Deze unieke BMW M5 E60 staat nu op Marktplaats

Auteur: , 151 Reacties

Ok, er zitten leuke uitlaten onder, maar één bepaald aspect zal de liefhebber erg hebberig maken.

uniek ding

Goed, op Marktplaats is ongeveer elke auto wel “uniek” of “in goede staat”, maar deze BMW M5 sedan heeft toch echt iets speciaals. Hij heeft namelijk een handbak, en dat is nogal apart, aangezien hij alleen met een zeventraps sequentiële automaat geleverd is in Europa. Dat was inderdaad die bak waar je ICT’er voor moest zijn om hem naar wens in te stellen.

niet normaal

Deze M5 (zou het deze zijn?) staat dus met handbak te koop. Dat moet toch heerlijk zijn, die V10 met 507 pk onder de kap in combinatie met een zelf te bedienen zesbak. Of je altijd even strak (4,7 seconden) als met de automaat naar de 100 gaat is de vraag, dat je meer lol hebt staat vast. Hiernaast beschikt hij over uitlaten van Eisenmann. Hij zal er dus ook nog een leuk (in ieder geval hard) geluid bij maken.

Wat dat dan allemaal mag kosten? 42.500 euro om precies te zijn, en hiermee is hij wel duurder dan gemiddeld. Er is aan winterbanden is gedacht en er staat 128.291 kilometer op de teller. Wat doe jij, ga je voor een jong gebruikte met automaat of toch deze handbak? Check de advertentie HIER.

Met dank aan Martijn voor de tip!



151 reacties

Ondernemers hebben nooit autopech toch. of wel!?.
Een atmosferische V10 met handbak; wat een heerlijke combinatie! Veel leuker dan flipperen.
@Shenkie:
Ja, ben je op autoblog helemaal t mannetje, kost wat, maar dan heb je ook restecp.
@shenkie: als je weet hoe ongelovelijk hard die smg kan beuken/schakelen in zn meest agressieve stand. Dat is een spektakel op zich hoor. Vloeken in de kerk: maar ik denk dat zelf schakelen in zo’n slagschip niet tot zn recht komt
via Android app
@jmeverts: spectakel voor heel even voordat er weer een storing optreed.
@smoothoperator: heb je dr toevallig ooit eentje langere tijd gereden…?
@jmeverts: die smg bakken van de M5 zijn kut
@mrxsara: misschien zijn ze kwalitatief minder maar als ze t doen is t vet.
@jmeverts: dat geloof ik inderdaad direct! Heb het weleens ervaren in een 360
Modena met F1-bak, heerlijk heftige klappen. Met de extra power van de M5 zal het nog extremer zijn!

