Mercedes SLC vastgelegd in het vlees

Auteur: , 57 Reacties

De opvolger van de SLK laat nog even op zich wachten. Desalniettemin stonden een paar exemplaren onbedekt buiten, klaar om gesnapt te worden.

SLC Facelift

Geheel in traditie met de nieuwe naamtrend van Mercedes, verdwijnt ook bij de SLK de letter K. De nog niet aangekondigde facelift zal door het leven gaan als SLC. De uiterlijke veranderingen zijn niet heel schrikbarend en tonen nog steeds het bekende smoeltje.

We zien de frisse familieneus terug bij de SLC en ook de achterbumper is conform Mercedes anno 2015. Qua exterieur zijn dit ook meteen de meest opvallende aspecten. De gesnapte varianten betreffen de SLC 180, maar natuurlijk zullen er dikkere versies beschikbaar komen. De nieuw gestylde koplampen, die we als eerste zagen bij verse interieur plaatjes van de gefacelifte E-klasse, zien we ook weer terug bij de SLC.

De verwachting is dat Mercedes ook bij de cabrio met een instap-AMG zal komen à la C450. Deze zal als SLC 450 door het leven gaan met vermoedelijk een biturbo V6 die goed is voor 367 pk en 517 Nm aan koppel. (via Motor1.com)

UPDATE: en het is officieel, HIER alle info!

SLC Facelift



57 reacties

Damm dit ziet er toch goed uit.
vond de vorige versie al leuk maar dit is inderdaad weer een stuk mooier
@mellie: Ik vind het een pak minder mooi als de vorige. De verhoudingen kloppen voor geen meter meer. Kan ook aan de foto’s liggen natuurlijk.
@fejjie: wacht maar als je hem in het echt ziet.
@fejjie:

Ik weet inderdaad niet of het aan de foto’s ligt maar nu ik de foto’s nog een keer bekijk en vergelijk met de huidige(oude) moet ik inderdaad toegeven dat deze er ingetogener(slaper) uit ziet dan de vorige.
@mellie: Wat is er allemaal veranderd?
Het was even wennen die nieuwe naamgeving, maar nu ben ik er al aan gewend.
Ziet er zeker goed uit. De inspiratie is wel een beetje op bij Mercedes, maar aan de andere kant maakt dat ook niks uit als de modellen er gewoon goed uit zien.

Ik weet echter niet of ik deze zou kiezen in dit segment. De concurrentie heeft ook wel leuk speelgoed, vooral Porsche. De Z4 vind ik ook erg mooi, maar is te oud. De TT vind ik erg strak geworden, maar stuurt hij leuk genoeg? Anders misschien een 4c?
@berlinetta: Vind je de Z4 er gedateerd uitzien? Snap niet echt wat je bedoelt met ‘oud’
@lekkaah: 6 jaar op de markt, zonder noemenswaardige facelift / verbeteringen.
Dus je koopt 6 jaar oude techniek voor dezelfde prijs waar je de nieuwe Audi TT of AR 4c voor kunt aanschaffen.
@awesome: Volgendsmij heeft de 4c toch een ietwat hogere vanafprijs.
@awesome:
De Z4 blijft een kek sportwagentje, de TT is een Golf in een Aussie trainingspak, dus die vergelijking gaat mank.
De 4C is van een heel andere orde, de koper daarvan laat de Duitsers links liggen, want niet sportief (lees Spartaans) genoeg.
@awesome:
Liever een Z4 dan een Golf in een housepak.
De 4C past niet in dit vergelijk, dat is een echte sportauto.
@awesome: @bouwvakkert @klungeldwerg tof dat jullie op mij reageren, maar volgens mij lichtte ik alleen de post van @berlinetta toe?
@lekkaah: Nee de Z4 ziet er niet gedateerd uit. Maar het model is allang op de markt. Ik zou hem niet meer kopen.
@berlinetta: Deze SLC is nog veel ouder dan de Z4. Dit model baseert grotendeels nog steeds op het model uit 2004.
@jaapiyo: Dat is ook wel weer zo. Daar heeft Mercedes echt een handje aan.
@berlinetta: het is een beetje een vergeten segment aan het worden. In mijn beleving is de Boxster de enige en de beste keuze. De TT wordt telkens beter, maar ik zou zelf nooit de Roadster kopen. Misschien als TT-RS over een paar jaar.
Hij oogt na de facelift al wat beter, maar toch vind ik hem nog niet zo mooi als de R171. Die oogde qua verhoudingen toch wat beter.
Gaat de huidige SL dan bij de volgende generatie de SLE/SLS genoemd worden?
@dgk1993: inderdaad, daar maakt MB zich hetzelf even moeilijk.
@dgk1993: die zal wel blijven als SL. Volgens mij houden de iconen gewoon de originele naam.
@dgk1993: door zijn historie blijft de naam SL (nu Sport Legend) ongewijzigd. Dit geldt ook voor de G-klasse.
Het is een beetje een mini SL. Bij de C klasse werkt het wel zo`n kleine S, maar hier ziet het er eigenlijk net niet uit….
Pfoe, geef mij de vorige maar.
Hoewel ik de alfa 4c boven al dit speelgoed zou verkiezen vind ik dit toch een nette en mooie cabrio! Heel veel cabrio voor veel geld, goedkoop zijn ze nog steeds niet helaas maar wel leuk, zeker als doe 450 amg sport beschikbaar komt hierin. Dikke 6 cilinder in je achterwiel aangedreven Benz. Leuk voor tourritten door Europa, dan zou ik toch weer deze kiezen.
@henkhupelschoten:

