SCOOP! De BMW M2 Cabrio die er niet zou komen

Auteur: , 47 Reacties

Een dakloze rijdersauto. Tijden veranderen.

Zoals WillemE zojuist terecht op de redactie foeterde: rijdersauto’s hebben per definitie een vast dak. Punt. Er kwamen een hoop biertjes en oude Formule 1-videobanden aan te pas om de beste man weer te kalmeren, maar het is gelukt. Enfin. Bijgaande plaatjes kregen we doorgespeeld van de man in regenjas en het lijkt er toch wel heel erg op dat dit the real deal is.

De M2 (rijtest) is eigenlijk de auto die de M3/M4 had moeten zijn en geldt dan ook als een spirituele opvolger van de E30 M3, die door BMW-fans zo ongeveer als de heilige graal wordt beschouwd. We vragen ons dan ook af of er serieus autokopers zijn die zitten te wachten op een M2 Cabrio, maar goed. Dat vroegen we ons bij de Active Tourer/Gran Tourer ook af.

Vooralsnog zien de plaatjes in bijgaande gallery er legit uit. Contact met BMW leverde helaas (nog) geen uitsluitsel op over de vraag of we de dakloze M2 binnenkort in de showroom terugvinden, maar als we het zo zien is dat wel een zekerheidje. En dat terwijl BMW onlangs nog stellig ontkende dat de M2 Cabrio eraan zat te komen…



47 reacties

Eigenlijk ben ik het eens met Willem. Maar het extra gevoel van dakloos rondgummen en het beter te horen uitlaatgeluid weegt wat mij betreft toch op tegen die paar kg extra en die paar procent minder stijfheid.
De meerijders op de achterbank worden wel lekker van links naar rechts gegooid in de bochten (of tijdens een drift), die stoelen zitten bijna recht boven de achteras. Daarnaast geldt dit alleen voor kleine kindjes, want erg veel beenruimte voor volwassenen is er ook niet..

Bovenstaande betekent echter niet dat ik hem niet zou willen hoor, wat een gave bak!
Ter info… De E30 M3 was er ook als cabrio. ;-)
@rohrl-fan: van de normale 3-Serie wist ik het maar de M3 ook?
Ben het met WillemE eens, dit soort auto’s dient een vast dak te hebben. Omdat :
– stijver geheel dan zo’n badkuip.
– scheelt gewicht.
Maar als er een markt voor is zijn dergelijke argumenten aan dovemansoren gericht, vrees ik.
van mij mag ie zeker gemaakt worden. behalve dat lullige saab antennetje
Binnenkort in de garage van de hopeloze midlifecrisisman. Daarnaast met Willem eens. Een rijdersauto hoort een vastdak te hebben. Het gaat om de beleving, die hoort middels blok, onderstel en geluid goed te zijn. Je moet er hard mee kunnen in de bochten, je moet er met 150 lekker mee kunnen cruisen zonder bloedende oren te krijgen. Zonder schaamte 100 rijden met Classic FM op, maar op het moment dat er een petje langsraast met een Golf Mk3 wel even het pedaal indrukken. Een dakloze auto is alleen leuk als er een dikker blok in zit en de auto qua afmetingen ook wat ruimer is.
@vonklausenburg: dikker blok is hier wel van toepassing denk ik
@futse: zie ook na ‘en’! :)
@vonklausenburg: We hebben een M235i cabrio thuis en die doet alles wat jij noemt. Dan kan deze toch ook gewoon?
Tja, de mensen die dit kopen, doen het alleen om status, dus ze zullen er ongetwijfeld genoeg van verkopen ;)

