Daar is ‘ie dan.
Daar is ‘ie dan eindelijk zou je ook kunnen zeggen, want hij laat wel op zich wachten, die Golf VIII. We begrijpen het wel een beetje, het valt niet mee voor de nieuwe generatie om de bloedlijn voort te zetten. Nota bene uit eigen huis komt er een uitdaging waar al die voorouders niks mee van doen hadden, in de vorm van de ID.3. Dat model heeft zelfs het gore lef te pretenderen dat het de échte nieuwe Golf is. Dus dan kan je maar beter goed beslagen ten ijs komen als Golf-erfgenaam. Nog even de kinderziektes overwinnen voor die marktintroductie.
Op de nieuwste platen die uitlekten via Instagram (#golfmk8 yo), zien we de Golf VIII in vol ornaat tijdens een reclameshoot. Hip geblondeerd model erbij, een beetje grauwe stedelijke locaties als backdrop voor die betere urban feel, je kent het wel. De voorkant van de auto lijkt sterk op eerder uitgelekte foto’s van een mule, maar aan de achterkant is er nog wel wat veranderd ten opzichte van die muilezel. De achterlampunits zijn slank en hebben een omgekeerde L-vorm, een beetje zoals op de Tiguan.
View this post on InstagramEnfim um flagra do novo @volkswagen #golfmk8. O modelo teve sua identidade visual divulgada após tirarem fotos da gravação de vídeo para lançamento. O modelo é aquilo que estava esperando, mudando pontualmente. O modelo chegará com lanternas dianteiras mais afiladas e uma dianteira mais baixa. Na lateral pouco se transforma, Apenas o retrovisor que sai da janela e passa a ser apoiado na porta dianteira. Na traseira o porta malas fica mais liso, sem muitos vincos e a lanterna é uma evolução da anterior, com aspecto mais moderno e retangular. Ainda não há fotos do interior, mas sabe que o modelo deve ficar muito mais tecnológico, assim trocando botões físicos do painel por telas sensíveis ao toque, assim dando um ar futurista para o Hatch. . . . . . .
#vw #volkswagen #golf #vwgolf #golfmk8 #mk8 #car #cars #autos #auto #imstacar #cartagram #carpifestyle #alemanha #vwalemanha #car #alemao
Aan de voorkant zien we een scherper en sportiever neusje met optisch lage lichtunits. Er lijken iets meer lijntjes over de neus en de flanken te lopen dan we gewend zijn van de strakke C-segmenter. De spiegels zijn nu op stengels gemonteerd die op de deur rusten, in plaats van op het driehoekje onderaan de A-stijl. Zoals we het kennen sinds de Golf V, oogt de koets echter nog steeds relatief hoog ten opzichte van diens breedte. De C-stijl is op de uitgelekte foto’s niet zichtbaar, maar die zal vast wel weer ouderwets breed zijn, zoals het heurt op een Golf.
Het interieur wordt zoals we eerder al schreven naar verwachting een aanraakscherm-bonanza, dus als potentiële koper kan je nu al wat extra microfiber doekjes inslaan. Volkwagen gaf al een impressie vrij van hoe een en ander eruit komt te zien. Grote haters van vieze vingers op schermen, kunnen vast een order plaatsen voor een Mazda3 of een andere auto met een fysieke draaiknop waarmee je de infotainment kan bedienen. Toch jammer dat die 1-serie niet meer bestaat…
Enfin, de Golf VIII zal in oktober officieel voorgesteld worden aan het publiek. In september zal Volkswagen eerst op de IAA nog het doek aftrekken van de ID.3. De toekomst zal uitwijzen of die laatste de goede oude Golf definitief kan verdringen, of dat de ongekroonde koning van het C-segment het in zich heeft om keihard terug te knokken.
olivier420 zegt
Zo he is die effe anders dan de vorige
jeroenwz zegt
@olivier420: Re!Vo!Lu!Tio!Nair!
fanboy zegt
De kleur is in ieder geval anders.
theladystig zegt
Ik stel een vervroegd pensioen voor!
De Golf lijkt al te lang op zijn voorganger.
