Politie Rotterdam neemt rijbewijs kersverse 911-eigenaar af

Auteur: , 116 Reacties

Soms zit het tegen.

Automobilist verliest rijbewijs paar uur na aanschaf nieuwe 911

De politie kan soms genadeloos zijn. Je hoeft maar net op het verkeerde moment een seconde stil te staan op een plek waar dat niet mag, of je hebt al een prent aan je broek. De kersverse eigenaar van een Porsche 911 Carrera S (rijtest) kreeg afgelopen weekend eveneens met een stel onverbiddelijke agenten te maken. Toen hij zijn 992 de sporen gaf, vorderden ze zijn rijbewijs in omdat hij ongeveer 80 km/u te hard had gereden.

De politie kwam de man in zijn nieuwe Carrera S tegen op de A16 in Rotterdam, op een stuk waar een snelheidslimiet geldt van 100 km/u. Aldaar zagen ze hoe de bestuurder de Porsche flink op zijn staart trapte. Nadat de agenten in hun Audi A6 dachten dat ze gespot waren – de Porsche-rijder vertraagde even – zette de eigenaar nogmaals aan en was er geen twijfel over dat hij te hard reed. De agenten klokten de 911 op 180 km/u.

Op Facebook vertelt de Politie Team Verkeer Rotterdam dat de agenten de bestuurder vervolgens langs de kant van de weg zetten om eens “een goed gesprek” met hem te voeren. Direct kreeg de eigenaar van hen het slechte nieuws te horen: zijn rijbewijs, die werd ingevorderd.

Terwijl de eigenaar om moest zien te gaan met deze enorme domper, werd de middag van zijn bijrijdster pardoes een stuk spannender. De dame naast de eigenaar van de nieuwe Carrera S mocht de bolide namelijk naar huis sturen. Het gaspedaal zal ze ongetwijfeld niet te diep in hebben getrapt. Binnen tien dagen beslist de Officier van Justitie of de man zijn rijbewijs nog terugkrijgt.

Beeld: Porsche 911 (992) Carrera 4S, door @thomcarspotter



116 reacties

Robert Doornbos?!
@atrak: die heeft een Black in Black uitvoering.
@awesome: Ik zag hem laatst in een 992 precies deze kleur.
Tja.
Nou de,e verschrikkelijk boef zal vast een zware straf krijgen voor dit vergrijp. #HollandisnaardeK
@tttijn: je bent van mening dat dit gewoon moet kunnen blijkbaar?
@pordon: ja want hashtag politie is ruk en dat is vet cool om te zeggen.
@720s: Nee verhouding is ziek hier.
@tttijn:
Eens met jou.
@tttijn: welke verhouding?
@tttijn: Idd, als diplomaat kan ik gewoon overal lekker 180 rijden en nog nooit een ongeluk gehad of veroorzaakt. Zo gevaarlijk is het niet als je een beetje oplet.
@tttijn: maar een logisch gevolg van politici die luisteren naar het volk. Het volk schreeuwt om “keihard aanpakken” en het volk wordt dan ook keihard gepakt.
@pordon: nee dat niet, maar dat er grotere criminelen zijn dan snelheidsovertreders.
@sjoppie: die massaal vrij rondlopen, maar hey…de criminaliteit is afgenomen.
@tttijn: ‘Precies de mensen die 80 km te hard rijden moet je niet beboeten want er zijn nog grotere criminelen en dieven noet oppakken want er zijn moordenaars en laten we moordenaars maar lopen want er zijn ook kindermoordenaars..’
@pordon: interpreteer jij dat maar.lekker.
@tttijn: dus als anderen dingen fout doen die niet gecorrigeerd of bestraft worden geeft dat jou het recht om andere minder foute dingen te doen? Dat is echt geniale logica.

Ik kom vanavond jouw auto in brand steken want er werden dit weekend weer wat mensen vermoord die niet gepakt zijn. Zoiets?



