Novitec California T: extra dik en sterker dan een Enzo

Auteur: , 30 Reacties

De California T was ten opzichte van z'n voorganger al een stukkie mannelijker geworden, maar Novitec doet er het welbekende tuningschepje bovenop.

Naast het dikmaakpak is de California onder de kap stevig aangepakt. Het piekvermogen ligt nu op een stevige 668 pk, bij een koppel van 871 Nm (standaard 560 pk en 755 Nm). Of het maximumkoppel net als in de standaardversie alleen in de hoogste versnelling vrijkomt weten we helaas niet. Wel bekend is dat het 0-100 sprintje in 3,2 tellen verleden tijd is, de top ligt op 325 km/u.

De corpulente bodykit is vervaardigd uit carbon en sluit aan bij de F12berlinetta N-LARGO die Novitec eerder al presenteerde. Om de uitgeklopte wielkasten op te vullen werd de California voor- en achteras respectievelijk 6 en 11 centimeter breder, velgspul meet 22 inch.

Alles bij elkaar heeft de creatie -mits het dak gesloten is- nu wat meer weg van de 599 GTB en de FF, wat op zich als een compliment mag worden beschouwd. Alleen die zwarte spoiler op de bips hadden we liever weggelaten. Het lijkt nu een beetje alsof de achterlichten één grote monobrauw hebben.

Sprekend!

Overigens deed Novitec al eerder dingen met de California T, het dikmaakpak lieten ze toen achterwege.



30 reacties

Hahaha die Bert-referentie is geweldig 😂
vandaag is rood fotoblog? Van de laatste 6 artikelen hebben er 5 een rode auto als topicfoto.. mijn app kleurt vrij rood nu!
@alassad: kleuren doof? Die RR is oranje…
@alassad: rood is mooi
Novitec geeft altijd wel een mooie twist aan Ferrari’s
@eferrari: laat ze het maar bij deze maar even over slaan. Vind hem niet mooi vergeleken met andere getunde ferrari’s
Doe maar zonder dikmaatpak aub
Een mooie California. Het bestaat!
871Nm…. Tering jantje wat een koppel! De junior blaast z’n grote broers weg op deze manier. Toch grappig dat de ‘instapper’ al zoveel potentieel heeft. Die 488 zal dit soort behandelingen ook vaak gaan krijgen vrees ik.
Lijkt nu op cabrioversie van F12
ik twijfel altijd een beetje of een auto echt beter wordt van het veranderen van de spoorbreedte met zoiets als 11 cm. Ik heb heel eerlijk gezegd meer vertrouwen in het ‘tunen’ door Ferrari ingenieurs dan die van Novitec…
De motorupgrades graag. Uitlaatje en wat meer herrie ook. Spoorverbreders op een Ferrari… nee.
Normaal ben ik niet van het tunen van exoten, maar wat is dit tering lekker zeg. De bodykit vind ik op een mooie, subtiele manier aangepast. De spoiler hoeft van mij niet en qua velgen heb ik liever de andere Novitec-velgen, maar verder is het echt een dikke wagen geworden. En dat vermogen!
En just like that vind ik de california mooi
Het is juist die spoiler dat hem maakt! Mooie wagen!
Motorisch top. Qua bumperwerk net even over de top.
@dutchdriftking: Helemaal mee eens. Precies wat ik als reactie wilde plaatsen. Dus dat doe ik niet, want ik sluit me lekker bij jou aan!
Verschrikkelijk! Ik ben absoluut gen fan van paupertuning op en Ferrari. Dat is iets voor Lambo’s van voetballers. Wat er onder de motorkap is gebeurd kan ik wel waarderen.
@trustmeiamanengineer: ik ook niet maar Novitec paupertuning noemen?.. Zij zijn juist de enige die er mee weg komen. Alleen wielen en uitlaat van Novitec al.. die kunnen een Ferrari gewoon echt afmaken.
@jrmpower24: eigenaar van Novitec heeft jarenlang bij Ruf gewerkt en daar het ‘tunen’ geleerd. Dus van alle Ferrari verdedelaars is Novitec een van de weinigen die ik ze serieus neem.
@jrmpower24: Novitec is inderdaad wel een respectabel bedrijf. Maar deze California kun je toch niet smaakvol noemen? Die wielen en die spoiler… Dat hoort thuis op een Autostyle Supra, niet op een prachtige Italiaanse bolide.
ziet er gaaf uit! zoals meestal met van Novitec.
Vooral het uitlaatsysteem is belangrijk want een standaard California T klinkt heel erg telleurstellend.
Best mooi, maar ik zou het nooit doen. Getunede exotics dalen erg hard ik waarde. Over 10-15 jaar wilt men vaak origineel spul. Zo’n getunede wordt na een aantal jaar extreem fout. Leuk voor de eerste 5 jaar, daarna niet meer, aldus mijn mening. Een 430 en zeker de 360 Novitec zien er tegenwoordig niet meer uit.
Dik hoor, en niet eens overdreven. Alleen die velgen staan totaal niet. Model is prima, maar minimaal 1 a 2 inches te groot en de kleuren maken het kinderachtig.

Stel je voor, deze Novitec California, Blu Tour De France, cognac interieur, zilveren 20″ velgen: heb je een hele leuke auto!
Geef mij maar liever een F12
Nou Nick, sla je slag!
Mooi auto
Wauw wat een dik ding!
Ik neem hem wel precies zo. Hoeft helemaal niks aan te veranderen.
En sterker dan een enzo…. wat is dat voor een kansloze vergelijking? Een California is alsnog 400 Kg zwaarder.
Hebben we toch al gezien?
Like a bert!

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).