Opel Insignia facelift ziet er goed uit [incl. prijzen]

Auteur: , 52 Reacties

In september presenteert Opel op de IAA in Frankfurt een strakgetrokken Insignia, waarvan we nu al een voorproefje krijgen. Maar de facelift behelst meer dan alleen een nieuw snoetje.

Opel belooft ons onder andere een nieuwe generatie infotainment met touchpad, maar datgene waar de leasemarkt en cijfertjesfetisjisten naar hunkeren zijn specs natuurlijk. Welnu, de 20%-bijtellingsbrigade kan opgelucht ademhalen, zowel de 140 pk sterke 1.4 benzinemotor als twee stookolie-nippende 2.0 CDTI’s vallen in deze categorie.

Laatstgenoemde blokken, met 120 of 140 pk en respectievelijk 320 en 370 Nm aan maximumkoppel, verbruiken vanaf 3,7 l/100 km, waarbij minimaal 99 g/km aan CO2/km uit de uitlaat ontsnapt.

Als het een onsje meer mag zijn, dan komt de Insignia er met de nieuwe 1.6 SIDI-motor, die 170 pk en 260 Nm (280 Nm met overboost) levert, en waarvan we later ook nog een 200 pk en 300 Nm sterke variant verwachten. De benzinetopper is de 2.0 SIDI, die 250 pk en 400 Nm in de schaal legt. Powerdieselaars kunnen hun hart ophalen aan de 195 pk/ 400 Nm sterke 2.0 BiTurbo CDTI.

De facelift komt er gelijktijdig als sedan, hatchback en Sports Tourer. Prijzen voor de nieuwe Insignia beginnen bij 27.995 euro voor de 1.4 Turbo. De duurste Insignia in de lijst is de Sports Tourer 2.0 Bi-Turbo CDTI 6-traps automaat (Active Select) Cosmo 4×4, met een vanafprijs van 51.595 euro. Bekijk de volledige prijslijst HIER (PDF).



52 reacties

Lijkt wel een SUV!
@MLTB: dat is omdat jij gewend bent geraakt aan al die belachelijke nep crossoversuvcoupesedanhatchbacks. Ohja, en ze zijn sportief. Vergeet dat niet..
on topic, ziet er gewoon heel goed uit, is er aan gewichtsbesparing gedaan? Dat was toch altijd het grootste minpunt van een insignia.
@MLTB: Opel schiet inderdaad een beetje door in het formaat wielen.
Niet verkeerd, zitten er bij de station weer extra achterlichten in de kofferbak? (voor als je met open kofferbak rijdt)

Prachtige design-misser & oplossing vind ik dat.
@Simpson: ongetwijfeld aangezien de lichten voor de wet zichtbaar moeten zijn ook als de klep open is.

Ik vind het absoluut geen misser. Ik vind het een goede oplossing om wat meer vrijheid in het design te creëren. Ook lijkt het me een handige voorraad lampjes :-)
@sketcher:
Ja, voeg maar gewicht toe daar wordt een wagen beter van…
@StijnB: Ja dat weegt ook zoveel die lampjes. Auto design zit vol compromissen. Die grote klep is bv ook heel schade gevoelig. Dat wordt op de de koop toe genomen voor de styling en lagere til drempel.
@sketcher: dat bedoel ik: ik stel me zo voor dat de designer en een jurist hier ruzie over hadden en dat dit er uit is gekomen.

“I vant ze leights zere” – “zet is nut pussible, zer is ee law…”
“Opel Insignia facelift ziet er goed uit”

Dat bepalen we zelf wel!

Al ben ik het er wel mee eens. Mooie auto! Geen idee hoe hij rijdt maar aangezien ik binnenkort een auto van de zaak moet zal ik zeker eens bij de Vauxhall dealer binnenlopen.

De gril vind ik persoonlijk niet zo mooi maar daar zal wel een Irmscher alternatief voor zijn.
@sketcher: nou is die irmscher grill meer een downdate dan een update. Die eeuwige blokjesgrill staat voor geen meter.
Misschien gewoon een grill met lamellen en zonder logo.
Heel fraai! Alleen navi scherm lijkt wel Japans/Koreaans.
@ThomasBol: Tuurlijk, alle navi-schermen komen immers van LG of Samsung…
@Esprit_de_Flandre: maar dan hoeft het niet zo te ogen :-) kijk maar naar andere Duitse merken en vergelijk met Aziatische.
@thomasbol: dat doen alle schermen, daar worden ze gemaakt!
In de echte wereld is dit tegenwoordig een grote bak geworden met al dat kleine grut.

Succes zal sterk afhangen van het Nederlandse-Fiscale-Klungel-Bijtellings systeem, waardoor er hele pakhuizen vol werklozen ‘een baan’ hebben.