Desalniettemin liever roeren dan flipperen.
@jmeverts: Klopt als een bus. Was eerst op zoek naar de E93 M3 met handbak. Was lastig te vinden. Kwam er een rode met DCT op mijn pad. Eerst sceptisch maar na ik m gereden had, was ik verkocht. Je hebt 100% controle met je flippers en je voelt m echt de versnelling veranderen; een totaal ander gevoel als bij zo’n DSG van VW or een normale automaat.
O ja, en in de file of in de stad, hoef je niet constant te schakelen.
@jmeverts: 150 milliseconden in de leipostand. Probleem met de smg in de E60 is dat hij altijd beukt.
@shenkie: als ik me niet vergis werden ze in Amerika standaard met handbak geleverd, wellicht een importje
@tdg200: kijk naar de km teller dit is een US import 😉
@bofkont: Een kilometerteller in een US-model… 😐
@benzinehoofd: kijk maar eens goed, buitenste ring aan getallen is in mijlen.
@benzinehoofd: Kijk maar eens goed naar de advertentie foto’s/ mijlen/km teller
@Shenkie: Doe mij maar een automaat…
@henkhupelschoten: lekker bij AMG blijven dan, en de groeten aan Allard Kalf ;)
Poehh wat dik.. Blijf het jammer vinden dat dit soort autos stees minder vaak handgeschakeld zijn.
Wanneer is de distributieriem vervangen?
@mcaa: S85 blok heeft een ketting, geen riem.
@lemster: jij gaat door voor de staafmixer
@mcaa: We hebben een kenner! BMW gebruikt uitsluitend distributiekettingen.
UNIEK! Voor dat geld heb je 3 Alfa’s 156 GTA
@whoppie: Whow drie? Dan kan je met 14 vrienden op de vluchtstrook stilstaan. Wel gezellig.
@Donstil: hahah lol
@Donstil: PA-DAAM! 👍😀
@Donstil: ja idd om de M5 met zijn klote smg bak te helpen
@Donstil: duidelijk geen verstand van de GTA anders zou je wel anders praten 😉
@Donstil: scherp 😂
@Donstil: Beter dan een SMART ;-)
@Donstil: burn
@whoppie: Oh please..
@whoppie: ik heb 10x liever een M5. Een koopje dus eigenlijk.
@whoppie: liever dit dan een 156…
Haha die van ons staat ook op marktplaats alleen das een automaat maar verder precies het zelfde!
@flik2punt0: hahaha
@bisazza: haha is wat je hebt bij het stoplicht… En een link naar foto’s staat op mn profiel, geniet!
@flik2punt0: Well that escalated quickly..
– Ron Burgundy
@lekkaah: ja nogal ach lachen is gezond toch
@flik2punt0:
Heb je een vriend?
@super: ja mn vriend als in we zijn samen ja. En hij heeft net als ik een passie voor auto’s dus dat komt goed uit!
@flik2punt0: hahahaha
@jessepinkman: lachen doe je bij het stoplicht en is wat andere doen als je weer bij de pomp staat! Er staat een link naar foto’s op m’n profiel geniet!
@flik2punt0: whahahahaha


@ablogjunk: lachen doe je bij het stoplicht en andere doen dat wanneer jij bij de pomp staat! Staat een link op mn profiel naar de foto’s geniet!
@flik2punt0: jeej!
@rolov: zeker alleen zijn de brandstof kosten een beetje hoog!
@flik2punt0: Ons? Je bedoelt die van je ouders?
@Donstil: van mn vriend
@flik2punt0: jullie delen auto’s?
@capogbe: ik rijdt in de mijne en hij in de zijne maar soms andersom ja. Het grappige is wel dat ik meer boetes heb gereden al in 2016 dan hij. En ik zou mijn auto ook niet willen ruilen voor die van hem.
@flik2punt0: dat is inderdaad grappig.
@marc94: weet leukere dingen om mn geld aan uit te geven maar ach hele zomer vakantie boete vrij gereden dat dan weer wel.
@flik2punt0: nou wees er maar trots op. Investeer nog maar meer dan.
@flik2punt0:

Je vorige comments lezende kwam ik erachter waarom je begint met “hahaha” ..

Je schrijft werkelijk over alles positief ..
Dikke vette +1 voor jou ..
@lincoln: thnks gelukkig sta ik in het echt ook positief in het leven en hoop dat ook op andere over te brengen!
@flik2punt0: ze zijn zowat allemaal grijs of zwart.. Haha
@driver28: ja dat is die van mn vriend dus ook en ik ben meer van een kleurtje dus ik heb een rode wagen!
Lijkt me wel leuk dit
Geen 18.2 platen .. Jammer ..
@lincoln: wat heb je?
@ghost:

En nee kan je krijgen ..
@lincoln: Scherp! Terwijl hij toch uit een land moet komen waar ze dergelijke platen hebben…
@lincoln: scherp! Wel een km teller met mijlen. Die 18.2 notering is wel zonde. Vraag me af hoe ze het met de achterklep hebben gedaan.
@dutchdriftking: gewoon een andere Europese erop gezet? Is een idee.
@dutchdriftking: vervangen…
@lincoln: waarschijnlijk is er een grapjurk die een EU-versie van de kofferbak er op gegooid heeft, standaard komt de USA E60 met kleine uitsparingen. Gemiste kans inderdaad!

