Te koop in Nederland: M3 G-Power met 600 pk

Auteur: , 54 Reacties

Voor als een reguliere E9X M3 niet snel genoeg is.

Met 420 pk uit een vierliter V8 is de vierde generatie M3 (aankoopadvies) nu niet bepaald een langzame auto. Daar dachten tuners toch anders over. Na de introductie van het model kwamen diverse partijen met serieuze varianten van deze generatie M3. Zo was er bijvoorbeeld G-Power, die met verschillende kitjes kwam voor de heetste E9X 3 Serie.

De in Nederland aangeboden G-Power E92 M3 beschikt over het pakket van het tweede niveau. De geïnstalleerde supercharger zorgt voor een toename van 180 pk, wat het totaal op 600 pk brengt. Het koppel gaat van 400 Nm naar 570 Nm. De tuning, inclusief installatie, kost via G-Power 8.000 euro. Met deze aanpassing meet de M3 zich qua prestaties met supercars van vandaag de dag. De topsnelheid ligt op 327 km/u.

De aangeboden M3 komt uit 2008 en heeft ruim 39.000 kilometer op de teller staan. De G-Power supercharger werd bij een stand van 20.000 kilometer geïnstalleerd. Het gaat hier om een handgeschakelde E92 M3 in de kleur Silverstone II. Die kleur is nu niet zichtbaar, want de gepeperde 3 Serie gaat schuil onder een matgrijze wrap. Naast de G-Power aanpassing beschikt de M3 ook over een uitlaatsysteem van Akrapovic. De getunede M3 staat te koop voor 59.600 euro.



54 reacties

Een jaar lang je auto voltanken met korting Bepaal zelf wat je betaalt!.
In de advertentie staat 0-100 in 5,0 sec, dat valt tegen met zoveel pk’s
@grandmasterb: die informatie klopt ook niet. Een handgeschakelde E92 M3 met 420 pk doet de sprint al in 4,8 sec (DCT 4,6).
@rubenpriest: car and driver hebben de dct op 3,9 gemeten, veel sneller dan dat zal niet mogelijk zijn
@grandmasterb: dat is de standaard 0-100 tijd van die M3 zijn denk ik..
@grandmasterb: achterwielaandrijving 600pk = instant burnouts, deze formule kent toch iedereen ;)
Erg gaaf op die belachelijke achterspoiler na
@maarten020: met 600pk mag dat
Veel pk’s en rwd is niet altijd fijn voor snelle 0-100 tijd, maar om dan langzamer te worden dan standaard lijkt me sterk.
@ikweethet: @grandmasterb was op reactie op je reactie
G-power stage 2 is wel wat duurder. 8000 voor de kit + 20k dagwaarde verlies. duur grapje wel.
@kilum: is zowat de duurste m3 die te koop staat, dus die ‘aanslag’ op de dagwaarde zie ik niet
@jochen: voor dat geld koop je in belgie bijna een nieuwe
@nasty: Ja maar deze staat in Nederland te koop :p
600 pk in een 3-serie met de aandrijving op de achterwielen. Nee bedankt.
@yipikaye: dan neem ik hem wel👌🏼👌🏼
@kennone: ik hou me aanbevolen😜
@yipikaye: Op de voorwielen is beter?
@SimonMc: het beste is alleen op de linkerwielen
@SimonMc:
Ja…. stop deze motor in een 2-serie Active Tourer 😜
Nee, BMW stopt niet voor niets het xDrive-systeem in de de M760Li 😊

@yipikaye: Wat een onzin zeg. BMW heeft toch ook gewoon de M5 30 jahre met 600 pk enkel op de achterwielen?

