• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Isdera Autobahnkurier 116i

Auteur: sacha, gepost 5 september 2006 om 00:58 – 28 Reacties

Isdera Autobahnkurier 116i


We kregen de linktip dat deze auto afgelopen weekeinde op het Concours d’Elégance in het Duitse Schwetzingen is gepresenteerd. Isdera? Isdera? Er vallen geen kwartjes, dus dat gaan we eens nader onderzoeken.

Isdera Autobahnkurier 116i Logo De fervente Need for Speed II gamers onder ons kennen het merk al, want de Isdera Commendatore 112i kan in de game als auto gekozen worden. Maar afgezien daarvan is het een ultra-exclusief merk, waarvan enkel auto’s besteld kunnen worden door met de directeur zelf te bellen. Vanaf 1983 zouden zo’n 70 auto’s gebouwd zijn, wat doet vermoeden dat het nummer van de directeur niet duidelijk in de telefoongids staat. Hun website blinkt bovendien ook niet echt uit in uitbundige informatievoorziening.

De Autobahnkurier is dus net geïntroduceerd in Duitsland. Deze Isdera doet nog het meeste denken aan een opgevoerde Kuifje auto of aan de eerste auto van Bruce Wayne. De lange neus is naast retro ook erg functioneel omdat er twee Mercedes 5 liter V8 motoren (M117) uit de oude W126 S-Klasse in zijn ondergebracht. Dat komt neer op ca. 600 Pk en 900 Nm die via een heel simpel 4WD systeem op de weg worden gebracht: Één motor drijft de voorwielen aan, en de andere de achterwielen. Spaart je toch weer een differentieel uit. Op de één of andere manier moest ik aan de Tank Car van Jay Leno denken bij deze getallen.

Isdera Autobahnkurier 116i

Voor meer informatie kun je terecht op ClassicDriver.de voor de Autobahnkurier en Wikipedia voor Isdera.

Met dank aan Bram voor de tip!

Ook interessant!

  • Lezersvraag: welke auto moet een terugkeer maken?
  • Een retro Defender: zo moet het dus niet
  • retro F-150 Raptor
    Grote retro F-150 Raptor heeft kleine 600 pk
  • Hyundai doet super retro met de Pony EV Heritage

Nieuwste artikelen

  • De stationwagon van Dacia komt eraan: dit weten we tot nu toe
  • Video: Achtervolging politie vs Porsche Macan
  • Laadprijzen in Nederland: dit zijn de duurste en goedkoopste tarieven in jouw gemeente
  • De Bentley van Ali B is verkocht: zoveel leverde hij op!
FacebookTweetPinLinkedIn

isdera, Retro

Vorig bericht: « Lada drifting
Volgend bericht: Update: Lancia Delta HPE concept 2008 »

Lees Interacties

Reacties

  1. Michiel_vd_Brink zegt

    5 september 2006 om 01:46

    Hier mijn schaalverdeling uit een eerdere column maar weer:

    KITCH-1–2–3–4–5–RETRO–6–7–8–9–10–NEOKLASSIEK

    Dit ding vind ik dus echt subzero KITCH.

    Login om te reageren
  2. sacha zegt

    5 september 2006 om 02:33

    Subzero is beter dan cool toch?

    Beetje SSK achtig:

    Maar lang niet zo erg als http://www.excaliburclassics.com/ met hun:

    Login om te reageren
  3. Jaap zegt

    5 september 2006 om 08:06

    Volgens mij heeft deze auto een kever carrosserietje.. Kijk maar eens naar het rechte voorruitje en de deuren.

    Login om te reageren
  4. Dink zegt

    5 september 2006 om 09:21

    Isdera heeft een aantal lekkere karretjes gemaakt:

    Login om te reageren
  5. cream of the crop zegt

    5 september 2006 om 09:57

    dit is onmiskenbaar een kevercarosserie.

    Login om te reageren
  6. Ome henk zegt

    5 september 2006 om 10:05

    @ Dink, die boveste heb ik nog nooit gezien .. heb je er meer info over?

    Login om te reageren
  7. Ome henk zegt

    5 september 2006 om 10:11

    ik heb ooit een Isdera Imperator 108i gezien en het mercedes logo is mij toen niet opgevallen. Dus ik betwijfel of het er op stond. Het was wel een geweldige auto btw .. iemand een idee van de prijs?

    Login om te reageren
  8. DefTovertor zegt

    5 september 2006 om 10:42

    @DINK
    Wat is dat ‘ding’ bovenop het dak?

    Een achteruitkijkspiegel? (dom woord eigenlijk, bestaan er vooruitkijkspiegels…?)
    Lijkt van wel, want de beide auto’s hebben geen zijspiegels. Niet echt een elegante oplossing.

    Login om te reageren
  9. sacha zegt

    5 september 2006 om 10:48

    Ik denk dat de achteruitlijkspiegels op die lampen zitten. Dat gat ziet eruit als een luchthappertje.

