAAAAAAANc/o0WmMaLnF98/w961-h530-no/F20+facelift..png
Repost alert!
@AutomotiveDesigner: Zal vast moeilijk rijden met die poster aan de voorkant.

OT: De 1-serie is en blijft een lelijk ding, maar toch begin ik hem steeds leuker te vinden. Bovendien zijn er veel lovende reacties over deze auto. Daarom kies ik deze. En de Audi? Tja, saai uiterlijk. Je ziet er niet eens aan dat het een S is. Alleen aan de vier pijpjes en dat vind ik meteen overkill voor een viercilinder.
@berlinetta: Ieder zo zijn eigen mening. Ik vind ook de Audi saai en niks hebben. De BMW 1 serie vind ik ook niet mooi maar ik begin hem wel steeds meer te waarderen. De oude 1 serie vond ik eerst ook niet mooi en uiteindelijk toch een hele dikke bak(ook omdat het zo goed rijdt). Maar toch zijn er mensen die de 1 serie prachtig vinden. Zo heeft hij bijvoorbeeld awards gewonnen voor het beste design in zijn klasse zoals bij de bekende Red Dot Awards…
@drivingpleasure: Ik begin hem ook steeds meer te waarderen. En net als jij vond ik de vorige 1 ook eerst niks. Nu vind ik het een prachtig autootje. En hoewel BMW niet altijd mooie auto’s neerzet, durven ze wel met hun design. Dat waardeer ik meer dan Audi die altijd maar dezelfde slaapverwekkende auto’s bouwen.
@AutomotiveDesigner: jij hebt serieuze photoshop skills…
Beamer!! zonder twijfel
@dlhygt: wat voor beamer? Een van HP of Dell?
@dahlback: als jij bij beamer aan een HP of Dell denk dan zit je echt op de verkeerde blog..
@gast: Voordat je zo’n domme opmerking plaatst zou ik eerst maar eens zeker van je zaak zijn, tis Bimmer. Zit zeker nog op school zeker?
@dahlback:
Bimmer – proper accepted slang for BMW cars.
Beamer/Beemer – proper accepted slang for BMW motorcycles.

Zelfde badge, iedere matig geschoolde snapt dat de BMW bedoeld wordt.
@dahlback: eat that bitch….
Duhhh! BMW natuurlijk!
Ietwat relevant en zeker de moeite om te zien:

http://www.youtube.com/watch?v=2xwecTp91-o
Duidelijk voor mij, de BMW. Prima prestaties en rijdt geweldig, ook met nat weer. Ik snap nadat ik er een week in heb mogen vertoeven als leenauto dat BMW rijders altijd zo eh… “levendig” zijn op de autobaan, je mérkt gewoon niet dat je 150 km/h rijdt en denkt dat je nog 120 rijdt.