Ze bieden hiermee wel een vertrouwd gezicht voor hun trouwe klanten maar daar is naar mijn idee ook al het positieve mee gezegd.
lekkerlinksrijden zegt
@theladystig: maar zolang het goed verkoopt heeft VW het gelijk aan haar zijde
Esprit_de_Flandre zegt
@lekkerlinksrijden: Laat ons dan hopen dat het niet meer goed verkoopt…
PunicaOase zegt
@theladystig: ik kan wel meer positiefs noemen: ze zijn comfortabel, rijden prima, redelijk ruim, zeer luxe uit te rusten, erg waardevast, zeer goede infotainment.. en de GTI’s en R’s worden al jaren zeer gewaardeerd en zijn bloedsnel..
jaapies zegt
@punicaoase: en zo zo zooo saai!! Ja, zelfs die GTI
tanzanitef30n zegt
@punicaoase: en vol met plastic……
grasvreter zegt
@punicaoase: nu nog een redelijke betrouwbaarheid ipv olieverbruik, kapotte turbo’s..
kareljansen zegt
@grasvreter: heb 5 van die dingen rijden van de 7 en 7.5 generatie met tussen de 75 en 150k op te teller, en nog geen liter bijgevuld en naast het reguliere onderhoud 1 garantiedingetje met een haperende raambediening. Geluk ?
dirkiii zegt
@kareljansen: kwaliteit is over het algemeen prima bij een golf.
Behalve bij de passat van mijn vader die bij 6.000km de roetfilter verstopt had (rijd absoluut niet als een oud vrouwtje)
En de golf 7 tdi variant waarmee ik ff op neer naar italie moest Turbo kapot slechts 25k gelopen.
(Wat een gedoe autopech in Italie op Zaterdag)
De rest zal vast wel betrouwbaar zijn.
grasvreter zegt
@kareljansen: ik zou die downsize motortjes er absoluut voor de 200k uit doen, ander gaat het gegarandeerd helemaal mis.
En de diesels, achja zoals Joep van autoweek klokje rond het zegt: er kan zomaar een turbo kapot gaan, er kan zomaar een egr klep vervelend gaan doen, je kan zomaar zwaar elektrische storingen krijgen, en dat kan flink in de papieren lopen. Iets om rekening mee te houden.
Mijn mitsubishi 4g63 dohc aan de andere kant, nog net zo soepel en onderhoudsvrij als 350k km geleden. Zuipt ook nog net zo veel benzine, 1 op 13 moet je extreem je best voor doen, maar dat terzijde.
theladystig zegt
@punicaoase: Ik doelde eigenlijk op het uiterlijk. En dat vind ik saai.
RiKe zegt
Waarschijnlijk de enige keer dat we hem in deze kleur gaan zien. Hier zal het 50 tinten lease grijs zijn
rollingstoned zegt
@rike: Ik houd erg van kleurtjes, maar deze galkleur sla ik liever over.
RiKe zegt
@rollingstoned: ik zei niet dat het een mooie of lelijke kleur is, dat is smaak (of wansmaak). Mijn punt is vooral dat we deze auto alleen maar in het grijs gaan zien, wat vaak zonde is
utregcity zegt
Nou, ‘t is dat er een VW logo op zit, anders zou je nog denken dat ‘t een Hyundai is.
tenaci zegt
@utregcity: nee joh, die zijn veel spannender gelijnd!
Esprit_de_Flandre zegt
@utregcity: Ik dacht eerder Toyota van een generatie geleden. Hyundai is beter bezig tegenwoordig dan zowel VW als Toyo…
richh zegt
@utregcity: dacht eerder aan een Opel Astra.
tenaci zegt
Is het ze weer gelukt niks bijzonders te maken. Saaier dan een mid-eighties Japanse line-up die Golfjes.
sntial zegt
lekker rechte lijnen. nice.
occasiefapper zegt
Hi Opel Astra hoe is het ?
toyotafortuner zegt
>begin augustus een muts op
Hipster af!
mashell zegt
@toyotafortuner: ja, model zijn is niet zo eenvoudig als het lijkt.
ukbob zegt
We maken er een klein ‘aankoopadvies’ van…
Ik kan nu een Golf (of A3) nemen in de lease, of nog even iets uit de poule rijden en zo wachten op de ‘nieuwe’ Golf 8…
iedereen hier heeft daar vast een mening over :)
Hoor ze graag!
stannl43 zegt
@ukbob: Ik moet juist wachten op de nieuwe Golf/A3/Leon/Octavia, omdat ze niet allemaal meer leverbaar zijn(op uitloopmodellen na). Heb ook nog geen idee wat of welke ik ga nemen, dus een mini-aankoopadvies is zeker handig.
str8six zegt
@ukbob: neem een uitloopmodel van de 1-serie facelift. Meeste value for money en rijdt beter dan de andere genoemde auto’s.
ukbob zegt
@str8six: helaas geen optie, moet VAG zijn..
