Koop deze beroemde én unieke BMW 125i

Auteur: , 54 Reacties

Zodra je de deur opentrekt hoor je het woord "premium" nog door de cockpit galmen.

Koop deze beroemde en unieke BMW 125i

Dat kan inderdaad maar één ding betekenen: met deze ex-demoauto heeft onze eigen chief tyre smoker Wouter in het verleden een heuse rijtest opgenomen. De beelden en het verslag bekijk je rustig HIER. Enfin, het gaat dus om een oude bekende, maar wat maakt deze 125i zo uniek?

Wel, het is een 1-serie die werkelijk met alle denkbare Performance-opties is aangekleed. De nieuwprijs bedroeg volgens de verkoper dan ook een heftige 71.785 euro! Nondejen, da’s een hoop geld voor zo’n klein ding. De 3.0 zes-in-lijn levert standaard 218 pk en 270 Nm. De 0-100 sprint is achter de rug in 6,4 tellen en de topsnelheid bedraagt 245 km/u. Een 130i of 1M Coupé is natuurlijk een paar klapjes sneller, dat geven we toe.

De cijfers hebben we gehad, het verleden van deze occasion is redelijk in kaart gebracht, dus zijn we er dan? Neen! De verkoper benadrukt dat op het onderhoud nooit is bespaard. Verder is de 125i niet gereden met slecht weer en stond het ding altijd veilig en droog in de garage. Als er tenminste niet mee werd gereden, dat spreekt voor zich.

Voor wie de proef op de som wil nemen heeft de verkoper alle onderhoudsdingetjes overzichtelijk onder elkaar gezet. Geïnteresseerden dienen in elk geval 24.950 euro mee te brengen voor deze Bimmer, die nog geen 83.000 kilometer heeft gereden.



54 reacties

3.0 6 in lijn met 218pk? Dat kan beter, even bij een tuner langs en opkrikken maar die pk’s
@lekkerlinksrijden:
ik weet niet hoe goed zo’n atmosferisch blokje nog op te krikken is bij een ordinaire tuningboer. Denk toch dat je moet investeren in performance hardware voor de motor.
@misterdrogba: nee, dit is namelijk een terug getuned blok. Maakt in deze dan weinig uit of deze beschikt over een turbo. M.a.w. met aangepaste software is een 270pk wel haalbaar. Dat loopt best lekker op een turbo loos blok.
@rhyo: denk niet dat deze met alleen software aanpassingen 52 pk meer krijgt. Ook een terug getuned blok niet
@87sandyd: jawel. Je begrijpt me punt niet. Het blok is een gedeeld blok met destijds hogere type (130i etc). Enkel zou de inlaat/uitlaat anders zijn. Echter heeft deze al de performance inlaat. 270pk is daarom goed haalbaar. Een 114i f20 deelt het blok met de 116,118i. Zo zijn er veel merken die dit doen. Bijv. Een Audi A5 3.0tfsi gaat van 272pk maar 400+ enkel software (gedeeld S4/S5blok).
@rhyo: een S4/S5 heeft niet standaard 400+ Pk en zijn ook voorzien van compressor of turbo.. beetje appels met peren…
@msnaphaan: goh..

