Als een S600 of S500 net buiten je limobudget valt.
De reïncarnatie van Maybach heeft tot nu toe geresulteerd in twee modellen: de S500 met 455 pk en 700 Nm aan V8-power, en de überluxe S600 met een 530 pk sterke V12 onder de kap. Daar blijft het echte niet bij, want ook voor de wannabees komt een aanzienlijk goedkopere – nemen we even aan – variant die de Maybach-naam mag dragen.
In Stuttgart wist YouTuber Walko ART een zwart prototype van de Mercedes-Maybach S400 te schieten, het aanstaande instapmodel. Onder de kap komt een 3.0-liter biturbo V6 te liggen, met 333 pk en 480 Newtonmeter aan koppel. Verder verwachten we dat het luxeniveau gewoon hetzelfde blijft. Executive-stoelen met massagefunctie, een inbouwbar met verzilverde champagneglazen, leer, hout, chroom, een Burmester 3D-Surroundsystem, een parfumeersysteem en bijna twee keer zoveel beenruimte als in een normale S-klasse.
Hieronder de eerste beelden van de Mercedes-Maybach S400 (WTF @ intro):
27 reacties
Binnekort ook een C180 Maybach met mooi leder.
AMG S modellen zijn ook al zo belachelijk. De getunede versie van de huistuner. Zorg gewoon dat de normale AMG modellen die specificaties hebben, daarom kies je er toch voor.
Omdat ze dan niet zo vaak de aandacht van alle media zouden hebben, natuurlijk.
Verder gewoon weer een kansloze missie van Mercedes (alweer) Niemand gaat een Rolls Phantom of een Bentley opgeven voor een Maybach en de Pullman die nog moet komen.
Ik quote even de ‘S500 hybride’ specificaties: Onder de kap ligt nog steeds de 2.996 cc grote V6 (Mercedes’ eerste ‘500’-model ooit zonder V8) met dubbele turbochargers, die op zichzelf 333 pk en 480 Nm levert. In combinatie met de 85 kW sterke elektromotor komt de S-Klasse tot een systeemvermogen van 442 pk en 650 Nm. Puur elektrisch heeft de auto een bereik van 33 kilometer (was 30 km), en haalt hij 140 km/u.
2015 + Maybach versie –> S400. Klinkt m.i. wel heel erg aannamelijk. En vrij logisch; want: groen imago verantwoordt ‘m als management leasebak.
Ik zeg maak een S700, of een S800 en de aller dikste is de S1000.
Dat zou de brommerafdeling van BMW weer niet erg leuk vinden…