Maak van je Mercedes C-Klasse een neppe net-niet-AMG

Auteur: , 47 Reacties

De Mercedes-AMG C63 is het echte werk, maar wie met minder genoegen neemt kan ook de C 450 AMG 4MATIC kiezen. Geen échte AMG, maar nog steeds rap. Nu kun je ook van je trage C Klasse een C 450 AMG Sport-wannabe maken. Inclusief dikke striping, jawohl!

Het idee achter een sportief model onder de Mercedes-AMG C63 is zo gek nog niet. Immers, ook Audi doet het met de S-modellen en wat tegengas kan geen kwaad. Toch blijft zo’n Mercedes C 450 AMG 4MATIC het nét niet, een gevoel dat me bij Audi S-modellen overigens minder bekruipt. Wellicht omdat Audi S-Modellen al sinds 1990 bestaan, of zou het door de slimme(re) naamgeving komen?

Op de bijbeldikke optielijst van de Mercedes C-Klasse staan vanaf heden een aantal extra opties waarmee je elke C-Klasse (op de C63 na) kunt uitdossen als een C 450 AMG Sport. De bumpers in AMG-design kenden we al, maar dankzij andere sideskirts, een afwijkend grilletje en wat bumperlipjes, kun je nu zelfs een C 180d uitdossen als een net-niet-AMG. Om te onderstrepen dat het om een neppert gaat, kun je je C voor 200 euro’s voorzien van striping. Ik dacht dat we die periode achter ons gelaten hadden?



47 reacties

Zolang die uitlaten van de C450 AMG maar niet op de 180d leverbaar is, kun je ze tenminste nog onderscheiden…
Leverbaar zijn*
De auto zelf heeft het niet nodig, toch de mooiste uit z’n klasse.
@BmwMPower: ik vind hem behoorlijk lelijk. Dan is de BMW een stuk mooier.
@mrb: gelukkig dat smaken verschillen…
@mrniesoe: gelukkig wel ja ;)
Zie niet in om dit nep te noemen..
Ik kan maar niet wennen aan de achterkantjes van de huidige Mercedessen. C, E, CLA, S-klasse: kontje had uit Korea kunnen komen met die look van gesmolten plastic en afgeronde verchroomde uitlaatsierstukken.

On topic: prima hoor zo’n voorbumper en sideskirts. Remmen zien er ook dik uit. Geen idee of dit standaard is, maar ik knap wel af op een sportpakketje waarbij de remmen vergeten zijn.
@escort77: er moet toch iets zichbaar zijn, zodat je weet dat het geen echte AMG is.
Mehh, ben meer van de sleepers.
@gop1: 340i achtige taferelen, mee eens!
Waarom een C-klasse zo hoognodig sportief maken??? Het is een Benz, geen Beamer. Ik heb me kosteloos vermaakt met de foto’s op AutoJunk van een 3-serie eigenaar die zijn Touring had voorzien van álle opties uit de accessoiregids. Zag er dik uit. Maar het betrof een 316i met honderdzesendertig hele paarden… Net zo kansloos als deze C AMG goodie bag. Maar ja, er zal wel vraag naar zijn en wie is Mercedes-AMG om daar niet aan te voldoen??

Daarbij, ik begrijp het niet. Als ik een 335i zou hebben zou ik hem er juist níet als een M3 laten uitzien. Net zoals de C450: die zou ik aankleden in het do donkerblauw, met beige leer en veel hout. Comformance, zeg maar. Maar ja. Dat ben ik. Met mijn rare mening. En binnen een paar maanden spotten de AJ Junkies een C180 CDI met 20″ velgen, carbon details, dikke bumpers en lijpe striping. Ik word (beter gezegd: ben) te oud voor deze nonsens….
@gtwillem: Ik zou ook voor een c450 gaan, maar dan liet ik de ster op de kap monteren of die met die verchroomde punten erin. Lekker chique en toch hard kunnen gaan
@henkhupelschoten: een Mercedes sedan of station zonder ster op de motorkap is geen echte Mercedes. Geen haar op mijn hoofd die snapt waarom ze dat aan het afschaffen zijn. Een super stukje merkherkenning en het is ook nog eens makkelijk bij het rijden.
@lekbak: EENS!
@lekbak: “Geen echte Mercedes”. Mensen die alleen maar denken uit nostalgie. Bleh. Accepteer nou eens dat we tig jaar verder zijn.
@stfu: het is een feit dat het erg herkenbaar is. Dus goede marketing enzo. Bovendien is het gewoon erg makkelijk tijdens het rijden. Je kunt erg simpel inschatten waar je rechter wielen zijn en hoe veel ruimte je nog voor je hebt. Maar dat is iets wat je alleen mist bij andere auto’s als je voornamelijk in Mercedessen rijdt.

Ps. Ja ik weet dat een goede chauffeur zijn auto kent bla bla bla. Het gaat om het gemak en de mate van precisie.
@stfu:
inderdaad
En Mercedes een bepaalde uitstraling en magie is kwijtgeraakt, MB heeft zich laten verleiden door de concurrentie en is gedegradeerd tot een gewone auto.
Iets wat het in het verleden beslist NIET was, er was een bepaalde magie verbonden aan die merknaam, maar sinds ze de tour zijn opgegaan met ‘voor-elck-wat-wils’ en zich hebben laten verleiden tot het vrij simpele tjoening gedoe van fabriek uit vind ik het nix meer.