Verder is het wel echt super gaaf! Deze zou ik prefereren boven de SMG versie, al is daar ook niks mis mee!
@rd1991: ook de bekende reflectoren en oranje knippers zitten er niet op, hij is ‘keurig’ conform EU spec gemaakt, waarvoor restecp
@lekkaah: jaa en dat is niet zo lekkaah! US spec staat op een E60 wel vind ik persoonlijk! En anders eerst keuren met de kleine platen, en dan ombouwen. Heb je gewoon legaal 18.2 staan op een EU spec auto!
@lekkaah: ik heb zo’n gevoel dat die schade heeft gelopen. Je gaat dat anders niet zomaar verwisselen.
@e550: Chassisnummer opvragen en een Carfax uitdraaien. Weet je alles van die auto. Zelfs wanneer deze een beurt oid heeft gehad.
@rd1991: de kofferbak is idd vervangen. Deze is niet van een M5, maar een reguliere E60. Een m5 heeft geen sleutelgat in de kofferklep.
@lincoln: indeed!!! imo altijd mooier!
Leuk speelgoed waar vast wel een liefhebber voor te vinden is.

Persoonlijk vind ik de combinatie van zilvergrijze lak icm wit leer en hout in het interieur wat minder.
Ziet er maar provisorisch uit die handbak, kon net zo goed een zijn uit een 3-serie (E36 of E46).
@bsxc2: De handbak is inderdaad redelijk als afterthought toegevoegd. Toen bij de aankondiging in de VS bekend werd dat hij alleen met SMG geleverd zou worden werd er vrij last minute toch nog een handbak in gelepeld. Mensen die allebei gereden hebben raden vaak de SMG aan omdat de auto ervoor is gebouwd, in tegenstelling tot de handbak. Het is meen ik dezelfde bak als in de 550i.
Is dit een Amerikaanse dan?
@thomasthomas: als hij niet in Europa zo geleverd is en alleen in de VS wel zou het bijna niet anders kunnen… Toch?
@rolov: Japans was ook nog een mogelijkheid geweest…
@e1000bmw523i: zou kunnen maar iig geen Europese . Hij doelt waarschijnlijk op de kenteken platen.
@e1000bmw523i: Japans? Met ’t stuur links?
@potver7: My bad. Was ff vergeten dat er ook aan de verkeerde kant gereden wordt…
@thomasthomas: of een Japanse.
@e1000bmw523i: dan zou het stuur aan de verkeerde kant zitten
@dirkiii: nee hoeft niet. In Japan ben je het mannetje als je linksgestuurd rijdt. Daarom zijn er flink wat auto’s uit Japan te koop met het stuur links . En meestal goedkoper en goed onderhouden.
@thomasthomas: kijk even naar het instrumentcluster ;)
Cool!, voor mij is wen M5 E60 of F10 ook echt een droomauto!
@nicknissangtr01: zit wel flink verschil tussen die twee auto’s
We hebben een keer op Zandvoort gereden met zo’n M5 tegen een Ariel Atom.
Ik was echt in de veronderstelling dat de Atom gehakt zou maken van de BMW. Maar de M5 was bijna 4s sneller. De datalogger liet zien dat dit kwam doordat de topsnelheid op het rechte stuk zo veel hoger lag. (Exacte aantal km/uur weet ik niet meer). Dit maakte meer uit dan de bochten snelheid die lager lag.
Zou mij dan ook benieuwen wat een Atom met een aerodynamische bodykit zou uitmaken.
@JanJansen: Beetje afhankelijk wat voor Ariel Atom het is. Er zijn talloze uitvoeringen van. Het begon met een 1.8 Rover K-Series met 145pk, maar als snel ging Ariel over op Honda blokken (K20A) met meer dan 200pk. En dan zijn er nog versie met een compressor met 300pk+.
@gtwillem: of de 3 liter v8, met 500 pk. die is pas echt mad. hij is wel track-only (voor zover ik weet) maar compleet mad.
@gtwillem: de Atom had een Honda met 245pk.
Engelse pk’s dus ze tellen ook pony’s en dode paarden mee.
V10 is altijd erg lekker. Vind het interieur combinatie niet zo mooi.
Dik hoor. De V10 is toch wel geniaal!
neem aan dat die automaat dan al compleet is gereviseerd en eigenlijk dat blok ook met het bekende peperdure gelul.. ik bied de helft