@stephane8200: Deels met je analyse eens, al vind ik oppakken van vermoorde mensen wel wat luguber.
@baardmijt: wat wil je dan, die vermoorde mensen maar gewoon laten liggen?
@mashell: Als het aroma van een necrotische wond een indicatie is voor de geuren die een dood lichaam uit gaat stoten is ook dat een slecht plan. Goed punt, pak ze maar op. Excuus stephane, je had het bij het juiste eind.
@pordon: als dat niet zou moeten kunnen waarom laat jij gewoon ff niet jou auto begrenzen op 104 km ? Hij doet het gewoon op de snelweg niet in een bebouwde kom ofzo…
@pordon: iedereen heeft toch wel eens 180 gereden op de snelweg dus laten we niet doen alsof te hard rijden absoluut niet kan
@mats106rallye: wat een onzin. Na correctie: 80 te hard. Dat is niet even te hard rijden. En als je ervoor kiest om dit wel te doen; gewoon incasseren, niet zeuren en door!
@bluster: dat “en door” ging in dit geval dus juist niet door…
@vroaaar: jawel, hup gewoon doorlopen! 👍🏻
@mats106rallye: dat het kan is inderdaad een feit. Dat het strafbaar is ook. Dat Nederland naar de klote is, dat is een mening. 180km/h op een 100 weg heb ik overigens nog nooit gereden. Ja ik rij wel eens te hard en ik heb daar soms ook wel eens volkomen terecht een bekeuring voor gehad. Ik word alleen zo moe van die mensen die vinden dat alles kut en naar de tering is in Nederland dat zelfs blijkbaar de politie niet meer dit soort vergrijpen mag aanpakken…’omdat ze wel wat beters te doen hebben’ en meer van dat soort populistisch geneuzel. #hashtag
@mats106rallye: ja, en als je gepakt wordt ben je het bokje dus dan valt er weinig goed te praten voor iets wat je bewust fout doen. Blaren en zitten dus. Been there, done that.
@pordon: de verhoudingen van de rechtspraak in België en Nederland is naar de klote. Een pedofiel (Belgisch acteur) wordt minder zwaar bestraft dan iemand die (iets) te hard rijdt.
@pordon: zo een hekel aan gasten zoals jou.
@mijnporsche: leg uit?
@pordon: mensen die kunnen relativeren en argumenteren kunnen zelden op waardering rekenen van degenen die zijn de waarheid vertellen.
@tttijn: Wat een klets man. Als je 80 km/h te hard gaat rijden ben je gewoon een knuppel.
Ik rijd bijna iedere dag te hard want ik vind precies ongeveer even hard rijden als de rest godse irritant. Meestal heb ik dus 140 op de GPS (waar ik 130 mag).
Ik rijd ook weleens 160 op GPS waar ik 130 mag. Maar als ik maar 100 mag, kom ik niet boven de 130.

Het wordt dan een dikke prent als ik gepakt word, maar ik mag in ieder geval blijven rijden.
Als je harder gaat (tussen de 30 en de 50), weet je al dat je moet hopen dat de agent die je staande houdt je kop kan pruimen.

Die agent zou er namelijk nog weleens groot gelijk in kunnen hebben als hij vindt dat je levensgevaarlijk bezig bent en van de weg moet. Een snelheidsverschil van 180-87 = 93 km/h naar het overgrote deel van langzame weggebruikers is héél groot. Dat rem je niet ff weg zonder gevaarlijke situaties te veroorzaken. Nederlanders zijn niet bedacht op auto’s die vér boven de 140 aan komen blazen.
Zit je dan op een 100 km/h-stuk? Dan geldt dat snelheidsverschil niet naar het overgrote deel van de langzame medeweggebruikers, maar naar bijna alle medeweggebruikers.

