Te koop: ’65 Lincoln Continental Convertible, ZGAN

Auteur: , 32 Reacties

Volgens de verkoper gaat het hier om een potentiële showwinnaar, dus waar wacht je op?

Goed, de advertentie spreekt van matching numbers en een auto die zowel van binnen als van buiten in prima staat verkeert, maar volgens ons is het vooral één groot raadsel wat zich onder de dijk stof bevindt.

Het zou zomaar kunnen dat er inderdaad redelijk lakwerk en een prima interieur onder tevoorschijn komen, maar voor hetzelfde geld koop je de kat in de zak en ben je de komende X jaar van je leven bezig met een geldverslindende restauratie.

Lincoln interieur

Het gaat in elk geval om een Lincoln Continental Convertible met een heerlijk dikke 7.0-liter V8 in de langgerekte neus. In een vorig leven heeft deze pimpmobiel meer dan 130.000 km gereden, maar voor zo’n enorm blok (met waarschijnlijk een specifiek vermogen om van te huilen) moet een wat hogere kilometerstand geen probleem zijn.

Verder is het natuurlijk jammer dat deze Amerikaanse klassiekert zo lang aan z’n lot is overgelaten, maar het zien van de plaatjes doet in elk geval minder pijn dan bij die Porsche Carrera GT waar we nog weleens een traantje om wegpinken.



32 reacties

Een absolute droomauto. Die prijs zal vast nog flink omhoog schieten maar anders zou je er toch bijna een lening voor afsluiten. Wat een prachtig model, alleen jammer dat het ondanks de dalende brandstofprijzen nog altijd onbetaalbaar is om hier in Nederland mee te rijden.
@mgmgb:

Hij is al een tijdje belastingvrij.
LPG erop, en toeren maar
Zolang je er niet mee langs een plaatselijke bibliotheek rijdt terwijl meneer Zapruder staat te filmen hoeft deze auto geen groot probleem op te leveren.
@sydney: En je vrouw kan lastig nog een roze Chanel pakje aan…
@E34M5Touring: En je vooral moet een goed stel hersens hebben en je koppie er bij houden wil je tot aanschaf over gaan.
@sydney: *moet vooral (roept om edit knop)
We hebben 10 jaar terug deze droomwagen gehad, helaas door de financiële situatie van mn ouders is deze weggedaan. Ik schrok even, en dacht even dat het deze was.
Schitterende auto, conditie ziet er niet heel belabberd uit op het oog. Jammer dat de amerikanen tegenwoordig niet echt meer van dit soort toonaangevende wagens bouwen. Stijheid van deze auto zal trouwens wel om te huilen zijn, of is het een body on frame?
@super:

Zo’n oude Linc is nog gewoon body on frame inderdaad.
Zelfs in deze staat, cool.
Als je de foto’s zo ziet lijkt er toch wel een heel redelijk interieur in te steken. Zo lijkt het plaatwerk ook dik in orde. Het enige waar ik me echt zorgen om zou maken zijn de motor (hoe lang heeft dit ding stilgestaan?) en de lak.
@deladude: dat dacht ik ook. Ok, veel stof en veel achterstallig onderhoud. Maar deze hief je niet eens compleet te restaureren. Het interieur kun je gemakkelijk fiksen, exterieur idem. Goede poetsbeurt erover. En een grote beurt waar je alle filters, remmen, banden en dergelijke aanpakt en je moet een eind komen. Mijn leraar Bedrijfswagenverkoop op de IVA had er zo eentje. 300 SAE pk’s!
Door deze site heb ik een hekel aan Lincoln.
@2l-inline-4-16v-dohc-twinturbo-kameel:
Dan kan je niet echt veel hebben….
Alleen al stofvrij maken en de waarde wordt verdubbeld.
Werd dit moel niet gebruikt in de Matrix? Coole bak
Als stof het enige is dan staat hier toch wel een echte klassieker.
Ik heb liever dit ding dan die schreeuwerige Carrera Gt trouwens.
Super dit ding! Enkele dagen ontstoffen en de waarde stijgt al.
Wil je het standaard houden : vloeistoffen verversen, remmen controleren en verse benzine erin en proberen starten;
Wil je het goed doen? : Blok eruit en even de kop eraf halen. Ophanging vernieuwen met recenter spul. Recente nieuwe remmen eronder en je hebt een droombak.
@Bartholomeo: En alle rubbers vervangen. Vermoedelijk interieur ook (of chemisch/stoom reinigen ivm de bedbugs). Is toch wel een klus hoor bij zo’n grote auto; en laten we over de lak maar niet eens beginnen :) Maar wel een echte porn-bak inderdaad …
@dawwg: Precies. men handen zouden al beginnen jeuken moest dat ding hier in mijn garage staan. En deze gebruiken als voorbeeld qua manier van werken :
http://www.r3vlimited.com/board/showthread.php?t=148000
Grijp je kans @lincoln, deze past vast in je collectie….
Volgens mij hebben ze gewoon gipsblokken verzaagd in die garage. Levert mooie plaatjes op
Wat een fantastische bak om te zien. Wel een enorme bak werk om m een beetje toonbaar en rijdend te maken.
Waar ik wel een vraagteken bij zet, is de stijfheid van de auto. Een 4-deurs cabrio en het sluitwerk liet toen te wensen over…..
@roppp: om die reden werden de deuren ook aan de achterzijde opgehangen omdat een conventionele B stijl niet sterk genoeg zou zijn om in open toestand zo’n achterdeur vast te houden. Veel mensen denken dat het een styling element is die suïcide Doors, maar het was eigenlijk een technische oplossing dat later een styling element werd. Daarnaast was fit and finish toch aardig bij dit model hoor. Stijfheid zat onder normale omstandigheden wel goed, maar als je wilde dingen ging uithalen dan kon er wel wat cowl flex optreden.
@mauritsh: “met waarschijnlijk een specifiek vermogen om van te huilen”
Negatieve berichtgeving, jammer : Had het gewoon opgezocht en dat had je gezien dat hij nog altijd meer pk’s heeft als je dacht …320 om precies te zijn en dat voor 1965.
@RobUSA:
minder dan 50pk per liter, voor die tijd niet heel slecht, maar naar moderne maatstaven idd wel bedroevend weinig.
@super:

Dat is met elke auto uit 1965 zo.
Dus wat is het probleem dan?
OT: Blijft één van de mooiste USA cars ooit , als ik toch een berg geld zou hebben wist ik het wel dat itt al die Arabieren met allemaal dezelfde supercars.
@RobUSA:
het enige doel van die supercars is om te laten zien dat ze geld hebben, met “liefde” voor autos heeft het helemaal niets te maken, als een panda 3 miljoen kostte dan kochten ze die (bij wijze van spreken).
Echte droombak!

Als ik een ruime portemonnee had en geen twee linkerhanden, zou ik me er wel op willen wagen.

Zal vast een beste tijd duren voordat ie weer een weg gaat zien, maar dan heb je uiteindelijk wel een echte schoonheid
Een 345PK sterke vierdeurs luxe cabrio. Ik zou niet weten wat je meer zou kunnen willen.
“I’ve been around for a long, long year”.
De duivel rijdt er zo eentje, in de behoorlijk briljante video clip van Sympathy for the Devil.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).