Pik deze 760i met V12 op voor de prijs van een Polootje*

Auteur: , 63 Reacties

*een VW Polo dus, niet het kledingstuk.

Zoekt en gij zult vinden luidt het aloude adagium en deze occasion past perfect in die categorie. Het betreft een BMW 760i uit 2004. Destijds kostte deze gigant met dikke 6.0 V12 maar liefst 195.000 euro. Een jaar of 13 en 148.118 kilometer verder mag je ‘m al oppikken vanaf 13.750 euro. Hebben we hier dan een nieuwe Koning Afschrijving te pakken?

De V12 onder de kap levert 445 pk bij 600 Nm. Daarmee sprint dit slagschip in 5,5 tellen naar 100 km/u en de top is begrensd op 250 km/u. Goed om te weten: de verkoper is de tweede eigenaar en deze Siebener is een heuse Maritime Edition. Uiteraard is de BMW volgepropt met “alle opties” en verkeert het apparaat in topstaat. We zouden er graag eens een blokje mee cruisen!

Zin in meer 7 serie? Check onze rijtesten HIER, HIER en DAAR.

Dank aan Jesse voor het tippen!



63 reacties

De laatste brandstofpas van 3.500 euro wordt nu geveild Bepaal zelf wat je betaalt!.
Prachtig uitgevoerd zo. Dat hout vind ik erg fraai. De wielen ook trouwens! Geen geld voor zo’n ding eigenlijk.
@E34M5Touring: koop dan ;)
@peug206: Een 740d past me beter. Maar vind er maar eens 1 met zo’n km stand.
@e34m5touring: 730xD. Prima auto’s. Niet al te zwaar in de neus, ruim voldoende vermogen en heerlijk comfortabel. Papa duizenden kilometers mee gereden, uiterst tevreden.
@viezefreddyw: Ja, is in principe ook zat, maar wil wel eens zo’n 740/45d proberen. Maar vind er maar eens 1 met schappelijke km’s.
@e34m5touring: Die krengen zijn serieus nog best duur. Een 740D vanaf 2011 met rond de 120.000 kilometers mag nog tussen de 35 en de 45.000 euro opleveren…
@viezefreddyw: Ik bedoelde eigenlijk de dikke V8 diesel uit deze en de vorige generatie. De enige die BMW heeft gedaan. Zou ik nog wel eens willen.
@e34m5touring: een van de youngtimerboeren heeft momenteel een E38 740d te koop staan…
@E34M5Touring: Wist niet eens dat de 745d bestond, weer wat geleerd :p
Brrrr… Dat half witte stuur. Lelijk!
Hout met die strepen is wel erg gaaf.

Nu nog even het leer in de deur straktrekken, dan is het wel een mooie wagen.
(Ja, het zal vast wel zo uit de fabriek gekomen zijn… Maar het ziet er gewoon niet uit!)
@kliko: BMW leer zakt helaas nogal snel in…
@kliko: die knoppen van de climatronic vind ik te goedkoop ogen in dit model. Waar een mens zich al niet aan kan storen.
Bekende van me heeft zo’n ding, weliswaar niet de V12. Juist op deze leeftijd gekocht, omdat het anders niet te betalen is. De hoge running cost neemt hij voor lief.
Zit van alles in, ook dingen zoals elektrische blinderingsgordijntjes ervoor schuiven en meer van dat soort ongein.

Toen wilde hij hem verzekeren bij z’n huidige autoverzekering, bleek het niet te kunnen. Waarop hij vroeg waarom niet, want z’n oude 7 serie was daar ook al verzekerd.

