Je zal maar net je gloednieuwe auto in ontvangst hebben genomen en na een ritje valt er een niet geheel onbelangrijk onderdeel van de auto. Het overkwam Rithesh Nair. De eigenaar reed met zijn kersverse Model 3 door een fikse regenbui. Toen hij arriveerde op zijn bestemming kwam hij tot de stomme verbazing dat de achterbumper niet meer op de Tesla zat. Hij deelde zijn verhaal op Twitter. Vervolgens reageerde een andere Model 3-eigenaar dat hem iets soortgelijks is overkomen.
Een woordvoerder van Tesla heeft gereageerd op het voorval. De Amerikaanse autofabrikant laat weten onderzoek te doen hoe dit heeft kunnen gebeuren en dat er contact is opgenomen met de eigenaar. Zo bestaat bijvoorbeeld de kans dat Nair door een bijzonder diepe plas heeft gereden, wat de bumpers losgerukt kan hebben. Of dit normaal is, is een tweede. Bij een Mitsubishi Colt uit 1996 zou dit kunnen gebeuren ja, maar een gloednieuwe auto mag dit natuurlijk niet overkomen.
Het is afwachten wat Tesla’s bevindingen zijn en hoe de Amerikaanse autobouwer dit gaat oplossen om toekomstige gevallen te voorkomen. Elk nadeel heeft zijn voordeel: de Model 3 komt pas in 2019 naar Nederland en dan zijn de meeste kinderziektes er wel uit, althans dat hoop je dan. (via InsideEVs)
64 reacties
Ook hierbij is het mogelijk dat het je niet opvalt in je spiegel, zeker als je bij hevige regenval misschien beter op de weg voor je kunt letten. De vraag is ook hoeveel je nog kunt zien door de spray achter je auto aan.
Alles is eraan gelegen om targets te halen en dat gaat NOOIT gepaard met het behouden van kwaliteit.
Dit is waar de andere merken het verschil gaan maken, productie draaien en de verwachte afwerking en kwaliteit daadwerkelijk halen.
Dit is nog maar het begin voor Tesla, er komen veel meer issues.
Begrijp me niet verkeerd hoor, ik snap je punt heel goed. Denk alleen dat de mainstream jongens prima weten wat de beoogde afzet is en dus hoeveel haast ze moeten maken met die modellen. Want laten we wel wezen, als een van die mega bedrijven besluit volle bak in te zetten op EV’s moet dat ook zo geklaard zijn, zeker met dergelijke R&D budgetten etc.
Hoe moeten we het anders noemen als dat ding er na een uur afvalt.
Een montage fout zou erger zijn indien men daar 5 x een achterlicht voor vervangt.
Nog een leuke anekdote, ik had vroeger een strijkijzer waar het waterreservoir halfrond was maar in de naad scheurtjes vertoonden en langs daar lekken, 4 heb ik er gekocht en toen kwam ik op het idee om die naad vol met superglue te laten lopen.
Mini Cooper S ook al 2 recalls binnen 2 jaar, en van mede AB lezer begrepen dat zijn hele motorblok vervangen moest worden. Elk merk heeft deze shit, nog steeds. Weliswaar minder knullige als bij Tesla. Maar zij nemen het in ieder geval wel serieus.
Qua styling, afwerking en productie draaien heeft de rest decennia ervaring.
Kijk wat mensen willen is hun favoriete auto electrisch .. ze willen niet persee een mega iPad als zenuwcentrum maar gewoon hun vertrouwde Audi, Bmw, mini of wat dan ook maar dan helemaal EV.
Laten we wel wezen, afwerking zoals een Audi gaan ze never nooit niet redden bij Tesla en als je voor 1 tot 2 ton een Tesla koopt dan heb je niet direct het gevoel dat je in het topsegment zit.
Nu is Tesla king omdat het praktisch de enige is met een EV die er ook mooi uitziet maar zodra als Audi, Volvo, BMW en consorten mee doen dan is het niche van Tesla snel weg.
