Kijk naar de lelijkste Tesla Model X ooit

Auteur: , 41 Reacties

Dit is 'm.

Tesla fuckup

In de basis is de Model X (rijtest) al een enigszins gek ogende auto. Waar de Model S best wel een sjieke, slanke aanblik heeft lijkt de Model X vooral op een Model S die een dikke balon heeft ingeslikt. Oké, de ‘Falcon Wings’ zijn een leuke feature met een svelte naam, maar dat zie je niet totdat je ze opent.

Maar, om een dikke tuningsbak te creëren heb je niet per se een mooie basis nodig. Denk aan alle blubberdikke X6-en en Cayenne’s die tot monstreuze creaties zijn verbouwd door menig tsjoener. Ze gaan als zoete broodjes over de toonbank. Elke Russisch oligarch, professionele sporter en stadse nachtapotheker wil er een.

Dus moet Unplugged Performance gedacht hebben: dan kunnen we die Model X ook wel een bodykitje aanmeten. En zo geschiedde. De Californische tuner is vlak naast het ‘Design Center‘ van Tesla gevestigd en dus uitermate geschikt om het werk van hun buren te vernachelen nog wat te perfectioneren.

Tesla

In de ‘Golden State’ maten ze de Model X behalve een bodykit ook nog een dikke achterspoiler aan en sleepten het ding mee naar Las Vegas, van oudsher een bolwerk van goede smaak. Dit laatste is eens te meer het geval als de jaarlijkse SEMA-show de woestijnstad aandoet. Bezien in het licht van deze explosie van geblazen V8-en en dikke spatborden met popnagels is de Model X waarschijnlijk een vrij decente verademing. Maar puur objectief bekenen is het een grafbak.

Model-X



41 reacties

Bestaat er een mooie model X?
@boomhauwer: zelf ik heb moeite met de X moet je nagaan. Onder sommige hoeken is ze goed te pruimen. Maar daar houd het dan ook op. Waar de Model S een schoonheid is, is de X een beetje een FrankenTesla…
Ik vind die achterkant eigenlijk nog best vet hoor
“Mooi zijn” is niet het doel voor Tesla ..

Ze hoeven geen oude wijn in nieuwe zakken te verkopen ..
@lincoln: Jij drinkt wijn uit zak? Dat verklaart wel die dubbele punten achter elke zin.
@mikkeloentje:

Voor jou doen ze het in een fles ..
Plakken er een badge op ..
Noemen het priemiejum ..

En betalen wat “journalisten” om jouw keuze zijnde “voortreffelijk” te bestempelen ..

Exact dezelfde wijn ..
@lincoln: Het dure segment is meer dan alleen een badge, Tesla kan daar duidelijk nog niet in meekomen.
Zoals Mercedes geweldig luxe interieuren die onberispelijk zijn afgewerkt en rijkwaliteiten van een zeer hoog niveau in alle comfort, dat moet je eerst meemaken/ondergaan, Bmw/Mercedes/Audi is hier heer en meester in, ik weet dat dat nogal steekt bij sommige die dat niet willen erkennen.
@bofkont: Tesla kan niet met de big boys meekomen in het dure segment? Say wut?

Leg dan maar eens uit hoe het komt dat Tesla, in het prijs-segment van rond de 100k, in de USA en Zwitserland, meer auto’s verkoopt als BMW (7er, top 5er), Mercedes (S, high-end E) en Audi (A8, A7 en top A6) en Porsche (Panamera).

Een bron: http://gas2.org/2016/02/15/tesla-model-s-outsells-mercedes-bmw-audi-and-porsche-in-us/

Het helpt als je je zelf beter informeert. Dan sla je niet zo’n flater.
@fijnkonijn: Ze verkoper er inderdaad zeer veel maar qua kwaliteit/afwerking kan Tesla zeker NIET mee. De interieurs en afwerking van de echte premium merken ligt wel een serieus stuk hoger. En dat zal bofkont ook bedoelen
@bogaertd: ja dat had ik begrepen, maar het is schijnbaar minder relevant voor de kopers want Tesla’s gaan als warme broodjes over de toonbank. Ruim meer als de rest.

Ik kan er over meepraten. Mijn laatste 2 auto’s waren een dikke A6 en daarna een A8 met 4.2L V8 benziner. Super auto’s. Maar na een paar maanden was het “gewoontjes” geworden. Je stapt in, rijd weg, no emotions.
De Tesla heb ik nu 2 jaar en elke dag “wil ik met die auto rijden”. Oh joy oh joy ik mag weer. DAT gevoel heb ik nog nooit eerder gehad. En ik heb mooi spul gereden hoor.

Tesla “heeft iets”. Ik kan het niet anders verklaren. Het rijd snaar-strak (vooral op de 21″ wielen), is orgaanvernietigend snel, kan ook heel rustgevend zijn. De auto bied eigenlijk alles.

