Frankenstein: Mercedes C63 AMG met het lijf van een 190E

Auteur: , 42 Reacties

De ultieme wolf in genetisch gemodificeerde schaapskleren.

Piper Motorsport besloot een Mercedes 190E uit de jaren tachtig te voorzien van de knotsgekke aandrijflijn uit de C63 AMG, waarin een 6,2-liter V8 met standaard 457 pk en 600 Nm de basis vormt. Alleen was een lousy engine swap was niet voldoende. Nee, ze besloten een complere C63 AMG te scalperen en daar de body van de klassieke Mercedes overheen te vouwen. Aangevuld met stijlelementen van de EVO-variant.

Het heeft de tuner uit Virginia de nodige uren gekost om alles passend te krijgen en dicht te lassen, maar afgaande op de meest recente foto’s lijkt het project aardig vorm te krijgen. Driewerf hoera voor nieuwerwetse powerblokjes in ouderwetse koetsen! Check de gallery voor een overzicht van het Frankenstein-project, zoals ze het zelf noemen.



42 reacties

Waarom je de nieuwe Astra nu wilt configureren bekijk het hier!.
Prachtige koets heeft de 190 Evo dus het zou een pracht combinatie zijn, de koets van toen met de techniek van nu. Maakt mij hebberig hoor!
Ik zou dit kopen indien ik het kon.
Geniaal!
Geldt hier nu ook het kwarttarief van de MRB voor?? ;)
Supervet!
Wat een geweldig project. Ik heb wel een beetje mijn twijfels bij de body kit, zou mijn inziens nog toffer zijn als het een echte sleeper zou zijn met Diesel badge.
@sketcher: precies. Geen “Evo wannabee”. Maar een “190D maar niet heus”.
@sketcher: Eens. Als je ‘sleeper’ wilt zijn, moet je niet op een legendarische straatracer gaan lijken. Ik zeg creme-interieur en spuiten in dat foute groen. Met wat verbleekte zwarte bumpers.
@mout:
Als racer hadden ze een mooie Cameleon uitvoering, die kwam als donkergroen op je af om als fabeltastisch donker blauw weer uit je beeld te verdwijnen.
Hoewel ik het enigszins heiligschennis vind, is het stiekem wel erg gaaf..
Nu alleen nog originele Evo 2 wielen eronder en hij is helemaal af. Wat een vet ding!
En daarna de C63 AMG body op het onderstel van de 190E vouwen :p
Supervet.
Een paar jaar geleden hebben ze ook zo’n Frankenstein apparaat gemaakt. Een E30 M3 op E90 onderstel en de V10 uit de M5 onder de kap.

http://i.kinja-img.com/gawker-media/image/upload/s--dHIY6wkh--/c_fit,fl_progressive,q_80,w_636/18dtwq8owyd67jpg.jpg

http://28.media.tumblr.com/tumblr_kzd74hofB11qzsctzo1_500.jpg
Ziet er goed uit. Deze gasten weten wat ze doen zo te zien ziet er Professional uit.
Spoiler mogen ze wel weglaten
typisch Amerikaanse tuning ..
@lincoln: Nee ze hebben geen turbo/supercharger op een V8 geplakt en het daarna a day gecalled.
@jaapiyo:

maar dat ze op een steenworp afstand zitten van Germantown wil nog niet zeggen dat ze er met een chippie en een stickertje af kunnen komen ..
@ baske, juist die andere wielen eronder laten zitten als “subtiele” hint.
echt supergaaf dit soort projecten,
alleen hoop ik dat ze geen iconische merc ervoor opofferen….
Ik zie ook op één van de foto’s een compleet gescalpeerde bmw 02 staan. Wat staat er daar voor te wachten!?
Lieve Sinterklaas..
Meh…In Bulgarije plakken ze elke dag meerdere halve chassis aan elkaar vast om weer ‘hele’ auto’s te krijgen dus no big deal IMO.
Dat is een prijzig geintje! Maar respect hoor. Al zou ik het nog gaver vinden als de de originele 190 koets hadden gebruikt. De ultieme sleeper. Ich mag dass.
Leuk idee. Alleen een beetje jammer dat ze daar zo’n goede 190 voor gebruikt hebben. Met een krachtige motor ook nog…

Wel erg gaaf uitgevoerd en zonder die EVO delen was het nooit gelukt zo te zien. Een W201 is nogal wat kleiner dan een moderne C.
@lekbak:

een originele EVO met schuif/kanteldak ??
volgens mij bestonden die niet ..
(correctie stel ik op prijs) ..
@lincoln:
Yep, was gewoon leverbaar.
@lincoln: ik ken een echte evo waar wel een schuifdak in zit. Deze kan later ingezet zijn maar de eigenaar kennende niet. Is nogal van het originele.

Maar dat was niet wat ik in eerste instantie bedoelde. De donorauto is zo te zien een 2.6, echt een heerlijke motor. Het lijkt zelfs een sportline te zijn maar daar ben ik niet helemaal zeker van.
Doe mij maar een 507 op basis van een Z3M..
Waanzinnig mooi gedaan en een echte technische uitdaging.

Maar… als ik mocht kiezen had ik liever een originele Evo
Met genoeg geld en tijd kan alles..
Prachtig !
Prachtig project. Het tijdloze icoon, de 190, maar dan anno nu. Zonder EVO plastic uiteraard nog mooier maar dan had de boel niet gepast. Ben benieuwd naar het eindresultaat.
Hoe hebben ze de breedte van het chassis inorde gekregen? De lengte is namelijk gewoon een stuk van tussen zagen. Maar de breedte is toch vastgelegd door het blok ? (Zie firewall)
@RazorHead:
Als de lengte gewijzigd kan worden, dan is het in de breedte ook geen probleem.
Gewoon een suk in de firewall lassen.

Het geheel (in lengte en breedte) wijzigen is wel een gigantische operatie.
@Hubert:
breedte is toch veel beperkter om met te spelen ?
Bij een C63 AMG is het zo al een puzzelwerk onder de kap, straf dat ze deze nog smaller kunnen maken, de V8 neemt al veel plek in beslag.
geweldig!
Ik zou het niet echt meer een wolf in schaapskleren noemen met die EVO-onderdelen want hij is toch wel behoorlijk uitgesproken
Hmm lastig, de c63 amg is al zo lekker van zichzelf, als ik die nou in de garage had staan, zou dit misschien leuk zou voor ernaast. Okee, genoeg gedroomd
ze mogen van mij wel een 850 mixen met een M6…
@g00f81: Liever een 850i met een 760i. Behoud van de V12 is wel zo leuk toch ;)
@E34M5Touring: zit zeker wat in…V12 is zeker beter maar de basis van een 7 serie gaat denk ik lastig worden voor de E31…
Zal wel waardeloos rijden. Nose heavy!
Fantastisch maar zoiets zou in de EU nooit lukken :(

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).