Maar….hoe meer geld er bij BMW binnenkomt, hoe dichter we komen bij een supercar, dus ik juig dit alleen maar toe!
@jasbelle: een M2 Cabrio status? Zal zo’n 90K kosten. Daarvoor kun je ook een jonge Range Rover kopen. Dat is toch veel meer status?
Laat het maar bij de foto’s.
Als BMW stellig ontkent dat iets er komt, ga er dan maar vanuit dat het zeker komt. Daar ben ik wel achter.
En die man in regenjas is eigenlijk een tiener met Photoshop, toch? Leuk verhaal….
@launchcontrol: als die tiener zo kan fotoshoppen staan werkgevers vast voor ‘m in de rij, denk je ook niet?
@MauritsH: Nee hoor! Gewoon naar de configurator van BMW gaan, M2 en een M240i cabrio samenstellen met dezelfde kleur, plaatjes met dezelfde hoek opslaan, in Photoshop met lagen op elkaar leggen, een beetje gummen en bijwerken en je hebt al heel snel hetzelfde resultaat…. Kunnen heel wat tieners zonder goede baan…. :-)
@launchcontrol: je begrijpt: ik kan zelf voor geen meter photoshoppen ;)
Ik ben het ook enigszins met WillemE eens, maar los daarvan zal hij wel verkocht worden, net zoals de overige M3 cabrio’s van alle generaties
Als je heel snel klikt is het net een animatie! :P
Rij al 15 jaar in een Lotus Elise en ben het dus niet eens met @Willeme!
@koen0373: de Elise is als open auto ontworpen en derhalve minder een compromis dan een open gevouwen 2-serie. Echter, de Exige, gebouwd op hetzelfde 111 chassis, maar dan met dak is nog even een paar graadjes stijver.
Als je zo graag ‘open’ wil rijden, bestel dan de coupe met het schuifdakje. Niet deze M2 Cabrio, het ontbreken van het dak doet hier mijns inziens echt afbreuk aan het karakter van de auto.
> rijdersauto’s hebben per definitie een vast dak. Punt.
En vervolgens over Formule 1 te beginnen om hem te kalmeren… Lekkere contradictie
Die hebben geen van allen een vast dak!
Ik ben sowieso geen fan van cabrio’s, maar ik snap het idee erachter opzich wel. Alleen wegen de voordelen in mijn ogen niet echt op tegen de nadelen. Het is duurder, zwaarder en het wordt er meestal niet mooier op (uitzonderingen daargelaten). In het geval van een sportieve auto, vind ik vooral het gewicht en het gebrek aan stijfheid een probleem. Nu is de M2 al geen lichte jongen, maar er is dan ook helemaal geen reden om hem nog zwaarder te maken.
Ik vind dit wel vet hoor maar een rijders auto hoort een dak te hebben. Zit eigenlijk ook meer te wachten op de M2 gran coupe
@petrolhead4life: maar die is er toch al? Als in de vorm van een M3?
Ik wil ‘m alvast wel, al is’t maar om m’n vriendin d’r ’n plezier mee te doen . . .
@exclusieviteitsfreak: Ik wil je vriendin wel zijn dan.
@berlinetta: Wat zijn dan je lievelingskleuren (exterieur ~ interieur) ? . . . , en voorts ga ik hem laten voorzien van de Auro-3D technologie qua geluidsweergave, dat is gewoonweg hemels : http://www.auro-3d.com , dat is de beste technologie die er wereldwijd bestaat, en een Belgische ontwikkeling is, namelijk van : http://www.galaxystudios.com , en ik die mensen persoonlijk vrij goed ken.
@exclusieviteitsfreak: Doe maar Estoril Blau met een cognackleurig interieur. Dat houdt me voorlopig wel even zoet.
@berlinetta: Een aangename kleur-combinatie alvast, hetgeen ook al mijn voorkeur was, en het vermoedelijk een BMW individual versie zal worden, of een G-Power versie : http://www.g-power.com , afhankelijk of BMW individual het zal aanbieden, want daar heb ik geen echte vat op, wel zal ik er navraag naar doen bij de dealer.