Esprit_de_Flandre zegt
@ukbob: Een andere job zoeken dan maar? Das het beste advies dat ik kan geven…
tenaci zegt
@ukbob: ik zou alle drie links laten liggen en voor iets leuks gaan.
faith zegt
De nieuwe Golf…
Wat is er nieuw? De duurdere prijs, de nog blikkerige afwerking en de nog kleinere grasmaaiermotor erin…
Calimero zegt
Blijkbaar is dit wat de kopers willen, een auto die uiterlijk steeds kleine stappen maakt (welke kant op laat ik in het midden)
Waar ik bij de concollega’s zoals Opel met de Astra nog wel kan zeggen of het een Astra F/G is bijvoorbeeld ben ik bij de Golf het spoor op een gegeven moment bijster geraakt.
Ik heb ook het idee dat de ene Golf de andere snel op volgt, sneller dan de mofellen in hetzelfde segment dit bij de concurrentie doen. Misschien is het ook omdat een wat stevigere facelift neer werd gezet als een nieuw model.
Ik zeg hiermee niets over smaak, of mijn persoonlijke smaak, maar geef enkel aan dat het soms wat verwarrend is al die Golf modellenseries.
sirprize zegt
@milan0: ik ben ’t helemaal met je eens. Vanaf de Golf VI ben ik opgehouden met onderscheid maken.
str8six zegt
De achterkant is toch exact hetzelfde?
JamesBond007 zegt
Altijd leuk hoe de meningen verschillen en sterk aanwezig zijn op een van de meest verkochte auto ter wereld. Je zou maar de designer zijn?
schreute01 zegt
@jamesbond007: inderdaad. Die verschillende meningen. De een vind de Golf niets. De ander vreselijk.
monsieurleloure zegt
Dit is de benchmark, alleen niet voor mij.
str8six zegt
@monsieurleloure: benchmark waarvoor?
karhengst zegt
@str8six: automobiel conservatisme
chriscross zegt
Doelstelling is dat een Golf een Golf moet blijven, dus herkenbaar. Kunnen allemaal wel negatief doen (doe ik graag aan mee) maar waar zou je iets drastisch veranderen als de verkopen goed zijn?
sirprize zegt
@chriscross: omdat je de kopers het gevoel wil geven daadwerkelijk in een nieuw model te rijden ipv de zoveelste facelift.
chriscross zegt
@sirprize: nou blijkbaar boeit het de kopers niet want ze blijven kopen
vaakbenjetebang zegt
@sirprize: Wat Golf-kopers wilen is een Golf. Niks meer, niks minder. Volgens mij luidt de ‘design brief’ voor een Golf letterlijk: “net zoals de vorige, maar dan in het jaar nu” – zodat iedereen die al een Golf had (en dat zijn er veel) helemaal happy is net de nieuwe. Continuïteit is voorspelbaar en dus saai, maar wel vaak de basis voor succes. Mensen houden dior de bank genomen nou eenmaal niet van verandering.
lotuselises2 zegt
Waarschijnlijk met gratis plastic nep roostertjes die een uitlaat zouden moeten simuleren, optioneel met chromen nep uitlaatjes.
mashell zegt
@lotuselises2: zo gaaf dat een eGolf die ook gewoon heeft.
Dutchdriftking zegt
Toch best wel vernieuwend qua design. Dat zal wel weer even wennen worden.
numpty zegt
Altijd zo leuk te lezen hier als het om een VW gaat en al helemaal om de Golf. Best verkopende auto uit het gamma van VW, dus jullie hebben het allemaal fout. Is de Golf bedoeld ‘spannend’ te zijn ? Moet het een design hoofdstuk worden? Allemaal nee. De consument bepaalt, want die betaald (aanschaf of bijtelling). Dus, ik voorspel, het word wéér een verkoopkanon. Wen er maar aan.
carspotter058nl zegt
Niet meer te herkennen!
Citrofieleviltwin zegt
Lijkt teveel op een Toyota Auris (facelift) langs voor.
Ekrachess zegt
@citrofieleviltwin: ik wilde het net zeggen..
HZW zegt
De Golf is al decennia lang een inspiratieloze auto, en hij wordt ook steeds lelijker.
jeroenwz zegt
Slechts één reactie mijnerzijds:
https://www.youtube.com/watch?v=6xfBw1bbV4k
van1 zegt
Dit kan wel eens de laatste golf worden. Want zeg nu zelf, de ID op deze https://topgear.nl/autotests/volkswagen-i-d-2020/ site lijkt wel verrektes op een Golf. Welke vindt jij mooier?