Porsche DP 964 Classic S is een juweeltje

Auteur: , 19 Reacties

Pak gerust een teiltje, want deze 964 is werkelijk waar om van te watertanden.

DP Motorsport is geen vreemde als het gaat om het aanpakken van oudere Porsches. De Duitse tuner verraste ons eerder al met een brute sleeper, maar replica’s van oude racers bouwen ze ook.

De 964 op de foto’s werd van buiten redelijk subtiel aangepast, maar onder de kap is er een serieus snelle auto van gemaakt. De standaard 3,6-liter zescilinder boxer werd opgeboord tot 3,8-liter. Hierdoor groeide het aantal pk’s van 290 naar 330 pk. Het gewicht geeft DP helaas niet op, maar hou het op een kilo of 1200.

Het exterieur werd voorzien van een glasvezel-kit in de kleur classic lime green met een matzwarte motorkap, een knipoog naar de GT2 RS. Deze tint groen zal wellicht niet ieders keuze zijn, maar toch staat het dit beestje verrassend goed. Omdat een klassieke Porsche niet zonder kan, is er een setje lichtgewicht velgen van Fuchs onder geschroefd. De stickerset zou ik er persoonlijk meteen met een föhn af pielen, maar het geeft de auto wel een racy uiterlijk.

Verder zijn in het interieur klassieke sportstoelen met vierpuntsgordels geplaatst en heeft het standaardstuur plaatsgemaakt voor een exemplaar van Momo. De toerenteller is in dezelfde kleur afgewerkt als het exterieur. Dat hoeft overigens niet per se groen te zijn, de auto wordt ook geleverd in lichtgeel, oranje en classic gray. Mocht dit exemplaar je toch wat te tam zijn, dan kun je ook altijd nog bij Singer terecht.



19 reacties

Zo subtiel vind ik de aanpassingen anders niet.
Van het uiterlijk van de 964 is bar weinig over.
Ze hebben hem omgebouwd naar de specificaties van een originele 911 (901).
Vandaar ook het “Classic” in de naam.
En ik moet zeggen, het is niet erg geslaagd.
Erg gaaf, maar 1 ding knaagt voor mij een beetje. Een 964, waarom dan oude panelen erop… pak dan een oude body/chassis
@baasbas:
Waarschijnlijk omdat de 964 de meest moderne basis is die toch nog de originele breedte en rechtopstaande koplampen had…
Toch liever een Singer.
@ferrari250gto:
Yep, maar dit wint het handsdown van de 2 uit het vorige artikel.
Ik ben dan ook gek van dit soort “ouwe” meuk.
@ferrari250gto: het allerliefste toch even langs Magnus Walker.
Of, als het de hele andere kant op moet, RWB!
@awesome: een Singer en een 911 aangepast door RWB staan al een hele lange tijd op mn verlanglijstje!
Collegabedrijf Singer ‘verneukt’ al jaren op werkelijk schitterende wijze Porsches 964
@kaspertje: en dan bedoel je in de zin van?
Voor zo ver ik weet zijn het zeer nette replica’s.
Het kan natuurlijk zijn dat ik een verkeerd beeld heb.
Hier zou ik een moord voor doen, oh nee dat mag niet..
Standaard heeft een 964 250pk!
Nee………. doet me echt niks
Zoals al geschreven wordt: stickers er af en een andere kleur: helemaal top!
Heb eens wat van hun andere projecten bekeken, is allemaal prima in orde tot je de details op het exterieur ziet. Diegene die dat daar doet moeten ze maar eens op het matje roepen.
Zonder die stickers en in één kleur gespoten is die prachtig! Nu vind ik het niet echt een geheel.
Dat teiltje wordt hier gevuld met tranen. Mens wat is deze 964 verprutst. Teruggebouwd naar een heel vroege 911 maar dan wel met die lelijke spiegeltjes. Fuchs velgen zijn normaal gesproken altijd goed maar deze zijn weer een paar maten te groot. En wat moeten die lampen naast de nummerplaat? Vorig jaar was 50 jaar 911 jubeljaar maar tegenwoordig is het motto vooral vern*** je 911. Wat die dreadlock Magnus en die rauhe Japanner doen is al erg maar dit slaat echt alles. Als je niet van Porsches 911 houdt ga dan Nissans verbouwen of zo.
Yup: enkele kleur en iets minder stickers dan is ie af!
Valt me tegen dat ik Paul Stephens niet voorbij zie komen. Check http://www.psautoart.com

Singer blijft voor mij nummer 1 maar de “PS classic lightweight” is een goede tweede.

Daar mag wel eens een item over gemaakt worden
Zo’n 964 ziet er toch beter uit als turbo, zo’n te smalle kont en een gebrek aan luchtweerstand staan die niet zo goed.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).