koop een m3 sedan, de DCT bak + blok is veel gaver + betrouwbaarder ondanks dat het blok hetzelfde is op 2 cilinders na

maar toch…. deze v10 + eisenmann + handbak, daar kan geen artiest tegenop idd, blijft toch altijd, zoals ze in VROUW noemen nen ‘guilty pleasure’
Zit fijn in de spulletjes zo te zien…

Veiligheidshekjes in de opbergvakken van de stoelen, allemaal interessante tweedehands rommel in het kaartenvak van het bestuurdersportier en op de koop toe ook nog een echte Wunderbaum aan de binnenspiegel…

Allemaal gratis en voor niks bij de prijs inbegrepen…
Ooooh mooi dit, handbak en Eisenman… Veeeel mooier dan Akrapovic espresso sound (onder M5)
Invoeren en dan zo snel weer van de hand doen. Nee dank je wel, vast iets mis mee.
@Donstil:

Het hebben van de zaak is het einde van het vermaak ..
@Donstil: misschien als verhuisboedel meegekomen, daarna ingevoerd? (Kan een situatie zijn 🙈, anders heb je gelijk)
@sjonnie82: Dat kan niet, aangezien je dan verplicht bent de auto minimaal 1 jaar op naam te houden.
@Donstil: Het gaat hier inderdaad om een opgelapte schadeauto, zo blijkt duidelijk uit het BPM bedrag van deze auto.

@bjornie: ik denk dat geen enkele simpele ziel de standaard bpm tabel gebruikt bij invoer van een dergelijke auto.
Eerder op basis van een hertaxatie. Waar maak jij op dat het een schadebak is? Zelf wezen kijken?
@v60germany: Hallo V60germany, de mensen die bij de RDW werken en de BPM-aangiftes goedkeuren zijn anders ook geen simpele zielen.

De normale bruto BPM van een M5 van dit bouwjaar ligt rond de 35.000 euro (zoek op gaspedaal naar origineel Nederlandse exemplaren om een vergelijk te maken). Bij dit exemplaar ligt de bruto BPM slechts op 7.500 euro.

Op basis van de bruto BPM vindt vervolgens de leeftijdskorting plaats, laat je dus niet wijsmaken dat dit bedrag laag is door de leeftijd.

De enige manier om de BPM zo drastisch omlaag te krijgen is door een beschadigde auto te importeren.
@v60germany: Dit verhaal wordt overigens ook bevestigd door de vervangen carrosseriedelen (oa achterklep en zijschermen)
@bjornie: “Op basis van de bruto BPM vindt vervolgens de leeftijdskorting plaats, laat je dus niet wijsmaken dat dit bedrag laag is door de leeftijd.

De enige manier om de BPM zo drastisch omlaag te krijgen is door een beschadigde auto te importeren.”