Het gaat natuurlijk om het principe dat fabrikanten motoren bewust begrenzen ivm productie. Daar was deze beste man is kennelijk niet van bewust.
@misterdrogba: dit n53 blok was ook geleverd met iets van 260 pk in de 30i serie. Is goed te tunen met alleen de software tot boven de 260 pk.
@autofanaat: 258 pk en zelfs 272 pk met de facelift.
@autofanaat: inderdaad, heb rondgekeken op diverse tuningsites en blijkbaar kan het toch wel gemakkelijk richting die waarden met stage 1 tuning.
Wel opmerkelijk dat er zulke vermogenswinsten gerealiseerd worden op zogezegde atmo motoren.
@misterdrogba: de N52b30 is vanaf de fabriek met 270pk geleverd. De hardware is bij elke motor hetzelfde, de varianten met <270pk zijn softwarematig geknepen. Hier de lijst met vermogens: https://en.m.wikipedia.org/wiki/BMW_N52
@ettie: kijk iemand begrijpt het!
@ettie: Ook genoeg verhalen te lezen dat de 125 niet het 3 stage inlaatspruitstuk heeft zoals de 130i.
@marvin1608:
Alleen de Amerikaanse versie (128i) heeft deze niet. De Europese 125i heeft deze wel.
Daarnaast dacht ik dat deze ook niet op de 3-serie zat, zowel Amerikaans als Europees.
Bizar hoe goed deze auto er nog steeds uit ziet. De auto wordt in mijn ogen mooier auto dan de 3-serie. Mijn vriendin had vroeger ook zo’n witte coupe. Echt een prachtige auto en rijdt heerlijk.
Kek stuur, en daar is alles dan ook gelijk mee gezegd.
25 mille voor een bijna 10 jaar oude BMW met 200 pk en 83k op de klok? Nee dank je.
@PeugeotGTI: inderdaad.. mag deze opties hebben. Maar voor zulk geld verwacht ik minimaal een 135i..
Voor €25k kan je veel leuk spul halen.
Ik vind het veel geld voor een 125i, ondanks al zijn goodies. Voor dit geld kan je een knappe E46 M3 kopen wat een leukere auto is. Ikzelf zou gaan zoeken voor een Z4 Coupe met de bekende 3.0 blok en 265 PK of een 335i..
@viezefreddyw: is hetzelfde blok als in deze 125i. Enige verschil is de inlaat en software.
@kuyl: Dat weet ik, vandaar dat ik zeg ‘het bekende 3.0 blok’. Misschien had ik het even anders moeten formuleren.
Afgetrapte persdemo waarvan de dorpels er als tupperware uitzien waar de föhn te lang overheen geweest is. Ik sla over…
@dare2think: mee eens! met 15000 km al de remblokken vervangen. Dan is er serieus mee gereden/ getest.
@dare2think: ach altijd netjes warmgereden, en van een oud vrouwtje geweest.
Inderdaad veel geld voor zn magere 218 pk
Net even snel een blik geworpen voor 25 mil op marktplaats zie je gauw maserati’s, rs4tjes en porsches de revu passeren… toch maar wat naar beneden halen deze prijs?
@bmwfreak038: met een onderhoud waar je U tegen zegt
@timd: als je 25 mil uitgeeft kun je ook best wel wat geld aan onderhoud spenderen toch
@bmwfreak038: setje remmen voor en achter op een RS4 kost al gauw 4500+
Nu ik gezien heb hoe Wouter hem heeft afgetrapt hoef ik hem zeker niet :)

De 1-serie is het lelijk eendje van bmw
@moewat: ga je mond spoelen.
Kek wagentje, ik blijf een zwak hebben voor deze kappersauto (moet wel een 6-cilinder hebben).
Alleen alles van het Performance-lijstje aangevinkt en geen originele navigatie hebben.. nee.
Die carbon details staan hem goed
25.000euro is natuurlijk veel geld, maar ze durven ook 20.000euro te vragen voor een 125i cabrio automaat *kots*. In dat opzicht vind is 5.000euro meerprijs goed te verantwoorden, een uitvoering als deze ga je nergens anders vinden.

Ik geef dan ook meteen toe dat ik een sucker ben voor speciale versies/gelimiteerde oplages en dat soort dingen. De stoelen, het pookje van dat soort details kan ik genieten.
@reistje: Inderdaad, als je op autoscout gaat kijken staan er verdacht veel 125i cabrio’s te koop.

@autoblog: uitzoeken?
Leuke auto!! Echt een gaaf ding. Niet de goedkoopste, maar een uitstekende staat is mij meer waard dan wat korting.

Alle goodies zitten er op en ergens toont dat wel lekker. Motor mag wel iets gelieteld worden, alhoewel 245 hard zat is. En dat er flink mee geragd is: dat mag ik wel hopen, ja! Zijn ze voor gebouwd. Je gaat een boksbal toch ook niet aaien?
Schaap in Wolfskleren
hele unieke bmw! en voor 25k heb je geen e46 m3 in deze staat hoor ;)
Beetje meer vermogen er in en dan heb je best een leuke auto
125 met een 3.0 motor? Typfout?
@baklava: de tijd dat je aan de hand van type aanduiding motorinhoud kon afleiden is al even geleden.
@dutchdriftking:

Dan moet je goed opletten wat je koopt. Bewuste misleiding van de klant lijkt me?
@baklava: volgensmij claimt BMW nergens dat de type aanduiding iets van doen heeft. Hoe hoger het nummer hoe dikker de motor. Meer is het in feite niet.
Deze mocht op zen minst het volledige m pakket binnen en buiten gehad hebben voor €71k
@lextacy: ik ben geen enorme kenner van dit model, wat ontbreekt er?
@mrtrex: alles m logos vanbinnen op het stuur instaplijsten… navigatiescherm… mbumpers vooral die mooie m voorbumper doet veel aan de looks van deze wagen
@lextacy: het is toch geen m?
@lextacy: heb de folder er even bijgepakt: het M pakket voor deze bestaat uit bumpers, stuur, stoelen, instapkosten en onderstel. Maar dat zijn net de onderdelen die bij deze uit de performance catalogus komen. Nogal logisch dus ?
Dik ding!
Prachtige auto hoor!
En dan nog niet eens navi… K zou hem wel heel goed na laten kijken na al die testpiloten….
Heb dit model zelf ook gehad, als ik het nu zo zie vind ik hem wel echt oud geworden zeg! Veel te veel geld voor dit model tevens, zal vast afgebeuld zijn … nee dank je!
Kappersauto

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).