Reminder: De wegligging van een Lada is belabberd

Auteur: , 31 Reacties

Kiek um goan! Opgelet dames en heren, we hebben hier te maken met een Lada die onvrijwillig oversteekt.

Funny Lada crash

Dashcams zijn waarschijnlijk de beste uitvinding sinds gesneden brood, want ze leveren ons een onophoudelijke stroom aan bizarre video’s op. In dit geval zien we een spierwitte (lekker hip) Lada 2107 de hoek om komen en vervolgens (voor de kijkers) rechtsaf een hek invliegen. Tsja, overmoed met een belabberde wegligging en achterwielaandrijving is geen gelukkige combinatie zullen we maar zeggen.

Bekijk de komische beelden van deze crash op Autojunk.



31 reacties

Ondernemers hebben nooit autopech toch. of wel!?.
Jullie weten zeker dat dit geen A6 is?
@cocksdriveaudi: LOL, maar dit is kwaliteit.
@norge: klopt helemaal, heb zelden gehoord van lada’s die tot op het bot kapot gingen. Audi’s daarentegen ………………
@cocksdriveaudi: …………..
Dat noem ik nou parkeren…
Ook al had niemand deze reminder nodig, hij is wel grappig lol
Lada y wodka, wodka y lada. Lada y bochtsky. Bochtsky y wodka. Lada boemsky. Rusky huilie huilie.
@mgmgb: aan de drank op maandagavond???
@cocksdriveaudi:
daar is het pasen voor!
@cocksdriveaudi: Van Leyland ga je aan de drank, is net zoiets al VAG .
@norge:
Je moet iets doen om de roestgaten niet meer te zien…
@mgmgb: HAHA, heil Lucas the dark lord of lights
@norge:
All Hail Lucas, the Prince of Darkness!
@norge: die Engelse auto’s hebben gewoon karakter Norge, mijn Saab heeft ook zo z’n eigenaardigheden die ik hem graag vergeef, na het zien van de rekening neem ik dan meestal wel weer even een halve krat pils om het te vergeten
@cocksdriveaudi: Saabs gaan nooooooit kapot…
@norge: nee die hebben een heel ellendig check engine lampje!!!! Dat kreng gaat al aan als je een raam open doet, maar goed is een klassieker dus wordt hem vergeven
Meest opmerkelijke in deze video vind ik toch wel de zwarte rookpluim die de Lada produceert.
@mmot05: de olie loopt uit het carter de cilinders in denk ik
@mgmgb: Dat gaat volgens mij wel erg snel. Is dit niet een kwestie van het gas te diep indrukken?
@jerry: o, je was mij voor
@jerry:
U heeft nog nooit in een Lada ( ook bekend als Lullig Afval Der Autotechniek Laat Alles Dood Achter) gereden.
Ik wel helaas door de nood gedwongen moest ik ( nooit in bezit gehad thank God) maar goed ff doortrekken is er niet bij acceleratie wordt gemeten met een kalender naast je, 0 tot 100 ongeveer 3 dagen, remweg is net zolang zo niet nog langer, een draaicirkel van hier tot Tokio en terug, verder comfort van een heet pakkie boter, wegligging,… een badkuip ligt beter op de weg.
Enige luxe is de achterruitverwarming dat is om je handen te warmen als je moet duwen, verder heb ik geen goed woord voor deze auto over ( zoals je kan lezen).
Luchtweerstand van een vrachtwagen alhoewel…. verbruik van 1 km op 2 emmers benzine, en 4 liter olie, niet te krap bemeten.
Binnenruimte meer dan genoeg maar zeg nou zelf wil je hierin gezien worden, laat staan dat zo’n ding voor je deur je oprit staat te bevuilen.
Dit zeg niet gauw dan liever een Audi uit de jaren 70 ( zoekt gauw een teiltje) “vergeet deze laatste zin heel snel weer.”
@hanzel: ben jij dan zo onhandig of zijn die Russen zo handig. Er rijden daar nog miljoenen van die dingen rond
@ropbp:
Klopt als een bus, laten we het zo zeggen dat is de erfenis van toen de muur er nog stond en een gemiddelde wachttijd op een nieuwe auto ongeveer pak um beet een jaar of 15 tot 20, en alleen de beter bemiddelde kregen een Lada of duurder, de rest zastaafjes en dergelijke meuk.
Kijk naar voormalig DDR alle leute fahren Trabbies waarom omdat dat beslist werd door de regering, alleen partijbonzen reden duurdere auto’s en hadden geen wachttijden op de levering van hun nieuwe bolide.
@mgmgb: gebeurt al voordat de auto omslaat
Achterwielaandrijving. Daar moet je ofwel een heel vaardige bestuurder bij hebben of een heleboel electronica.
@mashell: u praat poep…
@mashell: altijd nog beter dan fwd, onderstuur helpt zelfs elektronica niet tegen. Levens gevaarlijk.
@undifined1:

Onderstuur ongelukken zijn meestal een stuk minder erg. Meestal glij je dan gewoon tegen de vangrail oid aan waar je met overstuur in aanraking komt met tegenliggers enzo
@undifined1: Er is een reden dat de meeste straatauto’s standaard zijn afgesteld op een onderstuurd karakter ;)
Het zou ook bij een slechte wegligging best helpen als je in elk geval probeert te sturen?!
Ik heb dit al eerder verkondigd als het glad is of mijn auto breekt uit dan liever achterwielaandrijving is ook DE reden waarom drifters gek zijn op achterwiel aangedreven auto’s, drift zo rot met voorwielaandrijving je ruk je wezenloos aan die hendel (handrem) tussen de stoelen en wat gebeurd er je wielen blokkeren en in het ergste geval sta je stil.
AWD insturen gas er op let wel vol er op en hop tegenstuur geven zodra de auto uitbreekt en dan spelen met je gas en al kwispelend door een bochie of een rotonde werkt ook zeker als deze schuin ligt maakt ut een stuk makkelijker. Klinkt erg makkelijk maar vergt toch enige oefening en voor de beginner begin eerst op een besneeuwde weg of een gravelpad of zandpad en niet op het asfalt, want als het mis gaat gaat het ook echt mis als de auto ineens grip krijgt of alle grip verliest.
Maar toch gek als ik op marktplaats wel eens kijk zie ik wel eens een oude BMW M3 oid aangeboden als zijnde driftbak waarom waarom waarom toch…… en niet bijv. een Alfa 156 GTA met voorwielaandrijving ….mmmm
Rare jongens die drifters zal eens zeggen dat het achterlijke zijn en dat ze voorwielaandrijvers moeten gaan kopen achterwielaandrijving is zoooooo achterhaald.
Iedere echte octaanverslaafde moet dit weten toch ?

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).