Nederlandse leaserijders, doe dit met je Tesla Model 3!

Auteur: , 45 Reacties

Maak van je zakelijke elektrische sedan iets gaafs.

Deze Tesla Model 3 is een lust voor het oog

Een mening blijft een mening, maar Tesla’s zijn over het algemeen geen afschuwelijke auto’s voor je netvlies. Met de Model X sloeg de autofabrikant de plank wellicht mis en ook de Model Y ijkt geen moeders mooiste te worden. De Model S en Model 3 zijn in vergelijking met concurrenten keurige sedans.

Deze Tesla Model 3 is een lust voor het oog

Soms moet je zelf even de mouwen opstropen om er nét dat beetje extra uit te halen. Zo heeft Vorsteiner een poging gedaan de elektrische sedan wat fraaier te maken. De tuner heeft een bodykit bedacht die aan de voor- en zijkant subtiel oogt. De achterkant is een ander verhaal, met een diffuser waar je U tegen zegt. Ook monteerde Vorsteiner een flinke carbon achterspoiler. Verder is het Tesla-logo op de achterkant vervangen voor letters die de merknaam uitschrijven.

Deze Tesla Model 3 is een lust voor het oog

Kers op de taart zijn de 21-inch velgen met Michelin Pilot Super Sports. Wat de tuning moet gaan kosten is niet bekend. Vorsteiner noemt het de Tesla Model 3 Volta, een toepasselijke naam. De productie van de Volta-kit is vanaf heden gestart. Een offerte aanvragen voor de tuning is dan ook mogelijk.

Deze Tesla Model 3 is een lust voor het oog

Meer Tesla Model 3 tuning? Check dan deze Model 3R van RevoZport.



45 reacties

Waarom je de nieuwe Astra nu wilt configureren bekijk het hier!.
Hoe? Geen chip-tuning? Er zitten nochtans genoeg chip’s in….! :-)
@ericc: is 300 euro en 10 pk per chip
@koekwaus: dus voor 3k 100pk er bij? Goeie deal!
Nu nog een een grote Turbo kit, 3,5 inch uitlaat met open downpipe en dan zou ik voor de zekerheid ook nog grotere injectoren en een stalen koppakking er bij nemen en hij is af!👌🏼
@kennone: sterkere klepveren zijn noodzakelijk als je er een turbo op zet, voor bij een tesla want die heeft standaard klepveren die wel van lucht gemaakt lijken.
@kennone: LS swap erbij
@koekwaus: LS Swap voor de Model S en X en 2JZ swap voor de 3!👌🏼
Ik vraag me af hoe de leasemaatschappij hierop reageert . Aangezien het bijna allemaal lease auto’s zijn.
@jarnobakker: valt wel mee hoor, zijn zat bedrijven die zelf de Model 3 hebben aangeschaft, alleen de leasemaatschappijen hebben de grote bulk aangeschaft om snel in te zetten. Denk dat de verhoudingen in NL ongeveer 60 a 70% leasemaatschappijen zijn..
Ik heb mijn model 3 gepimpt met een 21 inch scherm, alle chips vervangen door fotonische chips, alle glas vervangen door hoog isolatieglas, 23 inch wielen.

Nu alleen nog aan de praat krijgen….
Werkelijk geen gezicht.
Laten we wel wezen; 95% van de Tesla rijders leases het ding voor de bijtelling; die gaat geen bakken vol geld investeren om hem te pimpen.

