Je kunt ‘m binnenkort aan je verzameling toevoegen: de eerste racewagen uit de stal van Corvette.
We hebben het over de Chevrolet Corvette SR-2, een bolide uit 1956. Dat is bijzonder, want er werden er slechts drie van gemaakt en dit is ook nog eens de allereerste. Dat is helaas ook terug te zien in de prijs, want ‘Corvette Mike‘ verwacht er zo’n 7 miljoen dollar mee op te halen.
De SR-2 kwam uit de koker van Harley Earl en Zora Arkus-Duntov, twee absolute Corvette-iconen. De eerste was voor Earl’s zoon Jerry, de tweede voor zijn assistent Bill Mitchell en de derde voor Harlow Curtice, de grote baas van GM. Porsche en Ferrari werden er nog niet mee verslagen, maar we hoeven niemand te vertellen dat Chevrolet en Corvette inmiddels een indrukwekkende erelijst hebben opgebouwd in de autosport.
Uiteindelijk belandde dit exemplaar bij Jim Jeffords, die net als Arkus-Duntov zijn handtekening achterliet op het (Nederlandse?) vlaggetje op de vin. De bolide is volledig gerestaureerd en mocht je geen 7 miljoen dollar op zak hebben, dan kun je ‘m tussen 12 en 14 januari alsnog in het echt aanschouwen. Dan is de auto namelijk te zien bij de Scottsdale Sport & Classic Autocars.
tupperware zegt
Hoewel hij prima bij mijn nickname past vind ik het toch ietwat prijzig..
gearhead zegt
Rijtest graag!
E34M5Touring zegt
Liever een gewone. Hier rij je toch nauwelijks mee uit angst dat er wat mee gebeurt. Zou sowieso niet snel een one-off oid kopen. Dit zijn meer ivesteringsobjecten, haalt voor mij de lol er compleet uit. Met een gewone zul je eerder lekker gaan cruisen denk ik. Daar is zo’n ding toch voor.
Robert zegt
@E34M5Touring: Amen.
stancedjetta zegt
@E34M5Touring: koop je die er toch bij en dan een beetje oppimpen dat ie er hetzelfde uitziet
fortuna zegt
spijtig van alle graffiti
rufctr01 zegt
Volgens mij staan er ook handtekeningen op het dashboard
Senne zegt
Doe maar een “gewone” uit ’56.
Van de rest van het geld laat je een leuk huis zetten met een grote / goedgevulde garage….
bofkont zegt
Brrrr absoluut geen schoonheid dit.
Deed ferrari toch echt beter in die dagen.
badboys zegt
7 miljoen voor dit ben benieuwd welke gek dat wil betalen.
potver7 zegt
@JordyS: “De eerste was voor Earl’s zoon Jerry, de tweede voor zijn assistent Bill Mitchell en de tweede voor Harlow Curtice“.
Geen wonder dat die Amerikanen de begroting niet rond krijgen… ;)
stephanotis zegt
“er werden er slechts drie van gemaakt en dit is ook nog eens de allereerste.”
gtwillem zegt
Als een 250 GTO meer dan 20 miljoen opbrengt, valt dot best mee, eigenlijk. Het is wel de eerste raceuitboering van de Corvette.