RIP: de Pagani Huayra Pearl is overleden

Auteur: , 21 Reacties

De one-off is kennelijk lastiger te temmen dan de bestuurder dacht, want de Huayra ligt behoorlijk aan puin.

RIP: de Pagani Huayra Pearl is overleden

Over de toedracht van de klapper in Parijs is tot dusver weinig bekend. Gezien de schade aan de Huayra Pearl was het in elk geval geen simpele kop-staart botsing bij het stoplicht. Waarschijnlijk brak de achterkant uit na het beroeren van het gaspedaal en was de bestuurder te laat met het opvangen van de kont van de Pagani.

Er is trouwens nogal wat te doen om deze “Pearl”. Volgens dealer/verhuurder Refined Marques was het de snelste Pagani van de wereld met 1.350 pk en een sprinttijd van 2,1 seconden. Boze tongen beweerden echter dat de Pearl “gewoon” evenveel vermogen had als zo’n beetje elke andere Huayra. In elk geval kunnen de mannen van Pagani weer aan de slag om het ding op te lappen, wat gezien de waarde van de auto ongetwijfeld gaat gebeuren. Écht overleden is ‘ie waarschijnlijk dan ook niet.



21 reacties

Lol, dat grietje bij die vent onder z’n oksel.
Die kleur verloop in op de uitlaat?
@razer:

Komt door de temperatuur, daardoor verkleurt het materiaal. Bij gewoon staal is zwart het heetst en daar net voor paars. Wanneer je met een kolomboor werkt en je laat de boor goed z’n werk doen dan kun je ook gekleurde spanen creëren. Altijd weer prettig als die afbreken en op je blote armen vallen.
@razer: mooie zin. Maar dat komt omdat de uitlaat van titanium is, dat verkleurd als het warm wordt (gemaakt) .
@razer: ? Is een smiley met hartjes ogen. ;p
@razer: Het is wel min of meer gezegd maar de antwoorden impliceren dat het komt door de warmte van de motor wat incorrect is. De uitlaten voor Pagani worden gemaakt door MHG die ook uitlaten maakt voor F1 en andere klassen van autosport. De titanium uitlaat (vooral de demper) voor de Huayra krijgt een speciale warmtebehandeling waardoor het zo paars wordt. Voor de Pearl versie heeft MHG de uiteinden van de uitlaat ook deze warmtebehandeling gegeven. Het lijkt net alsof de titanium uitlaat heel erg heet wordt maar het is net zo nep als aftermarket einddempers die aan het uiteinde ook deze warmte kleuren hebben.
Is aanslag?
@mrrallycross: niet grappig…
Wat een kneus. Stoer doen in de stad.. Levens gevaarlijk.
Was dit op een circuit geweest had ik het zonde gevonden. Maar wat risico hoort er nou eenmaal bij als je gaat racen.
@clarkson: idd, wat een beunhaas! Op circuit was ie wss niet verzekerd geweest maar in de stad wel, is voor hem wat dat betreft wel weer een mazzeltje. Neemt niet weg dat ’t een enorme eikel is.
@str8six: Dan hoop ik dat hij net één drankje te veel op had waardoor hij alsnog zelf mag dokken.
@str8six: als de verzekeraar kan bewijzen dat de schade is ontstaan door onkundig gebruik zullen ze alleen de schade aan een eventuele tegenpartij vergoeden maar niet de schade aan het voertuig waarmee dit veroorzaakt is.
@clarkson: Het schijnt dat een andere auto met een dronken bestuurder de pagani heeft geramd.
Ik was gisteren in Parijs maar heb deze Pagani helaas niet gezien
Tja, dat is zonde. Al is het niet de mooiste Pagani in mijn ogen.
Flinke klus voor Pagani. Je moet ook niet in de binnenstad rare dingen doen..
Ik vraag me af wanneer er een supercar komt die speciaal bedoeld is om mee in de stad te flaneren.
0-300 tijden, carbon en spoilers zijn allemaal leuk en aardig, maar de gemiddelde eigenaar komt toch niet verder dan een verdwaald stoplichtsprintje en shoppen bij Harrods.
@madmarky: zijn dat niet alle supercars? Te snel om werkelijk gebruikt te kunnen worden op de openbare weg behalve als statussymbool, en op circuit worden ze eraf gereden door een (straatlegale) Radical die vele malen (tien, twintig keer?) minder kost…
Ik zei nog zo.. Da ga ni mee die Pagani
Nog niemand die een grap heeft gemaakt over Jet Cars? Is de grap dan eindelijk een stille dood gestorven?
Ach ja, heel Jij Buis staat vol met filmpjes van soortgelijke wagens die achterlijk doen in de stad. En nu gaat het een keer mis. Kon je op wachten.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).