Maar je hebt ergens wel gelijk, de A-rijder zit met een hele grote achter het stuur, omdat hij er van overtuigd is ‘ Mercedes te rijden ‘
@lekbak: De echte kenner, ik zou op elk Mercedes model de ster op de kap kiezen,,natuurlijk gaat dat niet bij de sportmodellen en de G maar bij de gewonere mercedessen zou ik het altijd kiezen! En het ziet er nog een lekker chique en anders uit
@gtwillem:
Heb een beetje hetzelfde.
Ik vind het gewoon kansloos als je een basis Bimmer hebt en dan overal M logo’s opplakt…
Wat heb je daar nu aan?
Heb ook meer voor de meer anonieme powerhouses van de Duitse 3.
Zoals een (nu) 330i of 340i, een S4 of S6,…
Beetje anoniemer en toch voldoende power…
Want om eerlijk te zijn hebben die modellen meer dan voldoende power.
@gtwillem: Absoluut geen vergelijk met een 316i, deze wagen heeft 333pk en 440NM, dat zijn serieuze waarden. daarbij zolang je er geen AMG badge op plakt is er niets mis mee.
http://www.autoblog.nl/nieuws/mercedes-benz-c-450-amg-is-regelrechte-audi-s4-killer-73605

Audi/Bmw/Mercedes en tegenwoordig zelfs golf heeft van die leuke wannabe spoiler pakketjes.
@bofkont: het vergelijk is dat het op alle modellen besteld kan worden. Dus dit kan ook op een C180 CDI.

Maar ook op een 450 vind ik het gewoon kansloos. Al die strepen, stripjes Carbon(folie), spoilertjes en alles. Het ziet er niet uit. Net als die trend om de grille te voorzien van M-kleuren.
@gtwillem: Klopt idd, als je het op een pauper gemotoriseerde uitvoering zoiets toepast vind ik het ook kansloos, dus in het val van een 316i of een c180, maar de 450 is toch wel andere koek hoor.
En je dan in je RS maar afvragen waarom die gast met die “AMG” zo langzaam rijdt. Wie houdt wie voor de gek eigenlijk?
wat zien die plakplaatjes/ stripings er giedkoop uit zeg, daar wil toch niemand mee gezien worden?gewoon zonde
Dan is 99% van de Nederlanders met een BMW (lees: M-pakket) nep.
@bsxc2: nee, dit gaat weer net een stap verder. BMW en Audi hadden dit al. Bij BMW zijn het M Performance accessoires en van Audi ben ik de naam even kwijt. Die achteraf leverbare goodies gaan weer net wat verder dan S-Line of het M sportpakket. Mercedes heeft het nu ook, maar dan blijkbaar al in de reguliere optielijst.
only juich and Milk come in 2 litres
-6.3 AMG
@bmw7: tegenwoordig mueslie
@bmw7: erg juicy, die spelling van je… Geen reden om te gaan ‘juich’en
@nasty: autocorrect, my bad
@bmw7: ;)
Zij die de 450 gereden hebben kunnen bevestigen dat deze amper moet onderdoen qua funfactor voor de 63
90% kan niet eens een c180 veroorloven, laat staan een c450….
@steelfighter: leasen is niet hetzelfde als er 1 kunnen kopen.
@e550: 99% kan niet eens een kale c180 leasen…
@steelfighter: Doen en willen zijn twee verschillende dingen.
Als ik in een Mercedes wil rijden bel ik wel een taxi.
@maniaxdream: De taxichauffeur laat jou echt niet rijden.
Wat een verschrikkelijk lelijk hok is de C-klasse toch! BAH..
Dat mensen hier geld aan besteden kan ik nogsteeds niet begrijpen
@mrrallycross: ach ieder zijn meug. Vind die spoiler persoonlijk wel wat hebben beter dan wat het tuner volk aan deze auto’s placht te plakken.
Die uitlaten kan gewoon niet! Liever dikke BMW met de enige echte M Pakket!
Zeurtjes hier. We rijden ook massaal V40s met R-Design en andere opgeleukste versies. Niks mis mee. Daardoor smoelt een auto nou eenmaal vaak beter. En 80% ziet nu toch al geen verschil tussen alleen bumpers of the real deal. Get over it.
enig idee waar ik een prijslijst kan vinden? :)
T duurde even voordat ik het begreep, ik dacht een C45AMG, maar dan zal een A45AMG sneller ivm gewicht… Dat mag natuurlijk niet :p
C450 is een C400 gemodificeerd door AMG.
*meer PK/Nm
*AMG engineering vooras
*Snellere schakeltijden
*Grotere schijfremmen
*eigen uitlaat systeem(sound)
*eigen AMG stijl interieur
*Daimond grill
*4MATIC
Op de foto staan voor accessoires die de liefhebber daarvan op elke AMG-line C-Klasse kan plaatsen.
C450 zal groot succes worden omdat je voor minder dan 10.000 meerprijs de wereld van AMG instapt. Briljante auto. Geloof me ik hem reeds kunnen rijden. Briljant.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).