Kopen: Ferrari van 4 ton in Hengelo

Auteur: , 34 Reacties

Zo worden ze niet meer gebouwd...

Het kan rap gaan in Ferrari-land. Tegenwoordig is de 812 Superfast de daddy in de V12-familie. Daarvoor was het de F12berlinetta, die weer werd voorgegaan door de 599 GTB, die weer de opvolger is van de 575, wat weer een facelift van de 550 Maranello was. Misschien ligt het aan mij, maar Ferrari’s zijn er in de loop der jaren niet bepaald knapper op geworden, zo lijkt het.

Collega @CasperH voelde eerder al eens zo’n Maranello aan de tand, de rijtest check je HIER. Op basis van deze GT werd destijds een cabrio gebouwd die luisterde naar de naam Barchetta. Van deze open versie werden 448 stuks gebouwd en in Nederland heb je er niet zo bar veel aan, want een echt bruikbaar dakje was er niet. Wel kon je bij andere bedrijven hardtops bestellen, maar of de auto daar zoveel knapper van werd…

Onder de kap van de Barchetta ligt de V12 uit de coupé met 485 pk en 568 Nm aan koppel. Naar huidige maatstaven bijna een lachertje, destijds serieus veel vermogen. Bovendien zul je ook heden ten dage weinig tekortkomen met tegen de 500 pony’s onder de rechtervoet.

Het exemplaar in kwestie heeft er iets meer dan 22.000 kilometer opzitten en de auto is nieuw in Nederland geleverd. Tel daar de zeldzaamheid bij op en je begrijpt dat de verkoper er 399.000 euro voor wil hebben. Ouch…



34 reacties

De laatste brandstofpas van 3.500 euro wordt nu geveild Bepaal zelf wat je betaalt!.
Prachtige auto, werkelijk! Prijzig, dat dan weer wel. Het ding was nog mooier geweest als hij blauw was. Blu Pozzi bijvoorbeeld.
@viezefreddyw: Dat is nou dé kleur die ik ook altijd wil! Die staat zo goed! Jarenlang (2009-2011 ofzo) stond er bij Kroymans een F355 Berlinetta te koop in die kleur, met een lichtgrijs interieur, zwart dashboard en het stuur zonder airbag. Dé perfecte uitvoering!

Voor 72.500 destijds, later verlaagd naar 69 en uiteindelijk zelfs naar 58 of 60 ofzo. Dat lukt je tegenwoordig niet meer. Als ik toen de centen had… :o
Zeldzaam… ja.
Waardevast… zal best.

Maar ik zou hem niet willen hebben. Zeker voor dat geld zijn er leukere speeltjes te koop.

Persoonlijk haak ik af op de velgen (te druk met die rand), het interieur is saai en de kleur ook.
@imarinos: ik zou hem heel graag willen hebben. Maar dan als investering. Zonde ook erin te rijden. Dan koop ik er wel een scheurijzer naast. Damn you lottery. Wanneer win ik hem eens. En dan niet zo’n laffe prijs maar gewoon de miljoenenknaller.
@imarinos: ik laat hem ook staan. Geen automatische airco
@87sandyd: ja bizar he!! Destijds een keer in de 575M gezeten en viel me ook direct op hoe armoedig dat was… terwijl er destijds gewoon Golfjes 4 met climatronic rondreden..
Het enige wat ik mooi vind aan deze auto zijn de stoelen…
@romeoalfa: En de versnellingspook + rooster.
Maar dan heb je het ook wel gehad..
Geen geld voor deze auto, als er 4 ton op m’n rekening stond ging ik hem vandaag nog halen.
@alcantara: mensen vergissen zich, als je hier zuinig op bent dan is ie over een paar jaar 9 cijfers waard.
Waar dient die pook voor die uit dat rooster komt in de vorm van een letter H ?
@nord: dat is een spelletje waar de bevallige dame aan boord zich mee kan vermaken, als alle verhalen op zijn over wat ze op haar facebook-wall heeft gezien.
Oh, en een Tesla is veel sneller en heeft wel een dak met plaats voor 5 personen en bagage
OK komt ie: wat een spuuglelijk ding (imho).
Doe mij f12tdf s.v.p.
Leuke dingen, er staat er hier in het dorp ook een te koop
Velg kan maar zou een ander origineel exemplaar uitkiezen.
Verder pracht auto, heerlijk voor de zomerse dagen en de handbak maakt het af.
@turboboy: origineler dan deze velgen gaat het niet worden ben ik bang…
Wat een schoonheid! Nee zo worden ze niet meer gemaakt. Ondanks geruchten is er van de F12 Berlinetta nooit open versie gebouwd (2 a 3 one-off’s niet mee gerekend). Nog een generatie terug had je de SA Aperta, maar of die ooit met handbak geleverd is? Dus ja dit ding is een stukje Ferrari geschiedenis.
@jorden: Hoho. Je vergeet de F60 America ;)
@davelepeef: die was me eff ontschoten ja! 60 stuks en alleen in Amerika geleverd. Heb hem wel in Maranello in het museum gezien. Echt een schitterend apparaat. Maar geen ook niet meer handgeschakeld.
Voordat geld kan je een mooie Toyota Prius kopen en een Dacia Logan.. maakt de keuze weer een stuk makkelijker.
@toyotaprius: mooie Prius? Bestaan die dan?
Heb liever de coupé. De versie met 515 pk. Net als bij veel andere auto’s, die als coupé van de tekentafel komen, kloppen de lijnen van een cabrio-derivaat ervan meestal nèt niet helemaal. Vind deze Barchetta daar een voorbeeld van.
@amghans: precies wat je zegt en dat is voor mij reden voldoende om deze over te slaan. Wel ben ik zoekende….
Ik vond de 575 SA nog net wat mooier. Deze is ook super en maar weinig van gemaakt.
En dan wel zo’n lelijke after market Pioneer radio erin. Sund
Als ik foto’s van zo’n ding zie vraag ik me altijd af wat voor stuff er op de behuizing van de klokkenwinkel zit, lijkt wel een soort vaal vilt ofzo…
@davelepeef: is dat niet gewoon alcantara?
@2wheeler: vast, vind het alleen zo vreemd ogen.
Fraaie auto hoor, maar voor een kwart van dat geld haal je hier in CH de coupéversie. Ook met een sportief pookje.
Nu dacht ik bij het lezen van de titel dat de auto 4 ton gelopen had…. Was in elk geval een zachter pijsje geweest.
Heinsbroek verkocht zijn rode Barchetta in 2009 voor ongeveer 150K. Mooie prijsstijging, als het ook daadwerkelijk afgetikt wordt op 400K natuurlijk. Imo een absurde vraagprijs, kan er veel leukere Ferrari’s voor bedenken.
@camber24:

4 ton EX BPM zelfs volgens de adv.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).