Koop de Honda S2000 van shorttrack-held Sjinkie Knegt

Auteur: , 55 Reacties

De schicht uit Bantega gaat ook naast de ijsbaan op volle toeren.

Het is bekend dat de Fries met de Chinese naam een groot liefhebber van auto’s is. In zijn vrije tijd doet de man niks liever dan sleutelen aan auto’s, iets wat hij vroeger vaak samen deed met zijn vader. In een interview met Helden liet de schaatser het volgende optekenen:

“…ik heb nog een Scirocco en twee oude Volkswagens uit 1967. Die staan ergens in een schuur twee kilometer verderop. Die Scirocco rijdt, die anderen niet. Als ik eraan wil klussen haal ik ze met een aanhanger op. Deze auto’s zijn collectors items, je ziet ze niet veel. Als ik ze af heb, zijn het totaal andere auto’s dan dat ze daarvoor waren. Het wordt iets van jezelf. Dat vind ik mooi. Een auto à la Sjinkie Knegt.”

Vast een herkenbaar gevoel voor de échte klussers onder de reaguurders. Het heeft er echter alle schijn van dat Sjinkie momenteel van een Honda S2000 af wil, afgaande op deze advertentie op marktplaats. Of zouden er nog een paar meer Sjinkie’s rondhangen in Bantega?

De S2000 is een droomauto voor kappers liefhebbers van sportieve roadsters die de MX-5 ontgroeid zijn. De beruchte vierpitter onder de kap is als de VTEC inschopt minstens net zo hoogtoerig als Sjinkie als hij weer eens van de baan gereden wordt door een tegenstander. Het onderstel maakt dat het bochtenwerk zo vlijmscherp kan zijn als een in Sjinkie’s man-cave geslepen schaats.

De zwarte S2000 heeft 188.000 kilometers achter de kiezen. In Honda termen betekent dat ‘net ingereden’. De vraagprijs is 13.500 Ekkermannen, maar een goed bod is ook welkom. Check hieronder de plaatjes.

Koen bedankt voor de tip!



55 reacties

-edit: ja inderdaad, gek foutje. Fixed-
@alex1589: 120 in z’n achteruit jonge!
Zou dat zijn eigen telefoonnummer onderaan de advertentie zijn? Ik neem aan van niet, toch?
@Edge: probeer het zou ik zeggen
@Edge: maak je geen zorgen ik moest bij het lezen van de naam denken aan de jeugd van tegenwoordig met het liedje shenkie in de koelkast
@Edge: privacy wordt hier toch niets aan gedaan.
Ook 188.000 km bij een Honda is veel, zeker als vaak hard mee is gereden. Dan gaan ook deze blokjes olie verbruiken. Niet zo erg als een nieuwe Audi, maar toch.
@rufctr01: Dit blok staat bekend om zijn (bijzondere) betrouwbaarheid. Vermogensbehoud boven de 250.000+ km is dit blok zelfs niet vreemd
@rufctr01:Dan hebben wij extreem veel, onze accord zit rond de 310k
@rufctr01: ik heb er een tot 270.000 km gereden en ging iedere dag het vtec in… Blok heeft nooit kuren gehad. Dronk wel 1L olie per 2500km. Maar goed, lekker belangrijk… Als je dat afweegt tegen de hoeveelheid lol is dat niks. :-)
@rufctr01: als je 188k veel noemt dan snap je het echt niet. Zelfs ronduit slechte modellen halen die stand bijna altijd. Deze motor staat bekend als goed. Kilometerstanden van ruim het dubbele moeten dan minimaal mogelijk zijn bij goed gebruik. Ook als je ze op hun flikker geeft (uitsluitend bij warme motor).
@lekbak: 188K KMs vind ik wel veel gezien de vraagprijs … En de blokken kunnen het inderdaad makkelijk hebben; een blikje olie is het probleem niet (al is toename in gebruik wel een indicatie van potentiele issues !). Strikt genomen moet ie ook elke 10K kms verse olie + filter hebben. Persoonlijk zou ik na 200K KMs een (preventieve) revisie van het blok doen (als in: waar nodig !), met name de VTEC nokkenassen, sluit/-O-ringen en in potentie de krukas. Gaat ie zo weer 200K km mee :)
@dawwg: een van de sterkste motoren ooit gemaakt is de M102 serie van mercedes. Lopen zonder enige problemen een half miljoen. Echter als ze geen olie verbruiken zit er geen olie in.

Een acceptabel bedrag uitgeven om een high performance motor wat extra zekerheid te geven is nooit een slechte zaak. Maar dat maakt 188k nog niet een hoop kilometers.
@dawwg:

Een s2000 motor is oersterk…check autoweek klokje rond s2000 eerste eigenaar dagelijks gebruik 500.000 km en motor is als nieuw..een Honda heeft geen revisie nodig die zijn wel anders gebouwd…
@rufctr01:

Misschien eens klokje rond autoweek kijken s2000 met 500.000 km die als dagelijkse auto wordt gebruikt…