onzin .. 4pitter dieseltje volstaat prima ..
@lincoln: “volstaat prima” is niet hetzelfde als “leuk”. Een Dacia Sandero volstaat voor de meeste mensen ook prima…
@lincoln: Heb jij dan ook een ronkend 4-pittertje in je Murica slee??
@406_v6:

volstaat prima voor mij dan ..
hou er gewoon niet van om boven de 2000 rpm te komen ..
schattig ding ..
nu al de mooiste in de huidige MB line-up ..
Lijkt net een facelift
@srthellcat: Joh echt? Hoe zou dat toch komen?!
@Edge: nou mag best een ander modelletje komen. Dit is namelijk helemaal nieuw model. En deze lijkt nogsteeds op de aller eerste slk
Nu al achterhaald design..
De inspiratie is ook bij Mercedes nu volledig zoek. Wat is dat toch tegenwoordig met dat familiegezicht? Audi, bmw, mercedes, het is allemaal hetzelfde tegenwoordig, erg jammer
Ooit was het stalen vouwdak een geniale vinding…

Totdat enkele fabrikanten het stoffen dak opnieuw ontdekten en er weer echt mooie cabrio’s kwamen…

Cabrio’s waarvan het lijnenspel niet bepaald wordt door de ruimte die een stalen dak inneemt. Die met hun stoffen dak dicht niet proberen te verbergen dat het een open auto is. En een stof hebben in een kleur die met de lakkleur matcht of juist mooi contrasteert…

En ineens oogt dat ooit zo trendy stalen vouwdak helemaal niet meer zo hip…
Wat een onwijs tam karretje zeg. Ik had wel wat meer opsmuk verwacht.
Is het nog niemand opgevallen dat de slc 180(zwarte) rechts op foto 4uitlaten heeft? Wellicht AMG ?
@ronaldddvos: dat is toch gewoon een enkele uitlaateindstuk links (misschien zit er vanwege de hielige wetten van de symetrie rechts ook een) en sierdiffusor, gewoon hetzelfde als op de witte?
Hoewel ik autoliefhebber ben (wat doe ik hier anders hè), snap ik geen zak van de naamgeving van MB. Ik ken de A/B/C/E/G/S-klasse, maar bij meer dan één letter houdt het toch echt op. Waarom doen ze het niet simpel à la Audi of BMW? Iemand die mij dat (en de naamstelling) kan uitleggen?
Toch vind ik de slk 55AMG (1e serie) de vetste blijven!!!
SLC?
Weer een goede naam te grabbel gegooid…

