Media Markt doet Ferrari California T in de lease: €8.888 p/m

Auteur: , 64 Reacties

Tussen de graaibakken met afgeprijsde DVD's en computermuizen komt de komende tijd een Italiaanse volbloed Ferrari te staan. Ter gelegenheid van het jaarlijkse winkelfestijn ‘Gekkenhuis’ maakt de 560 pk sterke California T tot en met 1 november daadwerkelijk deel uit van het assortiment.

Niet de Cali T

De auto is verkrijgbaar vanuit een private lease-actie van LeasePlan. De prijs begint bij 8.888 euro per maand, met een looptijd van 12 maanden. Pechhulp, onderhoud, bandenvervanging, schadeherstel, verzekering en wegenbelasting zijn hierbij inbegrepen. Desondanks blijft het aan de prijs, ruim een ton in euro’s(!) voor een jaar Ferrari rijden.

Media Markt zet tijdens Gekkenhuis ook de Fiat 500 en Alfa Romeo Giulietta in de etalage. Eveneens verkrijgbaar via een private lease, vanaf respectievelijk 222 euro en 399 euro per maand.

Zeg, we zijn toch niet gek? Media Markt kondigt overigens vol trots aan dat de California T de komende dagen te zien is in vestiging Amsterdam ArenA, maar op de foto’s zien we nog het oude model staan. Zonder ‘T’ van turbo en met een klapje minder pk’s (466).



64 reacties

De laatste brandstofpas van 3.500 euro wordt nu geveild Bepaal zelf wat je betaalt!.
Heerlijke marketingafdeling hebben ze daar bij MM 😂
@branko: Dit is eerder leaseplan zijn idee.
@clarkson: nee hoor. Je kunt ook een eiland bij ze kopen. Ze bedenken het en zoeken er een partner bij.
@roppp: Volgens mij heeft leaseplan een partner gezocht. Maar jij weet het blijkbaar beter dus ik sluit me daar bij aan. Net als dat een eiland hier iets mee te maken heeft.
@clarkson: 92 k per jaar voor een instap ferrari. Doe dan maar een tweedehands M5 van mobile.de met een zacht standje
@clarkson: nee hoor, dit is een MM idee in samenwerking met LeasePlan.

Oorspronkelijk is het zelfs een persoon vanuit een financieringsmaatschappij geweest die het idee aanbracht bij de Media Markt. LeasePlan is er vorig jaar bij FIAT 500 actie pas bijgehaald..
@branko: Dit helemaal geen Carlifornia T!
Relatief duur. Met drie jaar leasen van deze auto kun je hem ook nieuw kopen lijkt mij.

Maar het is ook niet de bedoeling dat men deze auto gaat leasen, het is vooral een aandachtsrekker voor de promotieacties die men deze week heeft.

Net als de te koop staande eilanden.
MediaMarkt heeft het geschopt tot een gratis vermelding op autoblog, dus actie geslaagd.
@martinus: correct en juist.
@martinus: Exact
@martinus: Dat is altijd zo bij High end auto’s.
@martinus: nou die ruimte reizen van een aantal jaar terug zijn toch echt verkocht….. Hahahahaa
@sjeppie156: Al had ik 75.000 euro over op dat moment had ik die zelf ook toch echt gekocht. Fascinerend, de ruimte
@martinus: Als ik mijn leasetarief maal 12 maal 4 doe dan zit ik ook ruim boven de cataloguswaarde van mijn Volvotje.
@martinus: na die drie jaar kan je hem kopen inderdaad. Maar de banden? Het onderhoud? De verzekering? Enz enz. Ferrari kopen is duur, maar Ferrari rijden is dat ook ;)
Oh, ik verdien net niet genoeg.
Risico van die Ferrari is dan ook dat ie nog maar de helft oplevert na een jaar, dus ik snap ze wel. Prijzen van die 500 zijn daarentegen heel goed! Als je op Fiat.nl kijkt kun je niet een vergelijkbare 500 voor die prijs leasen. Heb ‘em mijn vriendin nog aangeboden, maar die wil eerst een vast contract voor ze het doet. Jammer eigenlijk :)
@Stefje: over het algemeen levert een ferrari méér op na een jaar..
@lambo4all: Een LaFerrari ja, maar de zoveelste standaard 458 of California niet hoor. Kijk wat een F430 nu doet bijvoorbeeld. Nee, als je dit zou kopen schrijf je stevig af.
@Stefje: Ik heb mij er onlangs nog in verdiept en de private-lease prijzen zijn eigenlijk te voordelig. Als je afschrijving, belasting, verzekering, … rekent dan ben je met zelf aanschaffen een duurder uit. Ook ben je beperkt in uitvoeringen en opties.