Of net dat stukje toevallig leeg was en of het een kort sprintje was maakt zéker op de A16 daarnaast niet uit; het is gevaarlijk. De hobbels daar in de weg zijn met 130 al heftig. Met een relatief lichte auto (een 911 is vanalles maar zeker niet zwaar) ben je airborne als je net voor de Drechttunnel van R’dam naar Breda met 180 km/h op de linkerbaan zit.
Niet echt nieuwswaardig. Dit gebeurt elke dag wel een paar keer denk ik. Wel een mooie pic 😉
@punicaoase: Thanks :-)
Ik kan het me wel voorstellen met zo’n auto, zeker als daar even de ruimte voor is.
Niet om het goed te praten trouwens, maar het is gelukkig niet ergens in een woonwijk.
@gandini: ach ja, vandaag kregen de kinderen op de school van mijn dochter te horen dat een van de kinderen in het ziekenhuis ligt door een ernstig auto ongeluk en misschien nooit meer terug komt in de klas. Ook omdat er iemand was die vond dat eventjes te hard rijden wel even kon.
@hiostu: bizar, verschrikkelijk verdrietig! Maar snelheid kan en zal dan nooit het enige argument geweest zijn. Denk aan snelweg/woonwijk, onder/boven maximumsnelheid, goed/slecht weersomstandigheden… ga zo maar door. Nooit goed te praten idd, maar snelheid is niet het enige argument!!
@sjoppie: natuurlijk wel. Als het verschil met de rest van het verkeer zo groot is dan kun je daar niet meer op anticiperen als andere weggebruikers en ook de persoon die zo hard rijdt heeft veel langere remweg en veel minder tijd om te reageren. Alleen snelheid kan zeker wel de oorzaak zijn. Daar hoeft helemaal niks anders bij te komen. 50km/u snelheid verschil is gewoon veel en veel te veel.
@hiostu: is dat zo? leuke test: wie staat sneller stil: een nieuwe 911 vanaf 180kmh of een middenklasser uit midden jaren 90 vanaf 120?
@beetec: hij schrijft dat medeweggebruikers moeten kunnen anticiperen. Dus zelfs als ik met mijn Gt3 snel stilsta, wil het niet zeggen dat medeweggebruikers dit kunnen inschatten. (en dus over het hoofd zien of schrikken, uitwijken). Het gaat niet alleen om wat ik kan of mijn auto doet, maar ook om de medeweggebruikers.
@beetec: het gaat niet alleen om het remmen zelf, maar je moet eerst iets zien (kost 1 seconde), dan waarnemen (“wat zie ik nu precies”, kost weer eens 2 seconden), daarna beslissen en dan pas handelen. Dan heb je dus alweer 3 seconden met 180 km/u voortgeraasd en dan heb je alweer 50 meter afgelegd. En dan zit je er waarschijnlijk al bovenop.
@jeroenwz: als je zo lang nodig hebt om te reageren, is het inderdaad maar verstandig dat je je aan de max snelheid houdt en bij voorkeur nog een stukje daar onder. Gelukkig zijn er ook genoeg mensen die dit aanzienlijk sneller kunnen
@beetec: voor een eerlijk vergelijk moet de 911 wel bestuurd worden door een 60+ jarige ondernemer en de youngtimer door een twintiger met net 4 jaar z’n rijbewijs. Dat zijn immers de typische gebruikers.
@hiostu: https://www.google.com/search?client=firefox-b-d&q=corvette+fly+by Op dit snelheidsverschil van 160 kilometer is wel degelijk te anticiperen. De Corvette blijft immers nog 8 seconden in beeld. En was omgekeerd dus ook minstens 8 seconden in de achteruitkijkspiegel aan te zien komen.
De Panda rijder geeft daar blijkt van.

En dit was 160 kilometer snelheidsverschil. Uitzonderlijk.
Op 50 kilometer snelheidsverschil is dus vele malen beter te anticiperen.
@hartman: Excuses, het gaat om deze link. https://www.youtube.com/watch?v=FCT6BXn2SbA
@hartman: Het is zelfs 170 kilometer snelheidsverschil. De Panda heeft 150 op de teller. En de Corvette 320.
En dan toch nog gewoon 8 seconden zichtbaar.
@hartman: Ik denk dat 90% van Nederland überhaupt geen snelheid kan inschatten in z’n spiegels. Ik kan het wel, maar ik ben in Duitsland ook al eens verrast; 200 km/h op de klok, autootje in de spiegel, ik denk “meh, zal nog wel ff duren”, schuif een baantje op en hij zit al wild flitsend achter me.
Daarnaast is 320 km/h helemáál onverantwoord. Weleens geprobeerd te remmen vanaf zo’n snelheid?
Ik wel (ok, geen 320, maar dicht tegen de 300, in een auto die ervoor gemaakt is). Duurt een paar meter kan ik je vertellen.
@koffiekopje: Ik weet het. Ik heb in een paar verschillende auto’s 300 plus gereden. 320 op de teller is mijn record. In een CLK DTM AMG. Hard remmen lukt in de ene auto beter dan in de andere. In de SL 73 AMG begon die bij 280 km/h aardig te swabberen. In de eerder genoemde CLK geen krimp bij 300 plus. Maar vergeet niet, je moet je remschijven ook inremmen. Niet alleen als je een nieuw setje hebt gekocht. Ook iedere keer als je van plan bent hard vanaf hoge snelheid te gaan remmen. Ik denk dat het daar bij de SL 73 mis is gegaan. De schijven hadden waarschijnlijk nog een braam die dag nog niet voldoende was wegeremd.
@hartman: Met andere woorden: Jij weet dus vantevoren dat je een noodstop moet gaan maken vanaf hoge snelheid? Ik probeer een noodstop namelijk gewoon geheel te vermijden.
@koffiekopje: De kans dat je veel gaat vragen van je remschijven en van de auto in zijn totaal is van tevoren in te schatten. Je weet namelijk ook van tevoren wanneer je de intentie hebt om hard te gaan rijden. Zulke zaken plan ik. Daar denk ik van tevoren over na.
@hartman: Ik niet. soms heb ik gewoon ineens zin om hard te rijden.
@koffiekopje: Na een paar ‘zwabberervaringen’ bij 250 plus laat ik het impulsieve voor wat het is.
@hartman: Mja in mijn geval is “hard” wel wat anders dan in jouw geval als ik het zo lees. Mijn eigen auto houdt het bij net boven de 200 op vlakke weg wel voor gezien :-)
Had vroeger snellere auto’s, tegenwoordig heeft het voor mij niet zo’n prioriteit meer; 180 cruise moet kunnen (waar het mag), er moet koppel in zitten en het moet stil zijn op de snelweg. Misschien bouw ik wel weer ooit een circuitracer (DNRT toerklasse ofzo), maar op Zolder, Assen en Zandvoort lopen de snelheden ook niet zó hoog op.
@hiostu: als 50km/h teveel snelheidsverschil is, waarom is dat dan precies de snelheid waarmee je in de bebouwde kom mag rijden? Deze snelheid is juist makkelijk in te schatten voor andere weggebruikers en voetgangers.