En voorts hoop ik dat een opzet of planning waar ik mee bezig ben, snel zal afgerond zijn, want daar hangt de bestelling van af, het heeft alvast te maken met de grootste bank ter wereld, en dat in samenwerking met: Zijne Majesteit Koning Willem-Alexander. Is de opzet rond, hopelijk over enkele dagen tot weken dan komen er nog enkele andere zeer exclusieve auto’s, die in een zeer exclusief kader zullen gestald staan als er niet mee gereden wordt. Er is dus heel veel geld mee gemoeid, anders zou ik geen samenwerking hebben met Koning Willem-Alexander.
@exclusieviteitsfreak: of je hebt echt een leuke deal in T verschiet, of t is grootheidswaanzin….. Ik weet t echt niet, maar ik weet wel dat de zakenlui die ik (persoonlijk) ken minder te koop lopen met hun deals.

Nb. De deal is pas rond (reken jezelf pas rijk) als de handtekening staat/geld overgemaakt wordt….. Luchtkastelen is alleen ene V M zeer goed in.
@crosscabouter: Dit gaat niet over iets dat de zakenwereld voorlopig nog niet kan vatten, iets gigantisch . . .
@exclusieviteitsfreak: Even corrigeren; Dit gaat over iets dat de zakenwereld voorlopig nog niet kan vatten . . .
@crosscabouter: Even foutief aangeklikt, en even corrigeren; Dit gaat over iets dat de zakenwereld voorlopig nog niet kan vatten, iets gigantisch . . .
@berlinetta: Ik heb net de dealer gecontacteerd en de M2 Cabrio komt pas in 2018 effectief op de markt, maar ik ga nu al voor de M4 Cabrio ‘ns m’n opzet rond is.
@willeme blijft een man naar mijn hart.

Het idee van een cabrio spreekt mij al niet aan, en al helemaal niet in een sportauto. Om te begonnen vind ik het gewoon afschuwelijk lelijk… of een zwaar klapdak wat al je ruimte in beslag neemt, of een soort tent wat je een dakloze gevoel geeft. Een targa kan natuurlijk ook nog, maar goed mijn punt is dat ze allemaal de mooie coupe lijnen verpesten. Ook doet het de stijfheid geen goed, uiteraard kan je je afvragen hoe belangrijk de gemiddelde rijder dat vind. Maar goed het zal nooit gewichtsbesparend of goed zijn voor de stijfheid.
Kijk, dit lijkt me nu een mooie opvolger voor onze Z4 sDrive35iS, die had namelijk ook al het 1M blok erin.

En ja ik ben purist, vandaar dat ik zo intens mogelijk het autorijden wil kunnen beleven. En dus open… Zonde van die 6-in-lijn anders.
Best sexy!
Ben het niet vaak met willempie eens, maar in dit geval duidelijk wel. Liever als coupé.
“Zoals WillemE zojuist terecht op de redactie foeterde: rijdersauto’s hebben per definitie een vast dak. Punt.”

Ga je mond spoelen en ga vervolgens een rondje in een Honda S2000 rijden.
@mrskyline:

Een roadster heeft geen achterbank en is daardoor minder gevoelig voor torsie. Ik denk dat een S2000 Coupé nog beter zal rijden. Deze is alleen nooit gemaakt dus kunnen we niet vergelijken. Kijk maar naar Porsche. Een Cayman is iets beter dan een Boxster. Een BMW Z4 Coupé is ook beter dan een Z4 Roadster.
@bartsmit: in tegenstelling tot de z4 en z3 is de s2000 ontworpen als een auto waar nooit een dak op zou komen. Hij gebruikt dan ook een andere bouw dan wat gangbaar is voor roadsters. Het schijnt dat een dak erg weinig uit zou maken. Kijk maar eens een youtube video over het ontwerp, het zal je verbazen. Ik ken in ieder geval maar weinig autos die prettiger rijden.
Zal wel goed verkopen in Amerika. Daar hoef je alleen maar rechtdoor te rijden..

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).