En hoeveel exotische wagens zijn er niet die zeker zoveel pk’s hebben, maar een heel deel minder gewicht op de achteras leggen?
Man wat is zon coupe toch mooi, een sedan van dezelfde generatie worden echter vaak verneukt door tokkies
via Android app
Dit is echt porno. Een van de redenen dat ik mijn e90 m3 weg heb gedaan is omdat ik het vermogen niet genoeg vind. Deze auto moet met zo veel pk de ultieme rijdersauto zijn!
Zo’n iele spoiler zal wel een hoop downforce geven van heb ik jou daar…
@reobnednab: meer dan je denkt, volgens mij zit deze ook op de gts.
Ik vraag mij of zo’n relatief grote toename in pk’s de levensduur van de motor negatief beïnvloed.
@e550: veel tuners ontwikkelen door, en houden hier ook rekening mee. helaas is het niet helemaal te voorkomen.
@e550: zo’n M3 blok is wel iets sterker dan het blokje uit uw Suzuki Ignis
@jannemaneke: niet zo negatief over de Ignis!
@e550: mwah dat kan zo’n v8 wel aan.
@e550: altijd. Maar deze blokken kunnen denk ik wel wat hebben dus daar zal je niet zo snel last van hebben lijkt mij.
@e550: tuurlijk beinvloed dat de levensduur.
@maotje: 1 en 1 is ook 5
@e550: dit blok kan dat zeker hebben (worden ook vaak in de racerij gebruikt, en door racing engine bouwers gebruikt als basis)

De lagerschalen, daar moet je voor oppassen bij deze M
@lekkaah: niet alleen bij deze M 👍🏼
@z4coupe30si: klopt helaas, volgens mij sinds de E46 al?
dingen houden natuurlijk ook wel van toeren draaien..
@lekkaah: vanaf de E36 met S50 blok al.

Al ben ik er van overtuigd dat het probleem kleiner is dan wat je op fora/internet leest.

Vaak is er een verband met slecht onderhoud. Te lange olie intervallen voor vervangen en verkeerde olie + niet originele filters.

Verder zijn de auto’s vaak in handen geweest van mensen die niet weten wat goed(!) warmrijden is. Koud stampen is desastreus voor die lagerschalen.
Best gaaf.

Maar voor mij niet per se hebben gaaf
Handbak? Neh, vrijwillig RSI hoeft van mij niet :)

Desalniettemin natuurlijk erg leuk speelgoed
@lekkaah: Zo onderhand weet iedereen hier dat jij een hekel hebt aan handbakken, je hoeft het niet in iedere comment te zeggen…
@redneckdarian: Nou kom ik hier redelijk vaak en lees ik veel comments. Maar dit is voor mij de eerste keer dat ik van @lekkaah hoor dat ie niets met handbakken heeft.
@viezefreddyw: hahaha Mr. Vieze Freddy, wees niet zo bescheiden man, die “redelijk” mag je wel weglaten 😂😂
@breakingpoint: Haha je hebt een point!
@viezefreddyw: Dan verwar ik hem misschien met iemand anders. Maar er is wel iemand die het er steeds over heeft.
@redneckdarian: Betrapt!
Heb het inderdaad ’n keer eerder geroepen (dat was overigens écht OT toen)

ps. Redneck; daar kan ik uithalen dat jij ook niet vd handbakken bent? :)
@lekkaah: Nee ik ben een beetje tegen de stroming. Ik vind schakelen wel lekker…
@lekkaah: kijk uit dat je met sturen geen rsi oploop dan
Volgens mij is het businessmodel van G-power redelijk naar de haaien. Alles wordt tegenwoordig al met turbo geleverd. Een compressor monteren voegt niet veel meer toe. Wordt G-power dan een gewone software boer? De vraag naar de hardware zal gedecimeerd zijn…..
@mark997gt3: niet in deze markt. Waar jij op doelt is je buurman die zn 1600 ecobrol wat peper bij ZipTuning of dezulkse gegeven heeft. Maar een échte motoraanpassing, stage 2 zoals hier aangegeven wordt, behoeft ook hardware. Hetzij turbo, intercooler, downpipe, (olie)koeling… De heren bij G-power zullen wel met enig leedvermaak toekijken naar iedereen die 160pk extra uit een standaard turboblok peurt
Wat een vreselijke spoiler, interieur ook erg saai. Supercharger, nee bedankt. Ik vind dit maar niets
Niemand die de exterieurkleur verschrikkelijk vindt? Of is dit een wrap?
@carlover66: ja dus… er is nog hoop!
8k vind ik serieus weinig voor zoveel extra vermogen.
Deze heeft zeker portie oempfff….ik durf t bijna niet te vragen…
Een teller die door loopt tot aan de 400 is toch helemaal niet handig. Je kunt nooit nauwkeurig zien hoe hard je rijdt.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).