Ik merk trouwens dat indien je ca 30-50 te hard rijdt en je geeft juist richting aan dat mensen heel makkelijk je kunnen inschatten en dit bijna nooit fout gaat, als iemand hem ervoor gooit is een remactie gewoon ook nog mogelijk.

80 is iets anders, maar waarom is een snelweg dan 100? Zou sowieso op 130 kunnen, in veel gevallen.

Zo, ik heb het weer goed gepraat. 👌
@bitd: Again, 180 op de A16 op de linkerbaan: Probeer het eens. Er zijn echt een paar punten waar je alle contact met de weg verliest.
@bitd: Oh ja, van de A16 ri. Breda naar A15 ri. Nijmegen is ook leuk. Vooral 180 op de klok houden en op de linkerbaan blijven in de lange bocht over de A16 heen :-) Alleen als je een goed onderstel hebt blijft het bij wat schrik. Heb er al 2x één uit zien breken in dat bochtje, en dat is dan gewoon recent leaseblik dat denkt ‘m met 140 door het bochtje te kunnen sturen op nat asfalt.
@koffiekopje: discussie of het kan of niet is een andere en zeker afhankelijk van de locatie en condities van de weg. Maar de discussie ging of mensen je snelheid goed kunnen inschatten en dat lijkt mij mee te vallen.
@bitd: Wat dat betreft durf ik de discussie ook wel aan te gaan.
Mensen die over de weg lopen in de bebouwde kom zijn niet alleen bedacht op voertuigen (correctie: auto’s/bussen) rond de 50 km/h, maar kijken ook niet in een miniscuul spiegeltje achter zich, terwijl ze zich zelf ook met 120 km/h voortbewegen. Een voetganger op een veilige plaats die zich niet beweegt kan daar zo lang blijven staan als hij/zij wil, en om zich heen kijken; een automobilist heeft een fractie van een seconde per keer om in de spiegel te kijken.
Daarnaast zijn automobilisten in de regel bedacht op voertuigen die 130-140 km/h rijden, als je harder gaat dan dat zal de gemiddelde automobilist je al hardop een idioot noemen.

Zoals elders gezegd: Ik maak veel snelwegkilometers, houd van opschieten en zie dus vaak zat 160 op de teller. Dat is écht al wel een snelheid waarbij je regelmatig flink in de ankers moet omdat Henk & Ingrid bedenken dat ze toch net even te lang achter een vrachtwagen hangen. En dan ben ik nog iemand die ver vooruit kijkt, en probeert in te schatten of zo’n automobilist rechts gaat blijven of tóch naar links gaat komen. Van enige vorm van inhaalsignalen is dan geen sprake (langzaam naar links bewegen binnen de baan, versnellen, richtingaanwijzer vóór het manoeuvre). Ze gaan gewoon, ze kijken niet of nauwelijks.

