Koenigsegg geeft de Regera vleugels

Auteur: , 34 Reacties

Het maakt de hypercar uit Zweden wat stoerder.

De Regera is strak getekend. Je kunt het een beetje vergelijken met een Lambo Murciélago of een Aventador. Van deze supercars kwamen later varianten met picknicktafels en andere aerodynamische poeha. Precies dat heeft Koenigsegg nu ook met de Regera gedaan. Ze noemen het (zeer origineel) Aero Package. De Zweed krijgt nieuwe voorspoilers en een flinke achtervleugel wat de downforce ten goede moet komen. Koenigsegg toonde de Regera Aero Package dit weekend op The Quail tijdens de Monterey Car Week. Een locatie waar veel (potentiële) Egg-klanten dwalen.

De meegenomen Regera was niet zomaar een model. Dit specifieke exemplaar zal de eerste Regera zijn die Koenigsegg in de VS gaat leveren. De Zweden hadden ook Agera RS’en en oudere Koenigsegg-modellen meegenomen.

Koenigsegg had tevens nieuws voor CCX-rijders. Bezitters van een CCX en/of CCXR kunnen het nieuwe Ghost Package bestellen. De oude modellen worden op deze manier wat opgefrist. Zo bestaat het Ghost Package onder andere uit en nieuwe splitter, Agera-diffuser, Agera-wielen, Agera RS-spiegels en een verbeterd uitlaatsysteem. Koenigsegg zegt het pakket in samenwerking met CCX en CCXR-rijders te hebben ontwikkeld.



34 reacties

Waarom je de nieuwe Astra nu wilt configureren bekijk het hier!.
Ik denk dat er een groot deel noodzaak schuilt in de taartscheppen.
@v6ti: wel handig die taartscheppen, zal vast veel taart gesneden moeten worden als er een afgeleverd wordt!
…en lelijker.
Zweeds bouwkwaliteit, betrouwbaar blok, vernieuwend en vooruitstrevende techniek en anders dan alle andere Koenigsegg’s die op elkaar lijken.

Met de dag vind ik de Regera mooier en mooier met name in dit rood met zwarte tinten.

Als ik heel eerlijk moet zijn, misschien wel DE hyper/megacar van dit moment.
@michaelcorleone: zweedse bouwkwaliteit? Nooit iets van Ikea in elkaar gezet?
@kle500: als hij het in elkaar zet is her geen zweedse, maar nederlandse (of belgische?) bouwkwaliteit.
@kle500: regelmatig. En nog nooit problemen mee gehad. Zegt dus meer over jouw dan de Zweden denk ik…
@peug206: een meubel van IKEA is voor een vakman brandhout. Grootste rommel dat er bestaat. Goed voor bestek te kopen, meer niet.

Tot zo ver de irrelevante comment.
@dromedaris: een woord: prijskaartje.
@dromedaris: Ik zou de meubels van Ikea toch niet gebruiken als brandhout hoor, teveel toevoegingen!

En dat de vakman het bagger kwaliteit vind is echt grote onzin. Een goede vakman kan er ook van leren hoe vernuftig dingen in elkaar zitten, en de prijs/kwaliteit verhouding is gewoon zeer goed.

,aldus een oude leraar van mij op het HMC.
@dromedaris: ja en dat zegt de ‘vakman’ ook alleen maar om zijn hoge prijs te kunnen rechtvaardigen.
@trust: hoge prijs, hoge kwaliteit. Verhuis een Ikea kast eens een keer? Kans is groot dat het bij het optillen uit elkaar valt.
Betalen voor een Lada maar Rolls Royce kwaliteit verwachten om het in autogerelateerde termen te omschrijven.
@dromedaris: ja de goedkopen idd wel. Feit is dat mn pa er een bureau heb gehaald 15 jaar geleden en dat ik deze nog steeds gebruik. Kan zo opgetild worden en verzet, zelfs volgeladen met spullen en boeken.
@kle500: maar dan bouw je het ook in Nederland toch?
Aventador en Murciélago zijn toch supercars en geen hypercars
@dutchoutlaw: Ik ben de ? Vergeten
@dutchoutlaw: Dat staat ook in de tekst.
Wat blijven het fantastische dingen.
En wat blijft Christian VK een held om naar te luisteren.

Alleen zoooo jammer dat er zo weinig met die auto’s gereden wordt en snelle tijden worden gezet. Je kan zeggen dat hypercars trailer trash en garage Queens zijn, maar McLaren en Porsche hebben toch al velen laten tijden neerzetten met hun wagens.

Koenigsegg staakte hun avonturen op de nordshleife na twee crashes en reed weliswaar een aardige 2:32 op Spa… maar ik zou graag wat meer beelden zien waarop ze blijk geven van endurance racing spirit.
En dus niet paraderen in stadscentra.
@woudloper: het is mooi dat Porsche en McLaren goede tijden neerzetten op de gekende circuits maar wat heb je er aan? Alleen de doorsnee tooghanger of ubernerd zou zoiets kopen omdat ze scherpe tijden neerzetten. De doorsnee koper van die spul koopt dit echter vooral voor het imago, omdat ze het bloedmooie auto’s vinden en misschien af en toe als investering.
Kan autoblog niet eens rijden met die Nederlandse CC8S?
@woudloper: Dat is ondertussen een Duitse CC8S geworden.
Ik vind deze echt supergaaf
Iemand anders die aan kwarteleieren moest denken?
@kle500: present
Dit lijkt mij NSFW guys!
De Lamborghini Countach was ook mooier zonder spoilers.
Die grote achterspoiler zit er standaard op. Die klapt gewoon uit. Het Aero Package zijn kleine canards voor en die 2 kleine spoilertjes op de achterkant, een beetje zoals de Ferrari FXXK :)
@tdu2zonda: Dat wilde ik ook al zeggen. @RubenPriest: hier kan je op de video zien hoe klein de extra vleugels zijn in verhouding met de standaard inklapbare vleugel als deze is ingeklapt: https://www.youtube.com/watch?v=xZc3-v8WyRM
Ik vind die flapjes prachtig!
Het heeft zo ook wel wat. Al blijven de Italianen voorlopig mooier.
Ik vind het echt een fantastische auto, maar je hoort er alleen zo weinig over. Ik ben best wel eens benieuwd naar de prestaties van dit ding.
Netjes dat ze ook voor de oudere modellen updates uitbrengen
En toch blijf ik het jammer vinden… dat er hier geen Regera op de oprit staat. 😩
Wat is die Regera toch prachtig!

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).