“Sorry meneer, we verzekeren geen auto’s met een catalogus waarde boven de 100.000 euro”
@fanboy: klopt, bij meerdere verzekeraars is dat bedrag de grens.
probeer centraalbeheer..
@lekkaah:

Ik kwam zelf ook altijd terecht bij Centraal Beheer Achmea, omdat zij je meestal wel accepteren. Ik had dat twee maal, eerst met sportwagentje op 21e, en later met een busje (ging ik naar camper ombouwen). Kon ik bij andere maatschappijen afsluiten via Independer, om daarna vrolijk gecancelled te worden. Bij Centraal beheer geen probleem.
@lekkaah: zelfde probleem. Kwam uit bij Ditzo.
Voor een auto van 2 ton mocht je destijds toch wel hopen dat je er een mooi afgewerkt interieur voor terugkrijgt? Dat slappe buikspek leer op de deurpanelen, armsteun en voorzetels, en dat voor een auto die nog geen 150k heeft gelopen..
@2505: dat is dus precies de reden dat ik in dit segment alleen een Mercedes of Audi zou kopen, hun inferieuren zijn echt veel en veel beter. Daarnaast vind ik een BMW in dit segment nogal een contradictie
@carlover66: interieurs***
@carlover66: Wel een geweldige typo in deze context! :-D
@benzinehoofd: haha ik wist dat ie ging komen
@carlover66: maar ja, Audi laat weer heel veel steken vallen op techniek.
@rufctr01: Oja ? Neem me dan eens een chronische technologische tekortkoming op de A8…
@dawwg: De aandrijving.
@berlinetta: Wat is daar mis mee? Of denk jij dat een 7-serie of S-klasse driftmonsters zijn hahaha. Rwd maakt een auto niet gelijk sportief. Genoeg BMW’s die in eerste instantie gewoon ondersturen hoor.
@dawwg: automaat!
@dawwg: iets met olie…
@carlover66: Een contradictie in wat precies?

Ik heb juist het leer in Mercedessen niet hoog zitten. Dat heeft er jaren uitgezien als een bank van de Seats & Sofas van €199.

Ik heb een 5 serie van 9 jaar oud en daar zit het leer nog strak in hoor, dus ze kunnen het wel.
@2505: had de e60 ook enorm, kraakte ook.

Werd daarna beter. De e90 had het sowieso al beter voor elkaar en tegenwoordig is dat leer veel netter afgewerkt. Gewoon op Benz niveau en Audi (dan wel beter, maar dat is smaak).
@peke: mijn E61 530D met 315k zit nog strak in het leer, anders. Het is wel de geventileerde uitvoering met het stuggere, gladde leer. Maar de deurpanelen zijn ook nog prima.