Is dat dan mijn fout? Ja, dat is mijn fout. Ik kies ervoor om harder te rijden dan toegestaan. Als ik braaf 130 had gereden had ik óók moeten remmen, maar was het minder heftig geweest.
@koffiekopje: ik snap wat je zegt, maar het gaat dus blijkbaar goed, want je doet het elke keer weer…
@sjoppie: als het zou kloppen wat jij zegt waren er geen verkeersborden die de max snelheid aangeven. Snelheid maakt altijd het verschil en inderdaad, een heleboel andere factoren evenzo.
@hiostu: Bla bla. Mooie stemmingmakerij weer. Lekker inspelen op de emoties, terwijl dit natuurlijk niets met elkaar te maken heeft. Iemand die bewust te hard rijdt is veel beter aan het opletten en zal daardoor veel sneller een ongeluk weten te voorkomen als een comateus schaap dat van buiten de bebouwde kom met 70 een bebouwde kom in rijdt op een woensdag middag en zo een vlaggetje tussen de geparkeerde auto’s door niet ziet en dat kind hartstikke dood rijdt. Maar nee hoor, laten we vooral teller-staarders blijven, ipv actief autorijden!!!
@dedon: bla bla bla, iets met anders verkeer en mensen die misschien uit moeten wijken. En dan met zo’n snelheidsverschil is gewoon vragen om problemen. Al die aso’s die denken dat hoge snelheid weer niet uitmaakt. Egocentrische mensen die denken dat ze alleen op de wereld zijn en onoverwinnelijk zijn. Het is niet voor niets dat ze in Duitsland afwillen van de onbeperkte snelheid vanwege de grote hoeveelheden ernstige ongelukken. Of heb je nooit die mooie borden langs de weg zien staan daar? En daar weten mensen dat er zo’n groot snelheidsverschil kan zijn. Hier houdt bijna niemand er rekening mee.
@hiostu: Wat een onzin. Cijfers tonen juist aan het in Duitsland veel veiliger is door dat op bepaalde stukken het vrij is. Als het dan mis gaat, is het juist door zijn comateus schaap dat zomaar van baan wissels zonder ander verkeer voorrang te verlenen, want zo zijn de regels, maar vooral in Nederland is bijna iedereen die voor het gemak maar vergeten. Ook omdat de politie dat niet op controleert. En ja, in Duitsland zijn er wat meer verkeersdoden, maar Duitsland is dan ook een veel groter land, met veel meer inwoners. Verhoudingsgewijs vallen daar juist veel minder doden!
@dedon: wat een vergelijk ook. Op die plekken waar dat nog is, in Duitsland, ga ff tellen hoeveel op- en afritten je tegenkomt. Meestal eens in de 10 km of zelfs verder uit elkaar. In NL kom je om de 2 km bij een uitrit. Da’s flink oppassen met alle bewegingen op de weg
@dedon: als je rijdt zoals je schrijft, dan zou dit wel eens een van je laatste berichten kunnen zijn……
@erik2907: Lol. Het tegenovergestelde is dus het geval…
@erik2907: Het tegenovergestelde is dus waar.
@dedon: “Verhoudingsgewijs vallen daar juist veel minder doden!” Dat is helaas nepnieuws. Zie: http://europa.eu/rapid/press-release_MEMO-19-1990_en.htm
Nederland is één van de veiligste landen. De wegen buiten de beouwde kom zijn overal de gevaarlijkste en dat helpt Duitsland bepaald niet, lange Bundesstrassen met veel vrachtverkeer, vaak bochtig, 100 als limiet en inhalen vaak wel toegestaan. Dus zelfs al zouden ongelimiteerde Autobahnen veiliger zijn dan nog scoort Duitsland statistisch slecht.
@dedon: “RASEN IST OUT!”
Staat er vast voor niets.
@dedon: Hier bijvoorbeeld:
https://www.motor-forum.nl/threads/rasen-ist-out.59523/
En eigenlijk op best wel veel andere plaatsen:
https://www.google.nl/search?q=rasen+ist+out&tbm=isch

