Officieel: BMW M8 Gran Coupé, de dikste GC ooit

Auteur: , 40 Reacties

De lekkerste Gran Coupé van het moment? In elk geval de dikste!

Op de IAA in Frankfurt stond BMW met de nieuwe 8 Serie Gran Coupé. In allerlei dikke uitvoeringen, al ontbrak het topmodel dat nog zou komen. BMW heeft wat dat betreft het lekkerste voor het laatst bewaard. Het moment dat de Duitsers het doek trekken van de M8 Gran Coupé is eindelijk aangebroken. Net als de coupé en cabrio een bizar kanon. In dit geval nog praktischer ook.

Officieel: BMW M8 Gran Coupé

Er komen twee varianten, de M8 Gran Coupé en de M8 Gran Coupé Competition. Beide auto’s beleven hun debuut op de Los Angeles Autoshow. Hier zal het merk tevens de M8 Gran Coupé First Edition voor het eerst laten zien. De M8 Gran Coupé First Edition zal in een gelimiteerde oplage van 400 stuks gemaakt worden. Deze variant herken je aan de Individual Aurora Diamond Green metallic kleur met goud bronzen accenten. Basis voor de M8 GC is een 4.4-liter turbo V8. Dit blok levert 600 of 625 pk, afhankelijk welke variant je kiest. Standaard op de M8 GC is de achttraps M Steptronic automaat, M xDrive en het Active M diff. De BMW M8 GC sprint in 3,3 seconden naar de honderd. De Competition is nog een tandje sneller (3,2). Hoewel de auto met xDrive vierwielaangedreven is, kan ook bij dit M-product de aandrijving op de voorste twee wielen uitgeschakeld worden. De Gran Coupé heeft een 200 mm langer wielbasis in vergelijking met de coupé. Er is een derde stoel achterin voor korte ritjes.

Officieel: BMW M8 Gran Coupé

De nieuwe BMW M8 Gran Coupé staat in het voorjaar bij de dealer. Vanaf april kun je kwijlen voor de ramen om deze dikste Gran Coupé in het echt te aanschouwen. Prijzen worden in een later stadium bekendgemaakt. Wat de M8 Coupé en M8 Cabrio gaan kosten is al wel bekend, die info lees je HIER.



40 reacties

Mooier dan een M5, niet als de 2-deurs coupé.
Lekker paars kleurtje wel! 👌🏻
Toch wel een brute machine geworden. Ik zou deze denk ik boven een Mercedes GT 4-door verkiezen… als ik de 10e de jackpot pak
Pfoe wat een dikke mooie wagen zeg! Hier verbleekt een Panamera gewoon bij.
Eindelijk weer eens een echt mooie BMW!

Niet zo’n moddervet hok met veel te lompe grille, maar weer een beetje als de BMW’s van weleer, met een mooie gestrekte lijn en subtiel gedrongen uiterlijk.
Geile kleur!
Wow wow wow, geweldig wat BMW weer neer weet te zetten. Dit zijn die auto’s die je kippenvel geven als ze je voorbij rijden, dit is waar je liefhebber voor bent. De Duitsers flikken het weer.
Die 2e foto in het bericht is gelukkig slechte schaduw/photoshop. Achterkant klopt voor geen kant daar door het donkere vlak. Dacht wat een flater. Maar op de andere pics ziet ie er wel geslaagd uit. Dikke bak hoor. Al vind ik de nieuwe achterlicht units nog steeds “raar” ogen voor een BMW. Nogmaals verder een puike wagen
Weer een droomauto erbij, waar ik kan over dromen.
Het overkomt me de laatste jaren echt niet vaak meer! Ik bedoel: De reden, dat ik steeds meer ben gaan houden van klassiekers, ligt waarschijnlijk aan het feit, dat ik vroeger echt helemaal hoteldebotel kon worden van bepaalde auto’s. En dan heb ik het over bijzondere auto’s van misschien wel 60 jaar geleden. Denk daarbij o.a. aan een Facel Vega HK500, een Mercedes 300 SL Gullwing of een ’58-er Cadillac Eldorado Seville. Zulke auto’s lieten mij wegdromen en hopen op een goede toekomst. Maar de laatste 15 jaar ben ik dat gevoel helemaal verloren. De ratio won het van de emotie. Natuurlijk kwamen er wel nieuwe, aardige en bijzondere auto’s op de markt, maar ik miste toch dat opwindende gevoel van vroeger. Zo vind ik bijvoorbeeld dat Mercedes niet meer is wat het ooit was. Technisch natuurlijk nog altijd perfect, maar mooi en waardig, zoals ik ze me van vroeger herinner? Echt niet meer! Ik vergelijk ze in dit geval maar eens met Louis Vuitton tassen. Aardig en peperduur, maar het blijven tassen! Maar! Bij het zien van deze nieuwe BMW M8 GC kwam opeens dat gevoel van vroeger weer terug! Vraag me niet waarom, maar een gevoel van enthousiasme en hebberigheid maakte zich weer meester van me. Het gehele design en de uitvoering brengt mij weer terug bij dat gevoel van vroeger. Smaken mogen verschillen, maar ik vind dat BMW hiermee weer een auto heeft gecreëerd die ver uitsteekt boven wat we dagelijks op de weg te zien krijgen. Mijn complimenten hebben ze!
@9000cse: ik heb hetzelfde en ook deze zoveelste bmw kan mij niet laten dromen.
128 foto’s (meer dan een vakantie album) aan pure schoonheid. Wow.
Deze of een RS7? Lastig…
@dutchdriftking: nou voor mij is het duidelijk dat ik de M6 meeneem.
@dutchdriftking: Eindelijk eens een BMW met mooie nieren.Maar ik zou toch voor de RS7 gaan.
@dutchdriftking: doe mij maar de RS7
Na 5 jaar kan ik eindelijk met trots deze naam gebruiken
@bmwm8gc: voor een vijfjarige kun je aardig goed typen!
Ik kan dit niet mooi vinden. Als er geen badge op zou zitten zou ik denken dat dit de minder gelukte opvolger is van de Kia Stinger.
Toegegeven, het is geen lelijke wagen. Maar als hij nou minder lijntjes had gehad dan Pablo Escobar had verkocht, dan vond ik het een schoonheid. Het is me allemaal nét even te druk.
Kan ik nog vlogger, influencer, rapper of dj worden? Dan kan ik deze auto misschien betalen…