Het verdienmodel zit met name in de grootschalige inkoop, meer/minder kilometers en bij het inleveren gaan ze er met een vergrootglas overheen. Ook als je langer dan 3 jaar in een auto wilt rijden (of je bent hem juist eerder zat), dan heb je die flexibiliteit niet. Na 3 jaar kun je de auto inleveren en begin je overnieuw.

Wij zijn uiteindelijk toch uitgekomen om zelf de auto te kopen, zodat we flexibiler zijn. Daarbij heb ik ook een hekel aan vaste lasten. Ik tik liever in één keer een bedrag af.
@bugboy: vergrootglas over meer kilometers, maar ook over schade: een klein krasje is al snel een compleet paneel overspuiten, inclusief nevelen van de omliggende panelen etc etc. Dat die ‘gebruikssporen’/’schade’ vervolgens met een klein lakstiftje wordt bijgewerkt en de auto naar het de occasion-centre gaat doet er niet toe.

Als er meer reclame voor wordt gemaakt, brengt het over het algemeen ook méér op. Ook al lijkt het zo goedkoop.
@Stefje: Een private leasecontract is op papier gewoon een kredietovereenkomst, dus met een tijdelijk contract kom je sowieso niet zo heel snel door de kredietcheck heen.
@Edge: Kan zijn, maar ik heb wel een vast contract ;) Zij wilt eerst wat zekerheid over waar ze werkt in ieder geval voor ze een auto overweegt.

Zelf kopen is altijd handiger als in je zit nergens aan vast. Je kan rijden wat je wilt, verbruiken wat je wilt, doen wat je wilt. Bij zo’n leaseconstructie zijn schades vaak een issue indien niet goed afgedekt met een all-risk verzekering.

Maar laten we eerlijk zijn; als je zelf koopt is het geld van je bankrekening weg. Het zit vast. Leasen geeft je financiële ruimte. Onderhoudskosten zijn niet meer jouw rekening, ook niet als ze hoger uitvallen. En als jij met je gekochte auto meer km’s maakt dan schrijft ie meer af. Dat is met dit ook. Het kost 900 euro per jaar extra op basis van de kilometers die ze maakt. Daarin nemen ze niet alleen afschrijving maar ook banden en onderhoud mee. Lijkt me vrij redelijk.

Ik ben om. Het is jammer dat ik op 5 minuten van mijn werk woon en volgend jaar alsnog een auto van de zaak krijg, anders wist ik het wel :)
@Stefje: de verzekering is inderdaad een WA-verzekering op die 500 dus alle ‘schade’ zal op de bestuurder verhaald worden. Dat alleen al maakt in de maandprijs een groot verschil.
zullen de petrolheads ook net zo hard gaan vechten voor deze ferrari als al die kortgeknipte huisvrouwen voor uggs?
Hoeveel kilometers zitten in het contract?! De meer km’s zullen ook wel door het dak heen gaan… En een eigen risico van 5% van de cat waarde? Leasen is leuk voor zakelijk, of balance en risico uitbesteden, maar prive leasen is jezelf ophangen met een wurgcontract..

Gr. Van een acc. manager uit de leasewereld
@lpgbarrel: 1000km p/m dacht ik te lezen.
@lpgbarrel: 1000 per maand
@lpgbarrel: Dat valt ook wel weer mee, je moet alleen goed blijven lezen waarvoor je gaat tekenen. Groet, een jurist
@vonklausenburg: Ik merk in mijn omgeving dat mensen juist vaak blind kopen. Die kijken alleen naar de maandprijs en naar de auto. En liefde maakt blind, dus de nadelen in het contract worden niet gelezen of gebagatalliseerd.
@vonklausenburg: maar de doelgroep voor private lease, leest niet zo graag…

Prive kunnen een hoop zaken veranderen. Scheiding, overlijden of ander werk. En daar zit je dan met je contract..
@vonklausenburg:

Ik doe een privelease van een up nu al 2jr. Loopt volgend jaar af. Zeer tevreden en voor dit geld had ik nooit een nieuwe auto kunnen rijden. Per week 34 van volgend jaar komt de facelift van de up en ga dan weer een prive lease doen
@prop: laat je even weten wat je uiteindelijk bij moest leggen aan t einde van de lease-periode?
@postzegel:

Je bent abuis. Ik krijg geld terug ivm minder kilometers maken dan begroot. Top geregeld. Schade netjes melden telkens en het eigen risico is dan 125€.





