De eerste Conti's kregen nogal eens het commentaar hele dure Volkswagens te zijn. Nou, dat valt in dit geval best mee, deze Flying Spur is namelijk helemaal niet zo'n dure Volkswagen.
Dat commentaar kwam natuurlijk niet uit de lucht vallen, onderhuids deelt deze Continental Flying Spur nogal wat techniek met de Phaeton en ook het stuur en enkele bedieningsorganen lijken zo uit de VW-rekken te komen. Puntjes waar je kritiek op kunt hebben bij een auto met een vanafprijs van drie ton, maar waar je voor een krappe veertig mille niet over moet zeuren.
Da’s namelijk het bedrag dat deze op het oog nog zeer nette Continental Flying Spur met 6.0 W12 moet opleveren. Dat is ongeveer evenveel als je kwijt bent aan een Golf GTE met een setje luxe vloermatten. Die Golf is dan wel elf jaar nieuwer en heeft ook geen 211.761 kilometer op de klok staan. Zuiniger is de GTE ook, al kom je met de Bentley veel makkelijker in de buurt van de fabrieksopgave. Always look at the bright side.
Om al die nieuwrijders vannacht badend in het zweet wakker te laten worden nog even wat specs van de auto die ze ook hadden kunnen rijden: 560 pk, 0-100 in 5.2 seconden en een top van 312 kilometer per uur. En dat op heerlijke cognackleurige lederen zetels met masagefunctie voor en achter. Bieden onder de vraagprijs kan én mag hierrrr.
51 reacties
Ik heb een BMW 750i e38 v12 in onderhoud en die is ook gewoon 800 kwijt aan een beurt omdat het allemaal groot is en veel.
Maar volgens mij is de grootste factor aantallen. Oliefilters voor een 1.6je liggen maar een paar dagen in je winkel, of koop je per pallet in. Als de klant nét deze keer zijn beurtje elders doet, ligt een filter voor dit exemplaar jaren stof te vangen in je opslag.
En dat verhaal geldt dubbel zo sterk voor de fabrikant.
Die lachwekkende karikatuur op de Bentley T-series???
Dat nooit. Afschuwelijk ding.
Bij deurhendels is dat natuurlijk nog niet echt een probleem maar als je de Phaeton en de Bentley met elkaar vergelijkt is de overeenkomst toch wel pijnlijk groot. De basisvorm van de auto’s lijkt erg op elkaar. De aandrijflijn schilt is gewoon de gedeelde VAG aandrijflijn. Het interieur is iets anders maar tegelijkertijd ook het zelfde. Zo zie je dat alle knoppen overeenkomen al zijn ze dan van iets ander materiaal en soms 5cm verplaatst.
Het voordeel voor Bentley is dat de kwaliteit waarschijnlijk hoger is dan als ze zelf voor hun kleine-oplage dingen moesten maken. Maar tegelijkertijd is die superspeciale Bentley dus niet zo speciaal, al kost hij wel 120.000euro duurder ten opzichte van een W12 Phaeton lang.
Ik heb wel een liefde voor grote sedans, over een tijdje gaat er een komen maar dan deze;
http://www.netcarshow.com/lexus/2008-ls_600h_l/800×600/wallpaper_09.htm
http://www.netcarshow.com/lexus/2008-ls_600h_l/800×600/wallpaper_01.htm