Kans gemist door geen ondernemer te worden, maar het onderwijs in te gaan…

Toch maar weer een staatslot kopen dan?

#jammerikwilereen
@iborisch: Vloggen voor de klas? Ik zie kansen….
De lekkerste auto voor het hele gezin, heerlijk dikke bak
Net als de 6 GC vind ik ook deze weer veruit de mooiste van het stel. Goed gedaan BMW! Echt een enorm mooi kanon.
super mooie bak zo, de mooiste bmw van het moment zeker, na de M6GC de mooiste vd laatste 10 jaar zelfs voor mij
De 8 GC heb ik bekeken op de IAA en vind het een aftreksel van de Kia Stinger. De laatste heeft zeker geen verkeerd disign, maar ik mis de beroemde BMW Hofmeister knik in de achterdeur. Deze curve in de achterdeur doet mij echt teveel aan de Kia denken en doet afbreuk aan het verder geslaagde ontwerp.
@amg55lover: Mij doet het juist een beetje aan Maserati denken. Niks mis mee hoor. Tuurlijk was de Hofmeister-knik echt een BMW-kenmerk, maar het is niet erg als merken eens iets nieuws proberen vind ik. Alle automerken wisselen om de zoveel tijd wel eens van stijlkenmerken.
Ik heb de 6 GC altijd al mooi gevonden en is zeker 1 van de mooiste BMW’s, maar dit is echt een pareltje. Als je de 2 naast elkaar zet dan ziet de 6GC er net wat gedateerd uit. Mijn nieuwe droom wagen is deze 8GC. What a MACHINE!! #JeremyClarksonVoice
Wow eindelijk weer een super mooie auto van bmw! Kwijl
Prachtige wagen! Hele mooie lijnen en inderdaad by far de mooiste BMW van dit moment. Maar… waarom?! Waarom hebben ze nou niet een tikkie meer moeite gedaan voor het interieur. De materialen en afwerking zullen ongetwijfeld super zijn, maar dat design ziet er toch uit of het in een BMW 316i ook zou kunnen zitten. Nee, mij dan maar een AMG GT63S, die geeft vanbinnen een stuk meer cachet dan dit.
@rd1991: Ik vind het zelf ook een schitterende wagen, maar wat het interieur betreft ben ik ook wel een beetje in dubio. Het ziet er op de foto’s niet per se speciaal uit (dat van de 6 GC was veel specialer), maar in het echt is het toch luxe hoor. Je moet het dus in het echt zien om het te ervaren. Ben het echter met je eens dat Mercedes een veel luxer ogend interieur biedt. Echter is dat in mijn ogen wel minder tijdloos.
@berlinetta: Ik heb beide interieurs in het echt gezien en gevoeld en moet echt zeggen dat die van BMW toch wat fijner is. Het is overzichtelijk, makkelijker te bedienen en valt qua schoonheid toch echt mee. Het interieur van Mercedes is mooi, maar de bediening is net als dat van een smartphone. Je moet teveel concentreren op het scherm om iets gedaan te krijgen, ook omdat het allemaal touch is. Terwijl het iDrive zowel met de knop als touch te bedienen is. En je merkt aan jezelf dat je toch vaak de draaiknop van de iDrive gebruikt.
@sollie1984: Dat ben ik ook weer met je eens. Qua ergonomie is BMW gewoon top, beter dan de andere merken in mijn ogen.
Oprecht de eerste BMW die ik echt heel mooi vind!
Wat een beauty. BMW is het dus nog niet verleerd!
Alpina B8 Gran Coupé, tot gauw!
He, lekker. Hier word je toch blij van…..
Ligt het aan mij dat ik de foto’s niet kan zien? Bij alle andere items zie ik de foto’s wél
@560pk: me too. Op de iPad. Dan maar de US Autoblog in Flipboard om vervolgens te concuderen dat ik het ontwerp niet geslaagd, maar hoogstens middelmatig vind. Achterzijde is het best, de flanken vind ik maar een rommeltje, de voorzijde, tja. Interieur onvoldoende vooruitstrevend met een pompeuze middenconsole. Je de kleur, die is mooi.
Voor,- en achteraanzicht vind ik mooi maar zijaanzicht toch wel gewoontjes. Zij aanzicht van 6GC wel mooier maar vooraanzicht minder i.v.m. verouderde koplampen. Maar in het algemeen een geslaagde auto.
Kampioen afschrijving. In 3,2 jaar van 2 ton naar €50.000,-

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).