Wel met VTEC-motor, maar dat mag geen verrassing meer zijn.
De huidige generatie van de Honda HR-V, waarvan de gefacelifte versie aan het begin van dit jaar ter wereld werd gebracht, is deze week door de Japanse autofabrikant onder handen genomen. Het uiterlijk van de nette “subcompact SUV” is iets bijgepunt, maar nog belangrijker is dat de Sport-uitvoering de meest krachtige motor ooit krijgt die het model heeft gezien.
De Honda HR-V Sport neemt de krachtbron over van zijn uitdagende familielie: de nieuwe Honda Civic. De automaker heeft de 1.5 VTEC turbomotor overgeheveld naar de duistere HR-V, waardoor het vermogen van de compacte crossover ineens piekt op 182 pk. Verkies je de optionele CVT boven de standaard handgeschakelde zesbak, dan produceert de motor 220 Nm. Het zijn geen indrukwekkende cijfers, maar dit is voor de HR-V ruim voldoende. Wanneer het vermogen je ledematen niet doet tintelen, dan kunnen het aangepaste onderstel en de vernieuwde ophanging mogelijk uitkomst bieden.
Afgezien van de technische aanpassingen heeft Honda zijn HR-V Sport een reeks upgrades gegeven aan de buitenzijde om hem net iets kwieker voor de dag te laten komen. De auto geniet van stijlelementen als een voorsplitter, zijschorten en grotere wielkasten, evenals gerookte achterlichten en een aantal zwarte accenten. Tevens staat de auto op 18″ velgen en krijgt hij dubbele uitlaatpijpjes.
In de lente van 2019 moet de auto op de markt komen.
rollingstoned zegt
Een “sport” die heel hoog op z’n poten staat… oké.
Edge zegt
@rollingstoned: Rally en offroading zijn ook autosport he
rollingstoned zegt
@edge: maar daar is dit ding niet voor bedoeld lijkt me.
Edge zegt
@rollingstoned: Nee, klopt, maar dat is wel bij meer ‘sport’ uitvoeringen zo. Een 318i met Sport badges is ook geen circuittijger. Ik denk dat we ons niet zo druk moeten maken om het soort auto waar de badge op zit, maar meer om het feit dat autofabrikanten sport badges tegenwoordig te pas en te onpas gebruiken.
rollingstoned zegt
@Edge: ik maak me nergens druk om. Ik deed slechts een constatering. ?
volvo480gtt zegt
Als je de CVT kiest is het koppel 220nm. Wat is het met de handbak dan:)?
stuurloos zegt
@volvo480gtt: 240 Nm
2wheeler zegt
Vind smokey achterlichten altijd zo’n afbreuk doen. Auto lijkt gelijk 5 jaar ouder.
golfmk3 zegt
Weer typisch zo’n auto voor mensen die al een Honda hebben en tijdens het wachten op de bandenwissel in een nieuwe worden geluld door de verkoper.
mashell zegt
@golfmk3: een gemakkelijk te verkopen wagen dus, als je deze kunt verkopen in een half uurtje aan mensen die er daar helemaal niet op zitten te wachten. Als Honda dan wat actiever zou zijn en via advertenties ook klanten van buiten weet te lokken is het dan zeker een verkooptopper.
golfmk3 zegt
@mashell: zo kun je het inderdaad ook bekijken. Ik had het meer over mensen die een impulsaankoop doen bij de garage waar ze al jaren klant zijn. Misschien is dit beeld wel veroorzaakt door de plaatselijke dealer bij mij. Daar staan een aantal auto’s, en wel drie keer zo veel grasmaaiers.
baklava zegt
Mooie auto. Mijn vrouw heeft een cr-v van de vorige generatie. Het rijdt prima.
baklava zegt
@baklava: *hr-v
hondafiel zegt
Leuk aangekleed actie modelletje voordat het nieuwe model we gaat komen?
Positief dat de 1.5 turbo er in gelepeld gaat worden.
jdej zegt
Ziet er voor een Honda tamelijk normaal uit wat ik een positief punt vind
berlinetta zegt
Echt zo’n auto waar bijna niks op aan te merken is, behalve dan dat het een crossover is.
utregcity zegt
Jammer dat ze de 1.0 VTEC er ook niet meteen in lepelen, was voor Nederland beter geweest, qua uitstoot en BPM. Nog beterderderder was als ze hier, hoi Europa, de Hybrid ook zouden leveren.