Pump it up yo! Deze BMW 750d heeft 460 pk

Auteur: , 32 Reacties

Diesel Dampf.

Pump up the jam, pump it up
While you feet are stompin’
And the jam is pumpin’
Look at here the crowd is jumpin’

Ja, voor een auto die de archaïsche brandstof diesel gebruikt als voeding is het wel zo toepasselijk om ook de oude tunes weer eens af te stoffen. Diesel mag dan op zijn retour zijn, maar dat houdt tuner G-Power niet tegen om de BMW 750d bij de kladden te nemen.

Standaard is de BMW uitgerust met deze motor al best dik. Onder de kap huizen weliswaar nog maar zes cilinders, maar dat wordt gecompenseerd door vier turbo’s. Het resultaat is 400 pk uit drie liter inhoud, niet bepaald slechte cijfers voor een diesel. Toch hebben de ECU-magiërs van G-Power nog 60 pk extra uit het blok weten te peuren. Misschien wel nog indrukwekkender is dat er ook nog 100 Nm meer dan normaal aan het blok ontlokt worden, voor een totaal van 860 Nm.

De Siebener op satansap (dubbeltest) doet de nul-naar-honderd dankzij het nieuwe chippie in 4,3 seconden. De chip kost je 2.519 Euro ex BTW. Voor de rest heeft G-Power de auto ongemoeid gelaten, op een setje gesmede G-POWER HURRICANE RR-velgen na. Deze jetsers kosten je in de maat 21″ 7.647 Euro ex BTW.



32 reacties

Een echte asomobiel in deze uitvoering.
Laat die wielen maar zitten, zeker voor dat bedrag…
De wagen oogt zo een beetje goedkoop, als een trendline 7 serie op winterbanden.
Ik moet een beetje grinneken om de foto van de box en kabelboom, dat is toch wel een ouderwetse houtje touwtje oplossing. Dat wil je toch niet serieus inzetten op je dure auto.
https://youtu.be/7Ue_JnWDBUU

Blijft een lekker nummertje!
Wat is er toch gebeurd dat ik niet meer opkijk van 460 pk?
@koekwaus: Als je ziet dat een E39 M5 met veel grotere benzine V8 deze pk’s heeft, vind ik dit toch wel redelijk straf. En dan heeft deze nog een koppel van 860Nm. Heb je die trekkracht al ooit in je leven gevoeld? Ook al is het maar een piek over nog geen 1000 toeren…
@cossiekiller: Ja hallo, veel grotere benzine, maar hij mankeert wel even 4(!) turbo’s.
@cossiekiller: Precies… Door lange overbrengingen van een diesel zal het netto koppel op de wielen lager zijn maar voor een fractie van de prijs heb je zelfde koppel als de V12. Op zich best indrukwekkend voor een halve V12.
@koekwaus: wou het net zeggen. A klasse heb al bijna meer haha
@koekwaus: Maar ook voor een diesel? Volgens mij zijn er niet veel diesels met meer pk’s. Kan alleen de V12 van Audi bedenken.
@berlinetta: audi sq7 chip ..520 pk
Porsche nieuwe diesel met chip ook 520
@mulsanne: Oh dat wist ik niet.
Wat G power hier doet is niet zo indrukwekkend,
Motor is al afgesteld om dit vermogen en koppel te leveren, Bmw zet een simpele limiter erop in de software. Limiter verleggen en klaar is kees…..torque limiter.


460pk uit een dikke diesel is altijd indrukwekkend
@slickrick: Dat is chiptuning in een notendop. Dat doet niet alleen G Power, dat doen ze allemaal.
Wat een asociaal hoge bedragen vragen ze daarvoor
@allesmetturbo: dat dacht ik ook al… Wat is het verschil met je -vul random diesel in- naar de chipper te gaan en voor 400/800 weer naar buiten te hobbelen en dit gevaarte?? De beurs van de eigenaar zeker…
@davelepeef: precies dat. Bij echte chiptuning wordt er gewoon een nieuwe calibratie in het motor management geflasht. Dus geen chip veranderd maar gewoon een paar kilobyte andere data. Maar dit is een box. Hoewel technisch minder geavanceerd is dat een stuk duurdere oplossing.
@mashell: Dat heeft een ECU-remap. Een powerbox is echter helemaal niet veel duurder; de hardware inclusief alle stekkers is nog steeds maar een paar tientjes. De echte kosten zitten in de ontwikkeling uiteraard.

De reden erachter is dat veel moderne ECU gesigneerde firmwares hebben die helaas niet zomaar aan te passen zijn door derden (zonder de signeer-sleutel) en zo’n box past ‘remapped’ alle input-/output signalen om hetzelfde effect te realiseren zonder de ECU zelf aan te passen … Hier vragen ze echter 2000 euro meer dan gebruikelijk voor een powerbox omdat ‘het kan, het is toch een dure auto’ :(
@allesmetturbo: Kameraad van me heeft eens z’n toenmalige CLA45 naar Brabus gebracht, en was 3000 euro lichter, voor 20 pk extra.
@SimonMc: holy ****, voor dat soort bedragen ben ik al stage 3 :p
Ik vind het indrukwekkender dat het blok al standaard 700nm levert…
@olivier420: 760. En eerlijk gezegd vind ik dat nog niet zo indrukwekkend. De V8 diesel van VAG levert meer.
@berlinetta: Die motor van VAG is ook zo maar eventjes 1/3de groter.
Waanzinnig lelijke velgen…
En chippie is wel aan de dure kant, zijn vast andere (betere) tuners die het voor een derde willen doen. Verder natuurlijk een beest van een wagen!
Waarom zijn die velgen zo idioot duur?
Als ik de auto (geld) had zou ik de performance upgrade iig doen.
Ajjj…wat een turkenbak zeg
Ideale autobahstormer. Wel die uiterlijke tuning meuk eraf halen. Dan klopt ie echt voor mij.
Heerlijk uitgevoerd, lekker schijt aan iedereen.
Wat een kampwagen met deze velgen
We weten in ieder geval al hoe het straatbeeld er over 15 jaar in de asowijken uit ziet.
Zouden jullie voor bijvoorbeeld 20 euro nog een aantal artikelen willen schrijven waarin jullie diesel dood verklaren? 2 maanden geleden een gloednieuwe benzineauto aangeschaft, en dit is helemaal top voor mijn restwaarde! (Ik heb de toekomst van de diesel ook echt bewust meegenomen aangezien ik 45k per jaar rijdt)
Wel te gek, maar ik las in een technisch vakblad dat zelfs vermogenden bleek wegtrekken als het turbocircus defect is:-)

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).