Opgelet iedereen: je Pagani moet terug naar de dealer

Auteur: , 30 Reacties

Een public service announcement op de late middag.

Huayra

Horacio zal wel flink zitten balen op het moment. Probeer je mensen auto’s te verkopen voor ontzettend veel pegels onder het voorwendsel dat ze helemaal perfect gemaakt zijn met een oog voor detail dat zijn weerga niet kent, zegt de Amerikaanse overheid doodleuk dat ze terug naar de tekentafel moeten. Cabeza de pija!

Het probleem van de Huayra zit ‘m volgens de National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA) in de accu. Die zou niet sterk genoeg zijn, waardoor de Huayra’s vaak niet willen starten of na het starten niet stationair blijven draaien. We kunnen ons indenken dat dit wat te maken heeft met de manier waarop de auto’s (niet) gebruikt worden, maar goed, volgens de NHTSA moet het aangepast worden. De Huayra bevindt zich hiermee overigens in goed gezelschap: eerder moest de Bugatti Chiron ook al op last van de NHTSA terug naar de dealer vanwege slecht gefabriceerde rugleuningen.

Het gaat in Amerika om zestien auto’s. Pagani werkt naar verluidt nog aan een fix. In het terugroepregister van de RDW vinden we nog niks terug over het probleem. Hoeft ook niet trouwens, want hoewel er ooit een rode Huayra bij een Nederlandse okkazieboer stond, zijn er momenteel geen Huayra’s geregistreerd op Nederlands kenteken. Maar goed, wellicht lees je dit bericht met een semi-verse baguette in de hand die je net even bent gaan halen met je Huayra in Monaco. In dat geval kan het waarschijnlijk geen kwaad even een belletje te plegen met Horacio om te vragen wanneer hij die sterkere accu’s verwacht af te hebben…

Image-Credit: rode Huayra gespot bij Thijs Timmermans via autojunk



30 reacties

Een grotere batterij was wrs een optie van 35.000€
Waarom bemoeit de NHTSA zich ermee of je hypercar na een weekje stilstaan nog wel start?! Lijkt me niet echt een veiligheidseuvel hé. Lijkt wel of ze daar elke week een terugroepactie voor een Europese fabrikant de wereld in willen slingeren.
@trustmeiamanengineer: is dat merk niet Argentijns?
@lekkaah: nee het merk is Italiaans, maar de eigenaar is wel Argentijns
@bullgod76: Horacio is inderdaad in Argentinie geboren, maar zijn familie zijn Italiaanse immigranten.
-edit: dank u, is inmiddels gefixt-
Alsof iedereen er een heeft staan 😅 #clickbait
@deolivier: ? Als je er geen hebt klik je er toch niet op?
@deolivier: echt he, het gepeupel heeft hier niets te zoeken. Scheer je weg, sloeber!
@deolivier: volgens mij ontgaat het je allemaal een beetje…..
@deolivier:
Nou ben ik een zwaar tegenstander van Clickbait-titels, maar daar valt deze niet onder. Deze is toch grappig?
Thanks voor het melden!
Vroeg me al af waarom dat kreng vanochtend niet wilde starten…
Hey Horacio, vrolijke potlood kunstenaar, ik zie die nieuwe accu wel verschijnen hè!

Om een positieve zwaai te geven aan het verhaal: Fijn dat men in Amerika voor ons op dit soort dingen let. (Al ontgaat me inderdaad waarom dit meteen een safety issue vormt)

De NHTSA beslist dan dat zo’n actie moet plaats vinden?! Hoe deden ze dat dan in de 70’s/80’s met Alfa’s en Maserati’s?
@jorden: die roesten voor de accu leeg was
Mooi! Kunnen ze gelijk de zomerbandjes eronder zetten!
Is het nou miereNeuken of miereNNeuken?
@JanJansen: dat gemiereneuk altijd
@JanJansen: het begint met een N en eindigt op euken.
@bmwfreak038: Natuurkeuken
@sanderp: kan ook, nasi uit eigen keuken bedoelde ik eigenlijk
Aaaa verdorie zeg…daar gaat mijn vrie dag
Ik heb al een afspraak gemaakt. Start inderdaad slecht in de winter.
Goh wat een originele uitspraken zeg “Ik vroeg me al af waarom hij niet wilde starten” en de vele andere varianten hiervan.
Pfff, zet hem net uit!
Hoeveel zou “iedereen” zijn? 1, 2?
Salomondrin gaf dit ookal aan, zelf na een lange rit wilt de pagani niet starten.
Dat wordt weer een ware volksverhuis!
Afgelopen maand heb ik de Pagani al twee keer aan de startkabels gehad. Daar word je wel flauw van hoor.
De velen schaalmodellen hebben niet eens een accu. Die van Nikko zijn een uitzondering, en doen het goed met Duracell. Tis maar dat je het weet.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).