Ik ziu het fantastisch vinden om zo’n V12 sloep dagelijks te kunnen rijden. Wat een souplesse, luxe en kracht zo’n V12-beul en van alle gemakken voorzien.
Dit is bijzonder: hoe kan het een facelift zijn terwijl deze pas in het voorjaar van 2005 in NL werd geleverd. Deze auto is origineel Nederlands en van 01-03-2004….iemand?
@pier: heb voor je zitten vergelijken en je hebt gelijk. Het stuur en de knopjes geven het weg. Het is een “omgebouwde” oude naar facelift. Het stuur is pre facelift en de donker grijze knoppen op het dash zijn ook pre facelift, die kregen daarna een alu afwerking.
@jvthof: Dat wordt voor degene, die ‘m overweegt te kopen dus even goed kijken of het geen auto met een schadeverleden is. Zou de prijs misschien deels verklaren. Maar als die eventuele schade netjes gerepareerd is hoeft dat op zich geen belemmering te zijn om de auto alsnog te kopen.
@amghans: Netjes gerepareerd is niet alles he; als dat ding krom was en rechtgetrokken zie je er misschien niets van (‘netjes afgewerkt’) terwijl je weldegelijk een kat in de zak koopt … zeker als het een import blijkt.
Ik vind het geen gekke prijs eigenlijk. Dat blok is pas net ingereden en de auto zelf ziet er ook nog goed uit. Alleen het leer kon iets strakker, maar dat komt ook door de leeftijd. Als ik naar mezelf kijk, begint het ook hier en daar wat te hangen.
Dit is wel wat voor mijn pa! Mensen die weten of dit enigszins op gas kan?
@cpp1: Ik heb nog nooit een 60i op LPG gezien. Bij de 745i werd het nog best vaak gedaan. Maar die konden er niet altijd even goed tegen.
@e34m5touring: ik ga iig kijken. Als deze mij aanstaat dan koop ik deze voor mijn pa.
@cpp1: Weet alleen dat je hiermee wel flink op het gas kunt…
@cpp1: gas is om op te koken…..
@slickrick: kook jij nog op gas???
@ptothem: ik kook nooit, dat laat ik aan mijn chick over
Waarom dit als je ook een S600 kunt kopen?
@romeoalfa: Omdat smaken verschillen?
@romeoalfa: omdat niet iedereen van een kamp komt :p
@schuiftrompet: Nee uit de Bijlmer wel wil je zeggen ;)
@granlusso: Nee wil ik niet zeggen! Maar het gaf wel antwoord op zijn vraag lijkt me :)
@schuiftrompet: Klopt, ik maakte maar een geintje.
@romeoalfa: Omdat niet iedereen dezelfde smaak heeft. Ik zou passen voor een S600 uit dat tijdperk. Vind die gewoon erg lelijk.
“Alle opties” aldus de aanbieder….
Yeah, right…. waar zijn de geventileerde en gekoelde stoelen? En waar is de massage functie voor dezelfde stoelen gebleven?
Sorry, maar ik heb zelf “dikkere” 7-ers meegemaakt
@bennyweisz: is geventileerd en gekoeld niet hetzelfde ?😅
Prachtig deze Bangle… op het Lenkrad na dan, dat rare wit.
Ik vermoed dat er groot onderhoud zit aan te komen. Nog meer mensen die iets weten van Klokje Rond? Daar kwam pas een BMW langs die een motorreparatie van 10k (!) nodig had, waarschijnlijk was de aankoopprijs daarvan ook zo’n 14k net als deze. Conclusie: je kan hem misschien kopen, maar doe het niet van je laatste maar van je één na laatste 14k…
@dare2think: Jup, dat is de reden dat die dingen voor zo weinig gedumpt worden. Groot onderhoud kost al gauw net zoveel als de aanschafprijs. Dat is normaal bij dit soort auto’s.
Bij bv een e60 M5 ben je zo 25k lichter als je je motor aan gort rijdt :p.
@dare2think: bij klokje rond was een 550i, die zoop olie, net zoals veel 50i dat doen. Even nieuwe rubbertjes om de klepstelen en het is weer klaar.

De koppen moeten er wel af, maar dat kost nooit 10k. Is schromelijk overdreven in dat filmpje.
Bij bijna 145000 km een beurt gehad in 2016 en nu 148k gelopen en over 9k weer een beurt. Moet dat ding elke 12k een beurt dat is wel snel.
Lekker bakbeest
Alhoewel deze combinatie best fraai is vind ik het nog steeds de meest lelijke BMW die ooit gemaakt is
Freddy Tavarish, that you?
Bijna 14k voor een 13 jaar oude bmw uit de mindere periode….Te duur voor de usual suspects (achterstandswijktypes), te min voor mensen die het wel kunnen betalen…
Bij autobedrijfvanriel.nl kun je er eentje oppikken voor net geen 11k
@rikr4: goede tip Rik van Riel…
Bij erg dure auto’s is het heel simpel. De eigenaar wil er van af, omdat hij in Nederland niet met een oud kenteken wil rijden. Dus er is geen kopersgroep, na een jaar of 4. De volgende eigenaren ontbreekt het vaak aan serieus geld, want het onderhoud en de brandstof van deze auto vragen een ruime beurs. De auto heeft al 4 eigenaren gehad , geen 2. Hij zal ongetwijfeld nog steeds prima rijden, maar het blijft een ouwe bak.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).