Koenigsegg Agera RS gesloopt na crash

Auteur: , 26 Reacties

Winterse omstandigheden en meer dan 1.000 pk vragen kunde.

Agera RS

Van de Koenigsegg Agera RS zijn slechts 25 exemplaren gemaakt. In elk geval één van de 25 stuks zit met flinke schade. Deze week vond er namelijk een crash plaats in Zwitserland. Door onbekende reden verloor de bestuurder afgelopen maandag omstreeks 13:00 de macht over het stuur van de hypercar. De auto kwam naast een treinspoor tot stilstand.

De autoriteiten moesten het treinverkeer op het traject stilleggen naar aanleiding van het eenzijdige ongeval. Voor zover bekend raakte niemand gewond bij het incident. Via sociale media werd bovenstaande vage foto gedeeld van het ongeluk.

Eerder die dag werd de ‘Egg gebruikt voor een fotoshoot met een Bugatti Veyron in de Zwitserse bergen. Fotograaf Arnaud Taquet maakte plaatjes van de twee exoten voor Magazín ProDriver CZ. Op vrijgegeven foto’s is het duo te zien.

Met deze specifieke Agera RS wist Koenigsegg de show te stelen op de Autosalon van Genève in 2015. Met een gemiddelde topsnelheid van 447 km/u is de Agera RS op dit moment de snelste productie-auto ter wereld.

Veyron
Agera RS

Fotocredit: Arnaud Taquet via Magazin ProDriver CZ op Facebook. Met dank aan Isaac voor de tip!



26 reacties

Zonde! Deze gaat gewoon naar de fabriek, nieuwe body, wielen en andere dingetjes en je ziet er niks meer van.
Een gemiddelde van 447 km/u is best knap idd..
@rijbewijzer: records worden altijd gemeten in 2 richtingen op een zelfde stuk weg (of zoutvlakte) om eventuele voor/nadelen van wind te compenseren. Snelheidsrecord is dus altijd gemiddelde van die twee metingen.
@rijbewijzer: een gemiddelde TOPsnelheid. Lezen blijft toch echt moeilijk voor sommigen…
@dromedaris: Dan klopt het toch wat @vroaaar zegt? Een top van 447km/h, tweezijdig gemeten dus bijvoorbeeld 1e richting 446km/h, tweede richting 448km/h, gemiddeld 447km/h.
@simonferrari: ik reageer dan ook niet op zijn comment… (lezen doet wel degelijk wonderen mensen)
@dromedaris: Sorry, weekend hé dan gaat alles wat minder scherp ;) Goed weekend!
Ik zeg niks…

Nadat ik mijn MG-F deze week tegen een lantaarnpaal langs de snelweg gezet heb toen de achterkant ineens besloot eerder op het werk wilde zijn dan de voorkant…
@moveyourmind: da’s rot, maar die heeft niet allerlei elektronische beschermengeltjes… Neem aan dat de Agera die wel heeft..?
@davelepeef: valt bij koeningsegg nog best wel mee, zijn best wel hardcore auto’sz (bron: top gear en the grand tour.)
Bontkraag!!! Net goed!!
Winterse omstandigheden en meer dan 1.000 pk vragen kunde, en winterbanden.
Vermoed dat er op zomerbanden gereden werd.
@HZW: ik denk dat bij dit soort gevallen een gebrek aan beheersing vaker het probleem is dan onkunde…
@davelepeef: precies, er is geen reden waarom deze van de weg zou glijden terwijl alle Yarissen en C3tjes gewoon door blijven tuffen. Gewoon te hard op het gas gaan staan, de sukkel.
@jochempie: ‘de sukkel.’ met een paar miljoen op zn rekening, die sukkel?
@gwnbmw: Ja je hebt gelijk, geld maakt ‘m een winnaar..
@jochempie: en jou niet boeiende mening van iemand die nog nooit in een auto met meer als 300pk heeft gereden geeft jou het recht om, zonder ook maar iets te weten van wat er is gebeurd, hem een sukkel te noemen?
@gwnbmw: Je weet niets van mij, dus je slaat een modderfiguur met je commentaar.
@jochempie: en jij deed dat niet bij meneer agera?
@gwnbmw: Ik weet dat ‘ie op een lang, recht stuk openbare weg dat in perfecte staat is (ik woon in Zwitserland en ik weet dat) van de weg is gereden met een auto die volgens de zeer strenge Zwitserse Motorfahrzeugkontrolle geschikt geacht werd voor gebruik op de openbare weg. Daarom noem ik hem een sukkel, omdat het aan hem lag. Ik zie niet waarom ik rekening zou moeten houden met de diepte van zijn zakken bij die beoordeling.
@jochempie: nou in hoe verre is hij een sukkel? Hij kan het waarschijnlijk gewoon betalen. Komen wij aan in onze lease hokken of in mijn geval een auto uit 1996..
@HZW: zoveel vermogen, zo breed rubber (en aan foto te zien) en dampige omstandigheden doet een winterband nagenoeg helemaal niets.
Photoshoot en iemand die de auto terug brengt naar de eigenaar of importeur. Zoiets ligt wel voor de hand zou je zeggen.
Met 7.5 pk per 100 kg auto kan je alles doen waar de auto voor bedoeld is.
@wimof: die pk/gewichtsverhouding heeft mijn ouwe Volvo estate ook. Inclusief hond.
@wimof: dat is nou niet bepaald een uitspraak die je hier zou verwachten. Natuurlijk is het mogelijk lol te hebben met kleine en niet geweldig sterke auto’s, desalniettemin is wat meer geweld onder de motorkap toch ook een enorm plezier ;)

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).