En tja, ook al is het design van de laatste generatie niet echt mn smaak, de Audi is gewoon het zoveel 13 in een dozijn product, dat misschien goed rijdt, maar gewoon saai is als afwaswater. Zelfs Audi zelf geeft me gelijk met het ontslag van hun ontwikkelingschef, die bezuinigen voorstelde ipv innovatie. Hoezo voorsprong door techniek? Audi had beter Sven Quandt aan kunnen trekken ipv Hackenberg (al heeft ie wel de Scirocco Cup racer op Biogas op zn naam staan)
Ik vind de BMW zo truttig al is deze uitvoering iets minder feminine dan de andere uitvoeringen. Maar ja, die 6 cilinder is toch wel wat beter qua hardware. De Audi ziet er een stuk beter uit. Ik ga voor de Audi M135i.
Dacht eerst dat het een retorische vraag was…Maar M135i uiteraard.
Moet ik hier echt tussen kiezen terwijl er ook een A45 AMG is?
50.000 euro voor een auto die nauwelijks groters is dan een Golfje…. Nee, dankje.
Maar als ik dan toch moet kiezen; de Audi. Interieur ziet er netjes en opgeruimd uit. Stuk beter als dat depressief makende BMW interieur. De gemiddelde oostblok flat ziet er gezelliger uit.
Qua uiterlijk is de Audi ook netjes. Niks mis mee. Niet heel spannend, maar een stuk mooier als de BMW. De 1-serie is al geen schoonheid, maar met een M-pakket is het niet om aan te gluren.
Dat is geldt trouwens voor alle M pakketen op elk BMW model. Ik weet niet welke dorpsgek die ontwerpt, maar man man, wat zijn die pakketjes lelijk…
@Rob: Het verschil: Audi is voor die niet weters, voor de grijze muizen. Stikseltjes zijn ooo zo mooi (kan je bij elk ander merk krijgen maar die leveren liever kwaliteit) weet wel dat stiksels die je ziet normaal gelijk staat aan slecht kwaliteit, daarom zag/zie je dit ook nooit in de grote vlaggenschepen. Ik vind het BMW interieur een stuk strakker en er heerlijk uit zien. Audi vind ik vaak te goedkoop ogen en aanvoelen(zal wel met de kwaliteit te maken hebben). Qua looks was en ben ik ook niet weg van de 1 maar begin hem zeker te waarderen en vind hem eigenlijk nu beter dan de oude 1 serie(die ik in het begin ook niks vond). Ik heb op mijn werk de nieuwe A3 sportback 2013, de BMW 3 uit 2004 die we ook hebben rijdt lekkerder…maar goed ieder zo zijn eigen mening…
De M135i. Gewoon heerlijk!
Iedereen maar over die A45, volgens mij moet je die met de RS3 vergelijken… die nog moet gaan komen.
@maurits123: Daar heb je ook gelijk in. Het enige verschil is dat de M135i zich best kan meten met een A45 en dat terwijl de 1M nog moet komen.
@maurits123: niet qua prijs…
@gast: dacht dat de A45 zo rond de 70k is?
@maurits123:
De A45 AMG kost 59.250 euries om precies te zijn.
http://www.autoblog.nl/nieuws/mercedes-a45-amg-heeft-een-prijs-58920
Zeg maar net zoveel als een S3 met de verplichte knipperlicht optie….
@jrk68:

Doe mij de A45 dan maar :)
@maurits123: 68k voor de edition1 uitvoering ( incl 19 inch en striping )
Ik denk dat ik hier toch maar voor de Audi ga. Weliswaar een saaie keus, maar toch de beste allrounder denk ik. Komt ook wel omdat ik de BMW gewoon officieel lelijk vind.

Echter, zodra er een 235 of een 2M komt, wordt het de BMW.
De BMW. Puur op lay out. Vind dat nieuwe uiterlijk echt niet te pruimen. Met een paar dikke wielen etc. gaat het nog. Maar een 116i op 16inch kunststof….
@E34M5Touring: Toevallig deze week nog deze in elkaar gephotoshopt, dan lijkt het naar mijn mening nog heel wat;
http://i1235.photobucket.com/albums/ff431/Griffendahl/Photoshop/M135i-2_zps5cbe01c5.jpg
@griffendahl: Voor de liefhebber ook nog een RS3 op basis van de 8V gephotoshopt trouwens:
http://i1235.photobucket.com/albums/ff431/Griffendahl/Photoshop/Audi_RS3-5_zps87b32955.jpg
@griffendahl: Wow, mooi gedaan man! Damn, zo is ie wel dik idd.
50 rooitjes !! !! !! voor die kippehokken ??

whahahaha daar kan je een Lancia Thema voor aanschaffen ..
@lincoln: en dan wordt je aan alle kanten om je oren gereden…
@gast:

heb je geen last van als je geen minderwaardigheidscomplex hebt ..
@lincoln: minderwaardig omdat het rijden van dergelijke auto’s iets MINDER kost ( garage rekeningen ) en op alle andere punten suprieur is aan een Thema ??
@gast:

yep .. is idd ook belangrijk als je een minderwaardigheidscomplex hebt ..
@lincoln: heb jij die dan?
@lincoln:
Inderdaad,
ik heb voor de grap eens opgezocht wat je allemaal (nieuw) voor 50.000 euro kan kopen. Ik ben tot de conclusie gekomen dat je niet helemaal wijs bent als je dan uit één van deze twee kiest…
@Rob: mensen die mensen die hun geld uitgeven aan dingen die ze willen niet wijs noemen is pas een indicatie van geestelijke beperking.

En jij maar zuur vanuit je raampje kijken naar je buurman die hem lachend afgetikt hebt (en geniet).