    Login om te reageren
  10. ashton zegt

    5 september 2006 om 10:52

    @ jaap

    god zeg, dat zou wel eens kunnen kloppen, dus gewoon omgebouwde kevers – hoe gek kun je het niet bedenken

    Login om te reageren
  11. JeffreyG zegt

    5 september 2006 om 11:22

    deze auto ziet er leuk uit voor 50 jaar geleden
    nu niet meer :roll:
    valt me mee dat ze nog geen spaakvelgen hebben gebruikt ;)
    van mij hoeft dit niet
    doe mij maar de echte oldies :)

    Login om te reageren
  12. donkertje zegt

    5 september 2006 om 11:32

    ben ik de enige die hem wel stoer vind?

    Login om te reageren
  13. Karaya zegt

    5 september 2006 om 11:34

    Ik vind hem ook wel strak, vooral omdat er geen chroom of andere troep aan zit.

    Lekker sober en toch extravagant.

    Login om te reageren
  14. Lampredi zegt

    5 september 2006 om 11:57

    Lijkt inderdaad wel heel erg op een kever dat achterste stukkie. Maar och, Porsches zijn ook opgevoerde kevers, en dat schijnt iedereen dan weer mooi te vinden.

    Login om te reageren
  15. dana zegt

    5 september 2006 om 14:00

    Ik sta niet in de rij om zo’n ding te kopen. Maar kijk liever naar zoiets dan naar een Dodge Avenger. Ik hoop alleen dat hij PDC aan boord heeft…..

    Login om te reageren
  16. Franqie zegt

    5 september 2006 om 15:21

    Deze Isdera is ook prachtig:
    de Erator GT MkIII

    Het logo is trouwens wel een beetje van Ferrari gejat.

    Login om te reageren
  17. BRAM zegt

    5 september 2006 om 16:15

    Voor de liefhebbers: op http://www.madle.org/dog06.htm staan twee foto’s van de Isdera op het concours d’elegance dat afgelopen weekeinde in Schwetzingen plaatsvond. Helaas geen foto van een geopende motorkap, zodat we de aanblik van die twee Mercedes V8-motoren-in-lijn (he, he) nog even moeten ontberen.

    Login om te reageren
  18. slk55 amg zegt

    5 september 2006 om 17:54

    hier deze staat op autogespot.nl : http://www.autogespot.nl/viewimages.php?id=7214748364804092006202835 .

    Echt een mooie klassieke vormgeving, maar ik ben het wel eens met Jaap eens dat hij wel erg op een kever lijkt, zeker nu ik de achterkant heb gezien op de link van BRAM.

    Login om te reageren
  19. Ken Speed Fan zegt

    5 september 2006 om 18:00

    @ michiel

    hummmmmmmmmmm denk wel heel ergggggg kitch.

    Snap niet dat mensen zulke wagens kopen.

    Login om te reageren
  20. Sven zegt

    5 september 2006 om 18:28

    Die vin komt van een of andere oude bugatti, waar er nu nog maar 3 meer van over blijven. Een knipoogje naar het verleden …

    Login om te reageren
  21. dekster zegt

    5 september 2006 om 18:48

    wat kitch :-?

    Login om te reageren
  22. koen zegt

    6 september 2006 om 01:56

    Beetje rare move van Isdera, deze retrobak. De imperator 108 en spyder 033 waren in de jaren 80 toch wel aardige juweeltjes op basis van MB techniek.

    Het ding bovenop het dak is inderdaad de achterkijkspiegel.

    @Sven: Je bedoelt de Bugatti Type 57SC Atlantic. Niet een of andere oude bugatti maar het absolute meesterwerk van Jean Bugatti. Er zijn er destijds drie gebouwd. De Atlantic was wat mij betreft de eerste super sporter van de wereld.

    Login om te reageren
  23. Olav Maene zegt

    24 oktober 2006 om 16:41

    Beste autofanaten

    Een dergelijke staartvin komt ook voor op de prachtige Faralli & Mazanti “Antas V8”, daar wel met geïntegreerde achteruitkijkcamera.

    Login om te reageren
  24. Michiel_vd_Brink zegt

    24 oktober 2006 om 16:49

    Ik zou die Antas niet als prachtig durven te omschrijven…
    Wat is jouw relatie tot die auto, Olav?

    Login om te reageren
  25. Olav Maene zegt

    25 oktober 2006 om 08:21

    Wellicht dezelfde als de jouwe Michiel, ik ben ook autofanaat. Maar smaken verschillen nu eenmaal, nietwaar ?

    Login om te reageren
  26. Olav Maene zegt

    6 maart 2007 om 11:30

    Een staartvin als deze komt ook voor op de Rolls Royce Phantom I Jonckheere Coupé. Door sommigen (ook door mezelf) wordt hij omschreven als de mooiste wagen ooit gemaakt. Hij is gebouwd op een chassis uit 1925 met een herwerkt koetswerk dat klaar was in 1934. Groeten !

    Login om te reageren
  27. Tai chi Johnny zegt

    5 juni 2007 om 00:58

    Duur autootje met goedkope VW Keverdeurtjes, ik heb niks tegen keverdeurtjes maar in deze auto is het geen gezicht BAH

    Login om te reageren
  28. JanC zegt

    26 augustus 2010 om 14:36

    De wagen is in 2006 gepresenteerd en is kennelijk ontwikkeld in meer dan 13 jaar tijd. De achterkant van de carrosserie is kennelijk daadwerkelijk kever-basis, omdat men een “aerodynamische stijl uit de jaren ’30” wou nabouwen. Feitelijk is het niets meer en niets minder dan een technische exercitie.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North