Hoera !!!!!
@desjonnies:
4,90m is gewoon groot, zeker voor de binnenruimte die je ervoor krijgt. Deze klasse van wagen is op 10 jaar tijd bijna 50cm gegroeid :s
Mooie, oogt inneens een pak moderner!
Achterkant doet me aan de XF denken
Je zou zeggen op de laatste foto dat de kont minimaal een meter achter de as hangt.
Wielen vind ik overigens ook veeeel te groot.
Mooie auto, zo zou ik ook best Opel willen rijden.
wel knap dat ze uit een 2L benzineblok net zoveel Nm trekken als uit het 2L dieselblok ..

is dit een Fiat diesel ??
@lincoln: Dacht inderdaad dat dit blok bij VM Motori vandaan komt. Ligt ook in de Lancia Delta.
@lincoln: is idd in de basis een fiat diesel(geen vm motori ) waarna opel hier en daar er nog wat aan sleutelt.
@c-greg:

dank u ..
@c-greg: klopt voor de 2 liter diesels, de nieuwe 1.6 is een nieuw ontwerp van Opel/GM zelf ism Fiat, Fiat zelf schijnt dit blok niet te gaan gebruiken, Opel bouwt deze 1.6 diesels in Hongarije.
Ziet er nog beter uit dan voorheen. Alleen jammer dat de omhuizing van de tellers (dashboard) is veranderd.
Geen schande om hierin te rijden. En die Biturbo diesel lijkt me een heerlijk blok.
Nette cijfers van die 2.0 benzine. Is dat van oorsprong een SAAB blok ofzo?
Voor de rest ook een nette wagen om te zien, interieur is verbeterd. Op die volledig digitale wijzerplaten na dan..
Ik was en ben fan van de SuperB, maar de Insignia is eigenlijk een veel mooiere wagen.
Sinds wanneer zeggen mensen dat velgen te groot zijn voor een standaard velg? En bij opel begint ook alles op elkaar te lijken, ik dacht dat ik naar de facelift van de astra keek.
duurste Insignia is een 2.0 cdti sports tourer 4×4 ?? Wat is er gebeurd met de OPC? En met de 2.8 V6 turbo??
@406_v6:
De 2.8 V6 verdwijnt denk ik. Aangezien de 2.0 SIDI meer vermogen heeft.
De OPC komt nog wel een keer denk ik.
@Rob: lees net op auto-motor-und-sport.de dat de OPC waarschijnlijk een vermogenstijging naar 406 PK krijgt alsmede een grotere set remmen (alhoewel de “oude” OPC remmen van Brembo ook niet slecht waren).
@406_v6:
406 pk?? Dat is 80 paardjes meer, een beste vermogensstijging. Dan brengt Opel de Insignia naar regionen waar M3jtes en Audi RSjes de dienst uitmaken…
@Rob: dat zou voor Opel een mooie imagobuilder kunnen zijn… een automerk voor “Otto Normalverbraucher” die meedoen met het “preemiejum” spul.
Zo met die grote velgen vind ik het een beetje een lompe bak.. Maar facelift is erg geslaagd in mijn ogen en die kleur groen is schitterend. Hoop voor Opel dat ze er nog een flink aantal kunnen slijten.
Je ziet ze eigenlijk zo weinig, dat ik de versie van voor de facelift nog amper op mijn netvlies heb.
Jammer. Ik houd wel van de Opel D-segmenters. Maar waar de Vectra soms boven de 4% marktaandeel kwam, de de Insignia nooit hoger dan 1,33% gekomen. Nu zelfs 0,33%.
Totaal dik 214.000 Vectra’s, pas 17.000 Insignia’s…
Niet-premium D-segmenters zijn sowieso rap aan het uitsterven. Zet de laatste jaren C5 eens naast Xantia of BX…
@mout: klopt en da’s best jammer.
@mout: In België zie je de Insignia anders best veel. Zeker in de eerste twee jaren was het hier een verkoopskanon. Jammer genoeg kwam de crisis op dat moment ook sterk opzetten…
@Carreza: De Vectra II (1996) verkocht in 1 jaar 18000.
De Insignia 5100.
Maar ja, zo gaat het de meeste D-segmenters. Italiaanse en Engelse zijn er al weg, Japanse en Zuid-Europese staan op het punt te verdwijnen. Ook in Duitsland verkopen alleen de dure 3 nog goed in D-segment.
@mout: de enigste concurrent voor de Insignia is de Hyundai i40 en Mazda 6. Mensen zullen eerder voor de laatste 2 kiezen
Prachtige auto! Dt hebben ze mooi gedaan bij Opel!
Te duur voor wat je krijgt en genoeg problemen mee met de automaat, koppeling, turbo en roetfilter ( heb zelf lange tijd bij een Opel garage gewerkt ).
Mooiere en beter alternatief is de Mazda 6 of Passat.
@dahlback: De nieuwe 6 is echt een fraaie wagen, vandaag een mooi aangeklede station gezien. Imo fraaier dan een A4 of Passat.
@dahlback: en bij VW hebben ze géén problemen met de passat? Keep on dreaming, elke monteur van een specifiek merk kan je een waslijst met problemen opnoemen. Dat ze dan géén of minder zicht hebben op de problemen van de concurrentie… allicht. Of het nu VAG, Opel, Mercedes, BMW, Dacia, PSA, Ford of een willekeurige Aziaat is… allemaal hebben ze hun gebreken, de een is er meer open over als de ander en het ene probleem is het andere niet, maar géén enkele auto is van de 1e tot de laatste in de productie fout- of probleemloos.
6 mooier als een A4, daar ben ik het niet mee eens maar is ook persoonlijk. Maar daar zal ik niet verder op in gaan anders gaan het kleine laatste gros Opel boys miepen.
Wist ik al lang
De Insignia was mooi en blijft mooi!
Insignia……oh ja, dat was toch een Opel?
Nice, was altijd al een mooie auto, maar nu helemaal !!
Héhé eindelijk een nieuwe interieur!
Zou de middenconsole nog piepend en krakend meebewegen als je er eens met je knie tegenaan duwt?
Een nu nog een koffer waar iets in kan…

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).