Moderne Ferrari 288 GTO is bijzonder lekker

Auteur: , 41 Reacties

Jammer dat het ding alleen op plaatjes bestaat.

Onlangs schreven we nog over de originele 288 GTO. Binnenkort wordt namelijk een exemplaar geveild met een uitzonderlijk lage kilometerstand. Voor de liefhebber met cash to blow is dit dus de gelegenheid bij uitstek om de collectie uit te breiden met een zeer gewilde Ferrari.

De 288 GTO stamt alweer uit 1984 en de huidige Ferrari-designtaal heeft weinig meer te maken met het lijnenspel van de auto’s van toen. Matthew Parsons leek het een puik idee om heden en verleden met elkaar te combineren. Zo ontstonden deze schetsen van een moderne GTO.

Het lijnenspel van de klassieker is aardig overeind gebleven en tegelijk herkennen we de dubbele uitlaatpijpen van auto’s als de 430 Scuderia, 360 Challenge Stradale, de 458 Speciale en natuurlijk de 488 GTB. Verder ligt vooral de voorzijde wat mij betreft prettig op het netvlies en klapkoplampen krijgen natuurlijk altijd een duimpje omhoog. Jullie idee?



41 reacties

Nou, sorry hoor, maar dat zijn toch geen verhoudingen?
@jochempie:
Yup, de deur is 1/3de van de wagenlengte…
@jochempie: Gelukking zijn er mensen die het begrijpen, wat een kut versie. En dan maar janken over lelijke modificaties/tuning projecten, en dit mooi vinden, hoezo hypocriet!
Het spijt me maar ik vind er echt niets aan.
Hij is wel lekker vierkant gebleven, maar klapkoplampen mogen natuurlijk niet meer tegenwoordig…
Mag nog iets meer naar het origineel neigen van mij.
Heerlijke old school look.
@cossiekiller: Mogen schijnbaar nog wel, maar het is te duur om ze zo te ontwikkelen dat ze voetganger-veilig en aerodynamisch zijn. Maar toegestaan zijn ze nog wel, bij nieuwe auto’s.
@jochempie: Heeft geen klapkoplampen
@trbn: Dat ontken ik toch niet?
Eigenlijk is het meer 288GTO meets NSX meets F355…
@cossiekiller: Zie er meer een Panthera in
Nou doe mij de oude maar. Totaal niet in verhouding deze schetsen. Wel knap gemaakt overigens
Als die afschuwelijke velgen verdwijnen dan vind ik hem best aardig gelukt.
Zou goed door kunnen als een moderne DeTomaso!
@robin147gta: ook mijn gedachte!
Sowieso veel te laag. De koeling zal een probleem worden. En de daklijn loopt mijn inziens niet lekker.
Tis een Ferrari met een onderkin!
NSX meets DeTomaso Pantera. No thanks.
Ontzettend gaaf ding! Voor mij is dit hoe een Ferrari eruit hoort te zien. Lekker breed en geen overdreven lange motorkap. Ook die ronde achterlichten kan ik altijd waarderen. Jammer dat het hierbij blijft.
@f40racer: ik denk dat de geschiedenis je een beetje tegenspreekt wat betreft de lange motorkap :)
@davelepeef: De geschiedenis zal ook niet het enige zijn wat me tegenspreekt. Het ligt er dan ook aan hoever je teruggaat in de geschiedenis. Tov wat jij bedoelt heb ik blijkbaar een andere mening :)
@f40racer: ongeacht hoe ver je teruggaat, het gros van de Ferrari’s heeft de motor in de neus, en daarmee een lange motorkap. Maar ik miste de nuance even in dat je het als een mening poneert ;)
Ondanks dat bijv de 488 waarschijnlijk een grotere/dikkere auto is, oogt de ouwe 288 erg gespierd, dat blijft mooi :)
@davelepeef: Okee, ik moet natuurlijk toegeven dat een 250 gto geweldig is. Dus ik snap je punt. Maar ik zou een 355 bijvoorbeeld boven een 599 verkiezen. Hoop dat je een beetje snapt wat ik bedoel haha.
Hij ziet er in ieder geval smakelijker uit dan de nieuwe Portofino
ik zie er meer een nieuw venturi atlantique in dan een moderne versie van de 288 gto
Dit is in mijn optiek werkelijk schitterend. Als Ferrari dit zou maken, declasseren ze hun hele modelrange tot matige apparaten.
Wow! Dit vind ik echt heel dik. Heel wat anders dan ze nu maken maar wel met herkenbare details. Ik zou hier wel voor tekenen.
Dit ding is lelijker dan de Mondial. Ik pas.
Dít was hopelijk sarcastisch bedoeld anders denk ik toch echt dat je een keer langs moet gaan bij Hans Anders
Lamborghini Jalpa, anyone?
Sorry… ik ben blij dat dit gedrocht alleen op plaatjes bestaat, hou dat zo en gooi die plaatjes weg… Er zijn genoeg autoliefhebbers die de 25th anniversary uitvoering van de Countach vreselijk vinden met al die skirts en spoilers… eat this ! Op de Countach pruim ik het nog wel, maar dit is echt niet om aan te kijken… dit heeft niets meer met de orginele 288 te maken, maar ik kan mij voorstellen dat dit iedereen van na pak ‘m beet het jaar 2000 aanspreekt, aangezien het voor de gemiddelde puber in de verte overeen komt met de designtaal van Ferrari momenteel.
Lèlluk! Rebirth vd Toyota MR2
De ronde achterlichten vervangen voor rechthoekige units en je hebt de nieuwe De Tomaso Pantera.
Als opvolger daarvan zeker geslaagd, wat mij betreft!
Had ook een nieuwe Vector kunnen zijn. Die waren ook uuuhm bijzonder……
Waar het origineel rank en elegant oogt ziet deze er juist zwaar uit.
Ben ik de enige die ‘m geweldig vind !??
@ronnieboy: Nee, zie de reactie van de schrijver.
Afblijven van het origineel, veel te link om je hieraan te wagen
Late reactie, ik dacht meteen Pantera, was niet de enige zie ik…
Vind hem bijzonder lelijk.
Het zou verboden moeten worden
Ik vind het eerder een retro Honda NSX.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).