Wordt het straatbeeld straks overspoeld met deze opgepompte A-Klasse?
Het heeft even geduurd voordat Mercedes een antwoord had op de Audi Q3 en BMW X1, maar met de komst van de nieuwe A-klasse en diens MFA (Modular Front Architecture) platform, hebben ze de bouwstenen om de concurrentiestrijd aan te gaan. Dit doen ze in de vorm van de 4,42 meter lange, 1,8 meter brede en 1,49 meter hoge GLA. Een A-Klasse on steroids, waar we even aan moeten wennen.
Mercedes’ inbreng in de populaire crossover-strijd komt pas in maart 2014 bij de dealers te staan. Leverbaar als GLA 200 (156 pk) en GLA 250 (211 pk), terwijl dieselaars de keuze hebben uit een 2.2 liter viercilinder in de GLA 200 CDI (136 pk, 300 Nm) of GLA 220 CDI (170 pk, 350 Nm). Iets later volgt uiteraard de GLA 45 AMG.
Waarom dit rode exemplaar met AMG-pakket al op een Nederlandse parkeerplaats te Schiphol staat? Who knows. Test- of promotiewerk wellicht. Volgens spotter @redrum zou hij onderweg zijn naar Johannesburg, maar niet voordat hij in vol ornaat op Autojunk verscheen. Bekijk de foto’s HIERR.
52 reacties
Dat is als Kate Upton als vriendin hebben en dan vreemd gaan met Mart Smeets.
Zo duur zijn ze niet. Komt nog wel beetje bpm bij.
@ej20g:
Over smaak valt niet te twisten..
Ik zou persoonlijk blijer zijn met een Q3 voor de deur dan met dit hok
Deze discussie wordt mede mogelijk gemaakt door Pon’s Automobiel Handel.
Jongens dit topic gaat over Mercedes en niet over Audi.
http://www.autobonus.lt/foto/1201/1/big/67882-volkswagen-golf-2.jpg
http://www.autobonus.lt/foto/1201/1/big/67882-volkswagen-golf-1.jpg
Ik vind de vergelijking nig best kloppen…. men neme een carrosserie van de gewone versie en een onderstel van een 4×4. Men laat ze een nachtje samen liggen en het resultaat komt vanzelf..
Is dat niet een beetje grootheidswaanzin voor een 170pk dieseltje?
Tegenwoordig lijkt swag belangrijker te zijn dan performance bij Mercedes en Volvo.
Deel je mening wel enigszins, maar het is gewoon een tegenreactie op de trend om steeds kleinere pijpjes te gebruiken om de ‘milievriendelijkheid’ te benadrukken. BMW voert b.v. op de 20d types tegenwoordig 1 pijpje waar dit er vroeger 2 waren, ‘lijkt’ groener …
Maar redelijk wat Nederlanders willen dat om een of andere reden?
Zo raar vind ik dat niet, het zijn per slot van rekening alle 3 gewoon A-klasse ‘s.
Als je nu het verschil tussen een A en een B of C niet zou kunnen zien, dan zou ik het Mercedes kwalijker hebben genomen. Gelukkig volgen ze niet de Audi model politiek.
Beide zijn erg gevoelig voor de juiste kleur en velgen. Zo met deze velgen en in het rood vind ik de GLA ook niet echt lekker overkomen.
De CLA doet het wat mij betreft alleen goed in een lichte kleur met een AMG pakketje.