Foute aanname, helaas kan ik je uit eigen ervaring vertellen dat een hertaxatie op basis van dagwaarde tov de tabelafschrijving een degelijk groot verschil kan maken, vooral bij een auto met een zeer hoge nieuwwaarde als b.v. dit exemplaar.
Desalniettemin kunnen de uiterlijk kenmerken iets verraden, maar zegt het nog helemaal niets, totdat je een auto daadwerkelijk hebt gezien… Just my 2 cents.
@v60germany: bedankt voor de info!
Leuk die schreeuwende V10, maar man wat is de E60 toch oogverblindend lelijk. Echt de perfecte auto voor mensen die geen idee hebben van stijl en smaak (mijn mening). Overigens ben ik blij dat de huidige M5 en RS6 gewoon een V8 hebben, past veel beter bij het karakter van die auto’s.
Hij heeft vast een fantastisch geluid, maar ik zou even doorsparen voor een vroeg model van de F10. Een handbak past helemaal niet bij een auto als deze, een grote sedan zal veelal worden gebruikt voor de dagelijkse ritten, dan wil je niet constant met de ongetwijfeld zware koppeling tussen V10 en bak in de weer zijn. En als je dan eens hard wilt gaan hangt de motor al weer in de begrenzer tegen de tijd dat je je rechterhand weer op het stuur hebt. Wees dus vooral niet stoer en koop de F10 met automaat, die is sneller, soepeler, betrouwbaarder en zorgt er voor dat je veel relaxter achter het stuur zit :)
@knipperlichtje: 1 op 3 dat ding… leuk dagelijks rijden :’)
@lekkaah: 1 op 4 hebben wij gemiddeld
@knipperlichtje: en doet je denken alsof je in een 520 D rijdt met dat geluid :)
Deze eigenaar is iets meer dan alleen autoliefhebber.
Hij reed vroeger volgens mij ook een E39 M5.
http://i845.photobucket.com/albums/ab15/coupeetjejr/jumpedwin.jpg
Zoek maar eens op Edwin Wolves via Google!
Leuk feitje
De US versie heeft een handicap
De TC kan niet uit
Dus driften Uhh Nope
@st33fie: kan wel uit… als je hamer groot genoeg is, en als je goed kan mikken…
Er bestaat ook een wiesmann mf5 V10 met handbak ook dat is een aparte creatie
Lees altijd veel verhalen over de slechte V10 en SMG bak….heb de mijne (E63 M6) nu al 10 jaar in april…nog nooit problemen gehad…en wordt af en toe uitgelaten op de ring dus echt als een opa is er niet mee gereden….
@crusader: Leuk om te lezen. Staat er foto’s van je M6 op Autojunk? Heb je trouwens al de drijfstanglagers vervangen?
@bobbyv10: nee lagerschalen zijn nog niet vervangen, zit op 10 jaar ook nog maar op ruim 70.000km, heb ook nog een Porsche 993 en Renault Megane RS waar ik id weekends meer rijdt…en door de week vaak met een Volvo daily dus mijn sportwagens hebben geen van allen hoge kms. Had voor de M6 een E46 M3 en daarvan zijn de lagerschalen wel preventief vervangen maar dat was indertijd een wereldwijde terugroepactie, moesten toen allemaal vroegtijdig vervangen worden omdat de kwaliteit vd lagerschalen niet voldeed. Bij de M6 is daar geen sprake van, wel raden ze aan ze op 100.000 preventief te vervangen, is bij alle hoogtoerige motoren zo…ook al zijn veel problemen er van eigenlijk te wijten aan slecht gebruik vd wagen of een defecte Vanos oliepomp. Ik zal dadelijk eens kijken voor wat foto’s op te laden…
@crusader: Mooi wagenpark heb je ;). Mooie foto’s ook op de Ring. Ik heb bij mijn M6 de drijfstanglagers bij 118.000km vervangen.
@bobbyv10: thanks en hoe zagen de lagerschalen eruit? Waren ze nog mooi of was het hoog tijd?
@crusader: Ze hadden wel wat slijtage, maar niet overmatig. Gemiddeld denk ik minder als andere V10’s die ik heb gezien. Mijn M6 is van 2010 en heeft vrijwel alleen maar snelwegkm’s gereden. Dit heeft als resultaat veel minder slijtage op de lagers.
@bobbyv10: heb ze online gezet: http://www.autojunk.nl/2016/02/bmw-m6-303

