Revozport tunet de Tesla Model S P85D

Auteur: , 15 Reacties

Wat doe je als tuner met een projectauto waarbij je geen openingen in de body kunt maken (luchtweerstand is killing voor het bereik), en die ook nog eens geen verbrandingsmotor heeft om te drukvullen?

De elektrische Tesla Model S neemt eigenlijk de voornaamste 2 wapens van tuners uit de handen, maar het is tegelijkertijd een auto die sexy, hip, duur en goedverkocht is, en in D-vorm al 700 pk heeft. Die kan je dus niet laten lopen. Revozport deed het dan ook niet, en komt met een R-Zentric aerokit voor de Tesla.

Deze bestaat uit dikke 22 inch-jetsers, 1 slagje groter dan Tesla ze maximaal levert, en natuurlijk koolstofvezel splitter-, diffuser-, en spoilerwerk, voor ‘higher downforce and weight savings‘. Op een auto die meer weegt dan een BMW X5M. Altijd lachen, met die tuners.

Model S grijs

Bij Tesla heb je voorin standaard een giga-touchscreen, achterin niets. Revozport gunt achterbankbewoners een rear entertainment console, wel zo sociaal. Aan de eindoverbrenging is bij ons weten niets gedaan, zoals bij Saleens Tesla-project wel het geval was. Of optische tuning op een EV nut heeft is natuurlijk aan eenieder om zelf te bepalen.

Check de video op autojunk!



15 reacties

Hij wordt er niet echt knapper op.
Zo te zien zijn ze vooral met Photoshop aan de slag gegaan. Daarbij, een auto met dergelijk gewicht is nooit een zgn. “rijdersauto”. Maar het ziet er best leuk uit zo.
Wel gaaf zo. Vooral die subtiel verbreedt wielkasten
@bullzeyersn: verbreedde
@bullzeyersn: verbrede
@bullzeyersn: verbrede.

Bijvoeglijk, het zegt wat over de wielkasten.

“Het zijn verbrede wiekasten”

Alleen als het de persoonsvorm betreft, heb je gelijk:

“Het zijn de wielkasten die hij verbreedde”

Ik weet dat er bizar veel fouten gemaakt worden tegenwoordig op alle sites en social media. Maar als je gaat verbeteren, zorg dan dat je het correct doet.
@gtwillem: *wielkasten
@gtwillem: Psst, hij had zichzelf verbeterd ;-) .
Mooi ding
Triest
Moeilijk he, de naam van de tuner goed schrijven ;)
Ze hadden er beter 400 kilo vanaf kunnen tunen.
@danmar: dan zouden ze het accupakket eruit moeten tunen. Heb je er meteen niets meer aan. Maar hey! Minder kilo’s!
Die velgen staan de model S erg goed!
gewichtsbesparing of juist net het toevoegen van extra batterijen wordt het nieuwe soort tuning

ik zou de Tesla binnenin net strippen en op de plaats van de achterbank nog wat extra batterijen toevoegen.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).