Ook gewoon op de snelweg. Daar zag ik ze voor het eerst, vaak in de buurt van een “einde 130” bord.
@dedon: Ik heb gereageerd met wat linkjes. Zodra de reactie goedgekeurd is: Zie hier ^^^^
@koffiekopje: Hahaha… Alsof zij dat bepalen. Ach ja, ze kunnen het proberen.
@dedon: Die bordjes zijn overheidsbeleid. Dus ja, dat bepalen ze.
@koffiekopje: Lol. Geloof je nou echt dat zij bepalen wat “in” of “uit” is…. De laatsten, haha
@dedon: Prima joh. Als je een muur of een boom tegenkomt, doe ‘m de groetjes van me ;-)
@koffiekopje: Als je dat bord voor je hoofd weghaalt, kan je het zelf doen.
@dedon: Eens, als je harder rijdt let je beter op (of moet ik zeggen: ben je minder snel afgeleid). MAAR je reactie is zo typisch, alsof jij perfect rijdt, alles ziet, overal op anticipeert etc. Zo egocentrisch. Hoe goed jij ook rijdt, in het verkeer zijn er medeweggebruikers die ook op jou moeten anticiperen. En niet alle medeweggebruikers zijn daarin even geweldig..
@bluster: Tuurlijk, speel het maar op de man, terwijl je nog nooit in de auto bij me hebt gezeten, of me überhaupt kent…
@dedon: het gaat me niet om jou, mijn punt is juist: hoe goed jij ook rijdt, in het verkeer zijn er medeweggebruikers die ook op jou moeten anticiperen. En niet iedereen kan dat even goed inschatten..
@dedon: dat is een egocentrische reactie… Er wordt geprobeerd je duidelijk te maken dat jij, als iemand zo goed rijdt dat Max Verstappen het er van in de broek doet, in het Nederlandse verkeer gewoon kansloos bent omdat je zoveel gekken hebt die niet op jouw perfectheid kunnen anticiperen.
@mashell: Daarom anticipeer ik wel op hun.
@dedon: Ach, laat maar gaan… Ik wilde eerst ook reageren, maar je praat tegen een muur. Dit is echt zo’n onderwerp waarover de mening altijd verdeeld zal blijven.

Tenminste… online dan. De personen in kwestie zullen het waarschijnlijk nooit toegeven, maar als die een keer een Porsche onder hun kont hebben, rijden ze ook echt niet altijd netjes 80 en 130… Moraalridders noemen ze dat. Heel vervelend, maar je doet er niets tegen.
@gandini: iedereen maakt fouten. Dat is het punt. Dat heeft niets met moraalridders te maken.

Je bent waarschijnlijk rond de 27-28 en beschouwt jezelf als geniaal en onfeilbaar. Vergeet dat want dat bestaat niet.
@hiostu: kinderen spelen doorgaans niet op een snelweg toch? Vind het bovenal supererg! Ik rijd zelf ook wel eens flink door maar doe dat zeker niet in woonwijken of welke plek dan ook waarvan ik enigszins kan bedenken dat er kinderen/mensen spontaan kunnen overvliegen/spelen. Dat is meer gezond boerenverstand dan iets waar wetten of regels voor nodig zijn.

Gek genoeg zie ik het zelf altijd andersom in mijn omgeving, die rijden dan als een idioot door de stad/bebouwde kom maar gaan 90 op de cruisecontrol op de snelweg rijden in de middelste baan. #ikzalhetwelnooitbegrijpen