Ik betwijfel of er een markt voor is.
@sudbina: mwa.. als jij als zzp’er / freelancer goedkoop maar leuk er bij wilt rijden zie ik daar echt wel een markt (of goed met de baas om kunnen gaan). Sowieso kom ik toch met regelmaat een gepersonaliseerde Model S op Neerlands wegen tegen (wel door tjoening via een wrap)
@roberto: Jij bevestigt dus precies wat hij zegt.
@berlinetta: nee niet helemaal, hij betwijfeld of dat er een markt voor is, waarbij ik denk dat er wel een markt voor is. Verschil tussen een glas halfleeg en halfvol..
@roberto: Ik doelde erop dat hij zegt dat het de mensen erom gaat dat het goedkoop is. Jij bevestigt dat door te zeggen dat het een goede optie is als je er goedkoop, maar toch leuk bij wil rijden.
@berlinetta: Ik denk dat @roberto ‘kostenefficiënt’ bedoeld. Beetje het aannemer/ VW T6 idee.
@sudbina: In Nederland is de Tesla Model 3 een goedkoop leas-ealternatief voor een echte auto. Tesla kan enorm goed elektromotoren en accu’s bouwen, maar auto’s iets minder. Er is nauwelijks keuze uit kleur, interieur en velgen. Het samenstellen van je auto is eigenlijk niet mogelijk. Je hebt slechts 5 kleuren (zwart, grijs, wit, blauw en rood), 2 velgdesigns (18″ lelijk, 19″ best aardig) en 2 interieurkleuren (zwart en zwart/wit).

Gezien de populariteit van de Model 3, denk ik dat de tuners enorm gaan scoren met de Model 3. Iets dat we eigenlijk ook al zagen met de Model S. Bumpers, velgen, spoilertjes, verlagingsetjes, deugdelijke bekleding en dergelijke worden door Tesla niet aangeboden, dus mag je zelf aan de slag. Dat gaat ook gebeuren. Nu is de Model 3 nog een vrij frisse verschijning. Maar ook deze auto gaat last krijgen van het Polo Bluemotion-syndroom of het van Outlander PHEV-ritus. Er zijn er gewoonweg te veel van en omdat er nauwelijks keuze is, moet je naar de tuners gaan om je auto een beetje herkenbaar te maken.
@willeme: Maar dan nog vraag ik me af hoeveel mensen dit in NL gaan doen. Het gros van de Teslarijders zijn leaserijders. Ik betwijfel of de leasemaatschappij blij is met die aanpassingen.
@berlinetta: Ga voor de lol eens over de grens kijken. In Nederland zie je om de 4 minuten een Tesla Model 3, S of X. In Duitsland doe je daar zo’n beetje een dag over. Puur omdat ze in Nederland zo gunstig zijn. Was dat niet het geval dan deed je er ook een dag over om er eentje tegen te komen.
@viezefreddyw: Ja eens, je ziet die dingen inderdaad zoveel omdat de overheid het zo stimuleert. Van mij mogen ze er overigens per direct mee ophouden en het geld in betere milieumaatregelen stoppen.
@berlinetta: Daar heb je absoluut een punt. In Nederland is tuning niet zo heel erg populair. En als het gedaan wordt, is het vaak knakentuning. Maar als je kijkt naar de VS en Duitsland, is het best populair. Hopelijk komen er meer fraaie en kwalitatief hoogstaande producten voor de Model 3. Kan je ‘m uniek maken en net even wat beter.
@willeme: In het buitenland is er wellicht een markt voor, maar de titel van dit artikel richt zich op Nederlandse leaserijders. Hier zul je het weinig gaan zien inderdaad.
@willeme: Ik ben blij dat er zoveel Model 3’s lease zijn want dan mogen ze hem in ieder geval niet of nauwelijks personaliseren. Dat zorgt ervoor dat mijn wel gepersonaliseerde model 3 zich onderscheidt van de rest.
Ik heb overigens niet die ietwat opzichtige kit van Vorsteiner.
Gewoon verlagen, een niet Tesla wiel van 20 inch en al het chroom eraf.
@willeme: ben zo’n projectieverhaal van jou niet gewend!