Wie is hier de winnaar? Jij of hij. Juist.
@kaasboerin:
Hecht niet zoveel waarde aan de woorden “niet helemaal wijs” joh…

Ik zal het wel even politiek correct voor je formuleren:
“Ik zal nooit een nieuwe auto kopen die 50.000 euro kost en het formaat van een Golf heeft. Ik vind (let op; ik gebruik het woord VIND) dat je voor dat geld veel leukere auto’s kan kopen. Mensen die wel zoveel geld stuk slaan op zo’n auto begrijp ik niet helemaal. Maar ik gun ze het van harte.”

Zo goed??
Ga ik nog even een blokje om rijden in mijn auto die ik lachend heb afgetikt. En genieten dat ik doe, sjongejonge, niet te filmen. En al die buren maar zuur uit het keukenraampje kijken, allemaal. Maar doe ik ook bij hun hoor, is de lokale hobby hierzo…. Wij hebben namelijk allemaal een geestelijke beperking…
@ jip

De M135 rijdt hem wel zoek, omdat hij veel meer pk heeft dan wat BMW opgeeft. Dit heb ik zelf ervaren… Bij de Audi klopt het meestal of ze hebben juist minder. Haha
@Rhyo:
Mitsubishi zegt ook dat mijn auto slechts 85 pk. Maar ik kan uit eigen ervaring zeggen dat ie vééééél meer pk heeft. Stuk of 350 schat ik zo in…
Je kan natuurlijk een spellingnazi zijn maar dan heb je niet zoveel begrepen van Internet
De BMW natuurlijk. De 6 in lijn maakt de M135i speciaal en tijdens de rustige ritten helemaal af. Het design van de 1 serie straalt veel meer charisma uit dan de A3.
@azuli: Nou het is maar net wat je charisma noemt, op de kop gemonteerde achterlichten van een mondeo als koplampen….mooi hoor
De reden dat jullie bij de M135i het interieur weg hebben gelaten is omdat het er niet uit ziet. De audi voor mij bitte..
@timmehh: een Audi interieur (gefabriceerd door Peugeot) ziet er ook niet uit!
@timmehh: Ziet er heerlijk uit! kijk het filmpje van Chris Harris BMW M1.35i VS Audi RS3
Bmw m135i :) omdat ik hem zelf heb :)
@svenbmw:

volgens mij jok je een beetje ..
@lincoln: moet jij eens oplette !
Ik zal er zo een rij foto’s op zetten.
Kijken of ik dan nog jok……
@svenbmw:

o.k. .. dus je kiest voor de BMW omdat je em al hebt ..

klinkt niet alleen heeeeeel waarheidsgetrouw ..
maar ook nog eens enorm slim ..
@svenbmw:
Vorig jaar had je nog een 316i compact.
ik wil de 50.000,00 …
Simpel: de BMW. Alleen al omdat ik geen enkele huidige Audi zou willen hebben.
De huidige BMW 1-serie is één van de lelijkste auto’s die er zijn, de S3 dus voor mij. Because Audi.
@kapiteinaudi: eerst maar eens je rijbewijs.
@kaasboerin: Reeds gebeurt. Dus ik herhaal: S3 voor mij.
@kapiteinaudi: Ach man ga toch lekker sparen voor zo’n auto die kwalitatief beneden de maat is. Als je goed leest en auto liefhebber bent zie je staan: RWD en 6 in lijn. Dan hoor je al genoeg te weten..
@drivingpleasure: Ik heb gewoon een mening hoor. Ik zeg niet dat de ene beter is dan de andere. Niet iedereen is een fan van BMW… Learn to live with it…
@kapiteinaudi: Natuurlijk mag jij je mening hebben. Allen bij jou is het altijd alleen als het Audi is is het goed. Dat is ongefundeerd en merkgeil. Ja ik ben fan van BMW net zoals ik fan ben van Mercedes en Porsche erg mooi vind(om vele andere merken maar niet te noemen) mag dat dan niet? Het is nog altijd beter dan fan zijn van VW…
@drivingpleasure: Waar je overigens ook gewoon fan van mag zijn, waarom is alleen wel de vraag…
Absoluut de BMW! Die Audi is zo’n saai hok en de middenconsole ziet er veel te kaal uit. Daarbij 6 cilinder met handbak <3
Gisteren nog zo’n 135 tegen gekomen in precies dezelfde kleur! Proper bakske, maar voor die prijs verkies ik toch iets anders…
De M135i please.
S3 all the way!
Nobrainer, de M135i voor mij.

