Patsa: dit wordt de nieuwe Citroën C3 Aircross

Auteur: , 16 Reacties

En deze ruimtelijke Fransoos deelt zijn basis met de Opel Crossland X.

Daarmee begint de overname van Opel door PSA langzaamaan handen en voeten te krijgen, maar nu eerst effe over de C3 Aircross. Deze auto gaat de C3 Picasso opvolgen en is in de basis, zoals gezegd, hetzelfde als de Opel Crossland X. Verder herken je natuurlijk de lijnen van de C-Aircross Concept in het schaalmodelletje op de foto. En er wordt inderdaad wat afgecrosst bij PSA, wij dachten het ook.

Wat betreft vormgeving is “less is more” niet bepaald het adagium bij Peugeot en Citroën. De auto’s van beide merken worden nogal druk vormgegeven en de aankomende C3 Aircross is daarop geen uitzondering. Heel tijdloos kunnen we het design dan ook niet noemen, maar er zijn ongetwijfeld kopers voor te vinden. Een bijzondere kar als de C4 Cactus zie je immers ook regelmatig rijden.

UPDATE: hij is inmiddels officieel, alle info vind je HIER!



16 reacties

Voor mij persoonlijk is het echt helemaal niks. Van die kleine urban jungle wagens word ik niet bepaald warm. Voor de doelgroep is het dan wel weer een leuk karretje. Hoog op de poten, personalisatiemogelijkheden, ‘stoer’ uiterlijk door het gebruik van plastic bumperranden, hij voldoet aan alle eisen om een verkoophit in dat segment te worden.
@Edge: mn opa vindt hem nu al geweldig. Maar hem boeit stoer dan weer niet, maar dat plastic is ideaal, slaat er ook nooit iemand deuken in. Wat dat betreft een geniale uitvinding, dat plastic geeft minder krassen dan een goed stuk ijzer.
@peug206: Maar met een goed stuk ijzer is het herstellen van schade veel eenvoudiger
@pallas: plastic is te vervangen. Dat is het idee er achter
Ik ben wel verrast dat de samenwerking nu in eerste instantie omgekeerd verloopt van wat ik had verwacht. Als opel-man ben ik daar wel blij mee. Er zal uiteindelijk natuurlijk van beiden kanten uitgewisseld worden, maar dat dit de eerste is vind ik wel verassend.
Ik vind guitige bakjes leuk, deze dus ook! Het hoeft niet allemaal zo agressief en scherp gelijnd te zijn
@2wheeler: mee eens. Zo’n C3 is echt heel erg leuk. Agressieve auto’s zien we al meer dan genoeg maar leuke nog wat te weinig.
@mashell: Vind ik ook! Mijn broertje heeft de nieuwe C3 gekozen en ik ben voor de Cactus gegaan. Had nooit wat met Citroën, maar het lef dat ze hebben getoond om dergelijke uitgesproken modellen op de markt te brengen in een waas van eenheidsworsten mag beloond worden. Daarnaast zijn het gewoon fijne wagens die veel waar bieden voor hun geld.
Franse elektronica dus op een duits onderstel. In de ideale wereld zou het net andersom moeten zijn?
@peug206: we leven inmiddels in 2017. Psa producten hebben nog zat storingen, maar als ik zo om mij heen verneem zijn ze zeker niet de enige waar dit frequent voorkomt.
@sleepyj: het werkt allemaal hartstikke goed hoor! Maar als ik het vergelijk met de boordcomputer van een Polo van 3 jaar geleden, werkte dat eigenlijk fijner. Vooral het touchscreen is net iets te langzaam en niet alles zit op een even logische plek.
@2wheeler: als ik het vergelijk met mn civic uit 2000 zonder boordcomputer, werkt alles prima. Het is niet veel, maar het werkt fantastisch. Schuifjes voor de kachel en hier en daar een knop. Buitentemperatuurmeter bijvoorbeeld. Ik voel zelf wel voor ik de auto instap of het koud is. De complexiteit is enorm toegenomen, wat in mijn ogen niet altijd een vooruitgang vind. Veiligheidssystemen zijn belangrijker geworden omdat er steeds meer onnodige extras op zitten die je kunnen afleiden.
Doen ze toch snel, maart was de overname en nog geen 4 maanden later staat er een nieuw model.
via Android app
Gaaf, vernieuwend en vooral heel fris. Een leuke afwisseling tussen het Duitss blik.

Vroeger had je speciale booskijkers. Helaas lijkt het wel of elke auto daar tegenwoordig standaard mee uitgerust is.
Ietwat minder frivool dan de C3/C4 Cactus. Maar nog steeds leuk
De C3 en de C4 Cactus vind ik leuk maar deze mogen ze van mij houden! Wat een gedrocht zeg!

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).