Ik vind het aantal kleuren zat, hoef helemaal niets te pimpen want voor mij blijft het een vervoersmiddel. Ik hoef helemaal geen herkenbare auto of ‘individual’ kleur. En nog wat van je aannames. Als je je tesla in tilburg op haalt en een praatje maakt zie je dat er heel verschillende vogels in rijden met eigen uitgangspunten, vind ik veel interessanter dan het hebben over de ‘turbine 21 inchs mat grijze wielen’. Maar dat is mijn mening en is een uiteindelijke uitkomst van alle mooie auto’s te hebben bezeten en gereden. Het is maar blik, een overdekte fiets. Steek mijn geld liever in high end audio, veel reizen, nooit meer hoeven werken!
@intiemgeschoren: Huh? Lees ik nu goed dat je eigenlijk niets om auto’s geeft? ‘Alleen maar een Vervoermiddel om van A naar B te komen’
@sudbina: in NL waarschijnlijk niet maar in Amerika is het een ander verhaal
@sudbina: 90% rijdt de auto puur voor de bijtelling is net zoiets als zeggen 90% van de mensen rijdt een Polo puur omdat deze goedkoop is. Elke auto die besteld wordt, dient ook afgerekend te worden en voor hetzelfde geld heb je de keuze uit vele verschillende modellen. Of er dan naar bruto of netto kosten gekeken wordt bij de afweging of de auto voor jou geschikt is, maakt uiteindelijk niet uit. De Tesla Model 3 is blijkbaar een heel aantrekkelijke optie waarbij je een hele leuke auto krijgt voor je geld. Als prijs het enige was waar mensen keuzes op maken zouden er wel heel veel meer Dacia’s rond moeten rijden.

BTW Ook Duitse auto’s hebben recht op de lage bijtelling, dit is niet exclusief voor Tesla’s. Gezien het minimale succes van een i3 bijvoorbeeld, is de Model 3 gewoon heel goed in prijs kwaliteit verhouding.
@sudbina: de markt is groter dan alleen NL.
Ik vind de model x één van de lelijkste zijaanzichten ooit hebben. Ik vind dat wel zo’n bizar afschuwelijk apparaat!

Verder vind ik dit ook niet echt super mooi ofzo. Een paar leuke velgjes is wat mij betreft wel genoeg op een model 3.
@lekbak: Ik vind de Model S de enige mooie Tesla. Een Model 3 kan ik moeilijk mooi noemen, maar die lijkt nog enigszins mee te vallen omdat hij na de afschuwelijke Model X kwam.
@berlinetta: ik moet altijd lachen als er een model 3 achter mij verschijnt. Het is dan net een alien met veel te grote ogen en zo’n klein mondje. Zeker geen mooie auto als je het mij vraagt. Maar er zijn ook zeker lelijkere auto’s. Met als toppunt de model x.
@lekbak: De model X is zeker geen beauty maar de S en de 3 mogen er zeker zijn zoals de auteur ook al aangaf. De 3 is gewoon een keurige sportief uitziende sedan. Daar hoef jij het niet mee eens te zijn maar het merendeel van de bevolking deelt die mening wel. Daarom is denk ik het hebben van een Tesla op dit moment ook een statussymbool heb ik gemerkt.
Echt lelijke EV’s worden met name gemaakt door de concurrerende merken (Zoe, Leaf, i3, Prius, etc).
@evdw: Je hoeft niet meteen je eigen auto te verdedigen als wij een andere mening hebben over je auto hoor.
@evdw: het merendeel? Ik geloof er niks van, mijn ervaring is dat het overgrote merendeel het als een lelijk doch fiscaal noodzakelijk kwaad ziet.

Iedereen heeft het ding om de bijtelling, sommigen om de cool factor, maar dat zijn degene die de pool-207 ook gaaf vonden..
@sudbina: Het feit dat er bodykits voor gemaakt worden zegt al genoeg. Dat doet men niet voor een Leaf of een Zoë. Doorgaans alleen voor auto’s die de moeite waard zijn om optisch te tunen en vaak van zichzelf al mooi gevonden worden door de menigte.
Donald Duck
Alleen de wielen.
Iets met een aap en een gouden ring!!
Niks meer aan doen. Ik zou um doen. 😄
Stiekem, heel stiekem, is het best wel gaaf!
Dit doe je met je Tesla: In de hens steken.
Doe dit met je model 3: rijdt naar uw lokale BMW dealer en ruil hem in voor een m340i
DOE
MAAR
LIEVER
NIET

Gewoon niet doen.
“Tuning”

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).