Een onderstuurd hokje of een scherpe machine met zes-in-lijn. Daar hoef je toch niet lang over na te denken??
Voor hen die nog niet hebben gekozen:
http://www.youtube.com/watch?v=cRFXwSScZ0I
…Duidelijk lijkt me!!
@pkgek: PS. Chris Harris test de huidige 135i vs de vorige RS3 (maar de huidige S3 lijkt mij qua prestaties zelfs nog onder te doen dan het voormalige RS model)
Ik heb vorige week in de M135i mogen rijden. Fantastische wagen en wat een power! Met de 8-traps automatische sporttransmissie en 6-cilinder in lijn verkies ik deze boven de Audi (ben zelf Audi rijder :-)
Van deze twee de bmw, maar het liefst een A
Looks vs rijplezier. Moet ik geen 2 keer over nadenken. Audi rijders Blijkbaar wel.
@faithnomore:
Audiliefhebbers geilen op een aaibaar dashboard en de smalle carrosserienaden, in een heilige overtuiging dat juist dat bepalend is voor een fijne auto. Ledjes is voor hen het ultieme bewijs van de slogan “voorsprong door techniek”.

Autoliefhebbers weten dat het daar totaal niet om gaat. Die willen een goed chassis en fijne scherpe stuureigenschappen en een goed klinkende motor met als het ff kan, vermogen.

Het zijn 2 verschillende werelden, de eerste is een droom, de tweede is de echte wereld.
@jrk68: AMEN
@faithnomore ,

“Looks vs rijplezier. Moet ik geen 2 keer over nadenken. Audi rijders Blijkbaar wel.”

Audi rijders die denken wel, achteraf,nadat ze zo’n hok hebben aangeschaft.

-Ben ik er mooi ingestonken,door dat verkooppraat,wat valt dat vies tegen zo’n hok-.

Mijn keuze: BMW,altijd.
Ik ga voor de quattro-beuker, het uiterlijk van de nieuwe 1-serie kan mij nog steeds niet bekoren.
BMW: RWD en 6 in lijn, voor het echte rijplezier. En trouwens anders ook eerder een x-drive…
@jrk68,

Daarom krijgen ze bij aankoop van zo’n hok gratis de cd: de meeste dromen zijn bedrog.
Geweldig zo’n topics als deze waar je wordt voorgeschreven wat jij moet waarderen en willen als autoliefhebber. Voldoe je niet aan de voorwaarden, ga dan maar weg, niets te zoeken hier…
Een autoliefhebber hoeft niet aan voorwaarden te voldoen, het gaat erom wat jij kunt waarderen aan een auto, wat hem voor jou speciaal maakt, niet wat de persoon die het hardst kan schreeuwen ervan vindt…
Sinds 1 weekje staat er een M135i hier op de stoep, ter vervanging van “good old” 130i. In een woord: waanzinnige auto! En smaken verschillen, prima toch?, veel mensen hebben hun twijfels en roepen dat ze hem lelijk vinden, maar een 1-serie in deze trim (3 deurs) is echt een mooie auto. S3 ziet er overigens ook erg mooi uit, maar ja, terug van 6 naar 4 is geen optie :-). Zo’n auto hoort een vijfcilinder te hebben.
Ik vind het allebei geen schoonheden, maar voor mij de BMW. 6 cylinders, achterwielaandrijving en die grijns op je gezicht als je met een mooie drift een bochtje op een bergweg uitaccelereert. (of op een rustig moment een rotonde in NL, maar dat mag je van de moraalridders niet zeggen ;-).
Audi S3!
Doe mij maar een tweedehands Ford Focus RS, voor het geld dat je overhoud kan je hem gemakkelijk naar 350 pk+ laten brengen.
bmw, op e34m5touring z’n foto’s ziet er zelfs nog beter uit ook
Als het tussen deze twee gaat toch de Audi. De BMW 1 serie is sowieso al niet moeders mooiste en het M-pakket maakt het nog erger

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).