@vonklausenburg: je moet wel juridisch kunnen lezen. Een hoop mensen kunnen dat niet. Overigens is een goed gelezen slecht contract nog steeds een slecht contract.
@lpgbarrel: Je mag 1k pm rijden, elke km meer is 8 euro extra.
Dan kan je beter een McLaren 570S leasen voor 1500 euro in de maand
@toempf: hoe kan dat eigenlijk… Ik snap er op z’n Hollands gezegd geen hol van
@toempf: heb je linkje?
Afschrijving van dat ding zal bij de 1000km/maand al richting de 3k gaan.
Als er geen haken en ogen aanzitten, regel ik er dit jaar nog eentje.
Humor!
Welke norm zouden ze aanhouden voor de banden? Die tabellen met bandenslijtage van al die Polo’s, Astra’s en Passats zullen denk ik niet afdoende zijn :p
We kunnen natuurlijk……..met 40 autobloggers er één leasen. Kost je zo’n EUR 222,00 in de maand. Heb je ca 9 dagen een Ferrari California alléén onder je kont, of langer als je trips met 2 man maakt.
Eén man maakt centraal de agenda/rijschema’s mbv online agenda/reserveringsysteem. Krijgt-ie een dag extra voor. Toch een jaar lol gehad voor zo’n EUR 2664,00 pp…… :)

Maar misschien zijn er wel betere alternatieven ja……..
@tinustiguan: het is 8880 per MAAND. Dat is inderdaad 220euro pp en dan heb je dag ding dus ook maar 18uur.
@lambo4all:
Mijn calculatie klopt dus….muv het feit dat er een flinke bak geld vvor de méér-kilometers bovenop zal komen….die 18 uur ontgaat me, dat zijn e toch gewoon 24? Dus voor zeg 3K heb je in één jaar voor ruim 9 dagen een hypercar ter beschikking. op zich trouwens niet eens zó slecht als je kijkt naar uurprijzen voor Ferrari’s voor feestjes en partijen en zo…..
Maar er zal vast wel ergens een ranzige voorwaarde staan die verbiedt dat iemand anders dan de huurder met de auto mag rijden…..

Anyway: het was ook als flauwe grap bedoeld. Dóórgaan met werken en er gewoon een kopen zullen we maar zeggen.:)
@tinustiguan: Prachtig idee natuurlijk, maar is er ook maar één autoblogger die kredietwaardig genoeg wordt bevonden voor een leasecontract van bijna 9.000 euro per maand? In denk niet dat ze dat bij LeasePlan goedkeuren, ongeacht of je jaarsalaris nou drie, vier, vijf of zes keer dat maandbedrag is en je zegt dat 39 andere autobloggers meebetalen.
@tinustiguan: Anders start je ff een nieuwe Toys4Boys, want dat liep ook zo lekker haha ;)
Dat is geen California T he!
Voor 100000€ koop je er al 1 voor jezelf!
Toevallig gisteren op zitten zoeken.

Jaartje 8000€ per maand sparen en je hoeft hem niet meer terug te geven
@bigfun: Dan heb jij het waarschijnlijk over een tweedehands California zonder T. No way dat je een California T voor een euroton op de oprit hebt staan. Maar ja, of je daar wakker van moet liggen is nog maar de vraag. De California T is mooier dan de California zonder T, maar heeft wel die heerlijke ongeblazen V8 in het vooronder. Ook niet bepaald een straf, lijkt me zo.
Haha ik zie nu ook nog dat dit het oude model is
Bij de voorwaarden staat: Rijdt u met de Ferrari California T meer dan 12.000 per jaar, dan betaalt u € 8,88 per kilometer voor het aantal overschreden kilometers.. duur geintje dan als je daar overheen gaat!
Hahaha, het idee is leuk. Maar wat een geld!
Beetje jammer alleen dat de California op de foto geen T is
Staat er nog iets in het contract over slijtage aan de achterbandjes?
Als je 8.888euro kunt betalen in de maand voor een auto,verdien je vast veel meer en kun je er ook gewoon 1 kopen,toch?
399 voor een Giulietta is niet slecht…ben benieuwd naar welke uitvoering je dan krijgt….is natuurlijk al een wat ouder model aan het worden. Maar vind hem nog steeds mooi.
Ok, maar toch wel met maar 7%-bijtelling?
Ongelooflijk die lease prijzen in Nederland. Een vriend van mij in SF betaalt $360 per maand voor een full-option GTI 2015, onbeperkt aantal kilometers.
Meest waardeloze winkel van Nederland. Koop er nooit weer wat gewoon een schijt winkel !!
@gerjan: Nare ervaring gehad en vervolgens het hele concern afbranden?
Ik ben toch niet gek
Ga toch niet 1:5 van je maandsalaris daar aan besteden
Nog een oud model ook haha… Nederland doet ook weer wat.
Eigenlijk rij je nog een beetje voor lul ook in dit type Ferrari. Het is het allemaal net niet…..

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).