Vanuit het verdienmodel van de BV Nederland gezien zou ik z’n rijbewijs zsm teruggeven en hopen dat er sprake is van recidive gedrag. Naast de gevorderde BPM en BTW bij de aankoop kunnen we ook nog wat variabele inkomsten genereren van deze Porsche eigenaar. Win-win-win situatie.
Heb mijn rijbewijs ook 2 keer mogen inleveren vanwege snelheid, eerste keer was met een Passat B5 130pk tdi, 174 waar je 80 mocht. Wijsheid komt met de jaren.
Even slikken en weer doorgaan zou Marco Borsato zeggen/zingen.
@monsieurleloure: en toch stoot de ezel 2x aan dezelfde steen.
Niet slim. Hier langs het kanaal op een tweebaans 80 weg (120 is hier veilig mogelijk) rij ik soms bewust met zo’n hoge snelheid. Dat doe ik alleen maar wanneer er niemand anders op de weg is (je kan op die weg 6km vooruit kijken) omdat het gewoon even een paar minuten super fijn is om zo hard te gaan. Als “hard gaan” niet fijn zou zijn, waarom dan niet alle auto’s op 120 begrenzen?
@thomthamofo: Den Bosch – Veghel zeker
@henkhupelschoten: Ik ben overduidelijk niet de enige. Vanochtend reden we met zijn vieren in een treintje met een snelheid tussen de 140 en 170 die richting Agrifirm. Op de snelweg ging niemand nog harder dan 130.
@thomthamofo: de eerste 2 versnellingen na de stoplicht zijn sowieso tegen redline bij dat stuk…
Denk dat de snelheidsbeleving in zo’n nieuwe Porsche een beetje anders is
Als je daar 180 denk je zo hoort het
Ik heb twee motoren , een Harley shovel en een Ducati
Als ik met de duc 120 ga rij je op je gemak
Als ik dat met de shovel doe lijkt de wereld te vergaan
@supertjeduc: maar schakel dan ook eens over naar z’n derde versnelling.. ;-)
Tsja, ca. 180 rijden waar 100 is toegestaan mag niet. Op grond daarvan is er niets, helemaal niets af te dingen op dat vleesboek-stukkie van oom agent (m/v/x). Ben desondanks benieuwd of er ook nog sprake van zoiets als gevaarzetting (voor medeweggebruikers) is geweest. Zonder dat is een rijbewijs invorderen wel wat pennelikkerig, vinnik.
@amghans: niks pennelikkerig. Dat is standaard bij 50plus. De OVJ bekijkt dan wat er verder gaat gebeuren met je rijbewijs.
@schreute01: simpelweg een regeltje op een feit toepassen (subsumptie) als er inhoudelijk geen reden voor is, is wat mij betreft pennenlikkerij.

Of er bij de 992-meneer sprake van gevaarzetting is, is uit het verhaal niet af te leiden. Ga er gemakshalve maar even van uit, dat dat het geval was.
@amghans: je begint het te snappen.
Zo kan je dus elke dag 100 artikels plaatsen, tja komkommertijd en de bezoekersaantallen hoog houden …. niet te laag gaan redactie, hou het netjes !
Horrorverhaal!
En vlakbij in Duitsland is 180kmu rijden op de snelweg op talrijke plekken gewoon legaal.
@kempenaer: via Duitsland naar huis is zo om….
@kempenaer: er zijn ook zat plekken waar de overheid ik NL het zou kunnen invoeren, maar stel je voor, nog meer uitstoot! Nog meer kans op ongelukken! Niemand die erop anticipeert! Ik denk juist oprecht dat het in sommige gevallen een verademing voor de doorstroom zou kunnen zien, want tante rietje in haar Daihatsu Cuore denkt nog wel even 2x na en kijkt ook nog even 2x voordat ze hem met 1km/u verschil links naast een vrachtwagen gooit om in te halen. Zeker als je weet dat het kan zijn dat iemand met 150+ aan kan komen rijden. Anyway, dat denk ik.
@ghost: Mooie wagen zo’n Cuore trouwens.
Het is nogal afhankelijk van het tijdstip of het pech of dom was…
180 km/u is niks dus wat een gezeik weer…
@mwti: rijd jij even met 180 km/u tegen een muur dan. Helemaal niks toch?

A16 is behoorlijk druk meestal. Voor het geval je er nooit komt.
Had nou maar een Target Blu Eye gekocht..
Zijn rijbewijs, dat werd ingevorderd. Ofzo :v
Als autoblog moet je aan deze politie propaganda niet meedoen! Dit soort berichten moet je niet op je blog zetten. Geef de politie geen podium!
@willemveenstra: je kunt ook stellen dat ze misschien de idioten die soort gedrag vergoeilijken wat minder een podium zouden moeten bieden. 180 rijden kan prima, daar waar het mag, in Duitsland (doe ik regelmatig) en op het circuit. Daar houden de mensen er rekening mee. Hier in Nederland vegen de Mercedes Sprinters en Toyota Aygo’s zonder te kijken de linkerrijstrook op. 180 in Nederland kan nooit en nergens verantwoord, gewoon omdat niemand er op anticipeert.
@mashell: Met je laatste zin ben ik het niet helemaal eens – ik trap heel af en toe eens kortstondig naar de 200. Dat doe ik dan ’s nachts, wanneer ik geen lichtjes voor of achter me zie, weet dat er geen tankstation, parkeerplaats of afslag in de buurt is waar politie zou kunnen staan, en met de flitsmeister aan.

Maar inderdaad: Als er ook anderen op de weg zitten kan het gewoon niet verantwoord.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).