Stop met zoeken, investeer je ton in deze Testarossa

Auteur: , 50 Reacties

Autoblog-super-investeringstip!

Wie mikt op waardevermeerdering en niet te beroerd is om nu en dan in z’n goudmijntje te rijden, doet er wellicht verstandig aan om eens bij deze Testarossa (rijtest) te gaan kijken. Het betreft namelijk één van de eerste geproduceerde auto’s en inderdaad: die waren nog voorzien van slechts één zijspiegel. In het Italiaans heet dat Monospecchio en het zijn behoorlijk gewilde exemplaren.

De Ferrari zag het levenslicht in 1985 en volgens de verkoper waren slechts 200 Testarossa’s uitgerust met deze enkele, hoge zijspiegel. Bij dat aantal hebben we zo onze twijfels. In elk geval zijn het er niet veel en juist de Monospecchio’s zijn tegenwoordig gewild. Dat is wat telt.

Onder de kap ligt de platte 5.0 V12 met 390 pk en er mag uiteraard ouderwets geroerd worden, want er ligt een handbak met vijf verzetten in de Ferrari. 0-100 km/u duurt zes tellen en de topsnelheid bedraagt een toch wel forse 295 km/u.

Verder is die zwarte lakkleur in combinatie met het beige interieur natuurlijk smullen voor de liefhebber, al zullen de Kinderen Van de Jaren ’80 altijd een witte kiezen. Breng 109.500 euro mee en pik dit beest met 102.354 kilometer op in ‘s-Graveland. Het is het waard.



50 reacties

Iemand met 50K die wil co-sharen?
@cloverleaf: met zijn 5.000-en ook goed?
via Android app
@cloverleaf: 5 euro en ik doe mee!
Dit is oprecht een Autoblog toptip! De nieuwe eigenaar is verplicht Wouter of Casper even erin te laten sturen :-).
@edgar: Ja leuke investeringstip, maar ik kan het hiermee even niet goed rijmen…
https://www.autoblog.nl/nieuws/autoveilingen-de-bubbel-staat-op-barsten-99522
Prachtig ding. Zwart staat hem verbazingwekkend goed. Het interieur is erg fraai, zelfs na al die jaren.
@viezefreddyw: mee eens
Front overhang comments in drie-twee-een…. 😉
@hhitalia: @jaapiyo mag nog niet zo lang opblijven en ligt al in zijn mandje. Vandaar dat @MauritsH het zo laat geplaatst heeft.
@willeme: als een dan toch wat te zeuren moeten hebben….. Staat die temperatuurmeter niet wat hoog??
@roppp: daar staat Fahrenheit boven
@roppp: in combinatie met de teller in mijlen en de oranje reflectors aan de zijkant is dit dus zeer waarschijnlijk een Amerikaanse import
@henk123456: dat geeft de zijverlichting al aan.
@roppp: is °F geen °C
@hhitalia: grappig… is me nooit opgevallen bij de Testarossa, maar nu; once seen, it cannot be unseen.
@hhitalia: Bij een middenmotor mag het.
Potverdikkie, ziet er toch in het zwart wel erg goed uit !
Prachtige auto en mooi in het zwart. Zo’n 20j geleden heb ik exact een zelfde model gezien, zwart, monopecchio bij de lokale lancia dealer Menken auto’s in Wassenaar. Het model dat toentertijd daar te koop stond was nog specialer. Het had Franse stijl gele koplampen en bij navraag bleek het de oude auto van prinses Caroline van Monaco te zijn. Weet nog dat ik als kind enorm onder de indruk was van deze testarossa en vind het nogsteeds een prachtige auto.
Extra spiegel van de Halfords erop schroeven en gaan!
@pomoek: als ik me niet vergis kwam die zijspiegel van Ducati af. Mooi samenwerkingsverband. Nu zou je er waarschijnlijk een spiegel van een Golf op moeten plakken. :-)
@pomoek: Nee joh, M3 spiegel op pootjes natuurlijk!
Een designicoon. Daarna zijn er heel wat andere auto’s “vertestarossaat”. Onder andere door de firma Koenig.
@schreute01: die deden dat bijna net zo tijdloos 😂😂😂
@roppp: die gooiden er een sausje van Teutoonse subtiliteit overheen😏
Zulke perfectie deze bak!
Een auto meer geld waard vanwege een lelijke buitenspiegel. Schiet mij maar lek.
@stfu: Nee meer geld waard omdat hij maar 1 lelijke buitenspiegel heeft, het had erger kunnen zijn! :)
Als je een grijze hebt met rood interieur dan hou ik me aanbevolen. Of een lichtblauwe is ook goed.
Eén van de lelijkste Ferrari’s ooit en met dat ene lullige spiegeltje op de verkeerde hoogte trekt het voor mij al helemaal op niks.
Niet duur
102.354 km. gereden en volgens de advertentie dealer onderhouden. Ik hoop dat ‘ie voorzien is van een afneembare trekhaak, want je hebt dan een boedelbak nodig om de onderhoudshistorie mee te vervoeren.
Beetje laat. De gekte is net over van de Testarossa.
Minder gewild US-model?
@granturissimo: nee deze zijn het meest waard. Zoals gezegd in de tekst door de spiegel.
@rolov: dat heeft niet met US-spec te maken toch?
via Android app
Dit is voor mij toch echt wel dé mooiste Ferrari uit mijn jeugd (oké, samen met de F40, F50 en de F355 Berlinetta).