Op mijn profiel staan ook de anderen
Doe mij maar een automaat.
Leuk om te zien. Maar de navigatie is een retrofit. Deze auto werd geleverd met een ccc navigatie, dit is een cic model.
De prijs is pittig.
Interieur eruit, kooi erin, 4 racestoeltjes met full harnass gordels en centen nee verdienen op zandvoort
Kut heb geen geld!!
Mooie en unieke m5 maar dat hout in het interieur past er niet bij .
Laten we nu eens en voor altijd ophouden om een SMG versnellingsbak een automaat te noemen!!!!! SMG IS GEEN AUTOMAAT MAAR EEN GEROBOTISEERDE HANDBAK! Gewoon koppelingsplaten en gewoon tandwielen met schakelmoffen.
@e38ossie: moffen? Waar?
@lekkaah: hahaha
@lekkaah: het blijft Duits
@e38ossie:

Moet je zelf schakelen of doet de wagen dat automatisch?

I rest my case…
@jack_abarth: een automaat heeft een koppelomvormer, een SMG bak niet, enkel de koppeling is geautomatiseerd. Als je ooit met een SMG hebt gereden dan weet je trouwens dat 99% vd eigenaren zelf schakelt metnde lepels of pook omdat het automatisch programma gewoon bagger is.
@crusader: I rest my case
@crusader:

Je benoemt nu alleen een ander type automaat. Zie het als een handbak die vroeger nog geen synchromessringen had. Ander schakelsysteem als nu, maar we spreken nog steeds over een handbak. Nu is het schakelsysteem verandert bij de automaat, maar hij blijft nog steeds automatisch schakelen.
@jack_abarth: je hebt automaten, halfautomaten en manuele bakken. SMG is van oorsprong gewoon een handbak waarvan enkel de koppeling geautomatiseerd/gerobotiseerd is. Dit is een groot verschil met een automaat dat geheel anders werkt. SMG is afgeleid van de F1 sequentiële bakken, wat ook gerobotiseerde handbakken waren, bij de allereerste versies van SMG kon je ook enkel zelf schakelen, bak bleef enkel id versnelling die jij koos, schakelde niet vanzelf op en had geen automatisch programma. Pas later kwam er een automatisch programma op SMG maar de bak bleef hetzelfde. Nogmaals, smg rijders zul je zelden in automatisch stand zien rijden omdat de bak nu eenmaal rijdt als een handbak. In auto stand is dit zowat de slechtste automaat die er bestaat simpelweg omdat het geen automaat is. Je kan in een SMG ook gewoon je bak in neutraal zetten of vertrekken uit 2e versnelling zoals bij een handbak. Ook kruipt een smg niet als je stilstaat.

Conclusie: SMG is absoluut geen automaat, wel mag je het een halfautomaat noemen of beter sequentieel gerobotiseerde handbak.
@jack_abarth: je hebt schakelen en je hebt ontkoppelen. Ontkoppelen doet ie automatisch, schakelen niet.
klein min puntje
Beetje jammer die 6 serie velgen 😝 verder een ultra dikke bak zo!
Die auto interseert me in dit geval vrij weinig. Desondanks gaat dit topic zo in mijn favorieten alleen vanwege de reacties.

Gotta love autoblog. En de community eromheen uiteraard.
Ik krijg nog altijd braakneigingen van dat model.
Hoe goed’ie ook moge wezen.
Ik duw inderdaad liever een oude 156 nadat ik deze ritueel in de brand heb gezet.
Sommige auto’s worden mooier, of begrijp ik eerst niet, maar dit, dit is en blijft teutonisch Duits echt echt grof Duits zoals ze bunkers bouwden of Heinkels

Absoluut getekend door een steenhouwer of een metselaar die bijziend was.

Ik zie nog mijn Cypriotische vriend kwijlend naast het gedrocht staan toen íe net op de markt was, ik had een handje Rennies nodig !
@desjonnies: de designer was een Yankee……
Spellings fout laatste paragraaf
Konden ze geen M pook erin gooien .. Waarom die lelijke pook nou dan
Anybody notice dat er 12-cilinder op het kenteken staat?😅
Ik zeg doen!
Saaie bak, maar wel geliefd bij wietverkopers en ander uitschot

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).