Porsche lanceert een snelle nieuwe circuit-911

Auteur: , 32 Reacties

Porsche onthulde zojuist de eerste plaatjes van de nieuwe 911 'RSR' waarmee ze in 2017 de mondiale circuits gaan veroveren.

Enige tijd geleden is de ‘dawn of the vacuum cleaner’ ook voor Porsche aangebroken en kreeg de gewone 911 Carrera (rijtest) een stofzuiger en kleine optische veranderingen. Een gelifte 911 betekent dat ook de racevariant mee moet in de vaart der volkeren, want je kan marketing-technisch natuurlijk niet met een ‘oude bak‘ aan de start van races verschijnen. Porsche weet dat als geen ander en dus draait de opvolger van de huidige Carrera RSR momenteel zijn eerste rondjes op Porsche’s testbaan in Weissach.

De nieuwe race-bolide wordt de opvolger van de 911 RSR die momenteel lekker meedoet in de verschillende GTE en GTLM klassementen die de wereld rijk is. Of de auto ook weer RSR gaat heten is echter nog niet bevestigd, Porsche claimt namelijk dat de nieuwe racer verder af zal staan van de productie-Elfjes dan voorheen. De huidige 911 RSR heeft een 4.0 liter groot atmosferisch blok in het achtersteven dat zo’n 470 pk levert en weegt 1.245 kilogram. Of de nieuwe auto net als de straatversie en het 919 Le Mans Prototype één of meerdere turbo’s krijgt is op dit moment nog niet duidelijk.



32 reacties

Ondernemers hebben nooit autopech toch. of wel!?.
“motor”kapje van lotus geleend?
Lijkt me wel fijn sturen zo’n apparaat!
Porsche zegt dat ze de motor en versnellingsbak een beetje naar voren hebben geplaatst, maar er zijn geruchten dat ze met behulp van waivers een midden motor versie hebben ipv een motor achterin.
@uncivilsum:

Dan krijgen we straks net zulke toestanden als met de BMW E46 GTR V8.
Ik denk dat de concurrenten niet happy zullen zijn.
@carmasterr: mag ik vragen wat voor toestanden je bedoeld?
@mrrallycross: dat heb ik ook gemist, die rijden ook nog niet vooraan mee bytheway
@mrrallycross:

De E46 M3 GTR had een speciaal ontwikkelde racemotor die niet in de straatversie leverbaar was.
Via een loophole kon ie toch racen ondat BMW beloofde na het seizoen de productieversie uit te brengen.

De raceversie won in de tussentijd nogal veel en het was uitgerekend Porsche die daar een probleem mee had. Zij zetten druk op de organisatie waardoor de BMW verbannen werd.
Iets soortgelijks gebeurde later met de E92 GT2, die dezelfde flatplane V8 onder de kap had
De 911 blijft toch mijn favoriete auto.
@dutchcorvette: Had je dan niet dutch911 moeten heten?
@berlinetta: ik kan m’n username niet veranderen.
Duister apparaat, Nice!
Kunnen ze doen maar de Ford GT gaat toch winnen
@mrrallycross: en dat weer jij hoe???
@thefmanl: *weet
@thefmanl: because of magic
@mrrallycross: de Ford is veel belovend maar voorlopig domineren de 458 en 488 Ferrari’s in de GT series
@thierryvth: in America op laguna seca heeft de GT z’n eerste winst gehaald. Spa was hij tweede. Dat ‘domineren’ valt wel mee hoor
Ik ben geen pk fetisjist, maar 470 uit 4 liter klinkt niet erg veel?
@pomoek: uit een atmosferisch blok wel
@pomoek:
Heeft met het reglement te maken ;)
@Fruitcake: & @wachtmaartotmijnvtecinkicktyo: Dank jullie, wist het niet van het reglement en ben door die Turbo blokken een beetje van de wap wat inhoud/pk verhouding betreft.
Achterkant mogen ze niet laten zien
@martijn11: aan de achterkant zie je geen verschil
Leuk…
de neus lijkt wel heel veel op de 911 GT3 R die in de blancpain series rond rijd die mij dan opviel omdat de afgeronde voorkant mij deed denken aan een 959
Ik hoop op een na blok er rijden al genoeg turbo’s mee in de gtlm.
@rorywest:

Dat valt best mee.

De Corvette, Aston Martin Vantage en de huidige versie van de 911 zijn nog N/A.

De Ferrari 488 GTB, Ford GT, BMW M6 hebben turbo’s.

50/50 dus.
Tja, gewoon een hele brede plate 911.
Wel even melden dat het raceteam, waar Queen Sabine in rijd zich teruggetrokken heeft uit de VLN. Hun huidige GT3 zou te traag zijn en ze willen niet in de middenmoot rijden. Ook geen 24h voor Sabine.
@ericc:

De GT3 is alleen een hele andere auto.
@carmasterr

Ja klopt maar vorig jaar waren alle auto’s nog N/A dus dat gaat wel snel zo.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).