class="bp-legacy post-template-default single single-post postid-71206 single-format-standard ab_pushmenu-push no-js"

Maken of kraken: BMW M4 als pickup

Auteur: , 46 Reacties

Het is een markt waar niche-hongerige BMW zich, op de M3 van de vorige generatie na, maar niet wil begeven. Toch zijn er werelddelen groter dan Europa waar de pickup mateloos populair is.

BMW M4 pickup

X-Tomi Design heeft BMW het nodige designwerk uit handen genomen en de M4 digitaal getransformeerd naar een M4 Pickup. Niet door simpelweg de achterste helft weg te knippen, maar met een afgerond dak en een extra zijruitje om het esthetisch af te kleden. Daarmee is het overigens meer een Ute dan een pickup.

Echt mooi kunnen we hem niet noemen, maar welke Ute is dat eigenlijk wel? Oh, en dat het brandstofklepje nog steeds op dezelfde plek zit zullen we maar onder de noemer ‘schoonheidsfoutjes’ scharen. Maar daar heeft BMW inmiddels wel ervaring mee.

Check de render HIER in het groot.

Op zoek naar een meer realistische pickup van BMW? Hobbyisten voorzien je in je behoefte met deze X5 en deze 7 Serie.



46 reacties

Mooi man. Als je in Australië woont en je schapen elke week naar de markt moet brengen.
Nee, gewoon nee.
Wat is dat toch met die M3 pickup van de vorige generatie en deze M4? Laat dat toch achterwege…
Kraken!
Wat een onzin
Kom, beetje serieus blijven hé …
Neeeeeeee
dan geef je vol gas en dan ligt al je gereedschap op straat
@hillegaar: Dat kan geen argument zijn. Het merendeel van de pick-ups (in de VS) rijdt namelijk toch leeg rond en wordt gewoon als auto voor woon-werk-verkeer gebruikt. Net als SUV’s hier (en in de VS trouwens ook veel). De mensen die wel echt iets vervoeren met hun pick-up rijden niet in een ‘sport’-uitvoering, maar gewoon in een degelijke versie met, als het echt nodig is, een dikke 6,7 liter V8 dieselmotor…
@henrie: of een 6.7 liter lijn 6 cummins met nog iets meer powaaaahhh ;)
Wat een onzin, al die sport auto’s te editen tot een pick-up.
@ricardo je artikels worden steeds flauwer,doe er wat aan :)
Nee tuurlijk niet maken. Dit hoort in de vuilnisbak
Kraken. Pickups zijn al zo lang uit de tijd
Eh ja. In Australië vond ik het geweldig die v8 monsters. Waarom niet? ;)
MAKEN, Beter kun je het niet bedenken. Lekker driften met twee balen hooi achterin
Haha! Dalijk een Audi Q7 coupe… Waar gaat het heen waar gaat het heen
Het is geen pick-up het is een ute, leer het verschil. Dat ging van de week ook al mis.
@911GT2: Verlicht ons. En vergeet vooral niet te vertellen waarom het zo belangrijk is om het te weten… ;)
@henrie: een ute is gebouwd met het idee om een auto te hebben waarmee je door de weeks een schaap kan vervoeren (letterlijk) maar die netjes genoeg is om op zondag mee naar de kerk te gaan. Het is daarmee ook eigenlijk een uniek concept met name voor de markt down under. Een pick-up is 100% utility en hoeft niet elegant en sophisticated te zijn. De pick-up trucks zijn bekend in de states, hier in europa zijn het vooral verbouwde busjes.

Hoe dan ook is er des een wezenlijk verschil en dat is het platform waar ze op gebouwd zijn. Ute’s altijd op basis van een auto, pick-ups op basis van bussen of als eigen ontwikkeld chassis.

Waarom je het moet weten, omdat je als petrolhead je feiten gewoon hoort te weten.
@911GT2: Ik geloof niet dat de gemiddelde Amerikaan er veel moeite mee heeft om ’s zondags met z’n pick-up naar de kerk te gaan. Dus wat dat betreft is er weinig verschil tussen pick-ups en utes. Voor de rest is het wat ik al dacht/wist: lekker belangrijk… ;)
@911GT2: om maar even TopGear te vertalen ofnie :p geef je helemaal gelijk! Ute’s zijn gewoon vet!
die shoppert verneukt werkelijk iedere auto
Veel te lang, slaat nergens op.
@awesome: overigens heb ik hetzelfde trucje bij de introductie van de Chevrolet Cruze uitgehaald…

http://degraafm.deviantart.com/art/Chevrolet-Cruze-UTE-146852611

Toen had ik nog tijd om er eens goed voor te gaan zitten…
@awesome: Mooi werk! Zeker geslaagd wat mij betreft
Als je zegt pick-up denk ik meteen aan een: Chevrolet-Avalanche, Cadillac Escalade EXT, Dodge Ram 1500 of een GMC Sierra, dus laat het bouwen van pick-ups maar aan de Amerikanen over.
@maserati911: precies! Laat pickups maken maar aan Japanners en Amerikanen over. Die hebben volop ervaring.

Wat deze gore soep betreft: keihard kraken! T ziet er echt niet uit
Kraken
BS
Maken! Supervet!
Hahahahaha, die fotosjopper heeft teveel tijd.
Een m3/4 is toch een penisverlenger en wat verlengt je penis nou meer dan een combi van een stoere pickup en sportauto ineen.

Als ze het nou ook echt practisch maken en een gewone 4 ook als ute maken heeft het nog zin ook. Stiekum vind ik het namelijk wel erg gaaf.
via Android app
Gewone 3 serie pick-up is een beter ider
liever een el camino dan
Keihard kraken!
Als je het doet, doe het dan met de 3-serie GT of de 5-serie GT. Ik vind het maar overbodig.
Utes zijn cool, maken dus..
Hier compleet zinloos, dus hier zou het Sub-Zero zijn..
De laatste keer dat wij in Australië waren reden we een keer de overdekte Drive-Inn(jawel) liquor store binnen en stond er een zwarte Monaro SSV UTE met een dikke zwarte Boston Whaler erachter op de trailer voor ons.Die gast gaf z’n flinke bestelling door,betaalde en de winkelier laadde z’n bak vol.Toen we later op de parking in gesprek raakte nodigde hij ons uit voor een strand BBQ in Noosa Heads.Was een vette avond.Sindsien kijk heel anders naar UTE’s Het is daar gewoon een vorm van vrijheid.WAT.MENSEN.WAT.EEN.LAND.

Ergo; Niks voor Europa dus.
Braakemmer aub
Kraken, verpest de sportiviteit van de m4
Maken
@dodge-hemi die Cumminsblokken zijn volgens mij 5.9l.
@dodge-hemi never mind, zie nu pas dat het 6.7l zijn, ik kon ze nog van de 5.9l.
Gewoon maken!!! En niet meer bijkomen van het lachen als je iemand op de autostrade spot die de mop niet snapte en er effectief >100.000 euro voor heeft betaald. :-)

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).