Als jochie had ik een Badlaken en 2 posters van Ferrari aan mijn muur hangen. Er is voor mij maar 1 juiste kleur voor 80’s en 90’s Ferrari’s en dat is natuurlijk rood.

Ach en wee, wat een nostalgisch sentiment zo laat op de avond. Trusten AB!
Ja ik vind hem gaaf, maar nee zeker geen ton waard! Wacht een paar jaar en je hebt een Testarossa voor de helft!

Overigens een paar keer met een Testarossa mogen sturen, met mijn lengte (1,97m) is het niet te doen! Overigens vond ik het rijgedrag en de prestaties ook erg tegen vallen, al mag je het niet met een hedendaagse auto vergelijken. Maar qua looks is het bijna de ultieme Ferrari!
De Testarossa uit Miami Vice was origineel ook een zwarte Monospecchio. Voor de opnames wit gespoten.
Ding heeft Ferrari op de kaart gezet, nadat daarvoor Magnum P.I. met een 308 Spider over Hawaii roste .
Deze het spectaculaire ontwerp en het feit dat Sonny Crockett tot de klandizie behoorde met zijn witte jasjes en zalmkleurige T-shirts en Rayben zonnenbril.
Ik hoor dat Jan Hamner deuntje gelijk weer in mijn hoofd.
@desjonnies: die witte was eigenlijk ook een zwarte, maar omdat dat slecht te zien was in de nachtelijke scenes hebben ze hem wit getype-exed.
Niet onbelangrijk, de vroege versies hebben nog mooie velgen. Die op de late uitvoeringen zijn gewoon niet goed…
Buiten dat is dit één van de Ferrari’s die in een andere kleur dan rood misschien wel beter oogt; zwart is echt gaaf, wit historisch verantwoord :) maar ook grijs is fraai. Als ik de centen had…
Geniaal dik, het kansloze is dat een gemiddelde hot hatch tegenwoordig sneller is.
Ik wil niet zeuren (maar doe het wel). Hoort een investering niet samen te gaan met iets wat in waarde toe gaat nemen? 100k voor dit ding is niet per se goedkoop. Zeker niet als we de staat er van weten. 100k km en 32 jaar oud betekent dat zo’n beetje elk bewegend onderdeel al een keer vervangen moet geweest. Alle rubbers, kabels, etc etc.
Daarnaast zijn die dingen net bijna 100% omhoog gegaan. En dat lijkt me ook precies de reden dat ie nu te koop staat.
Op het moment je dit ding nu koopt en er OOK in wil rijden, verlies je waarschijnlijk net zoveel op het onderhoud en verzekering als je nog potentiel kan verdienen op de waardestijging. Echter, als de bubbel knapt, ben je de lul.
@gregorius: Je hebt het helemaal goed. Deze treurige Ferrari moest je 5 jaar geleden kopen. Kocht je er drie voor…
Stop met zoeken?????? Jongen dit kocht ik 5 jaar geleden voor 40000 en minder! Dan is dit nog het geknepen Amerikaanse model met mijlenteller en dan meer dan 100000 (mijl?) op de teller. Laten staan natuurlijk. En dan nog wat… ik heb er verschillende gehad in het verleden. Motorisch goed maar om de 3 jaar distributieriemen vernieuwen waarbij de motor eruit moet, koppeling vreselijk slecht en te licht voor 390 pk, zwakke versnellingsbak, in de deuren zitten motortjes die wel uit de speelgoedwinkel lijken te komen om de ramen te openen en sluiten. Trouwens gaat dat met kabel wat ook altijd verrot gaat. En dan hebben we het maar niet over de treurige remmerij, alles wat je aanraakt fragiel is als in een Fiat Punto enz, enz… Nee, ik sla over!!!!!!!!!!!!
Hmmm, er zit daar ook een ferrari schadeherstelbedrijf… wat is het verleden van deze rossa ?!
Nee, geen zwarte!

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).