Enige wat kapot was was een niet origineel onderdeel en olieverbruik nihil…

Deze motoren zijn oer sterk net als elke Honda motor..
Wie?
4 jaar eentje gehad. Leuke wagen, vooral in de Alpen… Ik gebruikt hem ook als daily, het gebrek aan koppel vond ik dan altijd wel weer jammer… Deed het altijd perfect, enkel een keer de schokbrekers moeten vervangen achter bij 100k kms… dure grap. Verder top!
Idd een heerlijke wagen, maar veel geld voor een import met zoveel km’s.
Ook die Sjinkie vind ik maar een vreemde knakker.
Gisteren nog een (korte) drag race nipt verloren van een S2000.. Beide auto’s twee personen aan boord.. 241 vs 116 pk… Vreemd… Pas boven de 6000 toeren naam de S2K stapjes…
@Jochempie: wat voor auto?
@willeme: ik vermoed een diesel met een berg koppel. Anders had de s2000 geen zin.
@xiran: Ik heb nog oorpijn van z’n uitlaat! Note to self: niet gaan racen met het dakje eraf.
@willeme: mx5 1.6? Sprintje tot de 50?;)
@retsok: Klopt, tot de eh… 90-100 ongeveer. I live my life a 10th of a mile at a time.. Dus..
@Jochempie: Geloof me een S2000 maakt een 1.6je Mx5 genadeloos af als hij heel erg goed op het gas gaat., verschillen zijn verschrikkelijk groot.
@bofkont: Oké, maar ik was erbij, hij trapte ‘m echt op z’n staart.
@Jochempie: Als hij 2/3 volledig VTEC red line trapt is hij binnen no time volledig bij je weg.
Kun je wel denken valt wel mee, maar nee dat valt echt niet mee ;)
@bofkont: ik vind het ondertussen redelijk beledigend worden dat je veronderstelt dat ik niet zou kunnen herkennen of een S2000 rijder naast mij, met mijn dak eraf, plankgas geeft en ‘m naar de 8500,9000 toeren jaagt. Misschien is de verklaring ergens anders in te vinden? Misschien was ik sneller weg bij het stoplicht? Misschien was ik minde zorgvuldig met de koppeling? Misschien was mijn tank bijna leeg en had hij 50 kilo coke in de kofferbak?
@Jochempie: misschien wel 😉
Wellicht ging hij een fractie later op het gas, verschillen tot de 100 zullen idd niet heel erg groot zijn , boven de 140 Ga je echt grote verschillen zien.
Daarbij is het een feit dat een S2000 sneller is Dan Elke Mx5 van oud naar nieuw.
@bofkont: Misschien, aangezien het een (goedkopere) rechtsgestuurde S2000 betrof, had de eigenaar al z’n spaarcenten opgemaakt en was er geen geld meer voor degelijk onderhoud?
@Jochempie: Zou ook nog kunnen , goed onderhoud , verse filters /olie/ bougies etc etc kan veel schelen.
@Jochempie: BMW 116i F20?
@Jochempie:

En jouw auto gaat van 0-100 in 6,2 seconden met 116pk?
@johanw: Nee, maar die van hem dus ook niet…… Denk even na.
@Jochempie:

Nee als je gas half intrapt niet nee…of zwaar verrotte motor…is de s2000 normaal dan gaat deze in minimaal 6,2 sec van 0-100…dus dat jij een s2000 zou bijhouden is onzin!!
@johanw: Dat snap ik, beste johanw, beste cijferfetishist, maar hier, op deze dag, onder deze omstandigheden, met deze specifieke MX-5 en deze specifieke S2000, was het verschil klein.
@Jochempie:

Ik won gister ook met atletiek de 100mtr…vergeet er wel bij t vertellen dat de rest allemaal 80 jaar en ouder waren…

Kansloos je opmerking dat je met je 116pk tegen een s2000 bent opgewassen…die rijdt rondjes om je auto..

Maar goed, zijn wel vaker personen die denken dat ze een snelle auto rijden en veel snellere tegenstanders kunnen bijhouden…

Misschien eens in een s2000 rijden en dan kabaal en snelheid zien boven de 6500 toeren tot boven de 9000 toeren…

Als personen zoals mij opmerking plaatsen dat je bij normale s2000 kansloos bent ga dan niet zeggen ja maar deze s2000 ging volgas etc want zelfs dat is ongeloofwaardig als deze op 3 cilinders draait 😂
@johanw: Oké bedankt voor de moeite dat je deze reactie wilde schrijven!
@Jochempie:

Honda,s die niemand durft en wil aanschaffen kunnen rekenen op een ongezond portie afgoderij ..
Accepteer dat ..

En ja .. Ik vind ook dat ie mooiere koplampen heeft ..
Dat is tenslotte de basis van iets beter vinden dan de ander ..
Mooi ding, Jammer van de afschuwelijke velgen….
@dutchdriftking: ja er mogen wel wat mooiere velgen op.
Jammer dat ze zo duur blijven
@mrrallycross: ja mee eens
@mrrallycross:
Dat vind ik een pré, houdt ze uit de handen van de McPetjes club.
Dan blijven er tenminste genoeg over die de klassiekerstatus halen.
Ah, Sjinkie. Die onsportieve lul die als ie verliest z’n middelvinger geeft aan de concurrentie.
@borrelnoot: One for “f you” for enemies”, the other for “f it” with friends. 😉
Zelden zo’n asociale naam gehoord
Leuke wagen, al blijf ik het raar vinden dat mensen de moeite nemen hun auto haaks op de weg te zetten voor een foto. Ziet er enigszins petjes achtig uit maar soit.
Sjinkie heeft deze S2000 met motorschade gekocht en zelf onder handen genomen.
Bij ‘Bantega’ lees ik de hele tijd ‘Bentayga’. Verder heb ik inhoudelijk weinig te melden, behalve dat de S2000 een puik karretje is.
Maakt niet uit, ook al bestuur je dagelijks een Ferrari, als je Sjinkie heet zul je nooit echt serieus genomen worden…
Had Koen Verweij @autoblog getipt ? ;-)
Bij driessen eindhoven staat dezelfde te koop van eerste eigenaar
Waarom zou ik

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).