Opel Corsa OPC is een hete bliksem

Auteur: , 21 Reacties

Hoewel de Opel Coral de belangrijkste troef is in Genève is het deze lekkere hete Corsa OPC die ons hartje sneller doet kloppen.

Badonkadonk

De hete hatch tovert 207 turbopaardjes en 280 Nm uit zijn 1.6 viercilinder. Geheel volgens Opel-traditie krijg je er lekker dikke 17″ velgen bij, die nog een inch groeien als je het Performance Pack neemt. Alleen jammer dat de kenmerkende driehoekige uitlaat verdween..

Deze OPC met Performance Pack of de Clio RS Trophy?




21 reacties

Waarom je de nieuwe Astra nu wilt configureren bekijk het hier!.
Altijd leuk, kleine hot hatches.
Zou mijn keuze zijn in dit sigment, zwaar onderschat spijtig genoeg…

Hier laat de vorige corsa clubsport de nieuwe clio cup zien hoe het moet in een rondje tegen de tijd.

https://www.youtube.com/watch?v=20MxScd4eLY
@Redline: Nu heeft die wel het optionele sper
@Redline: klote ipad.. nu heeft die wel het optionele sperdifferentieel. Maar ik hoor de tester zeggen dat hij sneller is, maar dat het esp niet uit kan en over het algemeen minder lol mee te beleven is. De Clio verpest de lol dan niet met het onderstel maar met de bak… Zo wordt het de Fiesta makkelijk gemaakt?
Deze want handbak….
Ik vind deze uitlaat leuker dan dat driehoekje, net zoals als de D opc nurburgring editie
Gelukkig is de 3hoekige uitlaat verdwenen :)
@gieltj: Kun je eindelijk je geliefde trekhaak monteren. ;-)
@AutomotiveDesigner: haha nee hoor, mn fiesta heeft ook uitlaat int midden :p
Ik vind die luchthapper wel tof gedaan, daardoor zie je ook geen lijn van de motorkap.
Met die grote achterlichten en die 2 uitlaateindstukken dichtbij elkaar oog de achterkant smal en dat is jammer want voor de rest ziet het er fantastisch uit.
Leuke wagen! En volgens zeer leuk stuurwerk
Deze en ja jammer van die driehoekige uitlaat. Waarom die het veld heeft moeten ruimen….
Nee, want opel..hoe mooi ze er ook uit zien wanneer ze uitkomen, na een jaar zijn het altijd saaie dozen. Hoe ze het toch altijd voor elkaar krijgen is ook mij een raadsel.
Om de vraag in de laatste alinea te beantwoorden:

Je moet ze natuurlijk eerst rijden, maar ik denk dat ik persoonlijk voor geen van beiden zou gaan, maar voor de Peugeot 208 GTI by Peugeot Sport (voorheen de 30th Edition)
Qua rijden is de Fietstas ST onverslaanbaar lees ik overal…
@sir_smokalot: 10 punten voor de titel.
Sowieso deze, ook vooral om de handbak. Heb de vorige gereden, de nurburgring-editie, en dat was echt genieten!
Wat is die achterkant oerlelijk zeg..
Zal wel erg har gaan, toch liever de fiesta st.
De stoelen zijn gebleven en die zijn vooral top!

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).