Auto’s en waarde. Er valt hier soms geen touw aan vast te knopen. Van de E9X BMW M3 werden diverse actiemodelletjes op de markt gebracht. Bijvoorbeeld de M3 CRT, de M3 DTM Champion Edition en het kroonjuweel: de M3 GTS (rijtest). Van de M3 bestaan er überhaupt veel varianten. Waarde collega @willeme schreef er DIT uitgebreide artikel over.
In dat artikel komt ook de zeldzame E92 M3 Lime Rock Park Edition aan bod. De naam slaat op het gelijknamige circuit in Lakeville, Connecticut. De speciale M3 beschikt onder andere over het Competition Package en een Inconel titanium uitlaat (+5 pk) van M Performance. De kleur op de auto is Fire Orange. Deze tint kennen we natuurlijk van de M3 GTS. BMW maakte 200 stuks van deze gelimiteerde versie, exclusief voor de Amerikaanse markt.
Eentje vinden op Europese bodem is dus niet makkelijk. Laat staan in Nederland. Toch is er tenminste één exemplaar in ons land. De auto staat in het Friese Leeuwarden voor een prijs van een miljoen euro. Met andere woorden: de prijs is op aanvraag. We namen contact op met het autobedrijf en zodoende kwam de echte prijs naar boven. Deze M3 Lime Rock Park Edition kost maar liefst 160.000 euro. Daarmee is de zeldzame BMW ongeveer net zo prijzig als een CRT. Een tweedehands GTS is nog duurder. Diverse exemplaren van het oranje circuitkanon staan op het internet aangeboden voor prijzen dik boven de twee ton.
De aangeboden M3 heeft 2.750 kilometer gelopen, komt uit 2012 en heeft de bekende DCT. Vanbinnen zwartlederen bekleding, een alcantara stuurwiel én bekerhouders. Het gaat hier immers om een Amerikaans actiemodelletje.
Met dank aan Frank voor de tip!
46 reacties
De ideale auto voor @e1000bmw523i staat er trouwens ook. Een prachtige Alpina B10 uit ’97. Kost alleen een jutenzak met geld.
maar ik mis zeker af en toe de good old handbak + koppeling hoor, als het niet mijn ‘main’ was had ik het ook zeker overwogen
Maar wel gaaf man, een E92 M3 als daily! Heb je er toevallig ergens foto’s van?
Ik heb al een origineel Nederlandse met iets meer ervaring gevonden in Oriëntblau (zelfde kleur wat ik nu heb) met beige in interieur. En MET stuurwielbediening. Nu nog ff wachten op de winstuitkering…
Koop een e46 CSL en je bent klaar. Zo’n ding heeft geen 700pk nodig
+10% invoerrechten
+21% BTW over het aanschafbedrag incl transport (buiten EU)
+15k BPM
+3,5k transport en overslag
+aanpassing naar Europese normen
+RDW importkeuring a 1k
+Garantie
Dan ook nog even het risico dragen om zelf een auto op die afstand ongezien aan te schaffen en het allemaal te regelen, je kunt het vast Maotje en onderaan de streep ben je gegarandeerd nog altijd goedkoper uit;) Succes!