En over het geluid wat mensen missen: ach, laten we eerlijk zijn. 95% van de auto’s klinken gewoon scheisse. Ik hou van mooi geluid. Een diep bulderende V8 in een RS6, een 63 AMG, heerlijk. Over auto-geluid kan ik het volgende zeggen: doe het goed, of doe het gewoon niet. Dat geknetter van vier cylinders (uitzonderingen daargelaten), het klinkt nergens naar. Maar weinig auto’s “klinken echt lekker”, het gros is saai.
Die A6 en A8 waren tenslotte ook erg stil. Dus het geluid in een Tesla mis ik niet (desto beter komt de HiFi installatie tot zijn recht). En de grijns op m’n gezicht als ik het pedaal intrap en over een berg-pas donder (die hebben we hier in CH) is priceless.
@fijnkonijn: Als ik rondom mij zie/hoor dan komt het ook meer en meer omdat ze fiscaal zo voordelig zijn tov de modellen die jij dan ook aanhaalt. En de aankoop prijzen zijn dan ook te vergelijken in deze “klasse”.
Ook een beetje zoals jij aanhaalt: ineens je gewoon bent om ermee rond te rijden zal je dit ook blijven doen sinds stil rondrijden toch ook vele aangenamer is dan een brullend onrustig voertuig (ook blijf je niet 16-18 :) ) En qua vermogen moet je ook al niet onderdoen.
@bogaertd: “an komt het ook meer en meer omdat ze fiscaal zo voordelig zijn”

Hier in Zwitserland hebben we GEEN fiscale voordelen. Wij betalen het volle pond. Desondanks is de situatie hier het zelfde als in de USA: Tesla verkoopt meer auto’s als P, M, B en A.
Noorwegen is een ander verhaal. NL misschien ook. Maar in de USA krijg je hoogstens een paar duizend dollar terug. Piepiefoerz in verhouding tot de aanschafprijs. Een aangeklede Model S kost gewoon een ton.
@fijnkonijn: Je moet ook denken dat in vele landen bv USA een Tesla een bepaalde cult status heeft en dat ook veel mensen wereldwijd kiezen voor het volledig groen rijden en het feit dat er eig “geen” andere merken zijn die zoiets aanbieden ;)
@bofkont:

Weet je wat comfort is? Volledig geruisloos vanuit stilstand naar rijbewijs-kwijt snelheden kunnen rijden.

Ja, nog stiller dan een Maybach.
@fanboy: Amen

En na de “launch” je organen in de kofferbak achter zoeken. Of de kofferbak aan de voorkant na een noodstop (want schnell stoppen kunnen ze ook).
@lincoln: wat is dan wel het doel van die zeepbel?
@bofkont:

Hopen dat ie niet barst ..
Net als alfa Romeo ..
@lincoln: Alfa heeft nog altijd moeder concern fiat.
@bofkont: Precies van je zegt, een zeepbel zijn, gestalte geven aan de ultieme vorm binnen deze zeepbel afdeling.

OT: Eigenlijk vind ik wel geslaagd, mooi is anders, maar wel beter om aan te zien, dat luchtschip.
Mooier dan het orgineel
Best wel mooi vind ik.
Ze zijn allemaal lelijk
ik vind dit al veel beter dan bijvoorbeeld salomondrins model x
Dit straalt ongeveer net zo veel sportiviteit uit als een bespoilerde Opel Agila. Met of zonder ludicrous mode.
https://www.instagram.com/tsportline

Zij doen af en toe wel leuke dingen met Tesla’s.
De Model S een “slanke aanblik” :’). Ik kan de poging wel waarderen, erger dan het originele zeekoe exterieur zal t niet snel worden. Elon Musk moet toch in zijn vuistje lachen, dat mensen een MPV kopen met een naam alsof het een SUV is.
@wouter181: SUV staat voor “Sport Utility Vehicle”.

S – Sport. Klopt. De auto is beestachtig snel en voor zijn gewicht en grootte zeer agiel. Alles behalve log.

U – Utility. Klopt. De auto is zéér ruim.

V – Vehicle. Klopt. Het is een vehicle.
Blowerk ?
@kenner: je moet menig kruidig sigaretje roken wil je Las Vegas van goede smaak betichten ;)
@Jaapiyo; het is een beetje een rare zin/ topictitel: Kijk naar de lelijkste Tesla Model X ooit
De model klinkt vreemd. Maar de lelijkste weer niet.
die van will i.a.m zijn tesla is wel mooi
Nou ik heb het gedaan hoor, ernaar gekeken. Bah bah, volgende keer de titel niet zo in gebiedende wijs plaatsen alstublieft. Ik ben nogal gevoelig voor instructies en voel me dan verplicht te kijken. Ik had het liever niet gedaan….
Elke tesla is niet om aan te zien, deze is enkel nog een tandje erger.
Achterkant doet me denken aan die hondslelijke auto van Walter white (breaking bad )
@jbowe: De Pontiac Aztek, ja is ook zo’n gedrocht..
Tesla. Beetje mee oppassen. Een electrische stoel op wielen.
Energiedichtheid:

1 liter diesel (60%, maar een factor 100 verschil in energiedichtheid is enorm. Verder zijn er in het hele traject productie van stroom, transformatie, transport en laden ook serieuze energieverliezen.
1 liter diesel (<1kg): 10 kwu
1 kg lithiumion accu: 0,1 kwu
Als ze er nu een nep grill inbouwen kan het heel mischien nog iets worden van de voorkant, achterkant kan niet mooi gemaakt worden imo.,
1980 aan de telefoon……..ze willen hun stickers terug.
Model X is al lelijk.. dit is om te braken!

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).