Kun je ‘m net even wat makkelijker herkennen op de parkeerplaats van de Lidl.
Het is misschien wel de ideale garage voor als je maar plaats hebt voor twee auto’s: een BMW M5 en een BMW M2. De M5 kun je inzetten als daily driver en voor snelle vakantieritten. De M2 Competition is de ideale auto voor de leukere weekenden.
Echter, dankzij de kwaliteiten van de auto’s kun je ook met je M5 ‘per ongeluk’ een rondje Nordscheliefe doen, terwijl je ook heel goed kan leven met de M2 Competition. Kortom, een prima duo. Wellicht dat ze bij BMW een leuke combo-deal kunnen aanbieden. De kwaliteiten van de auto’s staan absoluut buiten kijf. Het enige nadeel is, dat je niet meer heel erg uniek bent.
Gelukkig zijn er voldoende manieren om jouw auto net even wat unieker te maken. Vroeger pakte je de Riegergids en tussen de ontblote vrouwenbovenlijven koos je dan het ideale tupperware-pakket voor je Opel Calibra, BMW E36 of Volkswagen Corrado. Tegenwoordig gaat het er wat stijlvoller en technischer aan toe. Om je M2 en M5 net even wat unieker en beter te kunnen maken, kun je ‘m even langs brengen bij de firma Streckenn. Dit Duitse bedrijf is gespecialiseerd in koolstofvezel aeropakketten.
De laatste toevoeging aan hun gamma is voor de M2 Competition en M5 (F90). Beide kenmerken zich door het gebruik van hoogwaardig en fraai afgewerkt carbon. De onderdelen passen gewoon op de ‘standaard’ onderdelen van BMW. Ze zijn getest in de windtunnel en schijnen ook daadwerkelijk te zorgen voor (iets) meer stabiliteit op hoge snelheid.
De onderdelen zijn niet alleen eenvoudig te monteren, maar kunnen relatief eenvoudig verwijderd worden. Gelukkig kan dit zonder dat je schade aanbrengt aan de auto, wat met sommige accessoires nog weleens het geval is. Bij het koolstofvezel pakket van de M5 werkt de automatisch te openen achterklep nog steeds, iets wat niet altijd vanzelfsprekend is volgens Sterckenn. Bij het pakket van de M2 Competition is het handig om te weten dat de auto dezelfde rijhoogte behoudt. Toch zouden we even uitkijken voor drempels. De nieuwe toevoegingen in het gamma van Sterckenn zijn per direct te bestellen.
alexnaoumov zegt
Voor de leasers dus
rutgerg zegt
@alexnaoumov: leaseauto’s worden ook gewoon betaald hoor….. snap nooit zo goed wat iedereen er tegen heeft.
vincente30 zegt
@rutgerg: dat de meeste in hun ‘my first lease’ zich helemaal geweldig voelen en denken dat ze sneller zijn dan alles wat er rond rijd, want er zit een R/AMG/M pakketje op hun D2/A180/113i. Dat ze nog steeds 10 sec nodig hebben om de 100 te bereiken dat doet er dan even niet toe want het ziet er fancy uit en het zijn nieuwe auto’s, dus automatisch sneller dan het plebs in hun inferieure oude hokken.
mcshine zegt
@vincente30: Laat me raden, je wacht nog steeds op je eerste leaseauto?
vincente30 zegt
@mcshine:Uhm nee?? Ik heb gewoon een eigen auto. Mag dat ook?
cpp1 zegt
@vincente30: amen!
jipino zegt
@vincente30: Hoe weet je dat ze zich geweldig voelen? Oprechte vraag!
hallobanaan zegt
@alexnaoumov: ;-) of “bijtellers”
Dutchdriftking zegt
M2 en M5 de ideale garage? M2 en B5 touring is de ideale garage :P
Loek zegt
@dutchdriftking: oftewel, BMW, bouw gewoon weer een M5 Touring (en M3 Touring als je toch bezig bent). De vraag is er volgens mij wel :)
kareljansen zegt
@dutchdriftking: inderdaad, en in mijn geval dan de 5 als diesel.
berlinetta zegt
@dutchdriftking: M2 en de nog te komen Alpina B8 Gran Coupe zou mijn ideale garage zijn ;)
creative zegt
Dat je niet meer uniek bent met een M5 en M2 Competition in de garage?
Ach, ik denk dat ik het wel overleef…
Gulli zegt
“Bij het koolstofvezel pakket van de M5 werkt de automatisch te openen achterklep nog steeds, iets wat niet altijd vanzelfsprekend is volgens Sterckenn”
Ja logisch toch, door er allemaal lichtgewicht carbon frutsels op te plakken wordt die klep ook lichter!
Ik ga trouwens een omgekeerde spoiler ontwerpen, als je dan geen automatische achterklep hebt hoef je alleen maar tijdens het rijden je kofferklep te ontgrendelen en dan trekt die spoiler hem voor je open. Ideaal!
bmw2coupeeigenaar zegt
M2 blijft toch wel de mooiste en meest speelse BMW van dit moment. (En dat zeg ik niet omdat ik een 2 coupe rijd haha. Is immers een andere auto, want F22 i.p.v. F87)
bescheidenheidsierteenmens zegt
@bmw2coupeeigenaar: Eens. Maar dan wel liever een M2 non Competition. Die beginnen nu overigens (relatief) betaalbaar te worden.
HZW zegt
Nog nooit eerder van dit bedrijf gehoord.
haroldv zegt
M5 en Z4M40i dan liever, kom helaas dan nog net ff te kort met mijn 540i (G30) en Z4 2.5i (E85), maar veel beter wordt het niet meer, zonder een Porsche of Ferrari e.d.
freshlife2 zegt
@haroldv: dan zou een m550i en een m2 logischer zijn. Met een m2 kun je namelijk het circuit goed rond, en met een m550i cruisen. Anders heb je 2 cruisers (m240i m5)
haroldv zegt
@freshlife2: m2 cabrio vind ik niet mooi en cabrio wil ik ook
560pk zegt
Met m’n M6 GC, 550 touring en 428 cabrio heb ik de meeste vervoersproblemen wel opgelost. Nu alleen nog een garage…