http://t0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQ53iPGSYZG1hOZLux_NJn0-AT0RB05k68fNQUkFmYW8nzePad7Bw
@carmasterr: Ik herinner me één 450 SLC uit de 70er jaren. Die was van een ondernemer uit de straat Nieuwstad in de stad Groningen. Goede naam is voor mij nogal discutabel, maar mijn neef, de betreffende ondernemer, gaat zijn naam zeker niet met de toekomstige SLC 450 te grabbel gooien.
Sorry, maar ik vind het nog steeds een veredelde trapauto. Die auto is jammer genoeg net te kort. Heeft geheel heeft een beetje een zielige uitstraling.

En er moet een stoffen kap op (Z4 idem ditto).
Overigens heb ik het idee dat we op deze foto van het bronartikel naar die SLC450 kijken:

http://cdn-4.motor1.com/p/static/img/mglr/600000/600000/604000/604800/604814/s8/mercedes-slc-spy-photo.jpg
@Edge: AMG-velgen, dichter op de grond, afwijkende frontpartij, maar verder weinig spierballenvertoon, ik zie achter ook geen echte verschillen. Eerder een AMG-pakket hoop ik.
Het zelfde design “probleem” als alle versies SLK maar vooral de huidige en de vorige. Met zijn hoge bips en ronde vormen oogt deze auto zo vrouwelijk echt zacht.

Waar de BMW Z4 vrij mannelijk en stoer oogt met zijn strakkere lijnen.
Ook vind ik de SLK erg klein lijken in vergelijking tot de Z4 terwijl ze toch in het zelfde segment zitten.
Stop Mercedes stop !! Ga heel snel andere voor kanten bedenken. Het begon bij die lelijke amg gt. Mijn God wat een lelijk ding en nu zie je die voorkant op elk model. Wanneer krijgen ze weer hun eigen uiterlijk per model?
Het dak lijkt wel een ei
@henkhupelschoten, misschien weet jij dit, word de ’55’ 5.5 nu ook vervangen door de ’63’ 4.0? Of mag de grote V8 nog even blijven?
@gtwillem: mij lijkt het gebruikelijk dat hij vervangen wordt door de 4.0 maar er zit een hele grote ”maar” aan, deze generatie SLK is gewoon de R171 waar altijd de 5.5 liter in heeft gezeten. ik ben benieuwd hoe ze dit gaan aanpakken, nog een grotere vraag gaat hij SLC55 AMG heten of SLC63 AMG…
@henkhupelschoten: Klopt, maar daar wringt het nu een beetje. Want ondanks dat de R171 en R172 onderstel technisch behoorlijk gelijk zijn, heeft de R172 de nieuwe 5.5 V8 en de R171 de oude. De huidige 55 heeft dus de motor uit de SL 63 AMG zonder turbo’s (zoals de vorige de V8 had uit de SL55 AMG zonder de turbo’s).

De keuze voor de 4.0 lijkt logisch, maar als ze die in de bekende smaakjes gaan aanbieden heb je de 460pk versie en de 510pk versie, net als bij de GT…
@gtwillem: zou de ”vergeten” SLK 55 black een nieuw leven krijgen, die kanonnen zie je echt nergens meer!
@henkhupelschoten: Ook een beetje een onderschoven kindje. Ikzelf vond de eerste Black Series allertijden een pareltje. Die grote veelspaaksvelgen en dikkere bumpers stonden goed. Maar het schijnt dat ze in Affelterbach er ook niet al te blij mee waren. Ze moesten snel met iets komen, maar het resultaat was niet helemaal bevredigend.
Pfff, iets met druppels water…
Wat een lekijk front, beetje de oude designtaal qua vorm.. Maar de voorlampen in de nieuwe sfeer. Mislukt
En toch h ik veel liever de Z4. Ook al is ie al een tijdje op de markt, het is nog altijd een prachtige wagen!

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).