Vwb de bumper, er zijn veel meer klachten over afwerking maar ook over herstel na bijvoorbeeld een aanrijding. Niemand wilt maanden wachten op een reparatie.
Veel Noren zijn ook best wel klaar met Tesla op dit vlak.
Kijk eens naar de nieuwe Jaguar EV. Praxhtig ding, doet prima mee en kijk eens naar de prijs.
Een Tesla bevat geen hoogstaande techniek, maar is eigenlijk een conventionele auto volgepropt met penlite batterijen waardoor deze 2.200 kilo weegt en waarbij het dasboard is vervangen door een iPad. Om over de niet uitontwikkelde veiligheidsassistentie systemen maar te zwijgen.
De bestaande merken willen niet op een dusdanige manier auto’s produceren en leveren maar doen dat pas als deze 100% doordacht, veilig en uitontwikkeld zijn. Doordat het nog niet mogelijk was om met de bestaande accu techniek (dus niet op de Tesla manier) een auto te produceren met een bruikbare range hebben de bestaande merken nog geen Tesla Model S tegenhanger geïntroduceerd.
De verwachting is echter dat dit de komende 2-3 jaar volop gaat gebeuren. Persoonlijk zie ik dan nog weinig toekomst voor Tesla.
Daarbij wilde ze hun investeringen, met name in het diesel segment, terug verdienen.
Na de problemen in het diesel gebeuren met het gesjoemel en zeker nu diesel in de Verdomhoek zit is met wat laat begonnen alternatieven te zoeken.
Mind you dat vele merken al vele jaren met hybrides bezig waren maar 100% electrisch is toch ff wat anders.
Niks gebeurt in die industrie per ongeluk. Het feit dat andere merken ergens anders destijds mee bezig waren betekent dat er elders meer geld mee te verdienen was.
Of denk je daadwerkelijk dat al die andere bedrijven achter zijn/waren ????
Maar ben je een beetje op de hoogte van EV problemen bij merken zoals Nissan? En de beoogde productieaantallen van ik noem een i-Pace en Kona?
Wat Jaguar en Hyundai willen produceren aankomend jaar doet Tesla in één maand. Wachttijd voor de Kona is inmiddels 2 jaar. Het gross van alle accupakketen uit de Nissan Leafs zijn al enorm gedegradeerd. Jaguar schijnt nu software problemen te hebben met de i-Pace. De range lijkt dramatisch in een aantal testen, zeg 2x zo inefficient als een Model 3.
Ik bedoel maar te zeggen… bijna iedereen kampt met problemen om goede EV’s op schaal te produceren. Ik zou zeggen.. geef ze allemaal nog wat tijd.
🐦 Twitter August 14 2018 09:11AM
Elon: This should never happen again with any Tesla. It seems tot be a worldwide problem and not unknown by other carmanufacturers. I regret this happened, but as CEO of Tesla I am proud that our team of worldwide best software engineers have found the bug and from now on it should be fixed.
We shall never sell any Tesla to any women again.
Elke verpakking moest open om na te gaan of het ding wel werkte.
Er zat bij een bepaalde model een onderdeel niet in, gewoon vergeten te monteren.
Bij Tesla sporen ze niet helemaal.
Auto’s werden destijds fatsoenlijk in elkaar geschroefd, niet te maken hebbende met Co2, bijtelling, en ander gejank. Gewoon prijs voor eerlijke auto. Behalve dan zure regen. Want waar is die fabel gebleven?
Ieder ongeluk dat er met een Tesla gebeurt, en ieder foutje dat er aan zo’n auto gevonden wordt, wordt breed uitgemeten in het nieuws.
Als we voor iedere stukgelopen 1.8 of 2.0 TFSI hier een nieuwsbericht hadden gehad, had deze site audiblog geheten. Ik ben in ieder geval al 3x andere Audirijders tegengekomen die hun motorretje mochten laten reviseren. En dan hebben we het nog niet over de goedkope Chinese distributiekettingen en de stuk lopende DSG-bakken gehad.